A sorrend lefordítva:
- tanfolyam
- motorvásárlás
- bukósisak beszerzése
- kórház
- temetkezési vállalat
A tanfolyamra beiratkoztam. Kipipálva. A motorvásárlás és a bukósisak beszerzése folyamatban van, bár szerintem a bukósisak előbb lesz, tekintve, hogy az a tanfolyamon gyakorlati részén már hasznos lenne... Az utolsó két ponttól meg eltekintenék ;)
- trey blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 1426 megtekintés
Hozzászólások
ne felejtsd el kitölteni a szervdonor kártyát, már várják!:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A motorosok annyira nem jó donorok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mindig van egy moka miki aki benyogi ezt a szerinte remek poent...
annyit jegyeznek meg, hogy a motorosbalesetek az esetek tulnyomo reszeben a balfasz (sot, sok esetben rosszindulatu) autosok miatt tortennek, a motorosok Magyarorszagon kevesebb balesetet okoznak mint a kerekparosok vagy gyalogosok
ott van peldaul az eppen aktualis lengyelorszagi esemeny: egy balfasz autos atment a bal oldalra, mert sajat bevallasa szerint elfelejtette hogy nem angliaban van, frontalisan telibekapta a kanyarbol kijovo nehany motort, harom motoros belehalt :(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy peldat emeltel ki a sok kozul.
Sajnos tapasztalataim (es baleseti helyszinelo ismeroseim) alapjan inkabb a "vegyunk egy motort es hasznaljuk hatekonyan" emberek okozzak a balesetet.
Nem kell sokat mennem a varosban, hogy lassam, 10 motoros kozul 9 keptelen normalisan, kresz szerint kozlekedni es 80-100 -as tempoban veretik az utcakon, az hogy a kocsisorok kozott holtterben kozlekednek, az mar megint egy masik kategoria.
A te statisztikad is ebbol szuletik, mert ha egy ilyen idiota ele kifordul egy auto, az autos marad a hibas nem az aki esz nelkul kozlekedett.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nincs 'en statisztikam', olvasom a motoros hirportalokat (is), es a motoros balesetek tulnyomo resze az autosok hibajabol tortenik. nyilvan olyan is van, mikor valaki a sajat kepessegeit tulbecsulve elszall, de gyakran egesz egyszeruen arrol van szo, hogy az autosok lesz@rjak a motorral kozlekedoket, vagy tudatosan tapossak el oket. nem ritka hogy felig vagy teljesen a szembejovo savban autoznak, egy-ket honapja tortent talan a Matraban, hogy valami 70 eves foszer a wartburgjaval atment a bal oldali savban a kanyarban, igy gyilkolta meg a szemben a sajat savjaban kozlekedo motorost...
sokezer kilometer motorozas utan rengeteg olyan esetet tudnek elmeselni, amikor csak a jo reflexek, a lelekjelenlet, a szerencse es a nagy kovetesi tavolsag kombinacioja mentett meg a bukastol vagy akar a halaltol
teljesen mindennapos, hogy a barom index es tukorbenezes nelkul kivagodik elem a tobbsavos uton, most hetvegen egy motoros ismeros (egyutt mentunk turazni eppen) elozni kezdett, mire az elotte halado auto kibaszodott az orra ele szinten elozve, es ilyet sajnos majdnem minden nap latok :(
a 'kresz szerint kozlekedest' meg hagyjuk, az autosok kb. 95%-a nem ismeri a kreszt, a maradek 5% meg leszarja (persze ez a szabalytalankodo tobbieket, a motorosokat beleertve meg nem mentesiti)
az allo kocsisorok kozott kozlekedes meg szabalyos a kresz szerint, raadasul az a legkevesbe sem veszelyes (nalunk normalisabb orszagokban mar regota mukodik, itthon csak masfel eve vezettek be)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem allo kocsisorokra gondoltam, hanem parhuzamosan halado autokra. A masodpercenkenti savvaltasok vilagrekordjat meg mindig motorosok tartjak szerintem.
"motoros hirportalok" -> valoszinuleg semmifele elfogultsag nincs benne, de fentebb le is vezettem ezt a dolgot neked. A wartburg, kanyar az meg autoval is ugyanugy elofordul, csak motorral eselyed sincs.
Az elozes megint ez a kategoria, autoval ugyanez van, aki nem hasznalja a tukrot az nem hasznalja, de a motorosokon kivul nem sok olyan ember van, aki autoval 3-4 autot eloz kozuton.
Az hogy az autok nincsennek tekintettel a motorosokra, az pont ezert van, nem ehhez vannak szokva. Egy motor kepessegei ertelemszeruen jobbak az autoknal (gyorsabb, jobban gyorsul, stb.) es a legtobben ezt ki is hasznaljak, ebbol vannak a balesetek. Persze nem azt mondom hogy ez 100%-ig mindig igaz, hanem tulnyomo tobbsegeben. Ha kimesz egy forgalmas utra, es megnezed ki az aki idiotabban kozlekedik, egyertelmuen a motorosok fognak toronymagasan vezetni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
tessek, akkor itt egy NEM motoros hirportal mai cikke: http://www.hir24.hu/baleset-bunugy/2012/05/29/autosok-tizedelik-a-motor…
"Ha kimesz egy forgalmas utra, es megnezed ki az aki idiotabban kozlekedik, egyertelmuen a motorosok fognak toronymagasan vezetni"
na ez az ami NEM igaz! sajnos az autosok borzalmasan balfekek, foleg azok akiken elsore latszig hogy havonta egyszer, egy orara ulnek volan moge. persze sok autos nagyon ugyes, sot, mostanaban kimondottan elozekenyek es figyelmesek sokan (ezt ezuton is koszonom!), de rengeteg az agressziv, rosszindulatu sofor, es meg tobb az aki siman csak szerencsetlen
a motorosok kozott vannak sokan akik tul gyorsan es agressziven kozlekednek, ez igaz. viszont kozuluk sokan vannak, akik emellett sokkal nagyobb biztonsaggal terelgetik a motort mint amire az autosok nagy resze valaha is kepes lesz. raadasul a motorosok koreben eleg elterjedt hogy vezetestechnikai kepzesekre jarnak pont azert, hogy meg biztonsagosabban kozlekedhessenek. autokra is leteznek ilyesmik, de nagysagrendekkel kevesebben jarnak
egyebkent mielott elvakultsaggal/elfogultsaggal vadolnal: en is vezetek autot is (15 eve van B jogsim), sokezer kilometert raktam biciklibe is, sot utaztam mar eleg nagy tavot kamionban is (ott csak az utasulesen), szoval eleg sok oldalrol meg tudtam mar vizsgalni a temat
azert azt hozzatennem, hogy a mozgo (nem 1-2 km/h-val, hanem szamottevo sebesseggel mozgo) kocsisorok kozotti motorozast ellenzem (ez alol kivetel ha nagyon szelesek a savok, es emellett meg kicsi a sebesseg, pl. autopalyan dugoban, tehat kenyelmesen, biztonsagosan el lehet ferni masok zavarasa nelkul)
egyebkent ha a Magyarorszagon kocsik kozott cikazo motorosokat ruhelled, menj egyszer ki Franciaorszagba, foleg Parizsba, na ott nekem az autoban halalfelelmem volt :D egyreszt a folyamatosan veszvillogoval kozlekedo, jelzes nelkul ide-oda cikazo motorosoktol, masreszt a hasonlo stilusban kozlekedo autoktol (pl. 3-4 savos keresztezodesben siman jonnek keresztbe, bele a forgalomba...)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kirívó eseteket jegyzi meg mindenki. Ha látsz 100 másik kategóriába sorolt járművet, amiből öt oltári nagy barom, akkor azt az ötöt fogod megjegyezni, tök mindegy, hogy épp mit terelgetsz az aszfaltcsíkon.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nyilvan
de motoros miatt meg nem kerultem eletveszelybe soha (pedig sok van az utakon, a mi kornyekunkon, a Bakonyban meg foleg), autosok miatt viszont mar nem kevesszer (legtobbszor motoron es biciklin, de autot vezetve is voltak mar kemenyen necces helyzetek)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
jah igen, mert idén már történt egy szerencsétlen eset, ami sem motorral, sem autoval nem lett volna kivédhető es ezt linkelgeted be 100 oldalrol.
