2D Animáció-ra, alap 3D-re melyik programnyelv?

Üdv!

Mivel itt a nyár, és egy kicsit több időm lesz, úgy gondoltam, hogy belekezdenék a programozásba, azon belül is a rajz, animáció, illetve a 3D dolgok érdekelnek, de inkább először csak a sima 2D animáció.
Abszolút kezdő vagyok ezért kérek segítséget. (Ezért raktam az "Egyéb: Assembly, Ada..." kategóriába mert még azt se tudom hol kezdjem.) Pascal alapokat ismerem. Itthon van a gépre telepítve Free pascal, illetve Dev-C++. Melyik lenne a legalkalmasabb programozási nyelv ilyen feladatokra? Az esetleg jó taktika az, hogy elkezdenék kész forráskódokat nézegetek, és szép lassan átírogatok benne dolgokat, és megnézem, hogy mi-mit csinál? Hol találok részletes útmutatót kezdőknek? Nem nagyon tudom, hogy mit hogy lehet megoldani de először például arra gondoltam, hogy csinálok mondjuk egy olyan programot, hogy van egy zöld háttér és rajzolok mondjuk egy kék színű négyzetet, és, hogy a négyzet mozogjon valahogy. Vagy például egy pattogó háromszög, esetleg mozgó betűk vagy akármi. A lényeg, hogy az alapokkal kezdeném, ami a legkönnyebb.
Szeretem a demoscene cuccokat nézegetni, és szórakozásból írnék ilyeneket, tehát semmi nagy dologra nem kell gondolni, nem vagyok se grafikus, se semmi ehhez hasonló. Tehát legjobban először az alap 2D-s animáció érdekel.

Most egész nyáron itthon leszek, tehát van bőven szabadidőm, bele tudom ásni magam a dolgokba, lesz időm bőven.

Előre is köszi a segítséget. Kellemes hétvégét! :-)

Hozzászólások

Attól függ mit szeretnél csinálni.

Amire mindenképp szükséged lesz:
Megjelenítés
Képfileok kezelése
Időzítés (képfrissítés)
Ezekhez tartozó függvényeket, vagy megírod magad, vagy használsz valamilyen előre gyártott függvényeket.

Hogy miben programozol, az attól függ, hogy milyen platformra szeretnél fejleszteni és mennit akarsz molyolni vele. Ha szeretnéd a kódjaidat mind Win-en, mind linux alatt futtani, akkor valamilyen platformfüggetlen (pl. Java) környezetet érdemes keresni.
További kérdés, hogy mi a végcél? Ha csak szimpla animáció, akkor nincs szükséged, agyonotpimalizált kódra, ergo a script nyelvek is megfelelnek (Python).

Ha otthonos vagy C-ben vagy valamilyen script nyelveben, akkor érdemes megnézned az SDL-t, ez kimondottan játékfejlesztéshez lett összeállítva és tartalmazza azokat a függvényeket amik ehhez kellenek.

--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Hát egyenlőre csak Win-re szeretnék írni, és nem szeretnék rengeteget szöszmötölni vele.. Az optimizáció meg nem elsődleges mert nem gyenge a gépem. Meg egyébként is pár 2D-s alakzat nem hiszem, hogy olyan nagy gondot okozna akármelyik gépnek is. :-)
Az, hogy otthonos vagyok a C-ben hát azt annyira nem mondanám. Python-t meg még nem is használtam. Bár elképzelhető, hogy az mellett döntök majd, legalább a hozzászólásod alapján. 2-3 hónap alatt bőven kiismerhetem az ezzel kapcsolatos dolgokat akármelyik programnyelvben szerintem.