Dolgozni ... járok.

Címkék

autóval
29% (315 szavazat)
motorral
2% (17 szavazat)
kerékpárral
11% (113 szavazat)
tömegközlekedési eszközzel
40% (426 szavazat)
gyalog
12% (132 szavazat)
egyéb, leírom a hozzászólásban
7% (70 szavazat)
Összes szavazat: 1073

Hozzászólások

Ha nincs túl rossz idő, vagy nincs nehezebb rakomány, esetleg ügyintézés, akkor bicikli. Egyébként autó, szóval olyan fele-fele arányban.

Elég sokat mászkálok települések között is, így - ha olyan az idő - akkor motor, ha meg nem olyan, vagy pld. gépet kell vinni, akkor autó.
Alapvetően viszont gyalog, amíg az ágytól elsétálok az számítógépes asztalig :)

Ne kattints ide!

Amíg nem ütöttek el addig bringa, azóta BKV.
----
Hülye pelikán

nem, a kiscsaj hatragurult egy metert, kikerult es ment tovabb. egyebkent en eszrevettem, hogy jonnek mogottem a falusi folduton, szoval lementem az ut szelere. utana ok is lementek az ut szelere, mert valszeg ok is lattak engem. viszont egymas fele fordulva beszelgettek tovabb, es nem vettek eszre, hogy ene is lementem, nem csak ok. biciklizes kozben azert illene elore nezni... egyebkent nem lett semmi baja a gitarnak, en meg ket hetig nem hajlitgattam a konyokemet :D

Liftezek felfele 4 emeletet, az ugye nem a gyalog kategoriaba tartozik? :)

Többnyire tömegközlekedés, ha az orrom előtt megy el a villamos akkor gyalog, néha bicaj.

reggel jon ertem fonok, este visz haza :)
--
Én TUDOM, hogy igazam van. És ha nincs is, akkor is NEKEM van igazam, mert én vagyok az Admin. Ennyi!

vegul is gyalog, atsetalok a masik szobaba :)

De ha irodaba kene bejarnom, auto egesz biztosan.

drk

Alapvetően startup az autó családostul, hacsak nem szervizben van az autó, akkor távolsági busz. Napközben szoktam tömegközlekedni, vagy ha olyan kedvem van, akkor gyalogolni (ami a városban nem egészséges). Legutóbb a Mexikói úttól, a Deák Ferenc térig, és vissza, de volt már Ferenc körút, és Árpád híd is gyalog.Régebben kerékpárral mentem, de ez függ a munkahelytől (zuhanyzó,stressz, rohanás,stb)

--
r@g3
jáTék0s l1NuX [http://www.youtube.com/user/gerig0d]>

Legközelebbi vasútállomásig autóval. Onnan vonattal egy főpályudvarra. Onnan metróval egy nagyobb csomóponthoz. Onnan busszal a munkahelyig.

---------------
Értelmezési hiba! Elolvassa újra? I/N

Nálam kb. 80% bicaj és 20% autó (főleg télen, bár pl. tegnap és ma is bicajjal jöttem).

jellemzően tömegközlekedés, kivéve amikor ritkán kocsi

autó.

- autóval 15-20 perc, tömegközlekedéssel kb. 1,5 óra. már egy úton is brutál veszteség, hát még oda-vissza.

- napközben ügyfelekhez is járok, ahol hasonló arányok alakulnak ki. (napi 4-5 cím esetén csak a tömegközlekedés elvinné az egész napot)

- jöhet bármikor szerver riasztás, amihez adott esetben azonnali kiszállás kellhet

- amikor nagyon ráérek, a belváros irányában átnyergelnék BKV-ra, de a stratégiai közlekedési eszközök közelében (metrók számomra elérhető megállói, négyeshatos villamos, ...) képtelenség lerakni a kocsit.

- a BKV a havibérlettel rendelkezőknek gazdaságos, napijeggyel, vagy sima jegyek garmadával azonban horribilis.

- ja, és a legfontosabb: autób*zi vagyok :)

ami miatt Prágában főként tömegközlekedéssel jártam:

- egy jegy elég bárhova, mert korlátlan átszállásra jogosít, hiszen időlimites
- jellemzően egyszer kellett max. átszállni, mert a járatok többsége átszeli a várost
- a metrónál remek ingyenes P+R lehetőség volt

Nekem autoval 45-90 perc busszal meg hosszu orak. Konnyebb kiugrani kulso helyszinre, a munkaido is erosen ingadozik es ejjel kettokor elegge foghijas a tomegkozlekedes Szekesfehervar-Budapest viszonylatban ;o). Ha kiugrok kulso helyszinre onnan egybol indulhatok autoval haza, ha veni kell vmit (csalad mindennel ugyis megtalal, leven "...kisfijam ha mar ugyis pesten dolgozol...") elugrok erte stb. Nekem bejott a kocsi, es ugyelet is egyszerubb azzal. Ja es telen-nyaron egy poloban utazok arra a 20 meterre ami a lakas kocsi illetve kocsi-ceg kozt van minek oltozni csak felesleges malha.

Ilyen időben azért gondolom minden józan parasztnak (aki józan paraszti ésszel gondolkozik) van egy kabát a csomagtartójában. Én is csak pulóverben autókázom (amúgyis utálok kabátban vezetni), de ha esetleg lerobbanok, vagy ami valószínűbb, valahova gyalogolnom kell, akkor csak ne fagyjak már meg.

Szerk: van még pokróc is a kocsiban, lerobbanás esetére, bár nem jön rosszul akkor se, ha húnyna az ember egy fél órácskát, ha épp nincs semmi dolga várakozás közben.

Szerk2: pár év alatt összesen kb. másfél hónapnyit aludtam kocsiban, Kapolcson nem vicces, ha elviszi a sátrad a vihar (2005), vagy ellepik a meztelencsigák (2006). Kb. akkor kaptam rá a kocsiban alvásra, azóta nem okoz gondot:) Évente két hét az anyósülésen hátradőlve csodákra képes. És kényelmesebb, mint a polifoam + föld, bár ez változott, mióta szereztem felfújhatós matracot.

Nekem rendszeres volt egy időben, hogy a feleségem (akkor még csak barátnőm) éjjel dolgozott. Bevittem a kocsival este 10-re, aztán egy kicsit olvastam, majd a hátsó ülésen aludtam, amíg meg nem jött 4-6 óra körül. Hazamenni kb. 50 perc, 1 óra, otthon 5 óra helyett csak hármat aludhattam volna, és persze az üzemanyag ára is csak ablakon kidobott pénz.

Mondjuk konkrétan pokrócra nem volt szükség soha. Arra nem emlékszem, hogy télen sosem tettünk így, vagy vittem esetleg egy farmerdzsekit magammal. Esős, hűvös időben bezártam az ablakot, és az elég volt.

Ebben a kocsiban nem lehetett az első ülést szintbe hajtani a hátsó üléssel, meg szerintem rövid is lenne.

Korábbi autókban rendszeres volt, hogy sátorverés helyett ággyá alakítottam és úgy aludtunk. Hálózsákban.

leggyakrabban tomegkozlekedes, de probalok atterni kerekparra
idoben is fele annyi es legalabb annyit mozgok (csak most hideg van nekem hozza) :)

Jah, múlt télen a bkv-sztrájk idején toltam két keréken, és nem nehéz úgy felöltözni, hogy ne fázz. Ami nehezebb az az, hogy ne izzadjál bele túlzottan, de a térded, lábfejed védve legyen rendesen. Ami nekem betesz télen, hogy ahol lakom onnan csak meredek utak vezetnek lefelé, emiatt ha kicsit csúszik az út akkor már életveszélyes :(
----
Hülye pelikán

Igen, nekem a csuklómnál vannak levegőbeömlő nyílások (a kesztyű és a kabát csatlakozása nem hermetikus, de nem is baj), az sebességtől függően hűt :-) A lábfejemmel nem szokott gond lenni, a lábammal sem, télen a nadrágra veszem az esőnadrágot, az plusz egy réteg és a csapadéktól/széltől is véd. A térdemre pedig (régen téli zokni volt, de levágtam a végét) térdvédőt veszek, na EZ sokat számít. Felül pedig kapucnira húzott sisak plusz (nappal) szemüveg. A téli bicajoskesztyű alap.

Évek óta télen-nyáron kerékpárral járok mindenhová (talán 1%-ban nem, akkor gyalog vagy autó).
Az utóbbi ~nyolc évben télen snowboard nadrágban tekerek, alatta normál nadrág amit leveszek, ha odaérek. Felül változó de valami szellősebb átmeneti kabát, amibe nem izzadok bele. Snowboard kabátba igen.
Védőszemüveg télen nyáron alap.
--
AGA@
Clyde Radcliffe Exterminates All the Unfriendly Repulsive Earth-Ridden Slime

Amíg nem b...tam oda a térdemnek bringa/ótó. Azóta inkább moci, ritkán ótó

Autó. Tömegközlekedés nem létezik. ~12km az út, ráadásul járda SINCS. Kerékpár halott ötlet, mert nagy a forgalom és senki sincs rá felkészülve, ráadásul rohadt hideg is van.

Szerintem jobb lett volna tovább árnyalni, hogy aki autóval jár dolgozni, az hány embert visz magával. Mert nem mindegy, hogy egyedül megy autóval valaki, vagy én a feleségemet és a két gyereket is kiviszem egy körben reggel, és délután összeszedek mindenkit.

Szóval autó: 4 személy

Otthon dolgozok... akkor az gyalog?

---------------------------------------------
gentoo - sabayon - smalltalk - flamenco

nyáron bringa (10 perc), télen gyalog (20 perc). tavalyelőtt még bkv (10 perc a menetideje + várakozás), de tavaly jobban megadóztatták a cafetériát, így lemondtam róla. bár a 20 percet sokallom a 10-hez képest, de legalább ennyit mozgok egy nap. csak oda.

BMV-vel
(Busz-Metró-Villamos, ebben a sorrendben)

nem járok munkába,
dolgozzon aki rá van szorulva (ős magyar mondás),
amúgy meg dolgozzanak a gépek azért vannak :D

Szoktam gyalog, bringával, kocsival, néha BKV-val, és otthon is. Bringát jelöltem, a gépesítettség átlaga.

Télen BKV, amint jobb idő van elektromos rollerrel. (Zugló-Bazilika 10 km)

Sokáig BKV-val, mostanában autóval, de csak mert kb. 50 perc vs. 10 perc a menetidőkülönbség az autó javára a jelenlegi melóhelyemnél, ami egy irányban sem mindegy, oda-vissza meg már durván nem. Tavasztól meg beüzemeljük a motort amit még ősszel vettem, reményeim szerint.

-=- Mire a programozó: "Na és szerintetek ki csinálta a káoszt?" -=-

Gyalog (~20 perc) vagy újabban biriglivel (<10 perc)
úgyhogy a kerékpárra böktem (előtte évekig gyalogoltam)

egyik sem, hazhoz jon a munka :)

--
Live free, or I f'ing kill you.

BMV (Busz, metró, villamos)

----------------
Lvl86 Troll

2 biciklimet és 1 motoromat ellopták. Most már csak autóm van.

A motoromat egy fizetős de nem örzött teremgarázsból vitték el egy bevásárlóközpontból. Motoros boltban vehető zárszerkezet volt rajta és riasztó meg kormányzár meg gyujtásblokkoló. Alkalmatosság hiányában a kerék volt "összezárva" a villával. Visszanéztük a video felvételeket (nem sok minden látszott rajta), jött egy fehér dobozos tranzit, ajtó kinyílt, motort felpakolták, autó elment. A tranzitnak nem volt olvasható a rendszáma a felvételeken. Mindez úgy 5 éve történt.
Manapság már a rendszámot leolvassák a parkolók bejáratánál a kamera rendszerek ezen a helyen ilyen nem működött. Bár azt nem tudom, hogy akkor mit csinálnak ha nincs is olvasható rendszám elöl pl. motoron.
A motor alkatrészek drágák, egy hidrotőke készlet ~200.000Ft a CBR 1000RR-hez utánrendelve. A rendőrök nem találták meg sohasem, emlékeim szerint 15 napon belűl le is zárták az ügyet (talán el sem kezdték igazán).

Egy biciklimet az akkori munkahelyem elől loptak el, zárat levágták (Matáv IX. ker. Fogadó Utca volt a cím) Ez a 1997 körűl történt.
Míg egy másikat régebben az 1990-es bajai EFFOT-on lovasították meg a sátrunk mellől az is le volt lakatolva. Oda felé biciklivel mentünk, vissza már vonattal. Az egy Csepel-Schwinn volt, akkor egész nyári keresetem volt az ára. Akkoriban még tavasszal volt az EFFOT, így elég kihívás volt letekerni Bajára. :(

Nem hiaba mondjak az okosok, hogy a lakatert nem erdemes sajnalni a penzt, minel jobb minosegu, annal tobbet segit. A motoros ugy szivas, kellett volna keresni valami korlatot, akar tavolabb is az epulettol, jobban jartal volna, mint igy.
--

Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant. | Gentoo Portal 

A motors az szívás, azzal nincs mit tenni, legfeljebb MINDIG keresni valamit, ahova ki lehet láncolni, jah és nem csak a kereket, inkább a vázat. Mondjuk inkább bringánál esélyes, hogy egyszercsak kiveszik a kereket, és ottmarad, a többi meg megy.
Ami érdekelne, hogy milyen láncot vágtak le a kerékpárokról? Pusztán statisztikailag, jó tudni, hogy az én védekezésem biztonságos-e egyáltalán :D
----
Hülye pelikán

BKV es MAV, de utalom oket rendesen. Kocsi az nincs.
--

Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant. | Gentoo Portal 

telen gyalog, ugyhogy azt ixeltem. Amugy az ev 2/3-aban biciklivel, de ma epp autoval. :)

Altalaban bringa, neha futva, neha motorral, neha tomegkozlekedessel.

Bringaval 16 perc (+zuhanyzas, mert ez vegig 30 folotti sebesseget jelent), vagy 20 perc (es akkor meg sem izzadok). Motorral 15 perc, plusz beoltozkodes. Tomegkozlekedessel 45 perc kornyeke. Futva 37 + zuhanyzas.

Nem Budapest, egyebkent.

----------------------
while (!sleep) sheep++;

Most nem járok, de régebben gyalog (3 perc) majd busszal (~20 perc) ezután gyalog (12 perc).

Nekem csúcsidőben minden kb. 30 perc (BKV == bicikli == autó), de az autót nem fizetik és parkolni sem lehet rendesen. Ha sokfelé kell mászkálnom a városban, akkor bicikli, egyébként metró.

Vegyes, helyzettől függ.

autoval a palyaudvarig, onnan vonat aztan gyalog az irodaig

a masik eset:

autoval a palyaudvarig, onnan vonat, aztan taxi a repterig, onnan repulo, vonat majd taxi

ez akkor tomegkozlekes, vagy auto? :D vegul is km-ben boven a tomegkozlekedes nyer, ugyhogy arra szavazok :)

-
Slackware current / OSX Snow Leopard

teleport :P

~~~~~~~~
De ezt az egy lépést ki nem tevé,
Az nem tett semmit, nem tud semmit is.

A leggyakrabban bringával terjedek (ma is), ha nem, akkor gyalog. Néha kocsival. Úgyhogy "egyéb", szerintem.

kocsit valasztottam, de ha jo ido van akkor robogoval jarok, megyeszekhely kulvarosabol be a megyeszekhelyre. robogoval 9 perc, kocsival tobb, foleg, ha ingyen akarok parkolni

Autóval, de kezdek átszokni a BKV-ra. Ez eléggé fájdalmas. Legalább egyszer letüsszentenek és 5 centiről ordít az arcomba a feleségével telefonon.... szóval nem könnyű :)

--
Karesz
www.myopensuse.hu

Városon belül bicikli, városon kívül vagy családdal autó, vagy egyénileg tömegközlekedés.

[A MÁV-nak 5 ellensége van: a 4 évszak és az utasok.]

Gyalog a távolság miatt nem járok, de ezen kívül minden létező eszközzel ;)

kimaradt a taxival opcio, ezert nyomtam autot.

eddig kocsival jartam, de a szegedi kozlekedes lassan eljut arra a szintre, hogy gyorsabb gyalog odaerni

Erről inkább nem mondok véleményt... Ahogy hallottam, előbb állt üzembe a sorompó, mint ahogy az engedélyek kiadása úgy rendesen beindult volna.
Egyébként az a parkoló a tényleges kapacitásának 80%-a körül üzemelve volt csurig a parkolni nem tudó autóhasználók jóvoltából.

Melyik részét tartod baromságnak? A kétfarkú kutyákat, a ragasztós módszert, vagy a mondanivalóját, esetleg a stílust, vagy úgy ahogy van az egészet?

Én azzal a részével egyetértek, hogy az autók károsítják a környezet és a mi egészségünket is. Tőlem mindössze ezért járt a plusz egy. Én is szoktam autóval járni, de nem a sarki boltig, csak és kizárólag hosszabb túrákra, rokonokhoz, stb... Minden más esetben gyalog vagy bicikli (esetleg tömegközlekedés).

Szerintem sok ember indokolatlanul használja az autót, aki a sarki boltig is autóval megy (és nem tömi tele áruval), ott már nagyon nagy a baj.

Ha egyszer van egy szabad órád, akkor állj meg egy tes*o parkolóban. Az embereknek több mint a fele egyedül van az autóban, és átlagban 1db szatyorral távoznak, ami jobb esetben félig van, de sokszor még kevesebb dolog van benne. Úgy tűnik, hogy aki autóval jár a boltba, annak nincs pénze vásárolni, de attól ugyanúgy autóval fog elmenni, akkor is, ha 5-15 perc séta lenne.

Egyszer gondolj bele abba, hogy nem mindenki otthonrol jar a Tes*o-ba, hanem megy valahova, es utkozben vagy hazafele bevasarol.
Arrol nem beszelve, hogy a Tes*o-ba nem csak 5-15 perc seta utvonalrol szoktak menni emberek, hanem joval tavolabbrol is. En se tomegkozlekednek egy ilyen boltba, hanem autoval mennek, mert 10 perc sugaru korben egy darab ilyen nincsen nekem.
Persze, beszelgethetnenk itt az altalad es altalam sem ismert aranyokrol, de ennyi erovel beszelgethetnenk a Lathatatlan Rozsaszin Egyszarvu etkezesi szokasairol is.
--

Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant. | Gentoo Portal 

Hú, ez valóban egy hosszú téma és nem akarok nagyon belemenni. Azt azért még hozzátenném, hogy nem csak a környezet miatt baj az szerintem, ha fölöslegesen autózunk rövid távra, hanem magunk miatt is.

Arról megint csak megvan a véleményem, hogy mennyi egyéb megoldás lenne (sőt, van is tudtommal) a környezetbarátibb autózásra is, csak nem ez szolgálja a "nagyok" érdekét.

Bár ezekről szerintem fontos beszélgetni, vitázni, de nem akarom nagyon félrevinni a témát.

Helyben tömegközlekedek, vidékre visznek.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Fejlődőképes hiperláma, és okleveles érdekfeszítő

Általában hárman megyünk közösen autóval. Én inkább vonatozok, gyalogolok. Szoktak még plusz személyek is ülni a kocsiban esetenként.
---
BornToBePuli
Software is like sex! It's better when it's free! ;-) -Linus Torvalds-

dropbox

Egyedül autózom, néha asszony+gyerek jön. Kolléga nincs a környéken, akit vinni lehetne, busz, vonat van, de egyrészt kurva sok időkiesés, másrészt semmi türelmem hogy még ott is a tanulók zaklassanak. Biciklihez kicsit messzi, gyaloghoz még inkább. Nomeg négy helyen dolgozom egyszerre, ide-oda járkálok, erősen időhöz kötve. Pedig ha tehetném, gyalog járnék, sokáig úgy tettem.
--
Fight / For The Freedom / Fighting With Steel

(*)tömegközlekedési eszközzel + kerékpárral.

Alapesetben bicikli. Gyorsabb, mint tömegközlekedni vagy autózni, testmozgás, olcsó, és nem kell nekikészülni. De vannak speciális esetek, amikor mégsem:

Rossz idő esetén (és még pár spec esetben, mint pl. hátizsák nem megfelelő, öltöny kell, ilyesmi) bicikli helyett tömegközlekedés.

Ha bicikli megfelelő lenne, de nagy a tervezett napi távolság (pl. kimenni más helyekre, napközben ide-oda, etc) akkor motor, ha nem gond az, hogy beöltözéssel sok idő elmegy indulások előtt.

Ha nehéz cuccot kell vinni, vagy motorral mennék de szar az idő, vagy öltöny, de nagy a napi távolság, akkor autó.

Vasarnap-hetfon odarepulok, aztan egesz heten mar bringaval, penteken meg hazarepulok.

Rossz időben BKV, egyébként bringa! ;)

---
The Network is NOT Oracle... The PC is NOT Microsoft...

Dolgozni járok...

... mert muszáj :-)

--
falura elmegy, városban meg úgy sem nézik...

Biciklivel, ha hó van gyalog.
Autóval utálok, mert álmosan és fáradtan érek be reggel, a busznál még gyalog is gyorsabb vagyok.
(Székesfehérvár)

--
http://blog.htmm.hu/