Akkor haladjunk is tovabb: a statisztikak alapjan a motorosok 75%-ban az autosok miatt halnak meg (pontosabban kresz szerint az autosok miatt). Legjobb eset erre, ~10 eve tortent debrecenben, akkoriban foleg nem voltak az emberek hozzaszokva a nagy veru motorokhoz. Legyen az emberunk sanyi, sanyi ~huszonsok eve motorozott, azt hitte halhatatlan, egeszen addig, mig o varoson belul (igaz hajnali orakban) 240-el kozlekedett. Jon az altalad emlitett vasarnapi sofor, jobbra nez, balra nez, motoros a nagy tavolban (50-el nem is ert volna oda csak egy percel kesobb), elindul. Mi tortenik? Auto kifordul, motoros telibeverte, autot kiflibe hajtotta. Vajon ki lett a hibas? Az autos.
Szamtalan ilyen eset van, elozeseknel (foutrol balra kanyarodo autos, motoros nagy iramban telibeveri. Ki a hibas? az autos), kikanyarodas (az elobb emlitett eset) es had ne soroljam tovabb.
"a motorosok kozott vannak sokan akik tul gyorsan es agressziven kozlekednek, ez igaz. viszont kozuluk sokan vannak, akik emellett sokkal nagyobb biztonsaggal terelgetik a motort mint amire az autosok nagy resze valaha is kepes lesz"
Igen, pont ezert hajtanak mint az allat, "vótam tréningen! Hallhatatlan vagyok!".
"(ez alol kivetel ha nagyon szelesek a savok, es emellett meg kicsi a sebesseg, pl. autopalyan dugoban, tehat kenyelmesen, biztonsagosan el lehet ferni masok zavarasa nelkul)"
Ezekbe a kivételekbe szoktak belehalni, mert az autosok nem számolnak azzal, hogy vannak idióták.
Nincs tizensokéve jogsim, viszont a kedvedert tegnap megalltam a budaorsi uton a feluljaron (dohanyzom, gyalogosan vagyok, feluljaro labanal a buszmeg ahol nem lehet dohanyozni). A sziporkazo napsutes kedveert elkezdtem szamolni a motorosokat. ~6 perc alatt 28 motorost szamoltam ossze, ebbol durvan 20 a kocsisorok kozott cikazott, 16 mindezt 140-es tempo felett. Volt egy aki igaz egy sávban haladt, de azt csak hátsó keréken tette. Mindossze egy (szammal irva 1) volt, aki szabalyosan kozlekedett, az is velhetoleg azert, mert egy 40-es forma volt egy robogon.
Ha csak az egyik idiota ele besavol valaki es belecsapodik hatulrol, ne adj isten a cikazasnak koszonhetoen egy savvaltasnal letoljak a picsaba, minden esetben az autos lesz a hibas.
Szoval ha 28 motorosbol mindosze 1 kepes ugy kozlekedni, hogy eszreveheto legyen, kiszamithato es a kozlekedesnek is megfelelo legyen, miert vannak meglepodve a motorosok ha hullanak mint a legyek?
Van motoros ismerosom, tobbfajta is. Ebbol az egyik az pont a 28-bol 1, o nem balesetezett sehol, soha, voltak necces esetei, de arra is azt mondta, ha autoval lett volna, akkor eselye se lett volna korrigalni a masik idiotat. Van masik 10, akik heti szinten buknak, esnek.
Nem azt mondom hogy minden esetben a motorosok a hibasak, de lassuk be, javareszt az o kozlekedesi hulyesegei miatt tortenik a baleset (meg ha kresz szerint a masik a hibas). Illetve pont ugyanezen hulyesegek miatt szarjak le az autosok a motorosokat.
Tudok ellen peldat is mondani, ismeros a labat torte pedig szabalyosan kozlekedett es kifordultak ele. Ugyan ez megtortenik velem nap mint nap autoval. A motorral nagyobb a riziko egy sulyosabb serulesre.
Lehet hapogni, hogy jajj a motorosok igy, jajj a motorosok ugy es hogy az autosok pusztitjak oket, de ragaszkodjunk inkabb a tenyekhez es ahhoz, amit az ember nap mint nap tapasztal
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
azert erdekelne miert van benned ilyen elemi ereju ellenszenv a motorosokkal szemben...
nem "egy esetet linkelgettem be 100 oldalrol", hanem mivel az egyetlen linkemnel serelmezted hogy motoros oldalrol szarmazik, ezert belinkeltem egy masik, fuggetlen oldalrol szarmazot, ami tortenetesen azt az esetet is megemliti (es iden sajnos nem ez volt az elso, ahol a szabalyosan kozlekedo motoros az autos balfaszsaga (rendszerint a szembesavba valo athuzasa) miatt hal meg)
varoson belul szinte zero esellyel fog valaki 240-nel motorozni, meg ejjel is, szoval a realitas talajan maradva legyen mondjuk 140. persze ez meg igy is boven a nemnormalis kategoria, ha meghal, maganak koszonheti, felesleges tovabb feszegetni
a balra kanyarodo autost telibevero motoros valoszinuleg azert zug bele, mert nem indexel az autos, vagy csak a kanyarodas megkezdesekor, a kormany tekeressel egyutt indexel. ezzel nem nagyon lehet mit csinalni, leszamitva azt hogy mindig alapos kovetesi tavolsagot hagysz, de ha elozni akarsz, akkor ez kivedhetetlen (jarmutol fuggetlenul)
aki treningen volt, az nem "hajt mint az allat". az ember azert megy vezetestechnikai tanfolyamra, mert tisztaban van a kepessegei korlatos voltaval, es van benne annyi felelossegtudat, hogy szeretne biztonsagosan kozlekedni. tobb motoros ismerosom is van aki volt ilyen kepzesen, mindegyik nagyon kulturaltan kozlekedik (ez nem jelent szigoruan 90 km/h-t, de az altalanosan hasznalt 110-130-as orszaguti tempo teljesen biztonsagos)
az autopalyan araszolgato kocsisorok kozott halado motorosok nem meghalni szoktak, hanem az autosok tobboras dudanyomkodasaval ellentetben gyorsan es stresszmentesen celbaerni :)
allitasod szerint percenkent tobb mint 2 (tehat kb. 25-30 masodpercenkent egy) motorost lattal 140-nel cikazni az autok kozott. ezt nem fogom elhinni, tobb okbol sem. kezdjuk azzal hogy fizikai keptelenseg 140-nel az autok kozott cikazni (ugyanugy ahogy az autonal a kormany elforditasahoz, a motor egyik oldalrol masikra dontesehez is kell nemi ido, 140-es temponal ez mar sok-sok metert jelentene). es meg ha esetleg lenne is olyan ongyilkosjelolt, aki beprobalkozna ilyennel, az tuti hogy nem jon felpercenkent masik... nagyon erosen tulbecsulted a sebesseget, 70-es megengedett maximumot (es 60-70-nel halado autokat) feltetelezve valoszinuleg olyan 80-90 lehetett maximum az a tempo (az autoknal sokkal gyorsabban pont a fenti okok miatt nem lehet koztuk 'cikazni')
ha meg savvaltas kozben "letoljak" a motorost, akkor igenis a tukorbe/korulnezes nelkul bebaszodo autos a hibas - ugyanugy, ahogy akkor is, ha ugyanezt egy masik autossal szemben teszi
"eszreveheto legyen, kiszamithato es a kozlekedesnek is megfelelo legyen," - na ezt a mondatot nem tudom ertelmezni, plane az utolso reszet... (egyebkent kiszamithatosag az autosokra pont ugy nem jellemzo mint egyes motorosokra, ez jarmufuggetlen, aki balfek, az minden jarmuvon, sot meg gyalog is az)
"Van masik 10, akik heti szinten buknak, esnek."
ha neked 10 olyan ismerosod van, akik valoban heti szinten esnek a motorral, akkor valoszinuleg sajat kaszkadorshowd van... elofordul hogy egy motoros esik, de ez tobbnyire ritka, nehany evente egyszer elofordulo esemeny (en egyszer doltem el motorral, az is a sajat udvaromban tortent...). eleg sok motorost ismerek (elhiszed hogy tobbet mint Te?), kozuluk nem sok van aki esett mar, olyan meg aki mar tobbszor is, biztosan nagyon keves (egy ilyenrol sem tudok kozuluk, de ne zarjuk ki...). illetve egyikojukrol (egy holgyrol van szo) tudom hogy tobbszor eldolt mar motorral, de ez kivetel nelkul mindig allo helyzetben tortent :D
a heti szinten eses mar csak anyagilag sem igazan elkepzelheto, egy kisebb eses is rendszerint eleg nagy koltsegekkel jar (egy burkolt sportmotoron az egyik oldal idomjainak csereje szazezres nagysagrend, es akkor meg nem is tortent semmi kar)
" javareszt az o kozlekedesi hulyesegei miatt tortenik a baleset" - javareszt a figyelmetlenseg, korul nem nezes, vagy egyszeruen a "nem lattam" jelenseg miatt tortenik a baleset. kisebb reszben a puszta rosszindulat miatt
" pont ugyanezen hulyesegek miatt szarjak le az autosok a motorosokat." - szerencsere nem mindenki gondolkodik ugy mint Te, es az utobbi par evben nagyon eros javulast latni, sokkal toleransabbak, elozekenyebbek az autosok a motorosokkal szemben, sot, a gyalogosokkal szemben is (bar azert az az elkepeszto elozekenyseg es odafigyeles, ami kulfoldon (Franciaorszag, Nemetorszag, Svajc, stb) megy, nekunk meg teljesen elerhetetlen es elkepzelhetetlen).
amikor lampanal eloregurulok a kocsik kozott, eleg gyakran latni hogy szetnyilnak hogy elferjek, pedig csak akkor megyek bele ilyen helyzetben ha latom hogy amugy is siman befernek
kimondottan rosszindulatu huzassal (kormany rarantas, stb) nagyon ritkan talalkoztam, tobbnyire az a problema, hogy nagyon sokan vannak az utakon, akik egesz egyszeruen nem tudnak normalisan vezetni... ultem mar utaskent is olyan autoban (nem is egyben), amibol remegve szalltam ki, pedig egyaltalan nem padlogazzal tepo 20 eves suhancokrol volt szo, hanem idos, a kresz szerint szabalyosan kozlekedo idosebbekrol
- nekiall vezetes kozben massal foglalkozni, lassan atsodrodik a szembesavba (ahonnan csak a szembejovo kamion dudalasara es villogasara rantja vissza az autot)
- olyan alacsony, hogy alig lat ki a kormany folott, emiatt az auto sok meter sugaru korzetet lenyegeben nem latja
- nem tudja felmerni az auto sebesseget es az utviszonyokat, es a szabalyos 90-es tempoval zug bele egy derekszogunel meredekebb kanyarba, ahonnan csak eros fek- es gumicsikorgassal, felig padkara csuszassal tudja kihozni
- nem erzi a kormanymozdulatok es az auto viselkedese kozti kapcsolatot, azt nem tudja osszhangba hozni a kanyar ivevel, emiatt 2-3-4 egyenes szakaszra tori a kanyart, es hirtelen, darabos kormanyrangatassal rakja egyik ilyenrol a masikra
ezek megtortent esetek (mindegyiknel az autoban ultem utaskent), es az elsot leszamitva a kresz szerint szabalyosak - megis elet- es kozveszelyesek!
ezek tipikusan olyanokra jellemzoek, akik nem azert vezetnek autot, mert szeretik, hanem vagy kenyelmi okok miatt (nem akar/nem tud tomegkozlekedni), vagy mert presztizs miatt elvart (pl. egy idos csoportvezetonel). igy nem is erdekli hogy jol csinalja, hiszen o csak valahogyan el akar jutni A-bol B-be
na mindegy, igazabol ugyis tudom hogy hiaba tepem a szamat, de valamiert beszuggeraltad magadba hogy marpedig az osszes motoros a Satan gyermeke, es raadasul teljesen orult szuicid, akik nem is tudnak ket szamjegyu sebesseggel kozlekedni
hatarozottan jot tenne Neked ha megismerkednel par motorossal, meg mondjuk reszt vennel 1-2 motoros turan utaskent :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem olvasom vegig, mert elore latom hogy parttalan vita. Neked van egy meglatasod, nekem is, de a lenyeges dolgokra valaszolok.
"nem "egy esetet linkelgettem be 100 oldalrol", hanem mivel az egyetlen linkemnel serelmezted hogy motoros oldalrol szarmazik, ezert belinkeltem egy masik, fuggetlen oldalrol szarmazot, ami tortenetesen azt az esetet is megemliti (es iden sajnos nem ez volt az elso, ahol a szabalyosan kozlekedo motoros az autos balfaszsaga (rendszerint a szembesavba valo athuzasa) miatt hal meg)"
Ezzel az a bajom, hogy egy esetet linkeltél folyamatosan, ahol mint korábban kifejtettem, tökmind1 lett volna, hogy motoros/autós/gördeszkás lett volna ott. Autobalesetek is rendszeresen vannak.
"varoson belul szinte zero esellyel fog valaki 240-nel motorozni, meg ejjel is, szoval a realitas talajan maradva legyen mondjuk 140. persze ez meg igy is boven a nemnormalis kategoria, ha meghal, maganak koszonheti, felesleges tovabb feszegetni"
Nem jártál debrecenben ezekszerint. Este 6 óra után, mikepércsi út környéke, főként nyáron. Jópárszor hallgattam a 3km-re lévő lakásom ablakából ahogy bőgnek a motorok (illegális gyorsulási versenyeket szervezve maguk között). Ott a 240 átlagos tempó, állítólag vannak bátrabbak is, de nincs otthon traffipaxom.
"a balra kanyarodo autost telibevero motoros valoszinuleg azert zug bele, mert nem indexel az autos, vagy csak a kanyarodas megkezdesekor, a kormany tekeressel egyutt indexel. ezzel nem nagyon lehet mit csinalni, leszamitva azt hogy mindig alapos kovetesi tavolsagot hagysz, de ha elozni akarsz, akkor ez kivedhetetlen (jarmutol fuggetlenul)"
Nem, azért veri telibe, mert kocsisort előz akik lassítanak, mert valaki kanyarodni szeretne, akár hosszú indexelés után is.
"aki treningen volt, az nem "hajt mint az allat". az ember azert megy vezetestechnikai tanfolyamra, mert tisztaban van a kepessegei korlatos voltaval, es van benne annyi felelossegtudat, hogy szeretne biztonsagosan kozlekedni. tobb motoros ismerosom is van aki volt ilyen kepzesen, mindegyik nagyon kulturaltan kozlekedik (ez nem jelent szigoruan 90 km/h-t, de az altalanosan hasznalt 110-130-as orszaguti tempo teljesen biztonsagos)"
Erre sajnos csak több ellenpéldát ismerek, persze mint mindenütt, itt is vannak kivételek.
"az autopalyan araszolgato kocsisorok kozott halado motorosok nem meghalni szoktak, hanem az autosok tobboras dudanyomkodasaval ellentetben gyorsan es stresszmentesen celbaerni :)"
Igen es a motorosok mindig a kresz szerint kozlekednek (pl az sem rendszeres hogy a leallo savon elozgetnek autopalyan).
"ha neked 10 olyan ismerosod van, akik valoban heti szinten esnek a motorral, akkor valoszinuleg sajat kaszkadorshowd van..." A heti szinten koltoi tulzas, ertsd: eleg gyakran
"javareszt a figyelmetlenseg, korul nem nezes, vagy egyszeruen a "nem lattam" jelenseg miatt tortenik a baleset. kisebb reszben a puszta rosszindulat miatt"
Vagyis az autosok a hibasok minden esetben, az hogy esz nelkul szaguldoznak es eloznek, amit lentebb alairtal hogy teljesen normalis jelenseg, az nem jatszik kozre.
"szerencsere nem mindenki gondolkodik ugy mint Te, es az utobbi par evben nagyon eros javulast latni, sokkal toleransabbak, elozekenyebbek az autosok a motorosokkal szemben, sot, a gyalogosokkal szemben is "
Nem tudom hogy mereszelsz barminemu kovetkeztetest vonni az en kozlekedesi moralommal kapcsolatban, de nalam toleransabbat nehezebben talalsz.
A sok kotojeles esetnel ugyanugy karambolozik, barmi jon szembe. Vagyis az, hogy motorost gazol, az a rosszabbik eset, mivel a motorost nem vedi semmi, ezt meg a motoros valasztotta.
"na mindegy, igazabol ugyis tudom hogy hiaba tepem a szamat, de valamiert beszuggeraltad magadba hogy marpedig az osszes motoros a Satan gyermeke, es raadasul teljesen orult szuicid, akik nem is tudnak ket szamjegyu sebesseggel kozlekedni"
Nem, ismerek olyat, akik kulturaltan motoroznak (sot, en magam is motoroztam), persze ettol fuggetlenul balesetek elofordulnak, de ez meg nem a "nem foglalkoznak az autosok a motorosokkal" eset miatt tortenik, hanem mert balesetek vannak mig emberek vezetik az autokat. Az hogy eppen mi jon szembe, a rand() esete csak.
"hatarozottan jot tenne Neked ha megismerkednel par motorossal, meg mondjuk reszt vennel 1-2 motoros turan utaskent :)"
Hat, ismerek pont eleget (sot, egy hatalmas kulfoldi motoros site fejlesztese kapcsan meg tobbet is ismerek, mint a legtobb motoros, de errol max privatban nyilatkozok ha erdekel)
Mindenesetre pont te vagy az, aki nem erted en mit akarok mondani ezzel. Balesetek vannak es a legtobb esetben csak a szerencsetlenseg muve az, hogy motoros a masik oldal. A motor velejaroja az, hogy egy balesetnel sokkal rosszabbul csak o jar. Az viszont, hogy a motorosok nagy hanyada esz nelkul kozlekedik teny, minek koszonhetoen egyertelmuen nagyobb a baleset kockazata is, akar vetlen, akar nem (lasd balra foutrol kanyarodo auto amit en autoval nem eloznek, egy idiota motoros meg lazan megteszi, persze ha elcsapjak az autos a hibas).
Vegul a legutolso valaszom, a tegnapi gyors felmeresre, es vegul csak elolvastam az egesz iromanyod:.
"allitasod szerint percenkent tobb mint 2 (tehat kb. 25-30 masodpercenkent egy) motorost lattal 140-nel cikazni az autok kozott. ezt nem fogom elhinni, tobb okbol sem. kezdjuk azzal hogy fizikai keptelenseg 140-nel az autok kozott cikazni (ugyanugy ahogy az autonal a kormany elforditasahoz, a motor egyik oldalrol masikra dontesehez is kell nemi ido, 140-es temponal ez mar sok-sok metert jelentene). es meg ha esetleg lenne is olyan ongyilkosjelolt, aki beprobalkozna ilyennel, az tuti hogy nem jon felpercenkent masik... nagyon erosen tulbecsulted a sebesseget, 70-es megengedett maximumot (es 60-70-nel halado autokat) feltetelezve valoszinuleg olyan 80-90 lehetett maximum az a tempo (az autoknal sokkal gyorsabban pont a fenti okok miatt nem lehet koztuk 'cikazni')"
Ott az autok mennek 80-90-el, az elobb emlitett motorosok pedig a 3 savos uton buszsavba sorolgatva, balrol elozgettek a nepet es igen, legtobbszor csoportosan (2-4 motoros).
A legkulturaltabb egy 6 fos csoport volt (oket nem vettem sehova), mert a kozlekedes utemeben haladtak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
jo, ennek igy tenyleg nincs ertelme, folyamatosan csak azt ismetelgeted hogy minden motoros elmebeteg allat, es az autosnak igenis joga van meggyilkolni csak mert nem ugy kozlekedett ahogy szerinte kellene...
az teny, hogy a motoros vedtelen egy balesetnel, nyilvan nem is vitatja senki
maradjunk annyiban, hogy nekem a kb. 100.000 levezetett km alatt motoros meg sohasem okozott veszhelyzetet, autos viszont rengeteg alkalommal (fuggetlenul attol, hogy gyalog, biciklivel, autoval vagy motorral voltam). ez nem velemeny, hanem egesz egyszeru teny, amit a sajat boromon tapasztaltam
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nc
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nah ez az amiről beszélek... istenem /o\
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mikortól van szétszedve az A-kategória?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
melyik szetszedesre gondolsz?
amikor en anno a B-s jogsit csinaltam '97-ben, akkor mar volt A1 meg A2, most mashogy van szetszedve, de a tobb lepcso mar regota megvan
szinte minden evben valtoztatnak, iden behoztak a konnyitett A1-et, jovore meg megvarialjak a kategoriak kozotti tovabblepest (ritka idiota modon...)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem lehetne 1% egyéb (aki ismeri is a kreszt, és be is tartja)? Csak mert így nehezen tudom magam elhelyezni az előbbi 2 halmazban.
És nyilván nem én vagyok az egyetlen gyalogos-, motoros-, biciklisbarát autós.
Fuszenecker_Róbert
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
attol fugg, mit veszel ugy hogy 'ismeri a kreszt', mert szerintem kizart hogy van olyan, legalabb 1-2 eves jogsival rendelkezo sofor (jarmutol fuggetlenul!) aki teljesen ismeri a kreszt, annak minden idiotasagaval, apro reszletevel egyutt (tehat mondjuk most leultetve egy kresz teszt ele 100%-ot teljesitene). plane hogy majdnem minden evben valtoztatnak valamit.
a kresz betartasat meg nehezen tudom elhinni (ez jelentene azt is, hogy a fel eve befejezett, 2x2 savos orszaguton kint hagyott 30-as tablaknal 30-cal mesz), egyszeruen nem eletszeru (maga a kresz sem az...)
persze a fenti 95/5 % bontasban benne vannak azok is (hal' istennek eleg nagy szamban), akik amellett hogy nem ismerik vagy nem tartjak be a kreszt, biztonsagosan es odafigyelve vezetnek, veluk semmi bajom nincs
az utolso mondatotra reagalva: en gyalogos- biciklis- autosbarat motorosnak tartom magam :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A másik balfac meg a szaggatott, illetve kanyarban a folyamatos vonalat nézte motorkerékpársávnak...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
IMHO sok lesz a 600+ kezdetnek...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha ésszel csinálja, akkor optimális. Tanulni lehet vele, mert nem egy vadállat kategória, de ha már bátrabb lesz a jobb keze, akkor lehet menni vele izgulósan is. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
600 pont jó.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
erosen fejben dol el
az en elso motorom egy 750-es VFR, imadom, es most mar orulok hogy nem kisebbet vettem, de nagyon nem ajanlom mindenkinek
akinek van mar szamottevo forgalmi tapasztalat autoval/biciklivel (ha jol tudom, treynek van mindketto) akkor az mar jo pont
ha kepes higgadtan kezelni a motort, nem kapja el a gepszij az elso egyenesben, akkor egy szelidebb 600-as teljesen jo valasztas lehet
az a baj hogy az europai kezdo motoros szar helyzetben van, a 250-es kicsi, a 600-as nagy, a ketto kozott meg csak a belpiacos 400-asok vannak, amik pont jok lennenek teljesitmenyben, csak ugye... :-/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
20 év autózás (minden nap), több év motorozás (segédmotor kerékpár) és rendszeres kerékpározás ami van.
Valami naked utcai/túra motorban gondolkodom, így a Yahama FZ6, FZ8, Honda CB600F, 900F, Kawasaki z750 ami esélyes. Nagy választék nincs megfizethető áron (másfél mikulás körül)...
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem bármelyik jó választás(tálán a z750 egy kicsit kilóg). Egy vezetéstechnikai tréning is ajánlott.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, a Yamaha és a Honda olyan 98-102 LE, a Kawasaki meg kb. 110. Akkora diff. nincs köztük. Vezetésre meg fogalmam sincs, ahhoz mindegyiken ülnöm kellene, hogy legyen rálátásom.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ez alapjan az FZ6 vagy a CB600 jo valasztas lehet kezdesnek, es az biztos, hogy jo darabig eleg is lesz az ereje
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt nem írja ám az Endomondo… :)
-----
"Egy jó kapcsolatban a társunkat az ő dolgában kell támogatni, nem a miénkben."
rand() a lelke mindennek! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni