Néhány kép a gépsárkányról

No, sportolásba fogtam. A sporteszközről néhány kép:

Merida Matts 5-V 2010
Csak úgy magában

Merida Matts 5-V 2010
Meghúztam a csavarokat a kormányszáron. Miután tegnap egy bravúros figura után gyakorlatilag 180 fokban befordult az első kerék...

Merida Matts 5-V 2010
Amint a déli nap megcsillan a vázon...

Merida Matts 5-V 2010
A nyereg, amitől mára már kicsit szétment az ülésre alkalmas testrészem. Gondolom még szokni kell ezt 10 év kihagyás után. Vagy a minősége nem annyira penge? Az ülés alatt villogó. Fő a biztonság. A nyereg is becsúszott alattam az első ötven méteren. Nem igazán volt meghúzva a gyorszár. Ahhoz képest, hogy azért hagytam a boltban ott egy napra, hogy hozzák használatképes állapotba, üzemeljék be, ez azért elég ciki.

Merida Matts 5-V 2010
Shimano "RevoShift" váltó. Komolynak hangzik, de fogalmam sincs, hogy mi az. Egyelőre csak a jobb oldalit tekergetem

Merida Matts 5-V 2010
"All season" külsők

A második kerékpározás is lement különösebb baleset nélkül.

Hozzászólások

Dögös.

Én most költözök Budapestre huzamosabb időre, így kénytelen vagyok búcsút inteni a kerékpárnak (retro alumínium nagyon vékony és könnyű KTM, van egy női és férfi változatban is), pedig imádom, hetente legalább egyszer Gyula és Békéscsaba között szoktam tekerni (oda-vissza 40-50 km).

Maradni fog a gerinctorna és a heti úszás, a napi egyetem-kifőzde (random location with cheap prices)-egyetem-könyvtár-kolesz útvonalon lábbusszal szkrollozás, mint egyedüli mozgásformák.

Ezzel simán járhatsz dolgozni is, minálunk sokan csinálják. Olcsó és egészséges.
Már ha nem nagy szmog felhőn kell átgázolni. XD

>>: sys-admin.hu :<<

Max. végszükség esetén. Az a baj, hogy ugyan vannak nálunk zuhanyzók, de azok nem működnek az eredeti rendeltetésük szerint. Anélkül pedig kerékpárral járni dolgozni azt hiszem, hogy elég érdekes lenne. Legalábbis így elsőre nehezen tudom elképzelni, hogy kerékpározástól izzadtan töltsek el egy napot a munkahelyen.

--
trey @ gépház

az egészségessel vitatkoznék. mint már írtam itt is, engem minimum heti 2-3-szor ütnek el a bicikliúton(!) kocsival, volt már olyan is, hogy ebből esés is lett és még most is fáj a csuklóm... ma reggel munkába jövet 2 incidens volt. szóval szoktam anyázni, hogy "méghogy a sport egészséges!" :) ennél még az elhízásból eredő szívinfarktusnak is kisebb a rizikófaktora!

----------------------------------
feel the beat - it's everywhere!

Apropó egészség. Az elmúlt egy héten napi ~ 10km tekeréssel úgy fest (nem akarom elkiabálni) rendbe jön a vérnyomásom. Volt, hogy mértem már a könyökműtét után 150/100-at, 160/100-at is, de most napok óta 135/75 körül van. Azt hiszem, hogy a balesetveszély mellett mindenképpen van valami pozitív hatása is.

Bár ma szabadság után első napon a munkahelyen. Lehet, hogy ma felmegy a pumpa :))

--
trey @ gépház

Helyileg ez hol van? Budapesten tobb kolegam kerekezik napi szinten, es defenziv kerekezessel nagyon ritkan vannak baleseteik. (effektive szinte soha)

Engem amugy a szmog sem zavar. A sok kinai szmogban megy, azatan koszonik szepen, jol vannak :) Lehet, nem ezen mulik, de egy jo maszk azert jol johet, termeszetesen.

Nagyon jó kis bringa, használd sokat!

3 megjegyzés:

  1. Nekem is ilyen külső volt a régi bringámon, 10k km-t bírt ki a hátsó (alig kopott), aztán kiszakadt az oldala, szóval egész tartós darab. :)
  2. A műanyag pedált _nagyon ajánlom_, hogy cseréld le egy fémre. A műanyag bármilyen jó, idővel eltörik, komoly esés lehet belőle. 2-3k egy alap alu pedál, ezen ne múljék.
  3. A lakat, amit vettél kb. annak felel meg, mintha egy kritikus szerveren hostname-nek a root jelszót adnád meg, aztán csodálkoznál, hogy bejöttek az ssh-n (tfh. a root login engedélyezve van :D).
    10k környékén (akár alatta) is lehet venni U-lakatot, láncos zárat, vagy ABUS bordo-t (ez kihajtogathatós, nekem ilyen van), amelyek már elriasztják a tolvajokat, mert 5 perc múlva találnak egy huzalos vacakkal lekötöttet, amit egy vágás után már visznek is.

Nem kopott, ez zsír új. Átmenet az aszfaltos és a terep közt. A közepe kiemelkedik, így betonon azon fut. Mivel a felület nem olyan nagy, így nem búg. Viszont az oldala kicsit rücskös, így kavicsban vagy gyengébb terepen hasznos lehet. Legalábbis így magyarázták ki.

--
trey @ gépház

azért óvatosan az ilyen hibrid gumikkal. ezek tipikusan semmire sem jók. nekem is volt ilyen (van is), schwalbe hurricane kevláros, és az oldalán azok a pici rücskök túl picik voltak, hogy bármit is megtartsanak, mivel döntésnél azonnal összevissza gyűrődtek, így olyan volt vele kanyarodni, mintha egy marék csapágygolyóra futottam volna rá... :) hamar megtanultam, hogy nem szabad ezekkel dönteni. de legalábbis nagyon-nagyon ki kell őket tapasztalni és megismerni a viselkedésüket, hogy mindig tudd, mit lehet vele bevállalni és mit nem.

Értem, hogy dinamo mingszk, de mire akarsz felvágni?
Hogy tudsz oroszul? Bunkóság-e oroszul válaszolni magyar fórumon?
Mai bicókon látsz dinamót? Én legutóbb a (isten nyugosztalja) nagypapa biciklijén láttam.
Ugye ne magyarázzam el, hogy miért nincs ma olyan ütődött, aki dinamóval szívatja magát?
És egyáltalán, a dinamó mióta generátor?

Nem rossz otlet szerintem az a dinamo. Nem gondolom, hogy a nagyapaink ideje ota nem fejlodott annyit a tudomany, hogy fel ne talaltak volna a minimalisan akadalyozo dinamot. Cserebe nincs 'ahh, lemerult az akku, akkor most tolhatom' problema (ugye sotetedes utan nem maszkalunk kivilagitatlan kerekparral, ha nem muszaj, jardan pedig leszallunk a nyeregbol...)
--


Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant.

nekem meg a dinamo tetszik.
Fixen csavarozott filleres lampak, amiket nem akarnak helybol lenyulni, es ha eloveszem valamennyi kihagyas utan a bicot, akkor nem kelle lemet szervalni, plusz nem terhelem hasznalt elemekkel a szemetest (barmelyiket).
A dinamo fekezohatasa egy elhanyagolt kozepcsapagyeval vetekszik, nem verseny a kozuti kozlekedes, hogy szamitson. Az ember meg edzodik.

Nyolc-tíz éve elpakolt - tudom, ki kellett volna vennem az elemeket - Cateye lámpáim működőképesek voltak - azaz világítottak, nem pislákoltak - mikor ezen nyáron elővettem. Ezenkívül az elemes pilácsok általában könnyen oldható módon rögzülnek, ezért az ember nem hagyja a biciklin. Így a világítás ellenőrzése otthon is abszolválható, akár lefekvés elött is...

Ave, Saabi.

"Nagyon jó kis bringa, használd sokat!"

Most toltam bele saccra egy 10km-t. Azt hiszem kellene valami computer, ami méri, hogy mennyi az annyi.

"A műanyag pedált _nagyon ajánlom_, hogy cseréld le egy fémre."

Igen, ez nem látszik valami masszív darabnak. Azt hiszem, hogy valamikor lecseréltetem.

"A lakat, amit vettél kb. annak felel meg, mintha egy kritikus szerveren hostname-nek a root jelszót adnád meg, aztán csodálkoznál, hogy bejöttek az ssh-n (tfh. a root login engedélyezve van :D)."

Hát igen. Ezt már más is említette. :)

--
trey @ gépház

Szerintem nem kell eroltetni a patentpedalt, legalabbis eleinte biztosan nem. Ezzel lenyegeben kotve vagy a pedalhoz, igy lehet rendesen forgatni - cserebe idobe telik megszokni a kilepes mozdulatat (~sikotes analogia), es a pedal+cipo 25k-nal kezdodik.

ps. Az SPD a Shimano Pedaling Dynamics roviditese, de sok mas alternativ megoldas, illetve SPD-kompatibilis gyarto is van.

Egy jó Kryptonite U-lakat olyan 10K HUF környékén már egész hihető védelmet nyújt az 1cm körüli átmérőjével.

A dealextreme-ről rendelt egy haverom lámpát.. brutális, 10W-os LED van benne.. 900 lumen.. én is tervezek venni egyet, mert nem az a szokványos "látszódom" első lámpa, hanem kb nappalt csinál az úton előtted. :D

Software is like sex, it's better with a penguin. :D (r)(tm)(c) آكوش

Szerencsére azokat már kiszedik a rendőrök, aztán kötelezik szigorított műszakira, ha nincs automata magasságállítás a kókány xenon-szettjéhez...
Amúgy meglehet azt igényesen is csinálni, úgy, hogy másokat ne zavarjon, és mégis jól lásson.
Mondjuk ha nem projektoros a lámpatest, akkro alap, hogy projektorosra kell cserélni, anélkül esély sincs az utólagos xenon-szettet normálisan beállítani.

Hey,

nice ride.

Alu pedálból ne vegyél 1,5-2ksát, mert mikor mondjuk állva tekeresz emelkedőn és a pehelysúlyod egyik és másik pedál csapágyán van erősen megterheli és nagyon hamar kikopik és recsegni kezd, inkabb egy 4-5k-st éri meg venni.

Kompúternek meg én ezt használom: http://www.android.com/market/#app=com.wsl.CardioTrainer nem tudom, h van e szifonra, de hasonló biztosan akad.
Jó mert még görbét is rajzol a végén, átlag sebesség ilyenek.

Egészséggel használd! ;)

Hat errol meg lehetne tolteni egy forumot... Amivel biztos, hogy egyetertek, az a buszsavos es a szembeforgalmas dolog. Ez idiotasag volt, nem tudom, ki volt az az agyament idiota, aki kitalalta. Ez meg a kerekparosokra is veszelyes,.. Raadasul pontosan nulla haszna van.
--


Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant.

Nekem azt ajanlottak, legyen kenyelmesebb ules (mivel gyenge amator vagyok) es valoban, egy puhabb szelesebb ules < 30km tavnal sokkal baratsagosabb. Ez szerintem valami verseny ules, nem csoda, ha kenyelmetlen.

A lakat optikai tuning, de neha az is eleg, pl. orozott parkoloban.

Csengot, elso lampat ajanlok. Azok kelleni szoktak.