A Doom 3 engine (is) nyílt forrású lesz

Címkék

Az QuakeWorld-ön az id Software első embere, John Carmack (a Doom, Quake és Wolfenstein játékok mögött álló zseni) utalást tett arra, hogy a jövőben is folytatja a hagyományt és a korábban nyílt forrásúvá (GPL) tett játékmotorjai (Doom, Doom II, Quake, Quake II, Quake III Arena, ...) után mondható a Doom 3 engine-je is open source lesz. John nem akart időpontot mondani, de kijelentette, hogy "a Doom III stuff nyílt forrású lesz". Bővebben itt.

Hozzászólások

Sztem ez egy egész használható üzleti modell. Végülis aki nagyon játszani akar az úgyis megveszi, amikor meg már "elavultnak" számít az új motorokhoz képest, akkor meg megnyitják. Ebből tanulhatna pár cég...

sajnos.. pedig a legtöbb cégnél úgy van, hogy kijön egy játék, azzal elvannak egy darabig, aztán ~1(2) év múlva kijön a következő kiadás, onnan kezdve pedig a régi már senkinek se kell, kivéve néhány olyan őrültet, (mint pl én) aki képes 5-6 éves játékokkal játszani.. és így pl nem lennének olyan gondok, mint pl. az OpenTTD-nél, aminek az egész eredete kétes, mondván vissza lett fejtve az eredeti Transport Tycoon Deluxe.. ehelyett pedig próbálják eladni újra meg újra.. legutóbb most éppen a nintendo döbbentett meg, hogy a ~20 éves Super Mario-ért mindig pénzt kérnek... úgyhogy mostmár csak leginkább opensource játékokkal játszok.. de néha sokkal jobbak, mint amiket a bolban árulnak többezrekért... lehet hogy nincs csilivili 3Ds grafika, de legalább van játékélmény.. és inkább azér játszik az ember.. ha meg cool effekteket akar látni akkor nézzen TVt..
ennyi.

I hate myself, because I'm not open-source.

Nem is, de egy rakás fejlesztés beindul(hat), mint ahogy a mostani OpenArena is létrjött Q3-ból. Márpedig szerintem az ilyesmire van kereslet, mert ezzel a fejlesztés egy igen jelentős részét letudhatják, ha van egy ilyen szintű motorjuk.
Nemtudom pontosan mi a helyzet a kezdetektől fogva OSS motorok terén, de a 3D-ben a Quake-ek szemmel láthatóan jó helyet foglalnak el.

Az id software osszes regi engine-je GPL licensz alatt elerheto:
Wolfenstein3D (a regi), DooM engine, quake1-2-3, meg ha jol emlekszem, a Commander Keen grafikus motorja is!

-------------------------------------

|^^^^^^^^^^^^^^^| ||
|...BEER TRUCK..........| ||'|";, ___.
|_..._..._______===|=||_|__|......, ] -
"(@)'(@)"""**|(@)(@)*** **''(@)

igen, ez jó, nagyon is!!! vitathatatlan.

ha azt nézzük hogy a q2 motorját milyen jól lehetett továbbfejleszteni ... mer tették is ...

a q3 motorra még mielött megjelent már panaszkodtak a fejlesztők hogy macerás a fejlesztés vele mer komplikált ... erre az id ígáretéhez állítóllag híven a q4 motort egy jóval egyszerűbben hasznáható motornak írták ...

mindegy az apróság...

shedert nagy mennyíégben használ, modern, minden tekintetben ... és ha megnyílik ... lesz mit néznünk, mer már nincs akkora ugrás a következő generációig ... lassulnak a léptékek..

szerintem...

HL1-nek viszont kiadhatnák a teljes kódját (nem csak ami MOD készítéshez kell). Lehetne bugfixelni ezt-azt benne. Bár gyanítom, hogy köze van ahhoz, hogy ID motorra épül.

(Kötözködés: egyébként Half-Life, mert felezési idő a címe, nem fél élet. Kötözködés off)

_____
Legyél egyéniség! Ne köve$d a divatot! Használj te is Ubuntut! -- Nem vagyok egyéniség. :)