A mai futam és az év

Ferrari szurkoló sosem voltam, most sem vagyok, feltehetően nem is leszek, így a csapatverseny hidegen hagy. Alonso szurkolóként többféleképpen is lehet értékelni a mai napot, de az évet csak sikerként tudom értékelni. Hogy miért?

Van aki csalódott, van aki nem. Én nem vagyok nagyon csalódott. Persze örültem volna ha Alonso világbajnok lesz ismét, de nem lehet mindig nyerni.

Alonso-nak nincs miért szégyenkeznie. Az autójából jóval többet hozott ki folyamatosan, mint ami benne volt. Meg kellett küzdeni az év során a lyukas kezű szerelőtől kezdve a műszaki hibáig sok mindennel. Hibázott is, de ki nem hibázott még az F1-ben? Ma nem volt szerencséje. Én szurkolóként a szezonjával teljesen elégedett vagyok, sokkal rosszabb szezonokat is megéltünk már együtt az elmúlt években. Néhány futammal ezelőtt még csak esélye sem volt a VB címre, most volt.

A VB vége:


256  Sebastian Vettel
252  Fernando Alonso
242  Mark Webber
240  Lewis Hamilton
214  Jenson Button
142  Nico Rosberg
141  Felipe Massa
136  Robert Kubica
72  Michael Schumacher
49  Adrian Sutil

Alonso második lett. Megverte Webbert, aki a szezon két legjobb autójából az egyikben ült. Megverte Hamilton-t és Button-t, akik legalább olyan jó (ha nem jobb) autóban ültek mint ő. A csapattársa, Massa, szintén Ferrari-ban csak a hetedik lett. Én elégedett vagyok, még ha Alonso érthetően nem is. Én egész évadban jól szórakoztam, remélem, hogy jövőre sem lesz kevesebb izgalomban részem.

Sajnos most több hónapos szünet következik, de már alig várom, hogy kezdődjön az új szezon!

Hozzászólások

"az évet csak sikerként tudom értékelni. Hogy miért?"

vélhetően azért, mert sokkal szarrab lenne azt mondani, hogy a mai napon totál béna volt a spanyolnapon barnult sztárolt gyermek. ha ő nyert volna akkor kb ő lenne az istencsászár ebben a blog-ban. no de ezt nem bajként írom, ilyen az ha szurkoló az ember.

"Alonso-nak nincs miért szégyenkeznie"

hacsak nem azért amiért a ruszki gyereknek kb fakkjút mutogatott jó hosszan, vagy amiatt, hogy egy totálgyenge versenyzőt nem tudott megelőzni párszor tíz körön át. előbbi szégyen, utóbbi bénaság, de lehet, hogy fordítva.

"Meg kellett küzdeni az év során a lyukas kezű szerelőtől kezdve a műszaki hibáig sok mindennel"

mint bárki másnak, lásd RB, Renault, McLaren stb, tényleg értelmetlen fényezni a vörös hullócsillagot.

Vettel-t szerintem pár évig most nem vakarja le senki sem az első vagy első két hely valamelyikéről évekig. az lenne érdekes hogyha a csodás fényű hipersztárral azonos kocsiban ülne. jól mulatnék azt hiszem. szóval én is várom az új évet, aztán majd meglátjuk mi lesz.

--
Vége a dalnak, háború lesz...

Miért lenne harag? Én szurkoló vagyok. Alonso-t nem a kinézetéért, a nemzetiségéért és nem a "gentleman" hozzáállásáért szeretem, hanem mert küzdő típus. Egyébként a korai éveiben ki nem állhattam. Egy takonypócnak tartottam Alonso-t. De amikor Schumacher-rel volt versenyben, akkor megkedveltem.

Egyébként hasonlóan érzek Schumaher és az összes német versenyző irányt, ahogy te Alonso iránt (rühellem őket), így teljesen megértem, hogy mi zajlik le benned :D

--
trey @ gépház

Nem nagyon szeretem Hamilton-t. Webber a másik nagy kedvencem hosszú évek óta, így egy kicsit most bajban is voltam ma. Már akkor kedveltem, amikor még a középmezőnyben küzdött. Aki még szimpatikus, az a régiek közül Barrichello. Ők azok, akik miatt az F1-et nézem. A többi semleges vagy a rühellt kategória. :)

--
trey @ gépház

Az, hogy nem tudta megelőzni Petrovot ezen a pályán talán még nem akkora szívás, ugyanis itt gyakorlatilag csak a hosszú egyenes végén lehetett volna előzni, de Alonso balszerencséjére a Renault gyorsabb volt az egyenesben, a szélárnyék sem segített.

A mutogatás viszont tipikus alonzós húzás...

