( KoenigTiborMS | 2010. 05. 19., sze – 20:35 )

Tudom, vonzó az ötlet, hogy nagyvállalatok tárgyalótermeiben, titokzatos háttéralkuk során dől el minden. (Úgy látszik, most már a HP és a Dell is tettestárs lett, még jó, hogy nevesítettem őket.) Ezzel együtt az az igazság, hogy a piaci sikerhez először is jó termék kell (már középtávon is lebukik, aki vacakot árul), másodszor pedig jó marketing (nincs esélyünk, ha hibásan választottuk ki a vásárlói réteget, túl technikai megközelítéssel beszélünk a termékről, és gyenge a partneri hálózatunk).

A Windows Server jó termék, nem véletlen, hogy másfél évtized alatt 70% főlé nőtt az elterjedtsége. Rengeteg vállalat használja: a legkülönbözőbb méretűek, a legkülönbözőbb célokra. Ha az OS alkalmatlan lenne a feladatára, nem futtatnák, nem készítenének rá alkalmazásokat - ezeknél a cégeknél is intelligens informatikusok és fejlesztők ülnek.

A Windows Servert emellett jól is marketingelik. Kiadásai (a Small Businesstől a Datacenterig) és árai a legtöbb esetben megfelelnek a vásárlók méretének és használati szokásainak. Szolgáltatásai a legtöbb esetben megfelelnek az informatikusok és fejlesztők igányeinek. Vannak hozzáértő partnerek - tömegesen - , amelyek szállítják, beüzemelik, és támogatják.

Kőnig Tibor
főmérnök
Microsoft Magyarország