Az egyik legkomolyabb kerdes az attetel megvalasztasa. Ha fel akarjuk hasznalni az eredeti hajtomuvet, nagy penzt lehet sporolni, de akkor a szabadonfutot a meglevo elso lanckerekhez kell meretezni, hacsak azt is le nem csereljuk. (A tanulmanybringan fixen szegecselt tanyerok vannak.)
En egy 42/16-os (2,625) attetelt hasznalok 26"-os kerekkel, ezzel kb 28 km/h-val lehet haladni, 'uveghangon' porgetve a vegsebesseg 45 km/h felett van. En fel birok tekerni vele eleg extrem emelkedokon is (pl a Kerteszeti Egyetemrol a Gellert-hegyre a busz utvonalan), de jo kondicioban is vagyok hozza.
Fontosnak tartom megjegyezni, hogy a szabadonfuto idonkent cserere szorul majd, viszont a leszereles egyaltalan nem konnyu muvelet, en a legutobb koronggal vagtam le az elozot...
Agy:
- olcso 'konuszos' csapagyas agy: ~2500 Ft
- kozepes 'ipari' csapagyas agy: Bike+ Denver ~6000 Ft (draga, de 'orok elet')
Kullok:
- minosegi acelkullok: DT Champion 40 db 1800 Ft (ezen nem kell sporolni)
Egysebesseges szabadonfuto:
- olcso: Dicta 18T 1/8" 1700 Ft (nem fog sokaig tartani)
- kozepes: Shimano ~4-5000 Ft
Egysebesseges (szeles, 1/8") lanc:
- ? ('volt otthon'), kb 2-3000 Ft
Lancfeszito:
- olcso hazilagos fix egygorgos: kb. 2000 Ft
- draga ketgorgos rugos: 6-8000 Ft (!!!)
Vazcsere
Ez gyakorlat nelkul eleg nagy munka. A legtobb esetben itt mar erdemes elgondolkozni valami hasznalt, minosegi komplett bringa beszerzesen es atalakitasan is.
Vaz:
- hasznalt, regi alu MTB vaz (az acel szet tud rozsdasodni)
Villa:
- hasznalt oversize (1 1/8") CrMo merevvilla
Nyeregcso:
- hasznalt nyeregcso
Nyereg (az eredeti muanyag sines volt):
- olcso nyereg: Bike+/Bassano ~2500 Ft
Hajtocsapagy:
- olcso ipari csapagyas, fem cseszes monoblokk: ~3000 Ft
Kormanyszar:
- 4 csavaros alu Bike+ ~3900 Ft
Kormanycsapagy:
- hasznalt Ahead/oversize
Egyeb:
- uj kulso (olcso varosi): CST Traveller 26x1.4 1400 Ft
Az eredeti bringabol megmaradt: kormany, fek, fekkar, hajtomu, pedal, felnik, elso agy+kullok, hatso kulso.
---
Mint lathatjatok, pusztan a hatso kerek csereje legalabb 10-15.000 Ft munkakoltseg nelkul. Az egysebessegesnek azert van letjogosultsaga, mert egyreszt a nagy tobbsegnek soha nincs szuksege egynel tobb fokozatra a varosban, masreszt igy sok alkatresz lesporolhato a kerekparrol, igy a karbantartas is leegyszerusodik, a tomegcsokkenesrol nem is beszelve. A kerek a szimmetria miatt erosebb lesz.
---
Ha valakit bovebben erdekel a tema, batran keressen meg maganban, szivesen adok tanacsokat.
- LGee blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 1081 megtekintés
Hozzászólások
innen mar csak egy lepes a fixhajtas :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nincs tervben a fixi, max egy kipróbálás erejéig, mert egy hosszú lejtőn szeretek azért tekerés nélkül legurulni :)
előző blogbejegyzésben ígértem egy képet róla ha kész lesz, most itt van, egyelőre egy nem saját láncfeszítővel: http://noob.hu/07/0830/ss.jpg
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni