Kímélés:
- hidegen nem kitaposni a belét (melegítésről nem nyilatkozok, erről mindenki mást gondol);
- nem szabad túl alacsony fordulaton járatni a motort, mert csak erőlködik;
- olyan fordulaton kell járni, ahol a motor "könnyen jár" (ehhez nem árt némi műszaki érzék, hogy érezd/halld);
- ha benzinesed van, és kb. 6500-nál szabályoz le, akkor nyugodtan járhatsz 2000-4500 között (persze 4500 felé már többet fog fogyasztani);
- leszabályzásig ne hajtsd túl gyakran (ha néha elmegy odáig, nem lesz semmi baj, csak ne állandó jelleggel);
- a mai modern turbódízelek általában olyan 1800-2000 alatt halottnak tűnnek, azokkal sem érdemes 1800 alatt menni, hacsak nem teljesen nyugodt előtted a forgalom ritmusa (pl. hosszú országúton);
- rendes olaj, időbeni csere;
- a motorfékkel nem a motort, hanem a fékbetéteket kíméled (és csökkented egy hangyányival a befecskendezéses motorok esetében a fogyasztást, emellett előrelátóbb, higgadtabb vezetésre is segít rászokni);
- néha nem árt kikormolni a motort, picit meghajtani, utána jobb lesz a fogyasztás és visszatér néhány (tized :) LE is;
--
http://www.open-st.eu