Meghúztam a csavarokat a kormányszáron. Miután tegnap egy bravúros figura után gyakorlatilag 180 fokban befordult az első kerék...
Amint a déli nap megcsillan a vázon...
A nyereg, amitől mára már kicsit szétment az ülésre alkalmas testrészem. Gondolom még szokni kell ezt 10 év kihagyás után. Vagy a minősége nem annyira penge? Az ülés alatt villogó. Fő a biztonság. A nyereg is becsúszott alattam az első ötven méteren. Nem igazán volt meghúzva a gyorszár. Ahhoz képest, hogy azért hagytam a boltban ott egy napra, hogy hozzák használatképes állapotba, üzemeljék be, ez azért elég ciki.
Shimano "RevoShift" váltó. Komolynak hangzik, de fogalmam sincs, hogy mi az. Egyelőre csak a jobb oldalit tekergetem
A második kerékpározás is lement különösebb baleset nélkül.
- trey blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 2987 megtekintés
Hozzászólások
Dögös.
Én most költözök Budapestre huzamosabb időre, így kénytelen vagyok búcsút inteni a kerékpárnak (retro alumínium nagyon vékony és könnyű KTM, van egy női és férfi változatban is), pedig imádom, hetente legalább egyszer Gyula és Békéscsaba között szoktam tekerni (oda-vissza 40-50 km).
Maradni fog a gerinctorna és a heti úszás, a napi egyetem-kifőzde (random location with cheap prices)-egyetem-könyvtár-kolesz útvonalon lábbusszal szkrollozás, mint egyedüli mozgásformák.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van olyan egyetem, ahol az elso par evben nincs kotelezo sport? BME-n a diploma feltetele 4 felev tesi.
--
Always remember - correlation does not imply causation.
Since realising this, my life has been so much better.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ELTE-n nem kötelező, azaz szabadon választható, cserébe fizetős, igaz nem vág földhöz, 5000 Ft egy félévre.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
amikor kezdtem, kötelező volt, aztán eltörölték, nem lene meg, ha máshol is ez lenne a helyzet. Vagy csak nálunk?
--
Dropbox tárhely igénylés: https://www.dropbox.com/referrals/NTMwMDYwODE5
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Én most költözök Budapestre"
ebben az esetben költözöm :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezzel simán járhatsz dolgozni is, minálunk sokan csinálják. Olcsó és egészséges.
Már ha nem nagy szmog felhőn kell átgázolni. XD
>>: sys-admin.hu :<<
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Max. végszükség esetén. Az a baj, hogy ugyan vannak nálunk zuhanyzók, de azok nem működnek az eredeti rendeltetésük szerint. Anélkül pedig kerékpárral járni dolgozni azt hiszem, hogy elég érdekes lenne. Legalábbis így elsőre nehezen tudom elképzelni, hogy kerékpározástól izzadtan töltsek el egy napot a munkahelyen.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem próbáld ki, hátha pár nap után egy zuhanyzó visszatérne az eredeti munkakörébe:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az egészségessel vitatkoznék. mint már írtam itt is, engem minimum heti 2-3-szor ütnek el a bicikliúton(!) kocsival, volt már olyan is, hogy ebből esés is lett és még most is fáj a csuklóm... ma reggel munkába jövet 2 incidens volt. szóval szoktam anyázni, hogy "méghogy a sport egészséges!" :) ennél még az elhízásból eredő szívinfarktusnak is kisebb a rizikófaktora!
----------------------------------
feel the beat - it's everywhere!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Apropó egészség. Az elmúlt egy héten napi ~ 10km tekeréssel úgy fest (nem akarom elkiabálni) rendbe jön a vérnyomásom. Volt, hogy mértem már a könyökműtét után 150/100-at, 160/100-at is, de most napok óta 135/75 körül van. Azt hiszem, hogy a balesetveszély mellett mindenképpen van valami pozitív hatása is.
Bár ma szabadság után első napon a munkahelyen. Lehet, hogy ma felmegy a pumpa :))
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Helyileg ez hol van? Budapesten tobb kolegam kerekezik napi szinten, es defenziv kerekezessel nagyon ritkan vannak baleseteik. (effektive szinte soha)
Engem amugy a szmog sem zavar. A sok kinai szmogban megy, azatan koszonik szepen, jol vannak :) Lehet, nem ezen mulik, de egy jo maszk azert jol johet, termeszetesen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Catch Cam 8
;-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nagyon jó kis bringa, használd sokat!
3 megjegyzés:
- Nekem is ilyen külső volt a régi bringámon, 10k km-t bírt ki a hátsó (alig kopott), aztán kiszakadt az oldala, szóval egész tartós darab. :)
- A műanyag pedált _nagyon ajánlom_, hogy cseréld le egy fémre. A műanyag bármilyen jó, idővel eltörik, komoly esés lehet belőle. 2-3k egy alap alu pedál, ezen ne múljék.
- A lakat, amit vettél kb. annak felel meg, mintha egy kritikus szerveren hostname-nek a root jelszót adnád meg, aztán csodálkoznál, hogy bejöttek az ssh-n (tfh. a root login engedélyezve van :D).
10k környékén (akár alatta) is lehet venni U-lakatot, láncos zárat, vagy ABUS bordo-t (ez kihajtogathatós, nekem ilyen van), amelyek már elriasztják a tolvajokat, mert 5 perc múlva találnak egy huzalos vacakkal lekötöttet, amit egy vágás után már visznek is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1. -> ja, hogy ez nem kopott, hanem ilyen by design? :-o lol
2. -> +1
3. -> +10
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem kopott, ez zsír új. Átmenet az aszfaltos és a terep közt. A közepe kiemelkedik, így betonon azon fut. Mivel a felület nem olyan nagy, így nem búg. Viszont az oldala kicsit rücskös, így kavicsban vagy gyengébb terepen hasznos lehet. Legalábbis így magyarázták ki.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
azért óvatosan az ilyen hibrid gumikkal. ezek tipikusan semmire sem jók. nekem is volt ilyen (van is), schwalbe hurricane kevláros, és az oldalán azok a pici rücskök túl picik voltak, hogy bármit is megtartsanak, mivel döntésnél azonnal összevissza gyűrődtek, így olyan volt vele kanyarodni, mintha egy marék csapágygolyóra futottam volna rá... :) hamar megtanultam, hogy nem szabad ezekkel dönteni. de legalábbis nagyon-nagyon ki kell őket tapasztalni és megismerni a viselkedésüket, hogy mindig tudd, mit lehet vele bevállalni és mit nem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
3.-as esetleg stilszerűen egy Kensington lakattal zárd le :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A lakattémára nem lehet elég +-t írni.
Ez, ami most rajt van, kb. körömcsipesszel nyitható kategória. Ha nem hiszed el, jutyubozz.
Itt egy video. Itt meg hasznos tudnivalók.
"A +1 az a proletárlájk."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
bicikli generátoráról töltődő, gps mobilos biciklimegtaláló kütyük nincsenek a piacon?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Milyen generátor?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Динамо Минск
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Értem, hogy dinamo mingszk, de mire akarsz felvágni?
Hogy tudsz oroszul? Bunkóság-e oroszul válaszolni magyar fórumon?
Mai bicókon látsz dinamót? Én legutóbb a (isten nyugosztalja) nagypapa biciklijén láttam.
Ugye ne magyarázzam el, hogy miért nincs ma olyan ütődött, aki dinamóval szívatja magát?
És egyáltalán, a dinamó mióta generátor?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet kapni agydinamót, nem a gumi peremét koptatja, kikapcsolható, hogy ne lassítson még egy kicsit sem, és jobb hatásfoka van mint a régieknek. Hasznos kütyü mert biztos nem merül le az éjszaka közepén.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Agydinamos agy messze nem merheto ossze egy normalis agy minosegevel...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
okos mesterem, nem csalódtam benned.
egyébként nem generátor az, hanem dinamó.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
írd meg az amazonnak és a többiknek is, hogy javítsák mert rosszul tudják.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem rossz otlet szerintem az a dinamo. Nem gondolom, hogy a nagyapaink ideje ota nem fejlodott annyit a tudomany, hogy fel ne talaltak volna a minimalisan akadalyozo dinamot. Cserebe nincs 'ahh, lemerult az akku, akkor most tolhatom' problema (ugye sotetedes utan nem maszkalunk kivilagitatlan kerekparral, ha nem muszaj, jardan pedig leszallunk a nyeregbol...)
--
Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha nem akadalyozna, nem termelne aramot sem.
Egyebkent nem csak az akadalyozas a problema.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az ellen, hogy csak menetközben világít, még megoldás egy nagyobb kondi a lámpában, de a vezetékekkel én sem tudom mit lehetne kezdeni. Az elemes/akkumulátoros lámpa egyértelműen jobb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nekem meg a dinamo tetszik.
Fixen csavarozott filleres lampak, amiket nem akarnak helybol lenyulni, es ha eloveszem valamennyi kihagyas utan a bicot, akkor nem kelle lemet szervalni, plusz nem terhelem hasznalt elemekkel a szemetest (barmelyiket).
A dinamo fekezohatasa egy elhanyagolt kozepcsapagyeval vetekszik, nem verseny a kozuti kozlekedes, hogy szamitson. Az ember meg edzodik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyolc-tíz éve elpakolt - tudom, ki kellett volna vennem az elemeket - Cateye lámpáim működőképesek voltak - azaz világítottak, nem pislákoltak - mikor ezen nyáron elővettem. Ezenkívül az elemes pilácsok általában könnyen oldható módon rögzülnek, ezért az ember nem hagyja a biciklin. Így a világítás ellenőrzése otthon is abszolválható, akár lefekvés elött is...
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Nagyon jó kis bringa, használd sokat!"
Most toltam bele saccra egy 10km-t. Azt hiszem kellene valami computer, ami méri, hogy mennyi az annyi.
"A műanyag pedált _nagyon ajánlom_, hogy cseréld le egy fémre."
Igen, ez nem látszik valami masszív darabnak. Azt hiszem, hogy valamikor lecseréltetem.
"A lakat, amit vettél kb. annak felel meg, mintha egy kritikus szerveren hostname-nek a root jelszót adnád meg, aztán csodálkoznál, hogy bejöttek az ssh-n (tfh. a root login engedélyezve van :D)."
Hát igen. Ezt már más is említette. :)
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Izlések és pofonok, avagy praktikum?
A pedáltémához:
Én pont olyan Shimano műa. pedálra cseréltem le a sajátomon a fémet, mint amilyen a képen látható. A fém basztatta a cipő talpát. Ha fém, akkor inkább Shimano STB pedál és a hozzá tartozó stoplis cipő.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
SPD lesz az.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
azaz, basszus, nem figyeltem, dr. House-t nézek közben... :-D
Erről egyébként régi ZH-k jutnak az eszembe. Olyan feladatsorokat állítottak össze, ahol a válaszok nem a-b-c pontokba voltak szedve, hanem p-t-b stb., hogy nehezebben lehessen súgni...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem nem kell eroltetni a patentpedalt, legalabbis eleinte biztosan nem. Ezzel lenyegeben kotve vagy a pedalhoz, igy lehet rendesen forgatni - cserebe idobe telik megszokni a kilepes mozdulatat (~sikotes analogia), es a pedal+cipo 25k-nal kezdodik.
ps. Az SPD a Shimano Pedaling Dynamics roviditese, de sok mas alternativ megoldas, illetve SPD-kompatibilis gyarto is van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, először egy jó óra kéne, amivel tudom, hogy mennyit mentem aznap. Ezt néztem ki:
Esetleg valami tapasztalat vele? Vagy más óra, hasonló árban (8K körül).
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Telefonra valami gps-es sports tracker progi? Endomondo pl.
--
"If God exists...why is there no porn of Him?"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
most van nagy shimano akcio mindenhol: cipohoz ajandek pedal (persze spd-s mindketto)
hasonlo akcio van cateye-bol is: computer + elso + hatso lampa 5-6e-rel olcsobban.
amugy pedig jo kis bringa, gratula (treynek)
t
[szerk: pl. http://files.mozgasvilag.hu/event/80968-cateye.jpg]
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy jó Kryptonite U-lakat olyan 10K HUF környékén már egész hihető védelmet nyújt az 1cm körüli átmérőjével.
A dealextreme-ről rendelt egy haverom lámpát.. brutális, 10W-os LED van benne.. 900 lumen.. én is tervezek venni egyet, mert nem az a szokványos "látszódom" első lámpa, hanem kb nappalt csinál az úton előtted. :D
Software is like sex, it's better with a penguin. :D (r)(tm)(c) آكوش
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jaja, sétáltunk a párommal, és mintha egy kamion jött volna felénk, már több 100 méterről vakított. Nem kellett sok, hogy ne rúgjam le a bicikliről mikor mellénk ért. Autósok is biztos baromira örülnek neki...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A célja az volt, hogy látszódjon, működik...
Az autólámpa sokkal gyengébb (a tompított is). Akkor mi a gond?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mármint erősebb, nem?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
dede...
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gyalog nekimenni egy kerékpárosnak? Jól tetted, hogy végül nem tetted, nagyot égtél volna a párod elött...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szar dolog sotetben megvakulni egy ilyentol, hidd el.
--
Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Autótól, motortól jobban megvakulsz - HA belenézel.
Ne nézz bele.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azoknak - jobb esetben - be van állítva a fényszórójuk, hogy a megfelelő szögben az utat világítsák.
--
"If God exists...why is there no porn of Him?"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kivéve amikor a parasztgyerek belerakja/belerakatja hozzá nem értővel a Xenon szettet és meg a mellkasodat is keresztülszúrja a fénnyel.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerencsére azokat már kiszedik a rendőrök, aztán kötelezik szigorított műszakira, ha nincs automata magasságállítás a kókány xenon-szettjéhez...
Amúgy meglehet azt igényesen is csinálni, úgy, hogy másokat ne zavarjon, és mégis jól lásson.
Mondjuk ha nem projektoros a lámpatest, akkro alap, hogy projektorosra kell cserélni, anélkül esély sincs az utólagos xenon-szettet normálisan beállítani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A rendorok az ilyeneket leszarjak. Ha erdekelne oket, nem lenne ennyi szemkifolyato auto az utakon.
A bringara jo az eros lampa, de az utat vilagitsa, ne a szembejovo szemet....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sokkal rosszabb megdegleni mert egy nagyobb jármű nem vett észre, hidd el!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sztem kisebb fenyero is eleg ahhoz, hogy latszodj. Sotet uton mar egy szal gyufa fellobbano fenye is feltuno, ha meg van rendes kozuti vilagitas, akkor meg ugyis latszodol.
--
Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"egy szal gyufa fellobbano fenye is feltuno"
hrgy, te nem sokat vezetsz éjszaka, ugye?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy legalábbis nem városban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
megjött a kedvem az ilyen beruházásokhoz :D
________________________________________________
http://kronosz.sinuslink.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hey,
nice ride.
Alu pedálból ne vegyél 1,5-2ksát, mert mikor mondjuk állva tekeresz emelkedőn és a pehelysúlyod egyik és másik pedál csapágyán van erősen megterheli és nagyon hamar kikopik és recsegni kezd, inkabb egy 4-5k-st éri meg venni.
Kompúternek meg én ezt használom: http://www.android.com/market/#app=com.wsl.CardioTrainer nem tudom, h van e szifonra, de hasonló biztosan akad.
Jó mert még görbét is rajzol a végén, átlag sebesség ilyenek.
Egészséggel használd! ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
csak aztán nehogy rendszámot kelljen tenned rá, a kötelező műszaki vizsga után:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hat errol meg lehetne tolteni egy forumot... Amivel biztos, hogy egyetertek, az a buszsavos es a szembeforgalmas dolog. Ez idiotasag volt, nem tudom, ki volt az az agyament idiota, aki kitalalta. Ez meg a kerekparosokra is veszelyes,.. Raadasul pontosan nulla haszna van.
--
Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
-
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem azt ajanlottak, legyen kenyelmesebb ules (mivel gyenge amator vagyok) es valoban, egy puhabb szelesebb ules < 30km tavnal sokkal baratsagosabb. Ez szerintem valami verseny ules, nem csoda, ha kenyelmetlen.
A lakat optikai tuning, de neha az is eleg, pl. orozott parkoloban.
Csengot, elso lampat ajanlok. Azok kelleni szoktak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem az ülés megszokás kérdése. Nekem is hasonló ülésem van, semmi gond nem volt vele amíg heti rendszerességgel használtam. Aztán amikor volt egy hosszabb kihagyás, aztán le kellett tekerni egy 60-as túrát, az eléggé megviselt. :)
--
Don't be an Ubuntard!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kemeny, egyenes feluletu ules a legkenyelmesebb es egyben a legegeszsegesebb is annak, aki sokat megy.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni