[/code]
- gbor blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 4309 megtekintés
Hozzászólások
hm, jó kis lista, subs :)
nekem mostanában azt mondják, hogy szerelőhöz érdemes kell vinni vétel előtt
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
sajnos nem értek a kocsikhoz, de gondolom hogy az egyik legdrágább alkatrész benne a motor. Ha azt cserélni kell az nagy szívás. Szóval egy hidegen indítást még hozzáírnék a listához.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
updated
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
pár napig még "talán vissza lehet vinni
nem erről beszéltem :) a vétel előtt kell szervízben megnézetni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
updated
" - jobb esetben előtte elvinni szervízbe!"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
-1
nem mondom, hogy a motorcsere olcsó, de a kasztnit lakatolni drágább, és nagyobb gond, hogy sokáig tart.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
updated
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem baj, ha van nálad egy ODB2-es olvasó is. :)
(és egy lista a hiba kódokról az adott típushoz)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
updated
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
köszi
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megnézni az autó rendszámát megfelel-e az autó korának, vagy esetleg cserélték, mert pl. taxi volt az autó.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"megfelel-e az autó korának"
mármint régi autó új rendszámtáblával? ok
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
bruttó 8k egy rendszám csere!
Szerintem célszerű lecserélni átírásnál, mert:
- nem pénz
- mert az új az szép és tiszta, horpadásmentes
- az új rendszámhoz nem köthető semmi
- nem fogsz pofont kapni az előző tulaj miatt
- a szomszédod is irigykedni fog :)
- a rendszámból nem állapítható meg az autó életkora
Érdemes még a rendszámtábla tartót us lecserélni egy hivatalos márka azonosra, mert:
- jó benyomást kelt
- szervizeltnek tűnik
- jobb lesz tőle az autó megjelenése
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
updated
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én azért benéznék az autó motorterébe is, megnézném az olajszintet, hűtőfolyadék-szintet, szervoolajét, fékfolyadékét. Ránéznék a légszűrőre (ha majdnem eldugult, akkor valószínűleg szokták hanyagolni a szevizeket). Megnézném, hogy nem folyik-e valami valahonnan, nincs-e a hűtőcsöveken rászáradt fagyálló. Nincs-e minden gyanúsan frissen tisztáranyalva.
Alá is benéznék: van-e rozsda az alján, a futóműalkatrészeken, stb., Van-e olajsár a blokkon, és ha van, honnan jön (főtengelyszimeringtől nem nagy gáz, hengerfejtömítéstől viszont az).
Nem venném meg szépen vezetett szervizkönyv nélkül (olajcserék megvoltak-e rendszeresen).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
updated
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
papírok:
- a tanú miért ne lehetne rokon?
- számlák szervizekről jó lehet (alátámasztja a szervizkönyvet -> ami ha nincs könyv, akkor tárgytalan (ember ilyet nem veszít el))
motortér:
- érdemes odafigyelni az esetlegesen sérült takaró műanyagokra, azok "füleire", ha törött volt az eleje, akkor ezt ált. nem cserélik
hardware:
- az adott típushoz meg van-e az összes kulcs (darabra, és/vagy master/service)
- a biztonsági övnél, ha patronos van jelzés ha eldurrant. ezt le szokták vágni a nepperek..
"kipufogó frissen festett -> gyanús lehet, h. esetleg lyukas?" ??? azt hallod, nem a festésen múlik :P
- üléshuzat alá benézni
- rommákopott kormány/váltókar: valós km vs. óra szerinti..
+1 eladótól független szervízbe bevinni és átnézetni?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
updated
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
jó állapotú autóval lehet elengedett kormánnyal menni, nem húz semerre és lehet nagyot fékezni, egyenesben marad.
azokat a helyeket kell megnézni a beltérben, amik nagyon kopnak. kormány borítása mennyire kopott, sebváltó gomb mennyire kopott, a bal1 ajtó kopott-e ott, ahova a könyöködet tennéd.
pedálokon a gumiborítás mennyire kopott... ha a pedálokon új a gumi, az feltűnő.
vannak-e hozzá számlák (javítás, alkatrészek, stb)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
updated
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
vízkő a hűtőtartály falán széthajtott motorra utal
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
vízkő? :O oda nem normál vizet tölt [jóesetben] az ember:O
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hanem mit?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem mondod komolyan hogy te csapvizet raksz a hutobe? akkor gondolom tul sok evig nem jarsz egy-egy autoval, eladod mielott szetmenne a huto?
-
Slackware current / OSX Snow Leopard
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem én, a márkaszerviz. A gyári előírás már nagyon régen csapvíz plusz a fagyállót és egyéb cuccokat tartalmazó adalékanyag. 12 év az szerinted túl sok?
Nagy összeggel mernék fogadni rá, hogy az ide irogatók többségének is csapvíz van az autójában, csak nem tud róla.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az enyemben biztos hogy nem csapviz van, en ontottem bele a desztillaltat :)
ha van benne adalekanyag ami megelozi a vizkokepzodest, ugy OK persze, de annal ezerszer olcsobb a desztillalt...
-
Slackware current / OSX Snow Leopard
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem is tudom, lehet-e még desztillált vizet kapni, nem hiszem.
ioncseréltet lehet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ioncserélt vizet pl.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
valóban volt egy korszak, amikor ez volt az előírás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
-1
inkább csapvízre
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fain kis csekklista lesz ez! Grat!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
motortér:
- olajszint,
És az olaj színe!
Ha nagyon fekete kátrányos, akkor nem volt már jó ideje olaj cserélve!
Ha nagyon nyúlós ragacsos, akkor valami adalék lehet benne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az olajbetöltő sapkát sem árt megnézni, hogy nincs-e rajta világosbarna trutymó... ha van, akkor valahonnan túl sok vizet kap az olajtér.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
updated
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
updated
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az is feltűnő, ha túlságosan friss az olaj (nepperek megveszik a használt szétütött gépeket, felpolíroztatják őket, kicserélik az olajat, kitisztíttatják az utasteret, motorteret és máris eladó a gép "vidéki, jól szituált, nemdohányzó idős hölgytől").
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
updated
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na pont az ilyen lista miatt vettem en ujat :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
>> - hitel van-e az autón [külön papír írása erről]
Ha megvan a törzskártya, akkor nincs hitel (hitel felvételekor a törzskártyát kéri a bank).
>> - magánembertől való vétel: hol lakik? nagyon kátyús az út arrafelé? ha fiatal, akkor lehet, h. simán "nagy sebességgel belemegy a gödrökbe"
Hidd el, jobban jársz egy olyan autóval, amit mondjuk egy fiatal, de hozzáértő (esetleg autóbarát) tulajtól veszel, mint egy öreg, hozzá nemértőtől... Pl. egyik idős ismerősöm képes úgy közlekedni, hogy elindulás után amelyik sebességet sikerült megtalálni, azzal megy el az úti célig, közben nem vált egyszer sem... szóval nem az eladó kora számít alapvetően.
>>- rendesen vezetett szervízkönyv [olajcserék megvoltak-e rendszeresen], van-e, ezekről számla?
Pont ezt nem lehet szerinted egy pár ezresért "pótolni"?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
updated
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Még akartam szerkeszteni, csak közben válaszoltál :)
>>elvinni egy körre [10-20 km?]
Ha lehet, akkor ejtsetek útba egy szervizt, műhelyet.
Néhány ezresért 10 perc alatt a következőket megcsinálják:
- fékhatásmérés (egyértelmű: fékek állapota)
- futóműbemérés (lengéscsillapítók, lengővillák, szilentek, stb. állapota)
- motordiagnosztikai kód kiolvasása számítógéppel (ha nem teljesen analóg gépről van szó)
- festékvastagság-mérővel (nem jut eszembe jobb név rá) meg tudják mondani, hogy melyik karosszéria elem volt festve (tehát valószínűleg törve)
- felemelik a gépet, alá tudsz nézni (korhadás, kezdődő rozsda, lyuk a padlólemezen, milyen az alvázvédelem állapota, stb)
Megéri kiadni érte ezt a pár ezrest, mint később szívni. (tudom, egy részéről már volt szó, bocs)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
updated
bocs:D [updated=idegesítő, de legalább jelezve van, h. commitolva lett a mainbe]
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
HupWiki-be vele :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
off: jó kis lista, jól fog ez még jönni a későbbiekben
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
vizualizáltam, ahogy egy nepper előtt kibontod azt a 6-7 a4-es lapra kinyomtatott cseklistet:P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:)
-tesó is tök hosszú listát írt, mire kell figyelni. aztán meglátta a kocsit, ment vele egy kört, a szerelő srác nagyjából átnézte, és már meg is vette. szerencsére jó vétel volt, nem járt pórul:) -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a szerelo fontos, azon a parezer forinton nem szabad sporolni, szokszazezret takarithat meg az ember egy igy eszrevett rossz vetel elkerulesevel
a checklist viszont eloszuronek nem rossz, hogy ne kelljen minden, elsore jol kinezo ronccsal a szerelohoz menni hetente ketszer :)
-
Slackware current / OSX Snow Leopard
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
kinek is kellene, hogy ez kínos legyen?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ki fog röhögni a nepper, ha ilyet csinálsz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ez onmagaban nem gond, az viszont igen, hogy egybol leveszi hogy laikus, es ott veri at ahol amugy talan meg o sem probalkozna be
-
Slackware current / OSX Snow Leopard
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ezentúl légyszi ide:
http://wiki.hup.hu/index.php/Mire_kell_figyelni_haszn%C3%A1lt_aut%C3%B3…
a blogba már többet nem frissítem az infókat [csak h. tiszta legyen, h. hol van a legfrissebb változat! -> hupwiki]
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sírni fogok, hogy a szerviz még mindig hosszú í egyeseknek, a wikiben is...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
updated
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Mire kell figyelni használt autó vételekor?"
Arra, hogy ne magyarorszgon vegyed, mert úgyis átb*sznak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
még1: ha eu-s rendszáma van, akkor a szélvédőn lennie kell matricának hozzá. nem mindig szokták pótolni szélvédőcserekor...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt a hülyeséget ne terjesztd.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mert? hogy van? (megmagyarázni biztos nehezebb lett volna mint fikázni..)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mit magyarázzak azon, hogy hülyeség?
Amúgy tapasztalataim:
Magyarország: az általunk ismert matrica, a rendszámmal a szélvédőn.
Szlovákia: Az autó különböző pontjaira eldugnak matricákat, de ezeknek semmi köze a rendszámhoz, ugyanis az eredetvizsgálathoz tartozik.
Németország: A szélvédőre ragasztanak matricát, ami az autó emissziós besorolását jelzi, de ennek úgyszint semmi köze a rendszámhoz.
Csehország: sehol semmiféle matrica.
Románia: semmiféle matrica.
Persze lehet, hogy van még olyan eu-s ország, ahol van rendszámos matrica a szélvédőn, mint nálunk, de az eredeti kijelentésed, hülyeség.
(És no offense, nem leszólás volt.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egész egyszerűen arra gondoltam, hogy az új fajta (ala EU-s, kék csíkos) magyar rendszámhoz kell a szélvédőre is matrica. Mert a régi, magyar zászlós, H betűshöz még nem kellett. Te is azt írod, hogy kell. Talán pontatlanul fogalmaztam, nem külföldi kocsikra gondoltam. Ezért nem hülyeség.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"ha eu-s rendszáma van, akkor a szélvédőn lennie kell matricának hozzá."
Szóval akkor itt nem arra gondolsz, hogy eu tagországbeli rendszáma van, hanem az újfajta eu-sávos magyar rendszáma?
Mert akkor viszont nem hülyeség, csak félreértettem a dolgot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a felesleges korok megsporolasa vegett -
eloszor, nezd meg te, mint laikus, vidd a listat, ragd at jol, papirok stb.
masodszor, vigyel magaddal egy szerelot es egy karosszerias-t - a masodik tipusu figuratol lattam mar olyat, hogy szemre megmondta, hogy hol volt torve, nyomva az auto - ok altalaban retegvastagsag merovel is fel vannak szerelkezve. a parezer forintot megeri.
harmadszor, probaut es beallni szervize tovirol hegyire atnezetni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A legfontosabb az, hogy kitől veszed. Beszélj vele, derüljön ki, hogy ért-e hozzá, a szervizekről, fenntartásról mit mond.
a., Ha abszolút nem ért hozzá, legyen szervízkönyv, mert lehet olajat se cserélt.
b., Ha tipikus nepper alkat, sürget, siet, kellvagynemkell, akkor ne is foglalkozz a kocsival.
Próbálj be pár keresztkérdést amire sejted a választ, pl fogyasztás, mire használta, sűrűn indította-e hidegen. Ha utóbbiakra azt mondja hogy hétvégi autó, nézd meg a km állást, kérdezz rá hogy mikor cserélt gumikat. Ha ellenmondásba keveredik, akkor hagyd ott.
Ha őszintén és szívesen beszél a kocsiról, akkor nézd meg az autót is! :)
Hogy a kaszni a kritikus helyeken ne rohadjon az nagyon fontos, mert lakatolni és fényezni drága. A próbaút is fontos és az is, hogy olyan próbálja ki, aki már sokat vezetett. A motor, hajtás, futómű legnagyobb hibái itt derülhetnek ki. Fülelni kell és tapintani, nem-e csörög, kattog, kopog, üt, lötyög, szorul, nyúlik valami. Megtépni a száját, van-e nyomaték, nem-e torpan meg, magasabb tartományban egyenletesen jár-e (ez az el.szenzorok tesztje). Szinte minden mozgó alkatrész szokatlan hangot hallat mielőtt meghal, ezeket kell kiszűrni. Tolatni is kell kicsit, sok váltó először a rükvercet adja fel. Alapjárat stabil legyen, füst csak annyi, amennyi kell ahhoz, hogy ki ne hűljön a Föld. ;) Elektronikából letesztelni amit könnyű: ablak, fűtés, hűtés, hifi.
Szerelőt fölösleges vinni, nem sokkal lát többet mint egy tapasztalt használtautó-tulajdonos. Rosszabb esetben a kákán is csomót keres, hogy megmutassa ki a jani és miatta bezárkózik az eladó és nem ismered ki.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
subs.. még jól jöhet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni