HD tartalom lejátszása

 ( kaltsi | 2009. július 9., csütörtök - 15:08 )

Lenne egy intel 2.8GHz-es gép 2G mem.
Gondoltam nézek vele mkv HD 1080p filmet. Hát nem tudtam :(
Amíg alig van valami a képen azaz kevés a vátozás, addig hiba nélkül játsz, majd megeszi a procit, és akadozik a kép és a hang is.
Egy nv kártya van a gépben nv saját driver.

A kérdésem az lenne, hogy mennyiben számít a videokártya az ilyen tartalmak lejátszásánál?
Honnan tudhatnám meg, hogy proci a gyengus, vagy a videokártya, vagy valami más.
Ha engedem, hogy dobáljon el frame-eket, akkor igaz darabos a kép, de játsza folyamatosan.
Ha beletekerek akkor pár másodpercig jó, majd elsőre a hang szűnik meg, majd a kép is teljesen darabos lesz.

Találkozott már valaki hasonlóval?

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

igen, több ilyen topic is van. vagy olyan vga-d legyen ami hw-esen támogatja a h.264 lejátszást, vagy egy kétmagos proci tud megbirkózni a h.264/dts párossal.

Nálam is pont ez a helyzet, igaz Intel 3.0 + ATI alatt.

Megoldás: 720p-t nézek, azt még bírja.

Megoldas: ha tobb mag van, akkor szetosztod nekik perframe threading alapjan a feladatokat. :)

---
pontscho / fresh!mindworkz

Ha linuxrol van szo..

HA HT-s a cpu... >>>
wget -N http://just.mooo.com/mplayer-svn-mt.tar.bz2
tar jxvf mplayer-svn-mt.tar.bz2
cd mplayer
./configure --prefix=/usr (--enable-vdpau --enable-pulse)
make (-j N)
sudo make install

Elsore az ffmpeg-mt. <<
A ./configure -nal belovod VDPAU-t ha van, esetleg pulseaudio-t ha van. (--enable-vdpau), majd smplayer-ben az mplayer opciokhoz irod: -lavdopts threads=N (N=szalak (cpu) szama)

(HA nem HT-s akkor marad a VDPAU..ha kozlod a kartyad tipusat)

Pontosan milyen kartya? Akkor tudok bovebbet mondani..

a kártyám típusa: nVidia Corporation NV34 [GeForce FX 5200]
nem egy mai kártya

Akkor VDPAU kiesik. Esetleg CoreAVC-t megprobalhatod (az sokat segit), illetve leveszed a loop filter-t, egyeb "post filter"-eket.

akkor biza lejátszás előtt kell kitömöríteni
pl, de tényleg csak példa, érdemes próbálkozni a mannal :)
mencoder -oac pcm -ovc lavc -lavcopts vcodec=mjpeg -o $1.avi $1
esetleg:
mencoder -af pan=1:0.5:0.5 -ovc xvid -oac mp3lame -lameopts cbr:br=128 -xvidencopts bitrate=700 -o $1.avi $1

(utóbbinál bitrátát növelheted ameddig tetszik)

Érdekes workaround.

Akkor már inkább maradhatna a 720p-nél vagy újíthatna vasat (nem csak nagy kijelzőre költünk ha HD-zni akarunk). Vagy válthat Windows-ra, ott már mennie kell.

részben igazad van: 10khuf egy videókártyáért vagy minden filmet pár perccel/órával lejátszás előtt indítani, ez bizony erősen az igényektől függő választás, nem egyértelmű; ha vki max hetente néz meg hd filmet (szerintem most ez igazán nem egy szélsőséges feltételezés:) ) igenis felesleges lehet beruházni

de egyébként egyet értek, ha valakinek nem telik hw-re honnan van pénze eredeti bluray korongokra? :)

más: a dvb-t mpeg4-ét próbálta már valaki? annak szerintem nem kell ilyen hw gyorsítás

"de egyébként egyet értek, ha valakinek nem telik hw-re honnan van pénze eredeti bluray korongokra? :)"

Mondjuk _legálisan_ letöltötte az .mkv filmeket pl. torrentről az Artisjus jogdíjas merevlemezére?

igazán off, szóval ne folytassuk, de azért leírom, mert nem láttam smájlit nálad:

először is a félreértések elkerülése végett, messze nem értek egyet egyáltalán az artisjus létjogosultságával sem, de ez más téma; ettől függetlenül az általad említett gondolkodással sem:

ugyanúgy ahogy a boltban megvett kenyérvágó kés után is fizetsz gyilkossági adót, mert azzal lehet embert ölni (más, elfogadható formában!, közvetve, mert ugye a rendőrséget az állam fizeti), mégse mondja senki hogy a befizetett adód felhatalmaz téged emberölésre *

de ha már konkrétan legális ingyenes 1080p-t keresünk, saját kamerával akár készíthet is, de akkor meg maga a kamera le tudja játszani

* ps: és itt most nem a jogi vonzatára gondolok (tehát úgy vétesz a törvény ellen hogy elfogadod ha elkapnak és megbüntetnek) hanem arra hogy egy belső felhatalmazást sem kapsz, amivel magadat nyugtatod hogy saját magad előtt tiszta vagy

Nincs smile, mert nem vicc.

Magyarországon magáncélra letölteni zenét, filmet _nem_ illegális, bárki szabadon megteheti.
Ezt magáncélú másolásnak hívják.
(FIGYELEM! Szoftverekre ez nem vonatkozik, azokat illegális ltölteni, másolni!!!)
Ezért van az Artisjuj jogdíj. - Amire én azt mondom, hogy ha cserébe bármi zenét, filmet nyugodtan letölthetek, akkor legyen, és meg is veszem az ilyen jogdíjjal terhelt adathordozót, mivel szoktam letöltögetni.
(Az persze más kérdés, hogy mi lesz a beszedett pénzzel, honan tudják, hogy kinek kéne és mennyit osztani, de ezen hagy' ne én törjem a fejem.)

A késsel meg a "gyilkosságadóval" nem kellene összekeverni. Gyilkolni bűncslekmény, Artisjus jogíjjas adathordozón letöltött, másolt zenét tárolni nem. Az általad említett "gyilkosságadó" nem hatalmaz fel gyilkolásra, az Artisjus jogdíjjas adathordozó viszont lehetővé teszi, mondhatjuk felhatalmaz, hogy magáncélra másolj, letölts.
A magáncélú másolást, és magáncélú letöltést amúgy kifejezetten engedi a törvény, mégcsak nem is egy kiskapu.

Hová is kéne a smile?

Vagy te azt mondod, hogy mivel autópályára kell útdíjjat fizetni, akkor te fizetsz a sima országútra is??

(ps.: amíg a legtöbb album, film annyira f*s, hogy max. 500-1000HUF-ot adnék ki rá, ám egy blu-ray korong mégis több ezer, egy zenei album szintén, addig sajnálom, de én élek a törvény adta jogommal, és ikább magáncélra készítek másolatot magamnak, vagy letöltök. Nagyon ritkán veszek pl. zenei CD-t, évente 2-3 alkalom max., de mindig megbánom, mert egy, legfeljebb két szám van rajta ami jó. És ehhez képest nagyon drága. Úgyhogy én inkább szépen kifizetem az Artisjus díjat amikor adathordozót veszk, aztán osszák el maguk közt. Én így gondolom, mellesleg teljesen legálisan, törvényesen járok el.)

nem tudom, tudnál valami forrást mutatni?
eddig úgy tudtam, ahogy te is fogalmaztál: "magáncélú másolásnak", azaz a _megvett_ pl cd-t lemásolhatom _magamnak_, (mert nem akarom kockáztatni taralmának fizika épségét, vagy a számokat más sorrendben szeretném hallgatni, stb)
de nem _más_ tulajdonát (((internet keresztül))) másolom le magamnak, tehát a magáncélú másolás nem a cél, hanem a folyamat, azaz amit másolsz annak a tiédnek kell lennie

egy biztos: valamelyikünk nagy tévedésben van :)

*ásít*

Kérdezz egy jogászt.

(Amugy már itt: "de nem _más_ tulajdonát (((internet keresztül)))" látszik hogy nem érted, mert az nem a másik tulajdona, mindössze van joga, hogy hallgassa/nézze.)

nem nem értem, hanem egyrészt kérdezem, másrészt pedig nem vagyok jogász hogy 20 oldalban (http://www.mszh.hu/kiadv/ipsz/200204/a_magancelu.htm ) megfogalmazzam a nagy semmit nagy precízséggel

jó hogy nem azt érted bele a az idézett szövegembe hogy a a film tulajdonlása az egész stáb tulajdonlását jelenti, csak azt értettem alatta, amit te is írtál: a "nézést tulajdonolja", annak jogáért fizetett, amiért a másik aki másolja nem, tehát a kérdés továbbra is áll:

ha valaki például a linkelt valamiből ki tudja bogarászni, ne tartsa vissza magát!! :)

ps: nem vagyok jogász de így okoskodtam, nem tudom jó-e:
feleteszem hogy megosztani nem szabad, (tehát csak letölteni szabad), nem szerezhetek be valami olyat ami törvénytelenül keletkezett, így explicite az így megszerzett magáncélú sem törvényes, (nem tudom a mosott pénzre milyen törvények vannak :) )

35. § (1) Természetes személy magáncélra a műről másolatot készíthet, ha az jövedelemszerzés vagy jövedelemfokozás célját közvetve sem szolgálja. E rendelkezés nem vonatkozik az építészeti műre, a műszaki létesítményre, a szoftverre és a számítástechnikai eszközzel működtetett adatbázisra, valamint a mű nyilvános előadásának kép- vagy hanghordozóra való rögzítésére. Kotta reprográfiával [21. § (1) bek.] magáncélra és a (4) bekezdés b)-d) pontjában szabályozott esetekben sem többszörözhető.

(2) Teljes könyv, továbbá a folyóirat vagy a napilap egésze magáncélra is csak kézírással vagy írógéppel másolható.

(3) Nem minősül szabad felhasználásnak - függetlenül attól, hogy magáncélra történik-e -, ha a műről más személlyel készíttetnek másolatot számítógépen, illetve elektronikus adathordozóra.

(4) Nyilvános szolgáltatásokat nyújtó könyvtár, iskolai oktatás célját szolgáló [33. § (4) bek.] intézmény, muzeális intézmény, levéltár, valamint a közgyűjteménynek minősülő kép-, illetve hangarchívum a műről másolatot készíthet, ha az jövedelemszerzés vagy jövedelemfokozás célját közvetve sem szolgálja, és

a) tudományos kutatáshoz vagy archiváláshoz szükséges,

b) nyilvános könyvtári ellátás vagy a 38. § (5) bekezdésében meghatározott felhasználás céljára készül,

c) megjelent mű kisebb részéről, illetve újság- vagy folyóiratcikkről belső intézményi célra készül, vagy

d) külön törvény azt kivételes esetben, meghatározott feltételekkel megengedi.

http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99900076.TV

Artisjus értelmezés:

http://www.artisjus.hu/opencms/export/artisjus/aszerzoijogrol/allasf_09.html

köszönöm, de ettől nem lettem okosabb, továbbra is azt látom hogy a jogászok csak úgy képesek hosszan fogalmazni a nagy semmit nagy precízséggel, hogy attól függ mit jelent hogy ki olvassa fel a bíróságon, az ügyész vagy az ügyvéd.
- az jogtárosból az eredeti kérdésemre nem kapok semmilyen válasz (azt értem hogy magáncélúra használhatom, de mindegy hogy honnan szereztem?)
- artisjus már próbája írni hogy nem mindegy, mert nekem kell a másolatot készítenem "valami eredeti cd-ről", egyrészt most akkor hogy ahoz hogy jutok hozzá sincs tisztázva, másrészt pedig a másolás eszköze pl lehet-e másé, tehát a hálózat, meg akiről töltöm, annk a dvd-olvasója van a hálózat másik végén, a másolás ekkor ugye én végzem, az én kattintásomra indul be a cd-ről a bitek vándorlása az én adathordozómra, de ezt lehetne akár máshogy is értelmezni

röviden: erről a témáról itt is máshol is rengeteg volt, de konkrétumot még sehol nem hallottam, csak annyit hogy nem hallottam olyat hogy magánszemély ellen eljárás lett volna, de legalább ez számomra bármi belinkelt szövegtől értelmezhetőbb :D

Kedves psc!
Kevered a szezont a fazonnal, nem azért kell a buszba gázolaj mert megy, hanem töltesz bele gázolajat, hogy menjen.
(ha nem értetted, akkor kérj a környezetedtől felvilágosítást)
Mellesleg, még ha _nem büntethető_ a letöltés, a megosztás már igen. Márpedig megosztás nélkül nincs letöltés, és akárhogy ügyeskedhetsz ez okoskodás marad. Az intézményesített lopás nem jó.
Nagyon sok esetben a média birodalmat alkot, ahol nem akkor és nem úgy juthatsz hozzá az igényelt tartalomhoz. Ezt meg kell változtatni, de az nem változtatás, hogy TE eldöntöd mit lopsz el. Az meg végképp nem, hogy jogdíj ellenében szabad a lopás.

*ásít*

magánvélra letöltés legaális.
nem követek el jogsértést.
nem lopok
(digitális tartalmat elég nehéz amúgy allopni, hisz az eredeti megmarad, rossz ez a szó ide).
artisjus matricás adathordozóim vannak, bár mondjuk ez nem feltétele a dolognak.
törvényesen járok el, amikor torrentezek.

"(...)":
de, lopás, az aranynak is azért van értéke mert másnak nincs, ha hirtelen sok arany lenne elvesztené az értékét.. tehát a nem definiált lopás szót rá lehet húzni

(hogy precízebb legyek ha bankjegyet másolsz sem lopod el a másiktól, persze a magadéról biztonsági másolatot lehet:) )

*ásit*ásít*ásít*

magyarországon legális a magáncélú letöltés.

ha arra válaszoltál, hogy digitális tartalmat elég nehéz ellopni, akkor azt tudom mondani, hogy:
- ha aranyat lopsz, akkor az eredeti gazdájának nem lesz
- ha kenyeret lopsz, akkor az eredetinek nem lesz.
- ha digitális tartalmat másolsz, akkor az eredeti gazdájának is megmarad. ezért nem nevezhetjük lopásnak

- ha bankjegyet hamisítasz, akkor sem lopsz, hanem a bankjegyhamisítás bűncselekményét követed el, nem lopást.

torrentrol nem bajos a legalis letoltes, ugyanis kozben fel is tolt (vagy iszonyu lassu
amugy)? (ftp-vel nyilvan nincs ilyen gond).

- Use the Source Luke ! -

a 720-at azt már jobban viszi, de ott is akad kicsit, csinálhatok bármit
Too many video packets in the buffer

azt hiszem újítanom kell a hw-en sajna
azt hittem ekkora proci már elbírkózik vele, de sajna nem
az egész gépet vettem 10-ért, így ha tud fogadni 2 magos procit lehet keresek bele egyet

köszi a segítséget

Hat nem kell bele szerintem 2 magos proci. Ha csak videora kell, akkor vegyel valami Nvidia kartyat (akar hasznaltan) ami belemegy, s tudja a VDPAU-t / CUDA -t. A gond igy megoldva.

Értem én, hogy netburst, Pentium 4, de azért a 720p-nek csak mennie kellene, én 1.2Ghz-es Pentium-M-en szoktam ilyen felbontású H264 videókat nézni, átlag 80%-os CPU leterheltséggel (de 1Ghz-en is megy teljes terheléssel) mindenféle hardveres gyorsítás nélkül.

A loop filtert skipre állítottad?
MPlayer-t milyen frontend-el használod, milyen Linux disztribúciót használsz?

HD-hez meg akkor legalább jobb videókártya kell, persze ha csak AGP van az alaplapon akkor úgy nem fog menni.

Szerintem a felbontás mellett a bitráta is számít (lentebb írják is).

Az AGP-nek mi köze/nemköze a HD-hez?

:)

gondolom úgy gondolja ma már nem lehet agp-set venni, tehát ami tudna hw-esen gyorsítani, de ez nem igaz, nemtom te erre gondoltál-e :)

Pedig nincs olyan AGP-s Nvidia kártya ami tudná a VDPAU-t.

Van viszont PCI-os (nem PCI Express, a régi). Pl. ez és nem is kerül olyan sokba.

Ah akkor PCI volt az.. szoval lehet belepaszirozni nah.. csak nem AGP-s. Kossz a linket. (Igen ez volt belinkelve anno is)

De jó lenne Magyarországon is egy ilyen...
Én legalábbis tennék egy próbát vele.

PCI-os Geforce 8400GS azért nem olyan nagy ritkaság (csodálkozom, hogy itthon egyáltalán nem lehet kapni), meg tudod venni külföldön, vagy Ebay-en, Amazon-on.

