- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 9988 megtekintés
Hozzászólások
Egy io.sys, msdos.sys és egy command.com volt, semmi más. Gondolom op. rendszer nélkül nem akarta az üzlet eladni, így ezzel a huszáros vágással megoldották, hogy "valami" legyen rajta.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
format c: /s
volt az nem pedig OS :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A format sem működik rajta, mert "külső" parancs.
--
Tertilla; Tisztelem a botladozó embert és nem rokonszenvezem a tökéletessel! Hagyd már abba!; DropBox
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
úgy értette, hogy a "format c: /s" parancs hatására került oda az a pár file.
Egyébként ha szigorúan vesszük, akkor az a pár fájl valójában az operációs rendszer. A többi csak segéd alkalmazás.
Hasonlóan, mint a linux esetén: a kernel maga a linux, a többi csak opcionális körítés ;)
--
zrubi.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
...és a legendás "jófejkedés" a format c: /q /u
jAzz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az elnöki szinthez kellett még a /autotest a végére :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Milyen C:?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szia,
Akkor szerintem az azért MS-DOS volt, csak a sallangtól mentesen :)
Üdv,
LuiseX
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Minimal OS. Ha belegondolunk, akkor rendszerinicializáló + driverek volt (io.sys), kernel volt (msdos.sys), parancsértelmező volt (command.com). Mi kell még? :)
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
MS-DOS Server Core ;D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
No remote holes in the default install, in more than 30+ years!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:D (a parentre is)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Emlekszem, nagyot neztem amikor a 40 megas vinyomra felmasoltam a 3 fajlt, aztan csodalkoztam hogy nem butol. Aztan megtanultam mire calo a sys c:
---
--- A gond akkor van, ha látszólag minden működik. ---
---
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
90-es szuletesi evvel es falun felnove 99-as evekben talalkoztam csak elso szgeppel es azon bizony 95 futott. Sajnos minden elozo igazi bitbetyar es parancssoros elmeny kimaradt az eletembol, ami erosen meg is erzodik igy utolag.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem a "bitbetyárság" nem életkorfüggő.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
9-10 evesen nemigazan jutott eszembe, hogy a grafikus felulet moge nezzek foleg hogy nem is volt sajat gepem hanem csak a "jomodu" osztalytarsam gepet tudtam megcsodalni kivulrol es boven lenyugozott a latvanyvilag. Plusz mivel nem is sajat volt igy bele se tudtam folyni melyebben.
Kozepiskolaba talalkoztam egy hasonlo osztalytarssal es mikor en meg csak a cd paranccsal ismerkedtem a gui utan o mar reg pascal es egyeb nyalanksagokkal szorakoztatta magat.
Ezek utan vallom hogy sokat szamit foleg gyerek fejjel hogy mivel es mikor talalkozol eloszor. Gondolkodasmod es logika is borzalmasan fogekony gyerekkent foleg hamar megszokhato a kenyelmes verzio, ami utan sokkal nehezebb szembe menni arral. Alairom a szemelyiseg se utolso ebben az esetben :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
nekem is hasonloan alakult az elet... sajna ez a videk hatranya. ott mindig minden kesobb van, bar most mar internyettel az info oda is eljut.
--
A legértékesebb idő a pillanat amelyben élsz.
https://sites.google.com/site/jupiter2005ster/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkoriban a környékünkön kb. 100% piaci részesedése volt az MS-DOS 3.3-nak...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eme felmérés leginkább a válaszolók koreloszlását fogja visszaadni. :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1 :)
--
zrubi.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Így van. Amúgy volt már ilyen a HUP-on. Ha jól emlékszem 32 évnél volt a csúcs akkor.
---
Science for fun...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az szerinted törvényszerű, hogy az ember gyereke X éves korában kap egy számítógépet? Én például az első saját gépemet 25 évesen vettem saját pénzből.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én saját pénzemen vettem az összes gépemet. Tízen évesen sokat melóztam az első Primo a32-ért, aztán C plusz4-ért, majd jött az Atari 800XL. Más Simon Endurora, meg ETZ-re gyűjtött, én ilyen ízekre. Volt is belőle baszogatás a korosztályom részéről :D
--------------------------
Csak a viták elkerülése végett. Ha nem használok ékezetet, mobiltelefonról írok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem pontosan arra lett kitalálva. Amúgy jó sok "vénember" van itt!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Első saját egy ajándék ZX81 volt, aztán elajándékoztam, lehet nem kellett volna :). Sokat nem tudott meg kiegészítők sem voltak hozzá.
A következő rá egy vagy két évre egy 386DX25, ez már tartott vagy 4 évet. Volt hozzá eredeti MS-DOS 6.22 (kézikönyvvel) illetve Turbo Pascal 6.0, mindkettő németül. Érdekes évek voltak...
Első vírus azt hiszem 2-3 nappal az üzembehelyezés után jött :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ZX81, Oric, Atari XL, Atari ST és utána PC.
"Belépés díjtalan, kilépés bizonytalan."
"Vajon mit várok a sorstól, ha hányok az édestől, és izzadok a sóstól."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az Oric elég egzotikus lehetett anno errefelé, pedig jópofa egy cucc volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eggen, konkrétan egy embert ismertem akinek az volt, igaz neki is az újabb (Atmos) verziója. És persze ami azon ment, az nem minden ment az enyémen (Oric-1). Program ellátottsága meg kábé zéró, de ez szerintem globálisan is igaz volt. Mondjuk tapasztalat, hogy Magyarországon sem az Atari XL, sem az Atari ST nem volt igazán elterjedve. Előbbit a C64, utóbbit az Amiga verte le. Az ST nagyjából a zenei vonalon mozgott jól, a beépített MIDI-nek és a hozzá írt programoknak (Creator, Notator, Pro24 és Cubase) köszönhetően.
"Belépés díjtalan, kilépés bizonytalan."
"Vajon mit várok a sorstól, ha hányok az édestől, és izzadok a sóstól."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Atari ST-m még most is van, bár sajnos nem az "eredeti". Én játékra tartottam, Csokiban nagy csaták voltak anno az Amigásokkal, elég vicces volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én is elajándékoztam a ZX Spectrumomat. Nagyon megbántam.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem meg printerem is volt hozza. 1 het alatt leegett. A printer.
Spektrumon meg sikeresen kilistaztam egy helikopterszimulatort, amit levedtek valahogy. Utolso masodpercben leallitottam a magnot..
---
--- A gond akkor van, ha látszólag minden működik. ---
---
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
MS-DOS, de volt rajta Win 3.1 is. Viszont nem win-re „bootolt”, nem volt benne az autoexec.bat-ban a win.com, ellenben az nc.exe igen. :)
______________
ArchLinux user
"If you immediately know the candlelight is fire, the meal was cooked a long time ago."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Windows 3.1 szigorúan véve nem OS, hanem csak egy GUI. Még ütemezője sem volt, minden kooperatívan ment.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
DOS és OS/2
Utóbbira máig szeretettel gondolok. Különösen a postán küldött FixPackokra a Warp4-hez :)
--
@twitter
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
OS/2 nagyon baba volt, a Win95 egy vicc volt a Warp 3.0-hoz képest. Warp 3-ason ablakban Doom-oztunk :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hú, a Warpot imádtam! Amíg a win32 ízét le nem váltotta az MS, tökéletesen futottak a win95-ös programok. 1998 környékén kellet váltanom, mert mert az MS bezártak ezt a kiskaput.
--------------------------
Csak a viták elkerülése végett. Ha nem használok ékezetet, mobiltelefonról írok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sajnos elég fiatal vagyok, saját számítógépből Win98 volt az első, de azóta szórakoztam én már mindennel, Debian származékok, OpenSuse(ezt asztaliként eléggé megkedveltem), win[] {3.1,xp,vista,7,8,10,95,98},dos, stb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Sajnos elég fiatal vagyok..."
:D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez az idő múlásával változni fog - csak akkor már a fiatal helyére az öreg jelző kerül :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ami saját gépem volt, nem családi közös az már nekem is 98-as volt :')
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Első saját masina egy Enterprise 128 volt.
http://www.ep128.hu/Menu.htm
Első számítógép, maihez hozzáfértem a gimiben:
HT 1080Z
Majd a suliban még:
Primo
Primo plus
Commodore 16
Commodore Plus4
OMIKK-ban IBM-PC opreátori tanfolyam :D:D
Eredeti IBM-PC-n!
Ez volt akkor a csoda ... (talán 1985/86 volt, ha jól emlékszem)
Haverokon ismerősökön keresztül:
Commodore 64
ZX 81
ZX Spectrum
Meló:
MO8X (CP/M OS)
IBM-PC kompatibilis valamilyen csoda, 386-os Intel procival
Egyetem alatt:
Enterprise 128 (CP/M OS-el használtam rajta valami matekos progit, ami tudott szimbolikus integrálokat számolni / megoldani)
Itt volt kb minden:
Commodore64
PC kompatibilis cuccok (Hercules graf kártya, CGA, EGA majd VGA)
DEC MicroVAX (asszem)
Amiga
Atari TT
NeXT cube
SGI Iris
Majd melóhely(ek)en:
PC kompatibilis cuccok megint (486/586)
SGI Iris Indigo
SUN Sparc - pontos tipus nem ösmert / legalábbis nem emlékszem rá :D:D
Atari TT
Első saját PC-m 486-os volt VESA local busos graf kártyával (ami asszem egy Matrox volt).
MS-DOS 6.22 + Windows for Workgroups + Mellette Yggrasil Linux
MultiEdit + Watcom C++, Zortech C++, majd MetaWare High C/C++, Volkov Commander
Közben volt a gépen OS/2 Warp is egy ideig a Windows-zal nagy egyetértésben.
Közben (93/94-ben) volt szerencsém a Chicago OS-hez is, ami a Windows95 kódneve volt akkor.
Nagy "öröm" volt akkoriban Windows alá fejleszteni CAD rendszert.
A memóriakezelés egy (rém)álom volt :D:D
Most így visszagondolva ... kb a telefonom bír olyan számítási kapacitással, mint ezek az őskövületek ... :D (OnePlus1)
---------------------------------------------------
Talisker Single Malt Scotch Whisky aged 10 years :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Homelab kimaradt ...
---------------------------------------------------
Talisker Single Malt Scotch Whisky aged 10 years :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Könnyet csaltál a szemembe. Homelab 2 (Aircomp 16). Anno 16 kb-ba toltunk majd 30 mp zenét, és szólt! :-) 1 Basic sor 1 képernyőnyi lehetett. Régen volt, igaz se volt...
--
A főnököm mindig megtartja amit ígér, ha pénzt ígér azt is!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mivel nem akarom szándékosan téves adattal elrontani a statisztikát, így nem szavaztam egyikre sem.
Az első otthoni számítógépemen Windows 3.x volt. Előtte már kb. 1,5 éve ismertem és használtam a DOS-t. Illetve már más is megjegyezte, hogy a Windows 3.x is DOS-ra épült. (Sőt, még a Windows 98 is DOS alapú volt.) Tehát semmiképpen nem indokolt a harmadik választási lehetőségnél a szembeállításuk.
-----
(&%;_98\<|{3W10Tut,P0/on&Jkj"Fg}|B/!~}|{z(8qv55sr1C/n--k**;gfe$$5a!BB]\.-
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Win3.1-et lehetett DOS GUI-nak használni és 386-os védett módban indítani ("win /386"). Emlékeim szerint mindkét esetben a DOS "drivereket" használta.
A Win95/Win98/WinME viszont igazi 32 bites operációs rendszer volt (mindenféle 16-bites visszafelé kompatibilitási dolgokkal, persze), a DOS-t csak bootolásra használta.
Fuszenecker Róbert
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ez a hivatalos ms szoveg, de azert ne kajold be, ha ez igaz lett volna, akkor az nt fejlesztesenek sose allnak neki.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azert a 95/98 meg sokat tamaszkodott a DOS-ra (voltak olyan dolgok, amiket DOS-oldalon kellett mokolni, bar nem sok, az teny), az elso igazi, komolyan veheto 32 bites oprendszer bizony-bizony az NT4 volt, aztan a 2000-rel jott el a haztartasokba az, amit ma Win32-kent ismerunk.
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondom komolyan veheto. Persze, volt NT 3.1 meg 3.51 is, de az NT 4 hozta meg azokat fontosabb a valtozasokat, amik utan az NT vonal elkezdhetett megerosodni, es az asztali rendszerek fele orientalodni. Persze a kesobbiekben ennek aldozata lett a DEC es Alpha support, de hat valamit valamiert.
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Első gépem egy Commodore 116 volt és az első pc-men (386sx) úgy rémlik MSDOS 5.0 futott.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[x] Windows 98 (a PC előtt volt más számítógépem is: Comodore, Sinclair)
Kesei PC-s vagyok, na.
Amugy nem sajat gepen hasznaltam MS DOS 6.22-t es Windows 3.11-et is rendszeresen, de az apam gepe volt, nem az enyem.
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pentium 1, 64 mega EDO rammal, és 2 megás S3 trio-val. Bátyámtól örököltem egy Slackware-rel :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1987: Videoton TVC
1988: Commodore 64
1994: 486 DX/2, 50 MHz, MS-DOS 5.0 (később Win 3.1, majd Win 95)
Ezen a gépen futtattam először a megboldogult Forráskód magazinban található floppy mellékletről Linuxot. :)
Innen egy darabig semmi érdekes, de a végére maradt a fun.
2015: 286, 12 MHz (egyelőre csak turbo nélkül, 6 MHz-en megy stabilan. Az okát még nyomozom. Ugyanitt: 41256-8 típusú DRAM chipek kerestetnek)
2015: 486 DX/2, 66 Mhz
Utóbbiak MS-DOS 6.22; A 286-ra tervben van korai OS/2, és/vagy Xenix felbütykölése. A 486-ra pedig mehet valami Windows 95, vagy 98 és OS/2 Warp 4.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1987-ben egy ZX Spectrum 48k ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát, ha nem is volt PC kompatibilis, de
- IS-DOS (kb. PC-DOS 1.0 szerű, CP/M kompatibilis)
- PC kompatibilis floppy
- WordStar, Turbo Pascal 3.0
- CGA-val egyenértékű képernyőkezelés
- profi hanggenerátor
- 640k memória
- 12MHz órajel
No, mi ez?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Profi hanggenerátor? Akkor valamilyen szintetizátorra tippelnék, olyanból láttam floppy meghajtósakat eónokkal ezelőtt...
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bim-bam csengő. :)
Zajgenerátor. Az egy többedfokú polinom szerint visszacsatolt shift regiszter. Olyan, mint ami a cdrom adatokat scrambling-eli tárolás előtt. (Ez komoly.)
Templomi orgona. Már láttam benne hdd-t. És nem pc!
Ja, gyenge tipp.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy felturbózott ENTERPRISE-ra tippelnék. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Süllyedt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem a CGA-val nagyon alá lőttél.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igaz. A hang kivételével a PC kompatibilitást emeltem ki. Akkoriban a munkahelyemen 12MHz-es XT volt a fejleszőeszközöm, V20 CPU-val. 8085-re fejlesztettem, TP segédprogramokat írtam. A munkát haza tudtam vinni. Bent Intel Isis-II fejlesztőrendszer, otthon Macro 80. Ha véletlenül primitív grafikus megjelenítést is írtam, az is mehetett otthon.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az első PC-mben nem volt még HDD, csak 5.25" floppyról futott a DOS :)
Külön élmény volt, amikor egy-egy program futtatása után (ami persze másik lemezen volt), vissza kellett helyezni a boot floppy-t, hogy megtalálja a command.com-ot :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Első gépem egy XT volt, IBM Bull Micral 30, ha jól rémlik, és nem vagyok teljesen biztos benne, hogy milyen DOS futott rajta. 3.x verzió rémlik, és az, hogy io.sys és msdos.sys helyett ibmbio.com és ibmdos.com volt rajta. Én azt hittem korábban, hogy az ms dos régebbi verziói olyanok, wikipedia szerint dr dos és pc dos az, ami ilyen fájlokat használ. Ez utóbbi akár lehet is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Commodore 64-rol valtottam Windows 98-ra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A legelso otthoni szamitogepemen Win95 futott, de mar evekkel azelott, hogy a szuleim megvasaroltak volna a gepet, a havernal Sinclairrel, a suliban Comodorral majd IBM 386-osal (amin MS-DOS futott) ismertuk meg a szamitastechnika rejtelmeit, csodait.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az első otthoni PC kompatibilis gépem egy AMIGA 500-as volt ATonce (286) kártyával. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Konkrétan Sinclair ZX Spectrum 48k volt az első...
> BERUS
Motor: wattOS R9
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"PC kompatibilis"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"a PC előtt volt más számítógépem is: Comodore, Sinclair, Videoton, Amiga, stb."
> BERUS
Motor: wattOS R9
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igaz, a cim miatt ezt nehez ertelmeznem. Akkor
[X] ZX81
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Még általános iskolás koromban 386-os, ha jól emlékszem 25 mhz és 4 mb ram, win 3.11 futott rajta. Linux és osx csak később lett, először valamilyen suse, de tartósabban debian 3.1-nél szálltam be.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
CBM Basic V2
Egyebkent a C64 annyira PC, hogy ra is van irva:
http://old-computers.com/museum/photos/Commodore_64c_System_s2.jpg
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És mivel kompatibilis? :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A C128 C64 módjával :P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja. Amikor megjelent nem is volt 128-as.
Gyengébbeknek: A PC kompatibilis az IBM PC kompatibilist jelent a nem gyengébbeknek. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hat most bazd meg :D
A PC az vagy personal computer, vagy Wintel (mert hogy ez a kombo volt a dominans a piacon, ugy mint ahogy most minden tabletet iPad-nek hivunk :P), de akkor meg nincs ertelme a milyen operacios rendszer futott rajta kerdesnek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"de akkor meg nincs ertelme a milyen operacios rendszer futott rajta kerdesnek"
De igen, mert nem csak a DOS létezett , bár elég kevesek használtak mást.286-osra volt Xenix, Coherent, Minix, én láttam AT&T Unix-ot futtató PC-t is. (386-tól meg aztán végképp volt minden istenharagja oprendszer, pl. egy valag Unix is.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha Te csak a Windowst tudod elképzelni (Intelen), az attól még nem egy erős érv. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Így van!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Xenix mintha ment volna 8086/88-on is.
A Videoton gyártott nem PC kompatibilis gépet (tán VT16, 8086 cpu), amin mentek egyes PC programok is.
A 386-ra, - amikor még nem volt annyira hétköznapi a hálózat - léteztek a multiuser rendszerek. Pl. DR-Multiuser DOS (a másikat elfelejtettem :), ezekkel dolgoztam is! Max. 22 soros kliens csatlakozott a szerverhez, amelyik a valódi többfelhasználós PC képernyőit küldte át soros porton, szokásos terminál képernyő optimalizálással. A szűk keresztmetszet a szerver gyengesége és a költséges kompatibilis többportos soros adapter volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Annyit pontosítanék, hogy a VT-16 nem PC-kompatibilis, de DOS-kompatibilis volt :-) Elég sokat tesztetem munkaidőben Diggerrel :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha jól elolvasod, ugyanezt írtam. Kivétel a Digger. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Hát most bazd meg", akkor mi az a PC kompatibilis nálad? Ha egy csomó féle PC létezik, akkor nincs értelme a PC kompatibilis kikötésnek. Szerintem feleslegesen degradálod magad ilyen triviális dolgokkal...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hogyhogy a linux ennyire alacsony?
Én az első saját számítógépemre linuxot telepítettem, és azóta is csak az van az otthoni gépeimen.
---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem futott rajta a Wolfenstein 3D :(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert pl. '87-ben még nem volt Linux. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Es "PC kompatibilis" szamitogep?
---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyilván volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nálam a PC kompatibilis számítógép 386-osnál (esetleg 286) kezdődik.
Előtte én Commodore-nak, Atarinak hívtam a delikvenseket, és nem PC-nek.
---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van akinél a tucat tíz darabot jelent. Ebből ne csinálj problémát!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hogy nálad mi, mit jelent, a lőtéri kutyát sem érdekli. Az eredeti, IBM PC az ez: https://en.wikipedia.org/wiki/IBM_Personal_Computer
Ami pedig ezzel kompatibilis, azt hívják PC kompatibilis számítógépnek.
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A "kompatibilis" szó hiányzik innen. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És? Az általad linkelt cikk nekem csak azt mutatja, hogy a "személyi számítógép" fogalmának már nincs is nagyon értelme. A linkelt oldalon kb. minden benne van, amit emberi erővel meg lehet emelni. Mivel manapság szinte minden számítógépet meg lehet emelni puszta kézzel (szinte, mivel vannak még akkora gépek, amelyek alatt egy vékonydongájú penészvirág összeomlana) ennek a definíciónak sincs már értelme.
Az tény, hogy a nem tökéletesen definiált kérdésfelvetés teret ad a személyes élmények alapján történő torzításnak, a "PC-kompatibilis" kifejezés azért évtizedekig jelentette az IBM PC-vel kompatibilis számítógépeket, melyek sora nem az AT-vel, hanem az XT-vel kezdődik. (pontosabban egyikkel sem, mivel az IBM PC megjelenésekor még nem létezett ez a megkülönböztetés) Még talán az IBM PS/2 is ide tartozik, de ehhez már nagyon lazán kezeltük a fogalmat.
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Úgy pontosan nagyjából:
- '81 IBM PC = 4,77MHz, floppy, soros port, ROM BASIC, memóriát hagyjuk!
- '82 IBM PC XT + 10MB Winchester
- '83 IBM PC AT + 80286 8MHz, CGA, 20MB Winchester, tán printer port
A kompatibilitás a BIOS és hardver kompatibilitást jelenti.
Aztán amikor a 8086/88 és az IBM PC specifikáció alapján terveztem egy káryát, akkor a kollégák megemlítették, hogy abban a 60 különféle "PC kompatibilis" gépben a BIOS és a busz másképp működik. A 90-es évek közepén az "IPM PC kompatibils" programok egy része csak az eredeti IBM gépen nem ment. :)
Szóval ennyit a kompatibilitásról!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát, nem sikerült pontosan lemásolni... :-D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert az egy fiatal oprendszer! :-D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
" Az első otthoni PC-kompatibilis számítógépemen "
Erre bizony lehetett linuxot telepiteni. 386-osra emlekeim szerint mar tudtam telepiteni. 286-osra nem sikerult.
---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én történetesen 8086-oson ismerkedtem a PC világgal és nem AT-n. A 286-os később jelent meg és az is alkalmatlan volt multitask oprendszer futtatására. Nem véletlen, hogy a Linux se megy rá. A Linux története 1991-ben kezdődik. Én akkor érettségiztem. :-) Fiatal oprendszer ez, mondom...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nemtudom a netware 2.x mennyire volt multitask, de az biztos, hogy futott AT -n.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Semennyire. Az egy egyszerű, közös filerendszert biztosító server volt, nem tudott mást. (ha jól emlékszem, akkor még moduljai sem voltak)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szerintem btrieve volt ra, de ezen nem fogunk osszeveszni :)
btrieve.vap >> NLM equivalent for earlier 16-bit NetWare 2.x servers was the Value Added Process (VAP). <<
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bocs, de hülyeséget írsz, két helyen is.
A 286-os később jelent meg és az is alkalmatlan volt multitask oprendszer futtatására.
Alkalmas volt multitask op.rendszer - például a Microsoft-féle unix-klón Xenix - futtatására.
https://en.wikipedia.org/wiki/Xenix
A cikkből: Microsoft advertised DOS and Xenix together, listing the shared features of its "single-user OS" and "the multi-user, multi-tasking, UNIX-derived operating system", and promising easy porting between them.
Nem véletlen, hogy a Linux se megy rá.
Én úgy tudom, két dolog miatt nem fejlesztettek rá Linuxot:
1. Nem volt virtuális memória kezelés
2. A protected mód első, fejletlen változatának korlátozásai. Nem lehetett protected módból BIOS hívásokat intézni (a BIOS valós módú kódból állt), és nem volt támogatott módszer protectedből real módba visszatérésre (csak két hack: az egyik az IBM billentyűzet vezérlő segítségével váltott vissza. A másik pedig triple faultot okozott védett módban, ami CPU resetet okozott; ez esetben egy külön memóriacímre kellett odatenni a valós módú memória címet, ahol a futás folytatódjon. Ez a második módszer kb. 33%-kal gyorsabb valós módba váltást tett lehetővé)
De talán hozzá lehet még csapni a listához a 16 MB-os memória korlátot is, meg a 16 bit szűkösségét.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Régen volt és fejből próbáltam válaszolni. Mondjuk a hozzászólásod második része eléggé alátámasztja az alkalmatlanságát, de legyen, a Xenix jó ellenpélda.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Volt egy DESQView/X program, annak nem emlékszem mi volt a minimum konfigurációja, elméletileg tudott multitaskingot, ha nem tévedek. Elég régen volt már.
"Belépés díjtalan, kilépés bizonytalan."
"Vajon mit várok a sorstól, ha hányok az édestől, és izzadok a sóstól."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igaz, a Linux 386-osra készült, mert az tudott pl. virtuális memóriakezelést rendesen, de utólag volt pár elszánt ember, aki egy részét megpróbálta portolni 8086 és 80286-ra:
Meglepődtem, amikor most rákerestem: még "él" a projekt! :-)
Próbálta valaki?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
beszallok a "milyen geped volt a pc elott az elso" versenybe.
1984-85 tajan Homelab 3 eloszor 2K kesobb 16K memoriaval.
megvan meg, bar mukodni nem ohajt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hazavitelkor: io.sys msdos.sys command.com
Egy hét szaladgálás és bütykölés után lilo:
- win-re az MSDOS 6.22 bootolt és nc, dn vagy win(3.11)
- lin-re a Debian bo bootolt és mc vagy startx
Később grub, win-upgrade 95/98/ME és dist-upgrade 5.0-ig, igaz akkorra a win már levált másik gépre(XP) és ez a gép lett annak a router ;)
Korábban volt BASIC 2.0, de az családi gépen volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
C64, majd az első pc egy 286-os amd processzor 8Mhz ,MS-dos 6.22, 1 MB ram, CGA, Adlib gold hangkártya, 20MB hdd ami csavarhúzóval indult... Be kellett lökni a csapágyat..:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Commodore 64 86-ban, első PC 91-ben, 286-os, 1 MB RAM-mal, hdd nélkül, 1.2 FDD-vel, majd utána 1.44 FDD-vel kiegészítve, aztán egy MFM/RLL-es 10 MB-os Seagate HDD-vel, stb... stb...
Első PC-n MS-DOS 5.0. Amire még nagyon emlékszem, mennyire cool volt a DR-DOS az MS-DOS után, meg az inkompatibilitásai természetesen. Már akkor kiderült, hogy nem a Microsoft-é a legjobb rendszer :).
Az OS2 Warp 3-at nagyon sajnáltam, nem is tudom mi lenne manapság, ha akkor az M$ marketinggépezet nem tapossa le...
--
robyboy
"Gondolkozni nehéz, ezért legtöbben ítélnek." - Márai Sándor
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, az os/2 igencsak jól tette a dolgát.... Volt olyan cég, akiknek telepítettem hivatalosan, hogy a sok napig futó statikai cucc mellett tudjanak dolgozni is.
Nagyon meg voltak vele elégedve.
Kár érte valóban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
386SX, 5 MB memóriával, és talán Seagate ST-225-s diszkkel, plusz egy 5 1/4-es floppyval. OS: hivatalosan vásárolt Coherent 3.x Aztán lett DOS is, meg Coherent 4.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nemár, 386 előtt nem volt otthon géped?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Semmi, még egy programozható zsebszámológép se.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:-O
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha már nosztalgiázunk...
Elsőként egy ABC-80, aztán egy HT-1080z gépet használtam a suliban 1983-85 közt. Aztán kicsit később lett saját C64-ünk, majd a 90-es években az első PC-n (Turbó XT) MSDOS 3.3 volt.
De C64-en volt valami "GEOS" vagy mi, amit operációs rendszernek hívtak és elvileg felhasználóbarát volt, mert joystickkel irányítva a kurzort, lehetett 4-5 program valamelyikét indítani. Az egész rém lassú volt és csak akadályozott a munkában. Na, ez volt az első valami, amit a leírása operációs rendszernek nevezett és marha mérges voltam rá. Akkor, középiskolás fejjel azt hittem, hogy az "operációs rendszer" az valami hülyeség, ami csak akadályoz a programok futtatásában. :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
En egesz kedves dolognak tartottam a GEOS-t, mindaddig, amig - valamitol - nem kezdett el idonkent hulyeskedni. Valszinu megserult a lemeze, de csak egy peldanyban volt meg (tudom, johetnek a kovek nyugodtan), mert tenyleg csak ismerkedtem vele.
Sajnos a szovegszerkesztoje egy UX remalom volt, mar akkori mercevel is, sot, a GEOS sajat mercejevel is, pedig arra igencsak alkalmas lett volna a gep.
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az elso gep egy P2 volt. Gyarliag warez Windows 98-cal jott a boltbol amibol egy ido utan BeOS lett mint egyeduli OS.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Beszállok én is:
Első "saját" PC-m apu munkahelyéről hivatalból leselejtezett 80286-os volt. Először valami sárga/zöld monokróm monitorral, aztán hál'istennek egy CGA monitorral! Aztán sikerült mindig apránként feljebb lépni. Milyen nagy szám volt a 386, meg a 386 DX EGA monitorral!!! wow!
Eleinte 3.3-as, majd a 6.22 DOS, win3.1 és word 5.0! Micsoda idők! :-)
Meg a sok akkori játék... (akkoriban gyerekként főleg ezen része érdekelt) imádtam a BlockOut 3D-t!!! (néha még futtatom dosbox-szal)
Aztán persze már saját erőből első 486-osom, P1 és így tovább.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkoriban még nagyon látványos volt a fejlődés. Tényleg micsoda idők voltak! Volt még varázsa a hardvernek, szoftvernek is. Az első Adlib kártya, utána a Soundblaster, aztán a Gravis...
Az első 3DFX Voodoo... és így tovább.
--
robyboy
"Gondolkozni nehéz, ezért legtöbben ítélnek." - Márai Sándor
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- ZX81 (egy idő után durva 64k-s bővítővel)
- HT-1080Z, fullosan, apámék gyártották
- C16
- C64
- Atari ST
- 386DX/40, mert ezen már elindult a Comanche :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Commodore 16 64 K-ra bővítve majd egy "igazi" 386-os 4 MHz CPU, 40 MB HDD,ami mivel szektorhivás colt,egy 120 MB-os merevlemezre lett cserélve. Először Windows 3.1 futott rajta természetesen MS-DOS felett. Norton és társai. Floppyktól telepítetettem rá a Windows 95-öt.
--
https://www.digitalocean.com/?refcode=7504fb2af065
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
heh én is C64-gyel kezdtem. Igazi jó bécsi csempész árú volt.
Egyébként nincs olyan, hogy "PC-kompatibilis számítógép", just sayin'.
--
GPLv3-as hozzászólás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gondolom itt IBM-PC kompatibilis szamitogepre utalt a kerdezo, tekintve, hogy pl. az Amigara nehez rafogni, hogy az volt.
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az első saját: C64. De első programomat PTK1051-es (vagy 50-es?) programozható számológépen írtam. Olyan Assambly-szerű programnyelve volt. Aztán az egyik tehetős barátom kapott egy billentyűzetet egy Atari játékkonzolhoz, így tudtunk BASIC-ben programozni, aztán szintén ez a tehetős barátom kapott egy ZX81-et. Mire teleírtuk a képernyőt egy programmal, elfogyott a memória. Ott aztán meg kellett tanulni alaposan bánni a BASIC-kel. Emlékszem, 7-es voltam, mikor a szüleimet a matematika tanárom beszélte rá, hogy vegyenek nekem egy C64-et. (Hehe, előtte én beszéltem rá az iskolaigazgatót, hogy vegyenek egy C64-et, és egy ZX Spectrumot...) Túlóráztak egy éven keresztül szüleim, hogy összejöjjön a C64 ára. Technikumban már nem voltam hajlandó BASIC-ben programozni, csak Assambly-ben. Emiatt kaptam is igazgatói intőt: A tanárok akkor tanulták a BASIC-et, és nem értették a kódjaimat. Végül is apám bement az iskolába, és megértettette az igazgató és a tanár is, hogy a kiadott feladatot leprogramoztam, az eredmény teljesült. Aztán 15 éves koromban el kezdtem tanítani a tanáraimat a C64-es Assambly utasításkészletre és programozásra. 19 és 25 éves korom között nem foglalkoztam informatikával, aztán jött egy 266 Mhz-es PII-es gép Win95-tel, majd 98-cal. 2 évvel később fokozatosan álltam át Linuxra, BSD-re. Windows alatt elvétve akad dolgom, de itthon egy gépemen sincs MS szoftver. (Ja, a kisfiam XBox konzolján az fut.)
Főiskolán még kötelező volt egy kis Windows, de alapvetően ott is Linux-oztam, egyetemen pedig szabad kezet kaptam; a tanárt csak a végeredmény érdekelte.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
W95 (de eleg gyakran DOS modban)
Es volt mar elotte C128-an jo 8 evig. Csak arra nem volt penzem, hogy PC-t vegyek.
(Akkor szoktam le a dohanyzasrol, amikor elhataroztam, hogy ocsemmel osszegyujtjuk ra a penzt, 1997-ben, fel ev alatt meglett)
--
http://www.micros~1
Rekurzió: lásd rekurzió.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ZX Spectrum 48K volt az első...hiába, most is emulátorozok olykor magányos hétvégi délutánokon. Gáz?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
MS-DOS, egy AMD-K5 procis csodapc-n, de elotte Commodore Plus/4-em volt, azt is nagyon szerettem. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
MSDOS 6.22 volt, adták a géppel, még a díszpapírt is mellékelték. Később Windows 3.1+Office is került rá (nem jogtisztán), de csak akkor volt használva, ha Word-ben kellett valamit írni. A Turbo Pascalt szerettem inkább nyaggatni.
-fs-
Az olyan tárgyakat, amik képesek az mc futtatására, munkaeszköznek nevezzük.
/usr/lib/libasound.so --gágágágá --lilaliba
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Már nem emlékszem potosan, hogy melyik volt az első otthoni gépem, de azt hiszem, Win95 volt rajta gyárilag, amely helyett egy SuSE 5.2-t (?) tettem fel, majd Red Hat 6.0-t. Később talán Debian Potatot is tettem fel rá, de az már lehet, hogy egy másik gép volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni