Ötletek, innováció

Vicces, amikor valakinek egyáltalán nincs saját ötlete, nem igazán tud semmi pluszt belevinni... Na de még az nem is akkora probléma, mindenki csinálja, a legnagyobbak is. Hiszen valami újat kitalálni, ami eddig nem volt, és még esetleg be is jön, azt nem egyszerű.
Sokszor onnan jön az ötlet nekem is, hogy körbenézek mások mivel újítanak, mit kínálnak, aztán a zuhany alatt végiggondolom, hogy ezt hogy tudom én a saját magamra átalakítani, alkalmazni, vagy többet/jobbat adni. De vannak olyanok, akik egy az egybe másolnak mindent... Érdekes az ilyen.

Hozzászólások

A másolás olcsó, a piac pedig mindennel osztható: azaz teljesen mindegy, hogy mit viszel a piacra, valaki meg fogja venni.

Tele van a világ jó ötletekkel, de silány kivitelezéssel.

Horatius: A műalkotás szépsége az egységben és az arányosságban van; jobb a gondosan kidolgozott kis téma, mint a rosszul kimunkált nagy. A tehetség mit sem ér, ha nem párosul szakmai tudással.

Szerintem nem feltétlen. Napi szinten látok jobbnál jobb ötleteket dilettáns kivitelezéssel. Aztán a szerencsétlen nem érti, hogy miért nem működik az ötlete. Pedig egyszerű: tanulni kellene! Ezek az emberek a meg nem értett "zsenik".

Nem kellenek nagy ötletek ahhoz, hogy valaki nagy dolgot csináljon. Itt van pl a vatera. Elburjánzott a faszságtól le kellene tisztítani az ötletet, és akár új termékként megküldeni piacon. Vagy itt a másik népszerű site az ingatlan.com béna kivitelezés. Mivel lehetne lenyomni? Újragondolt üzletpolitika egyszerűbb tisztább gui. Mi lenne a változás? pl.: nincsenek ingatlan irodák csak magánszemélyek, akik visszakaphatják a hirdetésük árát, sorsoláson vagy másképpen, mondjuk kupon formájában amit beválthatnak egy lakberendezési áruházban. Ezek egyszerű kis béna ötletek, csak azt kívánják prezentálni, hogy nem kell új dolgot kitalálni, elég a másik ügyetlenségét kijavítani vagy tovább gondolni, megvizsgálva annak hibáit.

Kurva nehéz és drága egy új dolgot bevezetni egy piacra (ha csak nem tudod egy darab tő mondatban elmondani mi is a cucc).
Ha pedig valami régit, meglévőt csinál az ember, akkor egyszerű a feladat: "Ott kell bőrkabátot árulni, ahol már kapni."

Akkor te csinálod szarul.
Ha van egy ötleted, a legrosszabb, hogy ráülsz és várod, hogy folyamatosan tojja neked az aranytojást.
Ha van egy ötleted, csak úgy élheted túl a másolókat, hogy azt fejleszted és olyan részeket adsz hozzá, amitől megtartod az előnyödet. Az üzleti élet erről szól. Általában ebbe gebednek bele a nagy cégek is, mert ellustulnak és nem innovatívak.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Ötlet alatt egy terméket, szolgáltatást értek, mert annak van értéke.
Magának az ötletnek, gondolatnak, nulla az értéke, mert jelentős hozzáadott érték szükséges még a legkisebb ötlet termékké válásához is.
Pl. egy tojásrántotta gondolata, jó ötlet, de semmit sem ér. Nem lehet vele jól lakni. Tojás, edény, serpenyő, zsiradék, tűz kell hozzá. A kész tojásrántotta más az már érték.
Van egy félig kész cikkecském ami ezt a kérdéskört járja végig, picit startup szempontból, de nem erre az oldalra való.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "