A szabály teljesen egyszerű. Minden esetben az eszköz gyártója hivatott eldönteni, hogy milyen formában oldja meg a rendszer újratelepítését. Ha ez a döntés az, hogy ezt egy un. Restore Partition segítségével teszi, akkor a felhasználó nem fog a dobozban Windows telepítőt és driver CD-t találni. Mára egyébként ez jellemzi az értékesített gépek túlnyomó többségét.
Ha a felhasználó mégis szeretne CD-t, DVD-t kapni, azt a hardver gyártójánál kell kezdeményeznie, akinek vagy van, vagy nincs erre folyamata és (shipping+handling) költségtérítés ellenében megrendeli a szükséges médiát. (Ezt többnyire a központi szervizek szokták intézni.) Hasonló esetekben azt szoktuk hallani, hogy kellően „magabiztos” vásárlói fellépés szükséges a rendelési folyamat beindításához, mert nem egy mindennapi folyamatot kell inicializálni, amit az ügyintézők sokszor nem ismernek. Persze az is előfordul, hogy egyáltalán nincs az adott termékhez kötődő médiapótlási lehetőség mert mára az ügyfelek 99,9%-a totálisan elégedett a Restore Partition nyújtotta megoldással és fel sem merül a különálló média igénye!
Keszei Balázs
Microsoft Magyarország