"Unless something odd happens, it [Rust] will make it into 6.1."
Természetesen, a 6.1-be még csak "kezdeti beolvasztás" minőségben fog megjelenni, első körben csak az alapvető infrastruktúra, egyelőre komoly felhasználási eset nélkül:
just have the core infrastructure (i.e. no serious use case yet)."
Részletek itt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hozzászólások
Kíváncsi vagyok hosszabb távon hogyan válik be a gyakorlatban, mind fejlesztői, mind működési oldalról. Mindenesetre pozitívan, innovációként értékelem, hogy egy új, nem is régóta létező nyelvet vonnak be a kernel fejlesztésbe.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Továbbra sem rajongok az ötletért, de ha Torvalds az áldását adta rá, meg ezzel új fejlesztőket be tudnak rántani a kernelfejlesztésbe, akkor legyen. A 6.1-es kernelt én is nagyon várom, de nem a Rust miatt, hanem abba fog megérkezni a rendes billentyűzet/RGB támogatás a laptopomhoz. Csak sokára lesz, még a 6.0-ás se jött ki, a 6.1-es simán év vége lesz.
“A computer is like air conditioning – it becomes useless when you open Windows.” (Linus Torvalds)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez kevés lesz. Már js-nek kellene benne lennie ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
inkabb ujra kene irni az egeszet pythonban :) a drivereket meg valos idoben generalna gpu segitsegevel egy neuralis halo.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kivéve a GPU-drivert, ugyebár... :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az is megoldhato, kiveszik a kodot a kaloz torrent tekabol, mint az Urgolyhokban. :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az megvan, hogy hogyan fordul a Rust Gentoon? Letöltesz egy bootstrap Rustot binárisban, és azzal fordítod le az igazit... :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem kell, ahogy valami hardveres inteface-es vagy köztes absztrakciós réteges library-t bedrótoznak hozzá, lehet lesz benne pár év múlva Python és JS kód is. Persze ez azzal fog egy időbe esni, ahogy vált mindenki róla BSD-re, ahol ezek a baromságok nem valósulhatnak meg.
“A computer is like air conditioning – it becomes useless when you open Windows.” (Linus Torvalds)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nee, a vegen meg valaki komolyan veszi.
A python kozossegnek azt se lehet elmagyarazni, hogy miert gaz, hogy elPHP-sitottak a dictjuket...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Plz elaborate, a pythont ismerem, a PHP-t nem (nagyon)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
3.7 ota a dict() megtartja a sorrendjet a kulcsoknak. Olyan algoritmus volt elotte, ami legtobbszor megtartotta, neha nem, es O(1) eleres fixen. 3.7 eseten lemondtak a fix O(1)-rol, es inkabb biztositjak, hogy insertion orderben lesznek a kulcsok, es az atlagos eset tovabbra is O(1), de mar nem az a legrosszabb eset a korabbival ellentetben, inkabb errol mondtak le.
Ezzel tulajdonkeppen ott tartunk, hogy az optimalisan megirt dict nem tud gyorsabb lenni a PHP esetlegesen optimalisan implementalt "mindenes Array()"-janal.
(En szemely szerint azt varnam, foleg egy ilyen builtintol, hogy a C++ std::unordered_map-janal csak linearisan legyen lassabb, de lehet, hogy en varok tul sokat)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hat a dict sose volt olyan hudegyors pythonban. en volt mar, hogy atirtam kodot hash szamolas + array[hash]-ra (nem volt gond ha nagyritkan collision van) es erezhetoen gyorsabb lett, tobbszorosen. persze almat kortevel, de valahol a dict is hash alapu tomb/fa tarolas csak legbelul.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, így érthető, köszi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Erdekes, a C++-t direkt megvetozta anno linus, mondvan, feleslegesen elbonyolitana a kernel kodot es forditast is, meg hogy nem feltetlen van c++ fordito a target platformon, stb, stb...
https://medium.com/nerd-for-tech/linus-torvalds-c-is-really-a-terrible-…
Nem mondom, a c++ tenyleg konnyen on-tokonlovos kodot eredmenyez, ebben igaza van linusnak, es a rust valoban ad valamennyi vedelmet ez ellen. De talan a legfontosabb pont az, amit sok helyrol hallok vissza: azert rust-olnak, mert a legjobb developer-ek rust-ot szeretnenek hasznalni, es ez valojaban egyfajta szurokent mukodik a geek vs. megelhetesi developer szetvalasztasara.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kivancsi vagyok ez alkalmazhato-e a Kotlin-Java parosra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
tapasztalataim szerint nem. konnyebb ugyanis kotlin-t hasznalni, mint java-t, es akkor siman 1-2 het alatt atszoknak, es abban irnak szar/nemtorodom kodot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem meg csak azért Rust, mert úgy magasabb szintű a C-nél, hogy ehhez képest alig van overhead-je. Az unsafe részeket meg könnyebb észrevenni és kiosztani a kokikat és sallereket a Linus mesternek a fejlesztői számára, mint a C beli bűvészkedésekért :).
Valamint a Rust-al próbálja ledolgozni/eliminálni azt a "hátrányt", hogy a Linux nem mikrokernel felépítésű, mert megoldja azon problémák egy részét, ami felmerülhet a monolitikus felépítés miatt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, ezen én is mindig röhögök. Érdekes, hogy mind Torvalds, mind a többi nagy (Ken Thomson, Richard Stallman, James Gossling, Rob Pike, stb.) mind leekézi, hogy így szar, úgy hibridnyelv, mindenből van benne egy kevés (mint a Fradi levesben, egy kis OOP, egy kis funkcionális, egy kis ez meg az), de igazából semmiben nem jó, bloat, amúgy nem elég koherens, csak random összehányt elemekből van összeollózva, stb.. John Carmackot leszámítva (meg talán Kernighan, akinek nem kedvence, de semlegesen áll hozzá), tényleg mindenki csak ekézi, és szerintem méltatlanul, mert ilyen Go, Rust, egyéb ma divatos nyelvekhez képest simán jobb, tradicionálisabb. Az sem mérőfok, hogy néhányan fos kódot írnak vele, olyat mindenben lehet írni, aki gányolni akar, az mindenben fog, mindegy milyen eszközt adsz a kezébe. Játékokhoz meg GUI-khoz egyenesen a legjobb az OOP meg a sok lib miatt.
“A computer is like air conditioning – it becomes useless when you open Windows.” (Linus Torvalds)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Najó, de míg a Kernelben számít, hogy tudsz spórolni néhány kB/MB-ot, addig egy játéknál teljesen normális ha több 10, vagy több 100MB-os mérete van az engine-nek.
Pl ha egy embedded retken akarsz Linuxot futtatni, aminek kevés memóriája/flash-je van, ott érdemes optimalizálni, és nem minden fost belelapátolni a kódbázisba.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
igazabol kernelben sem szamit a 10 vagy 100MB manapsag, gyakorlatiasan nezve.
amiert megis fontos, az az, hogy a linux kernel iszonyu szeles skalaju hardveren futkos, es bar a felhasznalok 99%-a tesz ra, hogy 1MB-ot eszik valami vagy 2-t, amikor 512kB -od van, akkor szamit.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Attól függ, honnan nézed, pl nálunk a PowerPC és az ARM platformunkon is számít 0,5-1 MB szabad memória, persze az ARM-on kevésbé, ott több erőforrás van általában.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
attol meg, hogy valami praktikus, meg lehet osszehanyt. lasd pl. linux kernel, hahaha ba-dummm-tss
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni