Nehézkes szakítás

Nemrég úgy döntöttem - részben amiatt, hogy láttam a T-Mobile régi, meglevő ügyfeleknek kínált "kiváló" iPhone 5 árait -, hogy nem kívánok a továbbiakban T-Mobile előfizető lenni egy ideig. Ezért hivatalosan függetleníttettem az eredetileg T-Mobile függő iPhone-om, majd a konkurenciára váltottam (vissza). Nyilván szerettem volna a hűségidő nélküli előfizetői szerződésemet hivatalosan megszüntetni, ezért ellátogattam a győri központi T-Mobile üzletbe, ahol kértem a helyi munkatársukat, hogy bontsa fel a szerződésem. Nem volt annyira egyszerű feladat a szakítás.

Miután elkérték a személyi igazolványom, a lakcímkártyám, elkezdték sorolni, hogy mennyi "óriási" kedvezmény található az előfizetésem mellett és ez mind el fog veszni. Mondtam, hogy nem érdekel. Mivel látják, hogy volt a számomon a múlt hónapban jelentős forgalom, ne szakítsunk végleg, váltsak inkább Domino-ra. Mondtam, hogy nem érdekel. Akkor váltsak inkább mobilnet-re. Mondtam, hogy nem érdekel. Jó, akkor megtörtént az azonosításom itt a személyes megjelenésemmel, de ők nem tudják a szerződésem felbontani. Hogy mi? A pofám leesett. Kérdeztem, hogy miért? Mert ezt csak telefonon keresztül lehet kérni. A hölgy adott egy magenta színekben pompázó névjegykártyát (hétfőn kiteszem, most nem tudom, mert benn hagytam a munkahelyemen), amelyen az állt, hogy a szerződésbontási kérésemmel forduljak egy ingyenesen hívható 80-as telefonszámhoz. A hölgy szerint ott már semmit sem fognak kérdezni, de ezt ott kell intézni. Ok.

Tisztelt ügyfelünk

Az ügyfélszolgálatot elhagyva egy óra múlva hívom a számot. Az automata szerint 8 perc a várakozási idő, kérek-e visszahívást. Kértem. Fél óra múlva még semmi, ezért hívom újra a számot. A várakozási idő 7 perc, akarok-e visszahívást, vagy várakozok? Várakozok. Fél percen belül jelentkezett egy női hang. Nevezzük Rábeszélő Jolánkának.

Emlékszünk, a boltban azt mondta a hölgy, hogy itt már semmit sem fognak kérdezni, hiszen az azonosításom megtörtént... Ehhez képest a harmadik kérdés az volt, hogy miért akarom őket otthagyni. Elmondtam az indokaim, de Jolánka ezzel nem érte be. Elkezdte sorolni, hogy mennyi szép dolgot csinálhatnék én még együtt a T-Mobile-lal. Például kaphatnék 30 forintért okostelefont. Sőt, az egész családot felszerelhetném. Nem kértem. Akkor engedne a havidíjamból 1000 forintot. Hahahha. Csak írjak alá újabb hűséget, mi? Nem kértem. Akkor ad mobilinternetet. Azt sem kértem. Akkor mit adjon? Itt már előbújt belőlem az ördög. Mondtam, hogy adjon iPhone 5-öt, azonnal, Győrben, 16GB-ost, feketét. Tudtam, hogy úgysem lesz.

Azt nem tud adni. Mondtam neki, hogy annak idején én kizárólag az iPhone miatt jöttem hozzájuk, ezért vállaltam a szerződést. Most, a hűségidőm lejárt, miért maradnék, ha nem tud újabb iPhone-t adni? Az iPhone működik más szolgáltatónál is, mitől különlegesek, amiért maradnom kellene... Erre azt mondta, hogy az Apple hibája, hogy nem tud igényelt mennyiséget szállítani. Rendeljem meg online, majd kapok, ha sorra kerülök. Mondtam, hogy nem érdekel, kártyafüggetlent az Apple Store-ból is kapok ingyenes szállítással 3-4 héten belül, ha akarok. Ráadásul ha kiszámolom, __nekem__ onnan jobban megéri összességében még kicsivel drágábban is megrendelnem a függetlent, mint aláírni újabb 2 évre hűséget és tarifahűséget.

Erre már nem tudott mit mondani. Hangjában kelletlenséggel kiállította a szabadulólevelem. Elköszöntünk, de éreztem a hangján, hogy nem volt elégedett azzal, hogy nem sikerült megtartania. Végül is ez nem rajtam múlott. Megfelelő és rugalmas ajánlattal akár még hajlandó is lettem volna újabb 2 évet aláírni... Talán egyszer még járunk majd. Ki tudja?

Hozzászólások

ez a procedura valahogy olyan back to the futurevissza (20-25 evvel) a multba filinget adott, amikor a szolgaltatoero- es monopolpozicioban levo Hivatal jatszadozik egy kicsit az ugyfellel...

de ők nem tudják a szerződésem felbontani. Hogy mi? A pofám leesett.

Nem csodalom. En azonnal hivattam volna a fonoket, es adott esetben (pillanatnyi hangulattol fuggoen) lebasztam volna, mint a pengos malacot. De az erosen valoszinu, hogy egy olyan papir kitolteseig nem mozdultam volna egy tapodtat sem, hogy en itt most hivatalosan felmondok, amit a magentasok lesznek szivesek azonnal tudomasul venni.

Miert kell nekem sajnalnom a Klubradiot?

Engem az egészben az bosszantott, hogy amikor potenciális előfizetőként léptem be hozzájuk, akkor széles mosollyal fogadtak. Amikor kiemelt ügyfél voltam, volt, hogy rosszabb kiszolgálást kaptam, mint a sima ügyfelek (erről is van sztorim, akár le is írhatnám, de minek?). Amikor meg kellett volna tartani, akkor szar ajánlatot kaptam. Amikor jeleztem, hogy mennék, kapkodtak fűhöz-fához, megnehezítették, hogy lelépjék. Amikor pedig mentem, akkor kihallottam, hogy ez nem tetszik.

Ez van. Szerencsére van választási lehetőség.

--
trey @ gépház

Mindegyik ilyen.

Anno mikor el akartam búcsúzni a UPC-től, rögtön azzal nyitottak, hogy hűha itt egy szuper ajánlat csak nekem csak most. Mikor rákérdeztem, hogy hol a pékbe hevert eddig ez a rendkívül jó ajánlat sok évnyi hűség alatt akkor csak hümmögni bírtak.

Mondtam nekik, hogy egyébként kifejezetten patkány dolognak tartom az ilyen utólagos húzásokat, inkább díjazták volna menetközben a hűségemet, akkor lehet eszembe se jut elbúcsúzni. Erre az volt a válasz, hogy elkezdtek faggatni hova megyek, kit választok helyettük. Megmondtam nekik - bár jeleztem, hogy enyhén indiszkrétnek tartom a kérdést - erre elkezdtek ilyeneket mondani:

- Ó hát az a szolgáltatás messze nem olyan jó mint az általunk adott minőség, majd meglátja; egyébként onnan nagyon sokan visszajöttek hozzánk, de hát akkor már nem tudunk számukra olyan jó ajánlatot biztosítani mint Önnek most...

Majd megpróbáltak beszopatni még a modemmel - ki is lehet fizetni - meg rámverni még egy hónap előfizetést féláron - hátha meggondolom magam - dehát akkor már ordítottam velük, így viszonylag hamar vége lett. :)

Cserébe minden évben megjelenik egy üzletkötőjük az ajtóm előtt és elsusogja bátortalanul az HBO/TV/Telefon/Internet kombót és minden évben sikeresen felhívnak vmi rendkívüli ajánlattal.

No rainbow, no sugar

Ezt olvasva eszembe jutott, hogy edesanyam 98 ota ugyanazt a berletet hasznalja. 4 euro (Romaniaban mindent euroban szamolnak mar, csak a fizetest nem), amiert semmi nem jar, azaz megis, minden evben kap 5 ingyen percet szuletesnapja alkalmabol. Soha senki fol nem hivta, jobb ajanlat, bonusz, kedvezobb tarifa, stb erdekeben. Sajnos a Muttert egyaltalan nem erdekli ez a berletes tema, telefonja is mindig cserelodik, 3-4 evenkent orokli tolunk a megunt telefonjainkat.

--
FeZo

A telefonkönyvekben szereplő adatok közvetlen üzletszerzési céllal történő felhasználására más szabályok vonatkoznak; az AKkt. lehetővé teszi azt, hogy a közvetlen üzletszerző szerv kapcsolatfelvétel céljából felhasználjon "jogszerűen nyilvánosságra hozatal céljából készített és nyilvánosságra hozott adatállományban, név- és címjegyzékben, valamint kiadványban - így különösen telefonkönyv, szaknévsor, statisztikai névjegyzék - szereplő" név- és lakcímadatot.
Ezért kell a szolgáltató felé nyilatkozni, hogy kerüljön bele a telefonkönyvbe az adataid mellé a paragrafusjel, aminek a jelentése "Az előfizető kérésere az elfizetői adatok tudományos, közvélemény- vagy piackutatás, valamint közvetlen üzletszerzési célokra nem használhatók fel."
Ezt célszerű a szerződés megkötésekor kérni. Ez mondjuk attól nem ment meg, ha teljes számmezőt végighívnak...

Egyes munkahelyeken dettó ugyanez megy. Sajnos. És valóban van választási lehetőség. Ott kell hagyni őket és keresni egy másik partnert, ahol megbecsülnek. Legalábbis mint új embert ... aztán majd ott is ugyanaz lesz egy idő után, de akkor lehet megint váltani. Ez igaz mobilszolgáltatóra és munkahelyre egyaránt.

Ahhoz mit szóltak volna, ha ott helyben felhívja az ember azt a számot az említett telefonszámról - beszéljék le egymás között. :)

Nem azt mondom, hogy jó ötlet, nem is azt, hogy kivárták volna azt az akár 7-10 perces (saját) várakozási idejüket, de furcsa, hogy az ügyfélszolgálaton személyesen nem lehet lemondani az előfizetést, miután igazoltad, hogy tied a szerződés - biztosan furcsán néznének, de nekem ez is furcsa így.

Más esetben megszokta az ember, hogy személyes megjelenést várnak el - és lehet, szimplán telefonon sem mondták volna fel - az azért furcsa lenne -, ha nem megy be az ember személyesen is, de miért kell az ügyfelet túráztatni, még ha távozni is akar...
Hátha meggondolja magát?

Gondoltam, hogy nem csak őt tüntették ki ezzel a módszerrel, de nekem akkor is kifordított dolognak tűnik az egész metódus.

Mondjuk ahol telefonos megkeresésre a szomszéd Pista is köthet szerződést - ha éppen ő ül a telefon mellett -, nem kell meglepődni semmin. Legalábbis régebben volt példa ilyesmire is.

persze, fasság.

gondolom a vezetőség akkor alszik nyugodtan, ha minden ügyfélnél minden létező lehetőséget kimerítettek a megtartására.

ezt pedig lehet tanítani félnapos tréningeken minden alkalmazottnak, de talán mégiscsak hatékonyabb, ha néhány FelszopóLebeszélő Jolánt képeznek ki kicsivel jobban, és ezen a szűrőn kell átjutnod ha lemondanál.

az hogy új ügyfélként tárt karokkal fogadnak, és bárhol, ebből szintén levezethető (ott már megvan a döntésed, amikor besétáltál hozzájuk).

csak amikor az ember azért siet munka után, meg áldozza fel az idejét, hogy bemehessen, mert gondolja telefonon úgyis beküldenék személyes üfszre, akkor meglepő, hogy pont hogy csak telefonon lehet lemondani...

Valahol elvesztettem a fonalat. Azt már írtad, hogy nem kaptál elég kedvezményt, de itt most csak azt, hogy nem kaptál iPhone-t. Most tulajdonképpen azért váltál meg tőlük és a remek kedvezményeiktől - amikről eddig kussoltak, mint mifelénk az invitel, csak akkor vannak ha valaki szerződést akar bontani -
mert nem kaptál telefont most azonnal, és nem ért volna rá 2 hétig?
---
Ubuntu one tárhely: https://one.ubuntu.com/referrals/referee/1503/
Dropbox: http://db.tt/XMk0ssk

"Itt már előbújt belőlem az ördög. Mondtam, hogy adjon iPhone 5-öt, azonnal, Győrben, 16GB-ost, feketét. Tudtam, hogy úgysem lesz."

Én már nem akartam tőlük iPhone-t kérni. Egyszerűen szerződést akartam bontani csendben, indoklás nélkül. De nem hagyták. Azt már csak azért mondtam, mert felhúzott az akaratosságával és oda akartam szúrni. Tudtam, hogy nincs ilyen telefonjuk és nem tud adni. Ha tudott volna, akkor jött volna a "mennyiért" kérdés, ami nyilván elvérzett volna az áron.

Az Apple nem emelt árat. Az euró pont annyi mint két éve. Akkor mi a bánatért kerülne nekem 50 ezer forinttal többe az iPhone 5 két évre a T-Mobile-nál mint az iPhone 4 került? Nem az 50 ezret sokallom elsősorban, hanem a lehúzás az, amit nem viselek el.

--
trey @ gépház

A szerződésbontásnak oka van, és azt minden szolgáltató szeretné tudni, hogy az üf. miért megy el tőlük. Az árazás üzleti kérdés, nem a telefonos üsz. dönt ebben. Egy ilyen pélónövelő hypefon esetén a "rajongók" hajlandóak akár jóval többet is fizetni az eszközért, mint amennyit valóban ér, az árazás meg erre a viselkedésformára épít: ha előrendelésben, "látatlanul" viszik kéccázé', akkor nem fogják százötvené' adni.

Megkérdezni lehet, de ilyen idegesítő módon és szinte levakarhatatlanul faggatózni azért nem illene. Mi tavasszal családilag hagytuk ott őket, egy vodás flottás csomag (semmi húkuszpókus, a feleségem Sinosz tag és a Vodanal van flottájuk és occó) miatt. Na rögtön másfél hónappal utána ránkzúzodott Matelcsy Gyuri telefonos adója és rögtön 700huf+áfa! összeggel nőttek az előfizuk per fő. Az minden esetre nekünk nagyon nyerő ebben még így is, hogy egymás között korlátlan az SMS és a beszélgetés, de ugye főleg az SMS-en van a hangsúly. Amik egyébként feleannyiba fájnak ebben a csomagban, mint a T-nél a normál Médianemtommelyikben.

Apropó, kapok ilyen nulla forintos számlát T-éktől. Más tapasztalt ilyet? :)

Látszik, hogy a büdös életben nem láttál még jutalékos rendszerben dolgozó értékesítési munkatársat. Hasonló ez, mint amikor nem megy a net, és felhívod az üsz.-ot, és a modem áramtalanításával kezdődő "kötelezőt" mondják.

Nekem mindegy, hogy jutalékért vagy akármiért csinálja. Erőszakos volt és nekem ez nem tetszett. Az ügyfélszolgálatosra nem haragudtam. Neki ki volt adva, hogy minden tiplizni akarót Jolánkához kell irányítani, akinek jó beszélőkéje van és aki homokszemet is el tud adni a szaharai beduinoknak.

--
trey @ gépház

Egyébként ez az egész cécó (személyes megjelenés az üf.szolg.-on és után telefonálás) hanyadikán volt? Csak mert okt. 1-én volt a hwsw-n a cikk arról, hogy "Mától két nap alatt mobilszolgáltatót válthatunk" ...

http://www.hwsw.hu/hirek/49134/szamhordozas-nmhh-hivoszam-mobil-mobilsz…
"Lényeges adminisztratív változás, hogy mostantól kizárólag az átvevő szolgáltatónál jelenthető be hordozási szándék, az átvevő cég pedig az előfizető nevében jár el a korábbi szolgáltatónál."

A cikk szerint most már csak az új szolgáltatónál kell jelentkezni és nem kell a régihez is külön bemenni lemondani a szerződésünket.

Persze ez a számhordozásról beszél. Meglehet, hogy a lemondással járó szivatás elkerülése érdekében mindenképpen érdemes lesz a hívószámot magunkkal vinni. Úgy tűnik csak így kerülhető el, hogy a régi cégnél megnehezíthessék a távozásunkat.

Az utóbbi években nagyon megfordult a trend. Régen egy prepaid telefonra is adtak 10-20-30k Ft szolgáltatói kedvezményt, cserébe hálózatfüggő készüléket kaptál, de a kedvezménynek megfelelően a piaci ár alatt (pl. Nokia 3410 a vodánál volt 29.990 Ft vitamaxszal, függetlenül meg 45.000 Ft). A számlás előfizetéses készülékeket meg 0 Ft-ért hozhattad, csak írd alá az ált. 1 év hűséget (a 2 év ritka volt, tarifahűség pedig még nem nagyon volt akkoriban).

Aztán most számlás előfizetéssel, 2 év hűséggel +2 év tarifahűséggel is annyiért kapod meg a hálózatfüggő telefont, mintha megrendelnéd valamelyik magyar webshopból hivatalos magyarországi garanciával, számlával.

Konkrét példa:
Vodafone: Nokia Lumia 800, Vodafone Kontakt 6 tarifa (10.789 Ft/hó), 24 hó szolgáltató- + tarifahűség, 2000 Ft online kedvezmény: 87.990 Ft
Nextel webáruház: Nokia Lumia 800, gyárilag független, 2 év gyártói garancia, minden magyar (tehát nem kínai szürkeimport) : 82.900 Ft (nextelhez addig van közöd, míg megveszed, utána bármelyik Nokia márkaszervizbe mehetsz, ha gond lenne)

Persze. Csak a webshop nem biztos, hogy odaadja a szerényebb keresetű usernek részletre, míg a szolgáltatótól meg el tudja hozni. Persze lehet azt mondani, hogy csóró ember ne vegyen drága telefont, de ha csak teljes összegért lehetne hozzájutni, akkor a hazai felső-közép, felső és prémium telefon forgalmazás bezárhatná a kapuit.

--------------------------

Csak a viták elkerülése végett. Ha nem használok ékezetet, mobiltelefonról írok.

Hát, nem tudom.

Sony Xperia P, T-mobile webshop, 1 év hűség + 1 év hűség az előfizetésre (Mozaik S csomagra): 84 591 Ft
2 év hűséggel, jelenlegi csomag mellé: 92 990 Ft (WTF??!!!!), részletre 19 910 Ft + 6090 Ft * 12
2 év hűség, Mozaik S csomagra: 76 491 Ft
Tök függetlenül edigitalból: 109 900 Ft (részletre 13 737 Ft*8 , 0% THM

Lehet számolni kinek mi éri meg.

en par honapja a Telenornal tertem at (szinten husegido nelkuli) szamlas elofizurol kartyasra
egy darabig varni kellett mire sorra kerultem, onnantol 5 perc alatt megvoltunk :)

szerk: ezt feljebb akartam.

Amikor pár hónapja kiértesített a voda, hogy szerződést módosítanak az adó miatt és van 15 nap amíg felmondhatom, nos akkor én bementem és jeleztem, hogy felmondanám a még fél évig hűséges előfizetésem és a többit is ami még a számlámon van.
...mert ugye hűség ide-oda, ha ők módosítanak akkor biza mehetek. Felírták a számom, majd még aznap hívott egy hölgy akivel gyakorlatilag úgy alkudoztunk mint a piacon. Lett kb 1000 Ft-al olcsóbb mindegyik előfizetés, perc helyett egy perc után másodperc alapú a számlázásom, majd mikor mondtam hogy de az egyik telcsihez net is kéne akkor mondta, hogy az plussz ezer, majd ez nem tetszett, rögtön módosított hogy de akkor a hűség végéig kapok a netre 1000 ft kedvezményt. :) 1000-1000=? :)
Na így aztán maradtam :)

...igaz most 5000+áfa sim pótlásra bekerült az ehavi számlámba, mert az előző kártya a tatai tó fenekén hever telefonnal együtt. Igaz mondták, hogy ötezer (ami szerintem sok) de nem mondták, hogy az csak nettó.....meg még valami egyéb költség, így vagy 7100 ft ez a móka. Na nem baj, januárban lejár a hűség, azt hiszem megint hívniuk kell majd, ez lesz a bünti! :P:D

Rózsár Gábor (muszashi)

Nyaron elvesztettem az osztrak T-Mobile SIM-emet. Besetaltam a lekozelebbi uzletukbe, kertem egy ujat. Nem egesz 2 perc alatt vegeztem, az elado nagyon kedves volt, "oh, Herr Beres, sajnalom a kenyelmetlenseget, termeszetesen semmibe sem kerul Onnek ez a csere, a kartya mar aktiv, szep napot kivanok!".

--
L

Nos a megszorításomnak hála mocskosul visszafogtam a beszédet, így lett 4200 az előfizetés a fogyasztással együtt és 7000 forint a sim pótlás. Tehát másfélszer annyi volt a pótlás mint az igénybe vett szolgáltatás....

Egyébként egyre jobban belelovalom magamat (süni bzmeg az ásód:)) mert ha belegondolok sok éve vagyok vodás, eddig rendszeres 10k feletti számlák + két családtag szintén előfizetéssel az enyém alatt + mobilnet előfizetés, tulajdonképp igazán mondhatták volna régi ügyfél, tessék ingyér.

Rózsár Gábor (muszashi)

Én is akkor mondtam vissza a voda előfizetésemet, több, mint 1 év hűség lett volna hátra.
Ami miatt: egy idő után beállt a telefonszámlám havi 6-7000-re, és mivel egy kisebb csomagban voltam, váltottam egy nagyobbra, ahol arányaiban több percet tartalmaz az előfizetés, és kevesebb egy perc díja ezen felül, tehát mindenféleképpen csökkennie kellett volna a számlámnak. Következő hónapban 8000 lett. Nem baj, gondoltam, egy hónap nem a világ, majd beáll. Aztán lett 9, majd megint 8. Kértem az online felületen részletes számlakimutatást ezekre a hónapokra de nem jött meg. Felhívtam őket, és az volt a válasz, hogy visszamenőleg nem tudnak ilyet küldeni. Ez milyen?
Ráadásul rájöttem, hogy járt volna a díjcsomagomhoz egy ingyenesen választható kedvezmény, amivel kevesebb lett volna számlám. Próbáltam velük beszélni, hogy mivel ez nekem nem lett beállítva, módosítsuk visszamenőlegesen, de nem foglalkoztak velem. "Nem állt módjukban..."
Következő hónaptól elkezdték küldeni a részletes számlát, és csodák csodája, 5000-5500-ra beállt a telefonszámlám.

Amikor jött ez az ászf változás, reggel első voltam az üzletben, aki sorszámot kapott. Mondtam, hogy mi újság van, megkérdezték, hogy miért, elmondtam. Mondta az ügyintéző, hogy oké, de még beszéljek telefonon az egyik kollégájával. Mondtam, hogy ok. Ő is számonkért, neki is megmondtam, hogy nem most kellene okosnak lenni, hanem akkor kellett volna gondolkodni, mikor ügyfélként kultúráltan kértem, ami nekem jár. Kérdezte, hogy miért nem írtam panaszlevelet. Mondtam, hogy írtam panaszlevelet. Hát, nagyon sajnálta. Bepróbálkozott még hűség eltörléssel, készülékkel, de amikor közöltem vele, hogy semmilyen módon nem kívánok a Vodafonnál előfizetéses ügyfél lenni, megnyugodott, és engedte az üzletben dolgozónak, hogy kitöltse a papírjaimat.

+1 : Azóta is spamelik az email fiókomat többszöri felszólításom ellenére, (amint azt megtudtam) egy másik hasonló nevű ember részére küldött fizetési felszólítóval. A legutóbbi hölgy közölte, hogy nem tudják törölni az email címet a rendszerből, amíg az, aki megadta, nem ad erre utasítást. Mondtam neki, hogy megyek a T-hez, és megadom az ő email címét, hogy küldjenek neki fizetési felszólítókat. Itt kicsit megállt a tudomány.

Soha többet előfizetéses telefon részemről. Hosszabb beszélgetések skype-on, 1-2 percnél meg mindegy.

A szerzodes felmondasa (ex nunc) egyoldalu jognyilatkozat, semmivel nem kell indokolnod:

"321. § (1) Aki szerződésnél vagy jogszabálynál fogva felmondásra jogosult, e jogát a másik félhez intézett nyilatkozattal gyakorolja. A felmondás a szerződést megszünteti.

(2) Ha a felmondás nem azonnali hatályú, a törvényben vagy a szerződésben meghatározott felmondási idő elteltéig a szerződés fennmarad."

Az ugynok, ugyintezo ellenerdekelt fel, ha erdeke ugy kivanja, hazudik mint a vizfolyas - nincs nyoma, kesobb nem visszakeresheto mit mondott. Ha szeretned tudni mennyi igaz a sok zoldsegbol, kerd irasban, alairva, azt amit allit...

Eppen ezert szoktak irasban intezni a szerzodes felmondasat...

Mivel meggyozodesem, hogy se oket (kivan multceg behelyettesitendo), se engem nem szokott erdekelni az indoklas, ezert az indoklas a "csak" vagy "daragak vagytok nekem" szokott lenni. Ugysem erdekel senkit.

Esetleg megmondom, hogy konkretan mi veluk a bajom, es ha fixaljak, orulunk, ha nem, nincs mirol targyalni.

Én nem vacakoltam az ügyfélszolgálattal, küldtem egy ajánlott levelet a címükre amiben nyilatkoztam, hogy adott dátumtól lemondom a szerződést. Semmit nem kérdeztek, küldtek egy válasz levelet, hogy ok rendben.

Szerintem e-mailben is megteheted, ha a leveled megfelel a szerződéssel kapcsolatos egyoldalú írásos nyilatkozat formai és tartalmi követelményeinek, tehát van rajta megfelelő elektronikus aláírás - olyan, aminél a tanusítvány kibocsátásakor a személyazonosságod ellenőrizve lett.