Van aki csalódott, van aki nem. Én nem vagyok nagyon csalódott. Persze örültem volna ha Alonso világbajnok lesz ismét, de nem lehet mindig nyerni.
Alonso-nak nincs miért szégyenkeznie. Az autójából jóval többet hozott ki folyamatosan, mint ami benne volt. Meg kellett küzdeni az év során a lyukas kezű szerelőtől kezdve a műszaki hibáig sok mindennel. Hibázott is, de ki nem hibázott még az F1-ben? Ma nem volt szerencséje. Én szurkolóként a szezonjával teljesen elégedett vagyok, sokkal rosszabb szezonokat is megéltünk már együtt az elmúlt években. Néhány futammal ezelőtt még csak esélye sem volt a VB címre, most volt.
A VB vége:
256 Sebastian Vettel
252 Fernando Alonso
242 Mark Webber
240 Lewis Hamilton
214 Jenson Button
142 Nico Rosberg
141 Felipe Massa
136 Robert Kubica
72 Michael Schumacher
49 Adrian Sutil
Alonso második lett. Megverte Webbert, aki a szezon két legjobb autójából az egyikben ült. Megverte Hamilton-t és Button-t, akik legalább olyan jó (ha nem jobb) autóban ültek mint ő. A csapattársa, Massa, szintén Ferrari-ban csak a hetedik lett. Én elégedett vagyok, még ha Alonso érthetően nem is. Én egész évadban jól szórakoztam, remélem, hogy jövőre sem lesz kevesebb izgalomban részem.
Sajnos most több hónapos szünet következik, de már alig várom, hogy kezdődjön az új szezon!
- trey blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 1296 megtekintés
Hozzászólások
"az évet csak sikerként tudom értékelni. Hogy miért?"
vélhetően azért, mert sokkal szarrab lenne azt mondani, hogy a mai napon totál béna volt a spanyolnapon barnult sztárolt gyermek. ha ő nyert volna akkor kb ő lenne az istencsászár ebben a blog-ban. no de ezt nem bajként írom, ilyen az ha szurkoló az ember.
"Alonso-nak nincs miért szégyenkeznie"
hacsak nem azért amiért a ruszki gyereknek kb fakkjút mutogatott jó hosszan, vagy amiatt, hogy egy totálgyenge versenyzőt nem tudott megelőzni párszor tíz körön át. előbbi szégyen, utóbbi bénaság, de lehet, hogy fordítva.
"Meg kellett küzdeni az év során a lyukas kezű szerelőtől kezdve a műszaki hibáig sok mindennel"
mint bárki másnak, lásd RB, Renault, McLaren stb, tényleg értelmetlen fényezni a vörös hullócsillagot.
Vettel-t szerintem pár évig most nem vakarja le senki sem az első vagy első két hely valamelyikéről évekig. az lenne érdekes hogyha a csodás fényű hipersztárral azonos kocsiban ülne. jól mulatnék azt hiszem. szóval én is várom az új évet, aztán majd meglátjuk mi lesz.
--
Vége a dalnak, háború lesz...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Igazad van", de egy szívroham azért el ne vigyen, arra vigyázz! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
jaja megoldom :) harag azért nincs remélem. mindössze te rajongó vagy én meg ki nem állom szegényt. de majd meglátjuk jövőre.
--
Vége a dalnak, háború lesz...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miért lenne harag? Én szurkoló vagyok. Alonso-t nem a kinézetéért, a nemzetiségéért és nem a "gentleman" hozzáállásáért szeretem, hanem mert küzdő típus. Egyébként a korai éveiben ki nem állhattam. Egy takonypócnak tartottam Alonso-t. De amikor Schumacher-rel volt versenyben, akkor megkedveltem.
Egyébként hasonlóan érzek Schumaher és az összes német versenyző irányt, ahogy te Alonso iránt (rühellem őket), így teljesen megértem, hogy mi zajlik le benned :D
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hamilton egyébként nem elég közdős? szinte már őrült, sokaknak nagyon bejön a stílusa.
--
Vége a dalnak, háború lesz...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem nagyon szeretem Hamilton-t. Webber a másik nagy kedvencem hosszú évek óta, így egy kicsit most bajban is voltam ma. Már akkor kedveltem, amikor még a középmezőnyben küzdött. Aki még szimpatikus, az a régiek közül Barrichello. Ők azok, akik miatt az F1-et nézem. A többi semleges vagy a rühellt kategória. :)
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
no akkor Barrichello a közös nevező, felénk nagy tiszteletnek örvend az öreg.
--
Vége a dalnak, háború lesz...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az, hogy nem tudta megelőzni Petrovot ezen a pályán talán még nem akkora szívás, ugyanis itt gyakorlatilag csak a hosszú egyenes végén lehetett volna előzni, de Alonso balszerencséjére a Renault gyorsabb volt az egyenesben, a szélárnyék sem segített.
A mutogatás viszont tipikus alonzós húzás...
Egyébként azért szerintem Petrov kicsit felkapta a vizet: http://www.youtube.com/watch?v=GCAjrzNTNN0
SZERK: "vagy amiatt, hogy egy totálgyenge versenyzőt nem tudott megelőzni párszor tíz körön át"
Azért Petrov szerintem tehetséges, csak sokat hibázott ebben az évben. De azért megérdemelne még egy esélyt a Renault-nál szerintem. Az mondjuk teljesen nyilvánvaló, hogy más kategória, mint Piquet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mit mond wurz?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom, németül sajnos nem tudok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
amit minden normális ember is gondolna, ha a hamilton szopása miatti frusztrációját nem alonso fikázásával próbálná palástolni: egy "déli" ember, alonso, sokáig csak ezt a sárga autót látta maga előtt, és a végén előtört belőle a frusztráció, de ebben semmi személyes nincs
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem hinném, hogy a származás bárkit is feljogosítana az inkorrekt viselkedésre.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
azt hiszel amit akarsz, én pl. azt hiszem hogy szánalmas ez a hűhamaszturbáció alonso viselkedésén
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem tudom miert nekem mondod en csak arra lettem volna kivancsi hogy wurz mit mond
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
En azert sajnalom, hogy Schumacher ma ido elott befejezte, talan lett volna ma benne valami. Na majd jovore.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
jövő évére fogadni mernék, első ötben ott lesz az öreg. majd meglátjuk.
--
Vége a dalnak, háború lesz...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
rosberg 4dik lett
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet, hogy ezzel a véleményemmel nem leszek népszerű, de szerintem már csak teljesen feleslegesen veszi el a helyet a fiataloktól.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
jövőre elválik, számszerűleg van 50% esélyed, hogy a véleményed meg lesz alapozva.
--
Vége a dalnak, háború lesz...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát, ha jól emlékszem, azért eléggé a középmezőnyben volt végig (Wikipedia szerint: 6, 10, Ret, 10, 4, 12, 4, 11, 15, 9, 9, 11, 7, 9, 13, 6, 4, 7, Ret), ami ahhoz képest nem rossz, hogy kihagyott pár évet és teljesen más autóval (sok új pályán) kellett visszatérnie, mint amit azelőtt megszokott. Azt se szabad elfelejteni, hogy a Mercedes előd Brawn-nak az utolsó versenyig fejlesztenie kellett, míg a McLaren, Ferrari menet közben kiszállt, több forrást tudtak biztosítani a 2010-es autó fejlesztésére.
Szerk: RBR maradt elől AN-nek köszönhetően, feljött a McLaren és a Ferrari a több feljesztésnek hála, így (3*2=) első 6 hely megvolt autó szempontjából, oda csak úgy férhetett be bárki is, ha vagy nagyon jó, vagy valaki hibázik az aktuális élcsapatokban. Tehát nem is meglepő, hogy középszerű autóval még Schumacher se tudott menni, csak a középmezőnnyel, Rosberg meg vsz. azért verte mindig, mert ő folyamatosan versenyzett azóta is. De ugye jövőre meglátjuk, hogy helyes-e a meglátásom:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Erre a futamra vissza kellett volna ülni a Renaultba...:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amúgy kíváncsi vagyok a Ferrari-nál marad-e Domenicali. Nem ez az első VB amit elbuknak a szerencsétlenkedése miatt. 2008-at behúzhatták volna Kimivel és Massával is, ha a csapat nem lett volna szánalmasan gyenge.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezért volt egy kicsit vegyes nekem az, amikor bejelentették, hogy Alonso a Ferrari-hoz megy. Egyrészt örültem, mert akkor a Reanult sokkal rosszabb volt. Másrészt látva a Ferrari akkori bakijait, kicsit tartottam is tőle. :(
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem sok másik csapathoz mehetett volna. a mclarennel nem volt jó viszonyban, a redbullnál talán még lett volna annyi pénz, hogy dolgozhasson, de máshol nem nagyon, csak a ferrarinál.
a mai mezőnyből csapatot építeni talán csak ketten tudnak, de ahhoz olyan csapat kell, ahol pénz van, de elfogadják a versenyző elképzeléseit.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"a mai mezőnyből csapatot építeni talán csak ketten tudnak, de ahhoz olyan csapat kell, ahol pénz van, de elfogadják a versenyző elképzeléseit."
Ez általában a Schumacher - és mostanra már az Alonso - drukkerek teljes tévképzete, hogy a versenyzőnek kell csapatépítéssel foglalkoznia, illetve motiválnia a csapatot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a jelenleg aktívok között a világbajnokságok eloszlása nem téged igazol.
a versenyzőnek három dolga van: pályán menni, mint a golyó, autó fejlesztésében alaposan részt venni és motiválni a csapatot. ezt ketten tudják igazán.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"a jelenleg aktívok között a világbajnokságok eloszlása nem téged igazol."
Rosszul látod az ok-okozati összefüggéseket. Nem azért nyert Schumacher 7 VB-t, mert annyira tud csapatot építeni vagy motiválni a csapatot, hanem azért született ez a mítosz mert 7 VB címet nyert, és mindeközben természetesen a Ferrari-s marketinggépezet működött rendesen...
"a versenyzőnek három dolga van: pályán menni, mint a golyó, autó fejlesztésében alaposan részt venni és motiválni a csapatot. ezt ketten tudják igazán."
Ez a legnagyobb hülyeség, de sajnos sokan hisznek benne. Az autó fejlesztése az még oké, bár ebben is sokan túlbecsülik a pilóta szerepét. Pl. 2007-ben Alonso lenyilatkozta, hogy 6 tizedet hozott a csapathoz. Amikor bejelentették, hogy Alonso távozik akkor az F1-es fórumokon megjelentek a károgók hogy na most aztán a McLaren-nek vége, nem lesz ki fejlessze az autót. Érdekes módon a McLaren azóta is ott van a topon. Akkor nyilván Hamilton is a csúcs autófejlesztők között van. De Button is nyilván közéjük tartozik a Brawn GP tavalyi sikere miatt. Persze akkor már Vettel-t se felejtsük el.
Ez a motivációs duma viszont egyenesen szánalmas. Azoknak az embereknek ez a munkájuk. Persze a motiváció nyilván fontos, de mi más motiválná őket, mint a siker? Remélem azt senki sem gondolja hogy egy felnőtt embernek extra motivációs löketet ad az, ha mondjuk Schumacher rámosolyog amikor elhalad mellette a boxban. Vagy mégis hogy motiválná a pilóta a csapatot? Baromság...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
motiválatlan csapattal nem lehet címet nyerni. A ferka 20 évig nem produkált semmi mérvadót, majd odament az Öreg és 5x egyéni meg 6x csapat vb lett. Ha nem az Öregen meg a triumvirátuson múlt volna ez, akkor miért nem csináltak előtte semmit 20 évig???
Csapatépítés: pl. MS minden nyertes futam után megvendégelte az egész csapatot. Nyilván egyiknek sem volt rá szüksége, mert keresnek annyit, de ez a gesztusok szintjén jó, mert azt mutatja, hogy az utolsó maranellói szerelő is számít és ettől lesz egységes a csapat. Meg MS rendet rakott ott abban a kuplerájban, amit előtte a neve szerint volt csak ferrari. Ehhez nyilván kellett a bitagyú is.
Az meg teljesen egyértelmű, hogy az autó fejlesztése a versenyző nélkül nem megy. A mérnökök bármilyen autót tudnak fejleszteni, de azt a sofőrnek kell megmondania, hogy ő milyet szeretne.
Lássuk pajeszt. Azzal a csapattal, amivel az Öreg 2x vb lett, utána az utódai, akik a ferkából ültek át, nagyjából semmire nem jutottak. Odakerült pajesz, neki sikerült azzal a csapattal megtörni a ferrari egyeduralmat. Persze, semmi köze nem volt hozzá, az a hüje rönyó megy magától... És azt is a ferrari marketing gépezete tolta, hogy miért lett olyan jó a rönyó, hogy csak 5x bajnok lett az öreg a ferkával... hagyjuk már.
A pajesz mclarenes hisztije is azon alapult, hogy ő rendberakta a csapatot, meg sokat hozzátett a fejlesztéshez, mégis hamiltont tolták. Megunta, eljött. A mclaren azóta nincs ott a topon, hamilton meg button, pláne kova nem tud úgy dolgozni a csapattal, mint alonso. Az alonso által összerakott autó következő évben még ment, azóta nem nagyon sikerülnek ott a dolgok.
A motivációs duma nyilván szánalmas, de az élet ezt bizonyította.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A McLaren azóta annyira nincs ott a topon, hogy 2008-ban Hamilton világbajnok is lett. A 2009-es év gyengébb volt, amit részben köszönhetnek a KERS fejlesztésének is (persze ez majd jövőre előnyt jelenthet), viszont idén megint megverték a Ferrarit a konstruktőriben és második helyen végeztek. Tehát tényleg nincsenek a topon. Azt pedig külön kiemelném, hogy tavaly konkrétan a McLaren tette a legnagyobb előrelépést év közben.
Meg persze gondolom a logikád szerint pl. Button is nagy autófejlesztő zseni.
"A motivációs duma nyilván szánalmas, de az élet ezt bizonyította."
Szerinted bizonyítja.
"Csapatépítés: pl. MS minden nyertes futam után megvendégelte az egész csapatot."
Ettől gyorsabb lesz autó? Jobb lesz a boxtaktika?
"Meg MS rendet rakott ott abban a kuplerájban, amit előtte a neve szerint volt csak ferrari. Ehhez nyilván kellett a bitagyú is."
A Ferrarinak valóban egy erőskezű diktátorra lenne szüksége most is, de nem a pilóta dolga, hogy ezt a szerepet betöltse, mint ahogy a Schumacher-érában sem ő irányította a csapatot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Meg persze gondolom a logikád szerint pl. Button is nagy autófejlesztő zseni.": hogy ezt hogy logikáztad ki abból, amit írtam, nem tudom... értő olvasás esetén pont ellenkező megállapításra jutottál volna.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyébként én már Korea után megmondtam, hogy Vettel-re kell építeni. Nem azért mondom, de igazam lett.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Sajnos most több hónapos szünet következik, de már alig várom, hogy kezdődjön az új szezon!"
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért az a kézlengetéses történet ismét Alonso unszimpatikus voltát erősítette meg bennem. Tényleg nem gondoltam volna, hogy egész verseny alatt nem tudja megelőzni a Petrovot, aki újonc létére ügyesen tartotta maga mögött a "zsenit". Lényegében úgy, hogy másodpercen belül halad utána és mégsem került olyan pozícióba, hogy egyáltalán az előzni akarás látszódott volna...
KAMI | 神
--
Támogatás | OxygenOffice | Fordításaim és SeaMonkey
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni