Teszt: Doom 3 vs. ATI Radeon

Címkék

Tegnapelőtt TTimo jóvoltából megjelent a Doom 3 legfrissebb futtató binárisa, az 1.1.1286-os verziójú. Az ATI kártyák nem nagyon akarnak együttműködni a Doom 3-mal. A fórumokon olyan dolgokról lehet hallani, hogy az ATI-nak köze volt a Doom 3 korai alpha verziójának kiszivárgásához, ezért az id Software kizárta a további tesztelésből a VGA kártyagyártót...

A napokban azt olvastam néhány helyen, hogy az 3.14.6-os bináris ATI driverrel neki lehet indulni a Doom 3-nak Linux alatt. Megpróbáltam... A tesztgép néhány adata:

- Intel Pentium 4 Mobile 2.4 GHz CPU

- 512 RAM

- ATI Technologies Inc Radeon R250 Lf [Radeon Mobility 9000 M9] (rev 01) VGA vezérlő

- 2.6.10-rc2 Linux kernel

- 3.14.6-os bináris ATI driver

- XFree86 Version 4.3.0.1

- server glx vendor string: SGI

- server glx version string: 1.2

- client glx vendor string: ATI

- client glx version string: 1.3

- glu version: 1.3

- OpenGL vendor string: ATI Technologies Inc.

- OpenGL renderer string: MOBILITY RADEON 9000 DDR Generic

- OpenGL version string: 1.3.4641 (X4.3.0-3.14.6)

Képek:






















































































A játék ehhez a géphez automatikusan a ``low quality'' video beállításokat ajánlja fel. A játék az előzetes lehangoló ATI-val kapcsolatos hírek ellenére jól játszható (ezen a gépen 800x600-ban). Nincsenek hiányzó textúrák, a grafika nem esik szét, stb. Kisebb hibákat lehet csak találni a grafikában. Sajnos az ATI driver minőségét jól jellemzi, hogy random beáll az X, és ilyenkor a rendszert csak a Magic SysRq-val lehet helyrebillenteni. Ennek ellenére van remény arra, hogy valamikor akár X kiakadás nélkül is lehessen majd Doom 3-azni Linux alatt.



PS: megy a játék természetesen full screen-ben is.