"Pedig nincs olyan AGP-s Nvidia kártya ami tudná a VDPAU-t."

Van. Ha jól tudom, GF6 és attól felfelé megy a VDPAU.
Az én gépemben is egy GF6200 256MB AGP van,
de volt már a kezemben AGP-s 8400GT is, 512MB RAM-mal.
-
"Attempting to crack SpeedLock can damage your sanity"

Tudtommal 8xxx szeria tudja csak. 8400, 8600gts, etc. 8800gtx peldaul nem tudja. S a 8xxx szeria nem is tud annyit dekodolni / feldolgozni mint a 9xxx. (Jottek nemreg frissitesek, en mar abbol fikarcnyit sem latok mert 8xxx-es kartyam van.)

Meg is van:
http://en.wikipedia.org/wiki/VDPAU
GeForce FX series (5xxx) NV3x VP1 NOT SUPPORTED -
GeForce 6 series NV4x VP1 NOT SUPPORTED -
GeForce 7 series G7x VP1 NOT SUPPORTED -
GeForce 8800 Ultra, 8800 GTS, 8800 GTX G80 VP1 NOT SUPPORTED -

A tobbi kozul meg a C feature set jelenti a legtobb funkciot. De ezert nem fogok egy uj kartyat venni. :) (Talan ha lenne valami energiatakarekos..)

VDPAU tamogatas elvileg nem megy a AGP-s kartyakon fuggetlenul a chiptol.

vdpau és proci nélkül linux alatt nem lehet hdzni?

Miert barhol mashol lehet nelkuluk? ...

nem értem mire gondosz:
"Video Decode and Presentation API for Unix"
máshol máshogy hívják gyakorlatilag, megfelelő gyorsítással pl win alatt a leggagyibb procin is elmegy a hd

Igen BSD-n es Linuxon es barmi UNIX-on elmegy VDPAU-val. De.. "vdpau és proci nélkül linux alatt nem lehet hdzni?".. mashol se lehet nelkuluk. Amugy 8400GS + valami occso' Intel CPU-val tesztelt a Phoronix anno, tokeletesen ment.

oké, tényleg hülyén fogalmaztam, az volt a kérdésem, hogy a hw-gyorsításnak csak az az egy implementációja (nvidiánál a vdpau) létezik?
(tehát hogy agp-n is menjen )

AFAIK csak VDPAU van egyelore. ATI is dolgozik valamin, de abbol meg nem lattam semmit se. Mas gyorsitasrol meg nem tudok.

Pedig lehet kapni modern NVidia kartyakat , AGP-s interface-l , csak ritkasagnak szamit (szerintem). Meg Zuhi linkelhette anno.. nem remlik.

"ha csak AGP van az alaplapon akkor úgy nem fog menni." LOL.

subscribe

"Találkozott már valaki hasonlóval?"

Persze, mivel
A, Ha a processzor 2.8Ghz-es Pentium 4 vagy Celeron akkor az kevés az 1080p-hez, különösen ha a hangsáv is erőforrásigényes.
B, Videókártyával hardveresen gyorsítható, de ez Linux alatt alapkiépítésben nem elérhető (VDPAU Nvidia-hoz, XvBA Ati-hoz, valamint az XvMC-t majd egyszer leváltó VA API, amihez a VDPAU és az XvBA is lehet backend, de ez még a jövő).

Azonban tudsz olyat MPlayer alatt, hogy skippeled a H264 loop filtert (ez amúgy is egy post-processing), nagyon sokat dobhat a sebességen.
Továbbá állíts be több cache-t.
Az output driver xv legyen, ne x11 vagy gl, azok sokkal lasabbak.

Használhatsz CoreAVC codec-et is, azzal meg gyorsabb.

A hardveres gyorsításhoz meg tudni kellene a videókártyád típusát.

Nekem Athlon XP 2400+ (2000Mhz) és fx 5600 vígan tekeri a 720p x264-et. Ha már linuxozol, forgass a processzorodra optimalizált kernelt meg mplayert, és menni fog. A generic kernel meg a repos mplayer nekem is szaggatott.

Mitől jobb a forgatott kernel mint a repós a videólejátszás szempontjából? Gyorsabban bebootol, ezért hamarabb lehet filmet nézni? :P

Azért azt ne hagyjátok ki az érvelésből, hogy baromira nem mindegy a bitráta.
Nekem van 10 gigás 1080p-s filmem, és időben ugyanolyan hosszú, 40 gigás is (konkrétan Silent Hill).
Utóbbinak 4x akkora a bitrátája, sokkal erősebb vas kell hozzá.
Ráadásul _szerintem_ ha valakinek 10k forintos gépe van (lehet hogy nem Te írtad), akkor gondolom a monitorja sem olyan, hogy látná a 720p és 1080p közötti különbséget :p
(->encode)

ezt nem értem, a bitráta szinte csak a tömörítettlen adatfolyamnál számít, azaz a proci át tud-e a videókártyának nyomni 2gbps-t (vagy máshol)
amit te mondasz az is max 60mbps, azaz nem látom hol számítana, legfeljebb azért nagyobb bitrátájú, mert kevésbé lett összenyomva, tehát kitömöríteni is kevesebb munka

Baromi nagy tévedésben vagy. A magasabb bitráta nagyobb részletességel tárolja az eredeti anyagot, ezért a dekódolás is nagyobb erőfeszítést igényel.

abban biztos vagyok hogy _nagyot_ nem tévedek, a bitrátának a minőséghez (pixelszám, veszteségesség) _semmi_ köze (kb mintha a épminőségből akarnál következtetni a műsor minőségére:) ), csak ha feltételezed hogy _azonos_ volt a tömörítési mechanizmus, akkor nagy valószínűséggel a nagyobb bitrátájú tényleg jobb minőségű

de hogy ne csak elmélet legyen: konkrétan a h264 és pl xvid igen-igen nagy különbség, azonos film, _azonos_minőség_, az egyik sokkal kisebb, sokkal nagyobb proci igényű, egyiket le tudtam játszani, a nagyobb méretűt, a másikat (h264) nem (épp ez utóbbit alakítottam át xviddel)

Nálam a régi gépemen, amiben P4 3,4GHZ-e proci volt 2 Giga rammal, az 1080p-es videók erősen akadoztak. De már a nagyon magas bitrátájú 720p-es filmekkel is problémája volt...
Ha nem akarsz mindenféle video gyorsításokkal szívni, ami vagy működik vagy nem, akkor legalább egy közepes teljesítményű C2D procis konfigot kell venni. Abban megfelelő tartalék van az ilyen videók lejátszásához. Ha linuxra kell, mindenképpen érdemes hozzá egy Nvidia kártyát venni. Azzal lehetőséged lehet a vdpau használatára is, ha feltétlenül szükséges. De ha elég jó a procid, akkor nem feltétlenül kell ezzel törődnöd.
Összehasonlításként néhány adat.
Video gyorsítás nálkül C2D E6850 4GB DDR2 1066MH-es rammal.

1280x544 x264 (1 DVD-s bitráta) 1. proci 6-10% 2. proci 35-40% (akció film)
1280x720 x264 (1 DVD-s bitráta) 1. proci 6-10% 2. proci 25-40% (animációs film)
1440x1040 x264 (1 DVD-s bitráta) 1. proci 6-10% 2. proci 25-40% (animációs film)
1920x1040 x264 (2 DVD-s bitráta) 1. proci 6-10% 2. proci 55-80% (akció film)

A "mérés" közben firefox ment 11 megnyitott füllel, valaminint zenét is halgattam közben és a compiz is aktív volt.

Hat igen, a 2.5ghz-es core 2 duo-m majdnem hogy full terhelessel viszi csak a full hd videokat, nagyon neha az is beszaggat picit. Marmint akkor ha nem kapcsolom be a hw acceleration-t a vga kartyan. Akkor termeszetesen lemegy minimalisra mivel a vga dolgozik helyette, de ugy tapasztaltam hogy fullhd lejatszashoz hw tamogatas nelkul legalabb egy 2.5os c2d kell.

Hali!

Ha jol latom, meg nem irta senki. Erdemes megprobalni a zart "nvidia" drivert az "nv" helyett...

Minden jot.

...

Ez már volt téma párszor! Csak annyit mondanék, hogy 1.6-as c2d (64bit-es rendszeren, nem tudom számít-e), tökéletesen megy az 1080-as videó, de még egy maggal is nézhető, bár akkor már érezhető, hogy nem tökéletes! Az mplayer oldalán le van írva, hogyan lehet lefordítani ffmpeg-mt -vel, nekem már hónapok óta fent van (azért belefordítottam egy coreavc-t is :D), és tökéletesen megy! A napokban fordítottam újat, csak úgy, mert minden ment, gondoltam kell vmi kis elfoglaltság :P, ezzel, már a coreavc-vel is tökéletes a kép (eddig a coreavc-vel, néhány videó kockásodott)! Ezzel még lehet tuningolni kicsit: "-sws 0 -mc 0 -vfm ffmpeg -lavdopts fast=1:skiploopfilter=all:threads=2 -cache 32768", vagy akár larhatsz lowres-t is bele, de a fenti paraméterrel már lazán megy a film, közben forog a compiz kocka, meg ami kell :D, nem értem, másnak ennél erősebb gépen, hogy nem megy... Ja, és intel 945, szal, semmi egyéb trükk nincs...

<= Powered By Ubuntu & Gentoo Linux =>

'Software is like sex: It's better when it's free!'
By Linus Torvalds

Köszi ez nekem is bejött, így már nekem is simán játsza a 720-es mkv-kat
A bios-ban találtam egy cpu beállítást 'hyper-threading', nem tudom mit takar, de ezt engedélyezve, sokkal gyorsabb lett.

Már csak az a kérdés, hogy ezt a beállítást, hogyan tudnám a többi lejátszónak is 'kaffeine, dragon' megadni, de még utánna járok.

Egy kubuntu 9.10-en nézem, így most a cpu 80-90%-át foglalja le a legdurvább részeknél (az egész kép nagymértékben gyorsan változik).

:D, a HT-t jó, hogy bekapcsoltad ;), nem csoda, hogy sokat javult a dolog!

A többi lejátszónak nem tudom, hogyan tudod beállítani, mert ez nem csak beállítás, mint te is láttad, új mplayer-t kell forgatnod, ergó, csak ott fog menni, ahol mplayer-t használnak a háttérben (pl gnome-mplayer, smplayer stb). Esetleg próbáld ki az új VLC-t, ott is sokat optimalizáltak a HD videó lejátszáson...

<= Powered By Ubuntu & Gentoo Linux =>

'Software is like sex: It's better when it's free!'
By Linus Torvalds

nem tudom mennyire hülye kérdés:

a hangsávok mennyire zavarhatnak be?
csak annyit próbáltam ki, hogy egy akadozva menő h264-et avidemuxxal, video copy (tehát ahoz nem nyúlt), csak az audió 8 sávját mono lame-be alakítottam, és kegyetlen sokáig tartott: atomon 2 órás film 1 óráig szöszmötölt (az atom dual, de nem néztem használta-e mindkettőt; minden más film, 1080p-k is, abszolút gond nélkül mennek, de ez 720-as akadozik néha)

Sziasztok,

Most vettem új gépet s tesztelgettem a HD lejátszást mplayerrel.
Elsőnek próbáltam a Dark Knight trailerét akadozva játssza le, Win 7 alatt tökéletesen megy, proci terhelés 4-5 százalék, vdpau támogatással is ugyanez.
A Killa Sampla videót gond nélkül lejátssza, pedig az szintén 1080-as, de 100Mbit/s video bitrate-el rendelkezik, alapból olyan 10% körüli a terhelés, vdpau-val 2-3%, ha 4-szer indítom el vdpau nélkül akkor terheli le a procit 95%-ra, de mindegyik videót folyamatosan viszi, ezek alapján a Dark Knight trailernek meg se kellene kottyannia neki.
Amit még próbáltam az a Ducks Take Off és a Crowd Run 2160p-s verziói, Linux alatt mindkettő elindul, de lassított felvétel szintjén, proci terhelés 20% körül, ha elindítom mellette a Killa Sample-t gond nélkül lejátssza, akár 2 példányban is, Win 7 alatt viszont elhasal tőle az nvidia driver. :)
Gondolom valami beállítási vagy codec para miatt nem mennek ezek, de konkrétan vajon miért?

A proci egy 2.66GHz-es Intel Core i5 a videókártya pedig egy Nvidia GTS250, 4Gb RAM van.

S még mielőtt valaki megkérdezné, nem, nem akarok ilyen felbontású filmeket nézni, csak kíváncsi vagyok, hogy miért nem viszi, annak ellenére, hogy a hardver bírná.

Ötlet, senkinek?

Ennyit bír.
Föleg a videókártya.

nekem sokat segitett a cache az mplayer-nel, man-ban talalsz rola infot

Az mplayer-nek nem erőssége a mov konténer. Próbáld meg másik lejátszóval. Esetleg forgass magadnak mplayer-t. A leírásodból nem derül ki, hogy milyen rendszeren próbálkozol.
Normálisan kódolt x264-es mkv konténeres videókat kell nézni. A legnagyobb bitrátás 1080p-es videókat is lejátssza az mplayer egy E6850-as procival vdpau nélkül is...

Írtam a rendszert. :)
Ha forgattam mplayert akkor sem volt jobb a helyzet vagyis a Batman trailernél ugyanaz, a 2160p-s videókat viszont folyamatosabban játszótta le a multithread támogatás miatt, de azért még mindig szaggattak, de mondjuk ezeknél elismerem, hogy vga korlát miatt nem mennek jobban.
Amúgy megnéztem még egy pár 1080p trailert s azok rendben voltak, tehát lehet tényleg a kódolással van gondja a Batmannél, de akkor kérdéses, hogy Win 7-en miért fut rendesen, valahogy akkor az csak tudja korrigálni.
Ja és kipróbáltam win-en az mplayerrel, de ott se volt jobb a helyzet.

Találkoztam már olyan mov fájllal, amit az mplayer csak néhol szaggatva tudott lejátszani. Átkódolás nélkül beraktam mkv konténerbe és onnantól normálisan lejátszotta...
Az mplayernek a ts formátummal is problémái vannak. Van olyan fájlom, aminek a hangját normál, a képét viszont fél sebességgel játssza le. A vlc ugyanezt a fájlt röhögve viszi. Az mplayer közel sem mindenható! Ha azzal nem megy adott fájl lejátszása, akkor másik lejátszóval kell próbálkozni!
Kár ilyesmivel erőlködni...

Felvettem az újévi koncertet a MinDigTV -ről HD-ben kaffeine -vel.
Csak a VLC és a kaffeine tudja lejátszani a ts -t.

Mplayer elkezdené, tarminálban kiírja, hogy vdpau -t elindítja, feldobja a fekete ablakot. Ezután úgy lemerevszik az egész rendszer, hogy percekbe telik, mire át tudok végre váltani konzolra és kiadni: killall mplayer.

Ha -vo xv, vagy -vo x11 a paraméter, vagyis szoftverezik, akkor kb 25% procihasználattal semmi baja.
Legfrissebb gentoo 64-em van. nvidia 210-es kártya, nvidia drájvere, AMD phenomII X2.
Xp alatt jó a cyberlink codec-el az nvidia, 1-2% prociteherrel játssza le ugyanezt a videót, a DVBT közvetlen vétele is imígyen megy, de inkább linuxot használnék reá.

Skystar2 rev2.8A Magad uram, ha szolgád nincs!

Az mplayer .ts formátum támogatása finoman szólva se túl jó.
Ettől függetlenül nem kéne fagynia és ha rosszul is , de le kéne játszania.

Az éles MinDigTV DVBT streamben nálam meg nem is lel videót, aszondja rá, hogy nincs benne. Csak zajong. Az AAC -val tömört hangó adóknak még hangja sincs.

Skystar2 rev2.8A Magad uram, ha szolgád nincs!

Ma kipróbáltam a földi digitális adás vételét usb vevővel.

dvb://TV2 lejátszása.
dvb_tune Freq: 826000000
Cache feltöltés: 19.60% (401408 bytes)
Ez egy TS formátumú fájl!
VIDEO MPEG2(pid=2031) AUDIO MPA(pid=2032) NO SUBS (yet)! PROGRAM N. 0

Na ennyit tud az mplayer összesen. Kiírja ezt az üzenetet a konzolra és mindörökre így marad. Mellesleg a video ezen a csatornán nem mpeg2, de erről az mplayer láthatóan nem tud... Ja és a hang meg aac...

A kaffeine megtalálja a csatornákat, de az aac kódolásúaknak nincs hangja, az mp3 hangúakkal meg szaggat. Deinterlace filter meg nincs benne, mert minek.
Felvenni, vagyis lementeni a stream-et a lemezre az jól megy neki. Még az aac hangúakat is le tudja menteni hibátlanul.
Természetesen az mplayer ezeket a fájlokat nem tudja normálisan lejátszani. Nekem úgy tűnik, hogy több éves lemaradásban van ezen a téren a vlc-től.

vlc

Ez az egyetlen program linuxon amivel hibátlanul lehet földi HD adásokat nézni.
Cserébe viszont macerás a használata. A deinterlace filtert nem lehet defaultból bekapcsolva hagyni rajta. Még csatorna váltás után is elfeljti.
Aztán a csatornák beálításához sincs benne semmi. Külső programmal (dvbscan) kell a fogható csatornákról listát készíteni és ezt betöltve lehet a csatornák között választani.

A vlc-ből és a kaffeine-ből kellene összegyúrnia a fejlesztőknek valami használhatót, de erre szerintem kb 0 esélyünk van.

http://images.netbag.hu/20100123/23414231130.png

Xine -vel jobb a helyzet, csak az AAC -t nem tudja még.

VDR -t nem próbáltad még?

Nekem fönn van itt gentoo -n, de eddig csak SAT -ra használtam. Lehet, hogy megpróbálom.

Az mplayer a felvett ts-t vdpau -zza már nálam, de lelassul, nyekereg. "-vo xv" opcióval viszont jó.

Mindenesetre ezt az mplayer hibát, amit te is tapasztaltál DVBT vételnél, meg kéne írni már az mplayer fejlesztőinek a bugjaik közé, annak aki tud angolul.
Én csak németül, meg magyarul tudok.

Skystar2 rev2.8A Magad uram, ha szolgád nincs!

Akkor visszahivatkozom magam ide is:
mplayer dvb://"m2 HD" -mc 1 -delay -0.3 -panscan 0.5 -cache 3000 -vf pp=ci -vo vdpau -fs
Az mc 1 kell, a panscan extra, lényegében zoom, a delay meg egyedi, nálam ennyivel jó, de menet közben +/- nyomkodással be lehet lőni az ajakszinkront.

Nálam az mplayer továbbra is csak ennyit tud:

mplayer dvb://"m2_HD" -mc 1 -delay -0.3 -panscan 0.5 -cache 3000 -vf pp=ci -vo vdpau -fs
MPlayer SVN-r29964-4.3.4 (C) 2000-2009 MPlayer Team
115 audió & 237 videó codec

dvb://m2_HD lejátszása.
dvb_tune Freq: 786000000
Cache feltöltés: 18.93% (581632 bytes)
Ez egy TS formátumú fájl!
VIDEO MPEG2(pid=1011) AUDIO MPA(pid=1012) NO SUBS (yet)! PROGRAM N. 0

Aztán itt megáll...

-vdpau -t tudja kartyad? Mas kimenet?

A vdpau-t tudja, de más kimenettel is ugyaneddig jut csak el.
Eleve gáz ez amit kiír:
VIDEO MPEG2(pid=1011) AUDIO MPA(pid=1012) NO SUBS (yet)! PROGRAM N. 0
Ugyanis a video H264 az audio pedig mp3 ezen a csatornán, de az aac kódolású RTL KLUB-ra és a TV2-re is ugyanezt írja...

A kafeinnnel lementett fájlokat viszont lejátssza.
Az RTL, ami nem hd az teljesen rendben van.

MPlayer SVN-r29964-4.3.4 (C) 2000-2009 MPlayer Team
115 audió & 237 videó codec

/home/sanyi/RTL Klub-140645.m2t lejátszása.
Cache feltöltés: 0.00% (0 bytes)
Ez egy TS formátumú fájl!
VIDEO H264(pid=2021) AUDIO AAC(pid=2022) NO SUBS (yet)! PROGRAM N. 202
FPS seems to be: 25.000000
==========================================================================
Video dekóder meghívása: [ffmpeg] FFmpeg's libavcodec codec family
Unsupported PixelFormat -1
Kiválasztott videó codec: [ffh264] vfm: ffmpeg (FFmpeg H.264)
==========================================================================
==========================================================================
Audio dekóder meghívása: [faad] AAC (MPEG2/4 Advanced Audio Coding)
FAAD: compressed input bitrate missing, assuming 128kbit/s!
AUDIO: 48000 Hz, 2 ch, s16le, 128.0 kbit/8.33% (ratio: 16000->192000)
Kiválasztott audió codec: [faad] afm: faad (FAAD AAC (MPEG-2/MPEG-4 Audio) decoder)
==========================================================================
AO: [alsa] 48000Hz 2ch s16le (2 bytes per sample)
Lejátszás indítása...
[h264 @ 0xbe36a0]number of reference frames exceeds max (probably corrupt input), discarding one
[h264 @ 0xbe36a0]number of reference frames exceeds max (probably corrupt input), discarding one
[h264 @ 0xbe36a0]number of reference frames exceeds max (probably corrupt input), discarding one
[h264 @ 0xbe36a0]number of reference frames exceeds max (probably corrupt input), discarding one
[h264 @ 0xbe36a0]mmco: unref short failure
A film aspect értéke 1.36:1 - aspect arány javítása.
VO: [vdpau] 720x576 => 786x576 Planar YV12
[h264 @ 0xbe36a0]mmco: unref short failure 8/ 8 ??% ??% ??,?% 1 0 80%
A:14716.9 V:14717.2 A-V: -0.313 ct: -0.899 391/391 17% 2% 1.7% 1 0 46%

Az m1 hd-vel viszont gondja van. A hangot normális sebességgel játssza le, a képet viszont csak fél sebességgel lelassítva, mivel a frémrátát rosszul állapítja meg...
Ezt a hibát egyébként a netről letöltött más hd adásokkal is produkálja.

MPlayer SVN-r29964-4.3.4 (C) 2000-2009 MPlayer Team
115 audió & 237 videó codec

/home/sanyi/m1 HD-140901.m2t lejátszása.
Cache feltöltés: 0.00% (0 bytes)
Ez egy TS formátumú fájl!
VIDEO H264(pid=1001) AUDIO MPA(pid=1002) NO SUBS (yet)! PROGRAM N. 100
FPS seems to be: 25.000000
==========================================================================
Video dekóder meghívása: [ffmpeg] FFmpeg's libavcodec codec family
Unsupported PixelFormat -1
Kiválasztott videó codec: [ffh264] vfm: ffmpeg (FFmpeg H.264)
==========================================================================
==========================================================================
Audio dekóder meghívása: [mp3lib] MPEG layer-2, layer-3
AUDIO: 48000 Hz, 2 ch, s16le, 128.0 kbit/8.33% (ratio: 16000->192000)
Kiválasztott audió codec: [mp3] afm: mp3lib (mp3lib MPEG layer-2, layer-3)
==========================================================================
AO: [alsa] 48000Hz 2ch s16le (2 bytes per sample)
Lejátszás indítása...
[h264 @ 0xbe36a0]number of reference frames exceeds max (probably corrupt input), discarding one
[h264 @ 0xbe36a0]number of reference frames exceeds max (probably corrupt input), discarding one
[h264 @ 0xbe36a0]number of reference frames exceeds max (probably corrupt input), discarding one
[h264 @ 0xbe36a0]number of reference frames exceeds max (probably corrupt input), discarding one
[h264 @ 0xbe36a0]number of reference frames exceeds max (probably corrupt input), discarding one
[h264 @ 0xbe36a0]number of reference frames exceeds max (probably corrupt input), discarding one
[h264 @ 0xbe36a0]number of reference frames exceeds max (probably corrupt input), discarding one
[h264 @ 0xbe36a0]number of reference frames exceeds max (probably corrupt input), discarding one
[h264 @ 0xbe36a0]number of reference frames exceeds max (probably corrupt input), discarding one
[h264 @ 0xbe36a0]number of reference frames exceeds max (probably corrupt input), discarding one
[h264 @ 0xbe36a0]number of reference frames exceeds max (probably corrupt input), discarding one
[h264 @ 0xbe36a0]number of reference frames exceeds max (probably corrupt input), discarding one
[h264 @ 0xbe36a0]number of reference frames exceeds max (probably corrupt input), discarding one
[h264 @ 0xbe36a0]number of reference frames exceeds max (probably corrupt input), discarding one
[h264 @ 0xbe36a0]number of reference frames exceeds max (probably corrupt input), discarding one
[h264 @ 0xbe36a0]number of reference frames exceeds max (probably corrupt input), discarding one
[h264 @ 0xbe36a0]number of reference frames exceeds max (probably corrupt input), discarding one
[h264 @ 0xbe36a0]number of reference frames exceeds max (probably corrupt input), discarding one
[h264 @ 0xbe36a0]number of reference frames exceeds max (probably corrupt input), discarding one
[h264 @ 0xbe36a0]number of reference frames exceeds max (probably corrupt input), discarding one
[h264 @ 0xbe36a0]number of reference frames exceeds max (probably corrupt input), discarding one
[h264 @ 0xbe36a0]number of reference frames exceeds max (probably corrupt input), discarding one
[h264 @ 0xbe36a0]number of reference frames exceeds max (probably corrupt input), discarding one
[h264 @ 0xbe36a0]number of reference frames exceeds max (probably corrupt input), discarding one
[h264 @ 0xbe36a0]number of reference frames exceeds max (probably corrupt input), discarding one
[h264 @ 0xbe36a0]number of reference frames exceeds max (probably corrupt input), discarding one
[h264 @ 0xbe36a0]number of reference frames exceeds max (probably corrupt input), discarding one
[h264 @ 0xbe36a0]number of reference frames exceeds max (probably corrupt input), discarding one
[h264 @ 0xbe36a0]number of reference frames exceeds max (probably corrupt input), discarding one
[h264 @ 0xbe36a0]number of reference frames exceeds max (probably corrupt input), discarding one
[h264 @ 0xbe36a0]mmco: unref short failure
A film aspect értéke 1.78:1 - aspect arány javítása.
VO: [vdpau] 1440x1080 => 1920x1080 Planar YV12
[h264 @ 0xbe36a0]mmco: unref short failure 8/ 8 ??% ??% ??,?% 2 0 64%
A:53389.0 V:53390.3 A-V: -1.284 ct: -0.112 29/ 29 55% 6% 0.2% 2 0 47%

A pp miatt nincs képed.
Erről itt írtam:
http://hup.hu/node/81112

Asszem úgy kell, hogy -vo vdpau:deint=1 ,vagy 2, vagy 3.

Athlon XP 3000+, Nvidia 8400GS, zárt driver, vdpau-val smplayerből közel tökéletes minőség, XBMC-nél tökéletes, 1080p XBMC desktop-ról akadásmentes, máshonnan akad.

A szokás hatalma, nem hét!!!

XBMC - bár akkor is csak 720p megy de legalább megy.

Linux Mint Helena on P4HT

Tapasztalatom szerint sokat számít, ha a monitor felbontása kisebb mint a 1080p-s felbontás. Az átszámítás (skálázás) egy közepes erősségű gépnél már jelentős terhet jelenthet.

-----
Dropbox tárhely igénylése: https://www.getdropbox.com/referrals/NTI2MzM2MjA5