- alapértelmezett konfig (EXA)
- plusz a Device szekcióban egy Option "MigrationHeuristic" "greedy"
Az eredmény:
cpufreq "Ondemand" - 800MHz / "greedy" opció nélkül
cpufreq "Ondemand" - 800MHz / "greedy" opcióval
cpufreq "Performance" - 1.47GHz / "greedy" opció nélkül
cpufreq "Performance" - 1.47GHz / "greedy" opcióval
Amint az látszik, nem mindegy, hogy milyen CPU frekvencia mellett futtatjuk a glxgears-t. Nagyobb frekvencia esetén akár 200fps-sel többet mérhetünk.
- trey blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hozzászólások
ez nekem is ennyi, de hardy alatt 1100 körül volt, szóval akkor is visszaesés persze a compizkockához megfelel :>
Core2Duo T7100, 2.5G, Ubuntu 9.04, 2.6.28
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"ez nekem is ennyi, de hardy alatt 1100 körül volt"
Nem tudom, hogy nekem Hardy alatt mennyi volt, nem mértem, de ezután majd fogom mérni kiadásról kiadásra. Nekem jóval gyengébb CPU-m van mint neked. Nem tudom, hogy ez számít-e. Látszólag számít, hogy milyen CPU beállítások vannak (lásd a képeket). zZsOlTi azt írta, hogy neki kb. 1 000fps volt 8.10 alatt. Gondolom az eredmények hardverfüggők is.
"szóval akkor is visszaesés persze a compizkockához megfelel :>"
3D játékokat nem Intel chipen és laptopon játszok. Ez egyértelmű. Arra, hogy levelet olvassak, YouTube-ot nézzek és böngésszek, pörögjön a kocka, meg hogy az új notify-osd transzparensen működjön arra ez a teljesítmény bőven elég nekem.
Nyilvánvaló, hogy mindenkinek úgy kell eldöntenie, hogy frissít-e Jaunty-ra, hogy mérlegeli, hogy el tudja-e viselni a visszaesést. Mivel én gyakorlatilag nem veszek észre óriási különbséget, én maradok a Jaunty mellett.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a glxgears nem dont el semmit
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Benchmarkra szart sem ér, de azért azt eldönti, ha óriási különbségek vannak. Nekem semmi bajom szemre a 3D-vel, valakinek meg - állítólag - egyáltalán nem működik.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyetertek mindkettotokkel. Valoban nem benchmark, azonban ha tul nagy differencia van ket gep kozott, az igenis jelent valamit - es nem feltetlen azt, hogy bugos a glxgears. Ezzel egyutt cikkekben, effektiv kulonbsegmeresre nem alkalmas, mert tul sok parametertol fugg a mukodese.
--
()=() Ki oda vagyik,
('Y') hol szall a galamb
C . C elszalasztja a
()_() kincset itt alant.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Trey, amit meg erdemes lehet megnezni, azok a fullscreen-es eredmenyek. Ez foleg dist-upgrade eseten lehet relevans, ugyanis 1) a glxgears maximalizalasaval neha kepes elszallni az X, 2) a jatekok teljesitmenyehez szerintem a fullscreen-es kozelebb esik, 3) nekem volt, hogy ami kis ablakban ment, maximalizalva olyan mertekben akadt meg felvitte a cpu-t, hogy az nem igaz.
Szoval ha ilyen cikket irsz, erdemes lenne tesztelni fullscreen-ben is a glxgears-t.
--
()=() Ki oda vagyik,
('Y') hol szall a galamb
C . C elszalasztja a
()_() kincset itt alant.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én nem tervezek cikket írni erről, csak kíváncsi voltam, hogy nálam mit mutat. Játszani - mint említettem - nem játszok Intel hadverrel, nem vagyok a magam ellensége. Van itthon game PC, amikor 3 évben egyszer rám jön a játszhatnék, akkor leülők oda és játszok.
Amikor Intel chipes laptop-ot vettem választottam a cégnél, akkor tudtam, hogy ezzel dolgozni fogok és elégedettséggel nyugtáztam, hogy egy olyan driver-t használok majd, amit aktívan fejlesztenek.
Természetesen hajlandó vagyok elviselni kiadásról kiadásra akár kisebb regressziókat is, ha tudom, hogy annak mondjuk fél év múlva lesz eredménye.
Nekem semmi bajom ezzel a hardverrel. Amire kell, azt tudja.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem pedig azert intakt a dolog, mert olyan jatekokkal jatszok, amihez meg negyedekkora gep is majdnem sok, mint ami most nekem laptopba van (Age of *, Sacred 1, neha openttd, SC4 meg poker). Innentol nem sok dolog van, amiert nekem relevans lenne, milyen vga van a laptopban vagy akar az asztali gepben (ez utobbi nem is valami csucsmodell).
--
()=() Ki oda vagyik,
('Y') hol szall a galamb
C . C elszalasztja a
()_() kincset itt alant.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez a glxgears valóban nem lehet megfelelő benchmark, mert az eredmények nálam rendszeresen változnak (feltehetőleg nemcsak a drivertől, CPU frekvenciától, az X szervertől, de még az időjárástól is függ) Arch Linux alatt (rolling release lévén nem meglepő módon)
Most Intel 855GM-en éppen 388 fps (ondemand) / 415 fps (performance), EXA-val (1.6.1 xorg-server, 1.4.x xf86-video-intel) de az OpenArena 35 fps-el fut 1024x768 felbontáson, de volt már 550 fps is a glxgears korábban, csak akkor meg az OpenArena volt 12 fps-el játszhatatlan.
UXA-val sajnos még nem tudtam tesztelni, hiába támogatja a GEM-et a kernel is meg a 2.6.x intel driver is, ha grafikus módban csak csíkokat, vonalakat látok a képernyőn (bár a xorg.log szerint köszöni szépen minden rendben ment EE nélkül, egyesek szerint pedig a 855GM gyakorlatban az intel driver által már nem (vagy még nem, mert később talán működni fog) támogatott, csak erről elfelejtettek tájékoztatni, de legalább Arch Linux alatt már van intel-legacy csomag).
Az egész xf86-video-intel dolog olyan fél évvel ezelőtt kezdődött a xorg-server 1.5-el, azóta vagy használhatatlan vagy még éppen használható, mindenesetre azelőtt sokkal jobb volt, remélem az újabb kártyákkal (X3100, 4500HD) már nincs ennyi probléma.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Próbáltam UXA-val is. Nekem ment, a suspend-ből resume-mal voltak problémák az UXA esetén. Nem kiforrott és semmilyen pozitívuma nem volt (pl. nem láttam semmilyen gyorsulást). Talán majd később, nekem a megbízható suspend/resume fontos és ezt az EXA tudja.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mivel az intel 3d lassitoban nincs T&L, nincs vertex sharder, de pixel shader is csak nyomokban lelheto fel, igy minden geometriaval kapcsolatos szamitast a CPU vegez. Ezert a differencia.
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ez persze csak a csodalatos linuxon
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most tunt csak fel... Mibol sikerult egy hardware specifikus problemat rasikalni a linux problemaira?
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Trey notebookjában Intel GMA X3100 van (HW T&L, Vertex Shader 4.0, Pixel Shader 4.0, 8 unified shader processors), tehát ez nem lehet probléma.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ilyesmiket mar a GMA950-re is rairtak, meg sem volt igaz. Ugyanutana nezni nincs most epp sem idom, sem kedvem, de ha abbol indulok ki, h a x3100 sem kepes 1024^2-nel nagyobb texturakat kezelni hardware-bol akkor nincs is ertelme.
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
2 dolgot tennék még hozzá:
- emaitt a bug miatt upgradelni nem mertem, csak a liveCD-t próbáltam, így minden xorg beállítás a default volt. Lehet, hogy némi állítgatással fel lehet kicsit tornászni az én 200FPS alatti eredményemet is ("EXAOptimizeMigration" "true" + esetleg INTEL_BATCH=1 a /etc/environment fájlba), de gyanítom így is messze lennék a 8.10 pattogós GUI-jától
- természetesen én sem a glxgears-szel játszom naphosszat, nem is igen érdekel mennyit mutat, 3D játékok sem izgatnak, de sajnos szemmel láthatóan lassú az egész desktop, minden animáció kicsit darabos, "szaggat".
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az intel_batch hack már régóta nincs.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem gutsy óta benne van a /etc/environment-ben, hardy alatt úgy emlékszem még hatott a teljesítményre. Azt mondod már felesleges?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Édekes.
Én nem Ubuntut próbáltam, hanem Mandrivát, ráadásul ati kártyával.
A mostani ("régi") rendszeremben ~1050 fps-t ír a glxgears (bár régen volt sokkal kevesebb és volt több is), zárt ati meghajtóval.
Múltkor néztem a készülő, legújabb kiadást, ott ez az érték kb. 360 fps volt.
Mindkét esetben alap frekvencián indítottam, tehát proci 800 Mhz és Raedon 200m a kártya, utóbbinál Compiz mellett és a nyílt meghajtóval.
Ahhoz képest, hogy a mostani rendszeremen compiz sem megy rendesen, az új verzió kifejezetten pörgősnek tűnt, gyorsabbnak éreztem.
Mind a 3D kockaforgatás és effélék, mind a 2D funkciók folyamatosan mentek.
KDE 3.5 --> KDE4-hez képest is örültem a gyorsaságnak.
SuperTux (jobb híján ezzel szoktam kipróbálni régebben a 3D megjelenítést) legalább úgy ment rajt mint a régi rendszeren.
Ezt csak ezért írom, hogy hiába a 360--1050-es különbség a glxgearsban, még gyorsabbnak is tűnt minden... fura dolgok ezek. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem vágom ezt az ondemand-performance dolgot.
Az ondemand elvileg hozzáállítja az órajelet a szükségesnek, pl. nálam a 6 éves nótbúkomon ha elindítom a glxgears-t, akkor 864-ről felugrik a freq 1660-ra majd 1530-ra visszaesik és megáll 1400-on és ezt mutatja:
10195 frames in 5.0 seconds = 2038.925 FPS.
Ha performance-ra állítom (1860), akkor sem nagyobb sokkal:
10250 frames in 5.0 seconds = 2049.820 FPS
Tehát kb. 10 FPS a különbség.
Nem tom milyen géppel tesztelted a zintel izét, de nem igazán értem, h miért áll stabil 800-on a freq...)
(Azért az meg különösen szupi, h a technika 6 év alatt annyira fejlődik, h a gagyi gericom még mindig veri a szipi-szupi márkás izéket. :P Ráadásul AMD procival. :PP)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen kigyó vagy. :D
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Végre elfogadható teljesítményt produkál az intel kártyám 2 opció hozzáadása után.
Xorg.conf-om device része így néz ki nálam:
Section "Device"
Identifier "Configured Video Device"
Option "MigrationHeuristic" "greedy"
Option "EXAOptimizeMigration" "true"
EndSection
A glxgears 3-szoros teljesítménynövekedést mutat és végre a Kubuntu Jaunty KDE4.2 felülete is folyamatos compozittal. A youtube-ot is és az avi filmeimet is végre élvezhetően le tudom játszani.
Az lspci -nn | grep VGA kimenete:
00:02.0 VGA compatible controller [0300]: Intel Corporation Mobile 945GME Express Integrated Graphics Controller [8086:27ae] (rev 03)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sajnos a FullHD monitort + laptop kijelzőt nem bírtam működésre bírni EXA-val. UXA-val megy, de a 2D teljesítmény a használhatóság határán van, az ablakok mozgatása kicsit döcögős. Vista alatt mindez jó, úgyhogy várom a fejlesztéseket.
Ami még furcsa, hogy pár napja nem tudom bekapcsolni a compizt. Ennek ellenére 3D van ( direct renderinggel együtt ).
00:02.0 VGA compatible controller [0300]: Intel Corporation Mobile 4 Series Chipset Integrated Graphics Controller [8086:2a42] (rev 07)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni