Egy jól karbantartott autónak nem gond a 150-200,000 km szerintem. Vidáman kétszer annyit elmennek. A régebbi japán autókról sokszor tényleg a kasztni rohad le előbb, mintsem hogy a motor beálljon...
Az említett Skodák biztosan olcsón megkaphatók, nem tudom, számomra mindig tök érdektelen autók voltak. Azt mondják, hogy az 1.2-es HTP Fabia menetdinamikája, hát, finoman szólva is, küzd némi kihívással. Cserébe gondolom keveset fogyaszt. Ha sosem akarsz előzni (ami azért elég nonszensz lenne), akkor az is jó választás lehet, bár véleményem szerint a mai forgalom ritmusához az már kevés.
A Daewoo-k sokat fogyasztanak, én kerülném.
A dízelekkel az a baj, amit már előttem is pedzegettek, hogy oké, hogy keveset fogyasztanak, de ha a modern dízelekben tönkremegy pl. a befecskendezőfúvóka, turbó, miegyéb, az nagyon mélyen zsebbe nyúlós mutatvány. És ezek fényében talán hosszútávon nem is annyira olcsó az a dízel, főleg, ha a hazai, ingadozó minőségű gázolajjal tankolod.
Ha esetleg nyitott vagy japán/koreai autók felé is, akkor utánanézhetsz ezeknek is: Nissan Almera, Suzuki Baleno (ha családos vagy, akkor régi Swiftet nem ajánlanék, bár az is nagyon megbízható és rengeteg szép példány van belőle), Kia Cerato, Hyundai Accent stb. persze mind benzinesben.
--
http://www.open-st.eu