Egyébként azért szerintem Petrov kicsit felkapta a vizet: http://www.youtube.com/watch?v=GCAjrzNTNN0

SZERK: "vagy amiatt, hogy egy totálgyenge versenyzőt nem tudott megelőzni párszor tíz körön át"

Azért Petrov szerintem tehetséges, csak sokat hibázott ebben az évben. De azért megérdemelne még egy esélyt a Renault-nál szerintem. Az mondjuk teljesen nyilvánvaló, hogy más kategória, mint Piquet.

amit minden normális ember is gondolna, ha a hamilton szopása miatti frusztrációját nem alonso fikázásával próbálná palástolni: egy "déli" ember, alonso, sokáig csak ezt a sárga autót látta maga előtt, és a végén előtört belőle a frusztráció, de ebben semmi személyes nincs

En azert sajnalom, hogy Schumacher ma ido elott befejezte, talan lett volna ma benne valami. Na majd jovore.

Hát, ha jól emlékszem, azért eléggé a középmezőnyben volt végig (Wikipedia szerint: 6, 10, Ret, 10, 4, 12, 4, 11, 15, 9, 9, 11, 7, 9, 13, 6, 4, 7, Ret), ami ahhoz képest nem rossz, hogy kihagyott pár évet és teljesen más autóval (sok új pályán) kellett visszatérnie, mint amit azelőtt megszokott. Azt se szabad elfelejteni, hogy a Mercedes előd Brawn-nak az utolsó versenyig fejlesztenie kellett, míg a McLaren, Ferrari menet közben kiszállt, több forrást tudtak biztosítani a 2010-es autó fejlesztésére.

Szerk: RBR maradt elől AN-nek köszönhetően, feljött a McLaren és a Ferrari a több feljesztésnek hála, így (3*2=) első 6 hely megvolt autó szempontjából, oda csak úgy férhetett be bárki is, ha vagy nagyon jó, vagy valaki hibázik az aktuális élcsapatokban. Tehát nem is meglepő, hogy középszerű autóval még Schumacher se tudott menni, csak a középmezőnnyel, Rosberg meg vsz. azért verte mindig, mert ő folyamatosan versenyzett azóta is. De ugye jövőre meglátjuk, hogy helyes-e a meglátásom:)

Erre a futamra vissza kellett volna ülni a Renaultba...:)

Amúgy kíváncsi vagyok a Ferrari-nál marad-e Domenicali. Nem ez az első VB amit elbuknak a szerencsétlenkedése miatt. 2008-at behúzhatták volna Kimivel és Massával is, ha a csapat nem lett volna szánalmasan gyenge.

nem sok másik csapathoz mehetett volna. a mclarennel nem volt jó viszonyban, a redbullnál talán még lett volna annyi pénz, hogy dolgozhasson, de máshol nem nagyon, csak a ferrarinál.

a mai mezőnyből csapatot építeni talán csak ketten tudnak, de ahhoz olyan csapat kell, ahol pénz van, de elfogadják a versenyző elképzeléseit.

"a mai mezőnyből csapatot építeni talán csak ketten tudnak, de ahhoz olyan csapat kell, ahol pénz van, de elfogadják a versenyző elképzeléseit."

Ez általában a Schumacher - és mostanra már az Alonso - drukkerek teljes tévképzete, hogy a versenyzőnek kell csapatépítéssel foglalkoznia, illetve motiválnia a csapatot.

"a jelenleg aktívok között a világbajnokságok eloszlása nem téged igazol."

Rosszul látod az ok-okozati összefüggéseket. Nem azért nyert Schumacher 7 VB-t, mert annyira tud csapatot építeni vagy motiválni a csapatot, hanem azért született ez a mítosz mert 7 VB címet nyert, és mindeközben természetesen a Ferrari-s marketinggépezet működött rendesen...

"a versenyzőnek három dolga van: pályán menni, mint a golyó, autó fejlesztésében alaposan részt venni és motiválni a csapatot. ezt ketten tudják igazán."

Ez a legnagyobb hülyeség, de sajnos sokan hisznek benne. Az autó fejlesztése az még oké, bár ebben is sokan túlbecsülik a pilóta szerepét. Pl. 2007-ben Alonso lenyilatkozta, hogy 6 tizedet hozott a csapathoz. Amikor bejelentették, hogy Alonso távozik akkor az F1-es fórumokon megjelentek a károgók hogy na most aztán a McLaren-nek vége, nem lesz ki fejlessze az autót. Érdekes módon a McLaren azóta is ott van a topon. Akkor nyilván Hamilton is a csúcs autófejlesztők között van. De Button is nyilván közéjük tartozik a Brawn GP tavalyi sikere miatt. Persze akkor már Vettel-t se felejtsük el.

Ez a motivációs duma viszont egyenesen szánalmas. Azoknak az embereknek ez a munkájuk. Persze a motiváció nyilván fontos, de mi más motiválná őket, mint a siker? Remélem azt senki sem gondolja hogy egy felnőtt embernek extra motivációs löketet ad az, ha mondjuk Schumacher rámosolyog amikor elhalad mellette a boxban. Vagy mégis hogy motiválná a pilóta a csapatot? Baromság...

motiválatlan csapattal nem lehet címet nyerni. A ferka 20 évig nem produkált semmi mérvadót, majd odament az Öreg és 5x egyéni meg 6x csapat vb lett. Ha nem az Öregen meg a triumvirátuson múlt volna ez, akkor miért nem csináltak előtte semmit 20 évig???

Csapatépítés: pl. MS minden nyertes futam után megvendégelte az egész csapatot. Nyilván egyiknek sem volt rá szüksége, mert keresnek annyit, de ez a gesztusok szintjén jó, mert azt mutatja, hogy az utolsó maranellói szerelő is számít és ettől lesz egységes a csapat. Meg MS rendet rakott ott abban a kuplerájban, amit előtte a neve szerint volt csak ferrari. Ehhez nyilván kellett a bitagyú is.

Az meg teljesen egyértelmű, hogy az autó fejlesztése a versenyző nélkül nem megy. A mérnökök bármilyen autót tudnak fejleszteni, de azt a sofőrnek kell megmondania, hogy ő milyet szeretne.

Lássuk pajeszt. Azzal a csapattal, amivel az Öreg 2x vb lett, utána az utódai, akik a ferkából ültek át, nagyjából semmire nem jutottak. Odakerült pajesz, neki sikerült azzal a csapattal megtörni a ferrari egyeduralmat. Persze, semmi köze nem volt hozzá, az a hüje rönyó megy magától... És azt is a ferrari marketing gépezete tolta, hogy miért lett olyan jó a rönyó, hogy csak 5x bajnok lett az öreg a ferkával... hagyjuk már.

A pajesz mclarenes hisztije is azon alapult, hogy ő rendberakta a csapatot, meg sokat hozzátett a fejlesztéshez, mégis hamiltont tolták. Megunta, eljött. A mclaren azóta nincs ott a topon, hamilton meg button, pláne kova nem tud úgy dolgozni a csapattal, mint alonso. Az alonso által összerakott autó következő évben még ment, azóta nem nagyon sikerülnek ott a dolgok.

A motivációs duma nyilván szánalmas, de az élet ezt bizonyította.

A McLaren azóta annyira nincs ott a topon, hogy 2008-ban Hamilton világbajnok is lett. A 2009-es év gyengébb volt, amit részben köszönhetnek a KERS fejlesztésének is (persze ez majd jövőre előnyt jelenthet), viszont idén megint megverték a Ferrarit a konstruktőriben és második helyen végeztek. Tehát tényleg nincsenek a topon. Azt pedig külön kiemelném, hogy tavaly konkrétan a McLaren tette a legnagyobb előrelépést év közben.

Meg persze gondolom a logikád szerint pl. Button is nagy autófejlesztő zseni.

"A motivációs duma nyilván szánalmas, de az élet ezt bizonyította."

Szerinted bizonyítja.

"Csapatépítés: pl. MS minden nyertes futam után megvendégelte az egész csapatot."

Ettől gyorsabb lesz autó? Jobb lesz a boxtaktika?

"Meg MS rendet rakott ott abban a kuplerájban, amit előtte a neve szerint volt csak ferrari. Ehhez nyilván kellett a bitagyú is."

A Ferrarinak valóban egy erőskezű diktátorra lenne szüksége most is, de nem a pilóta dolga, hogy ezt a szerepet betöltse, mint ahogy a Schumacher-érában sem ő irányította a csapatot.

Egyébként én már Korea után megmondtam, hogy Vettel-re kell építeni. Nem azért mondom, de igazam lett.

"Sajnos most több hónapos szünet következik, de már alig várom, hogy kezdődjön az új szezon!"

+1

Azért az a kézlengetéses történet ismét Alonso unszimpatikus voltát erősítette meg bennem. Tényleg nem gondoltam volna, hogy egész verseny alatt nem tudja megelőzni a Petrovot, aki újonc létére ügyesen tartotta maga mögött a "zsenit". Lényegében úgy, hogy másodpercen belül halad utána és mégsem került olyan pozícióba, hogy egyáltalán az előzni akarás látszódott volna...

KAMI | 神
--
Támogatás | OxygenOffice | Fordításaim és SeaMonkey