Parallels 3.0 for Mac: 3D GPU emuláció

Címkék

A Paralells bejelentette a népszerű Mac-re készített virtualizációs csomagjának 3.0-s verzióját, benne a régóta várt 3D GPU emulációval, amely lehetővé teszi, hogy Windows játékokat futtasson a felhasználója a virtualizált környezetben.

Quake 4 futtatása Mac OS X alatt virtualizált környezetben futó Windows XP-n:

Bővebben itt.

Hozzászólások

DirectX10 feltétele a gpu virtualizálhatósága, ha jól tudom. Gondolom az olyan kártyákat könnyen lehet majd virtualiálni, ráadásul teljesítményveszteség nélkül, szal remélem vmware-kvm-xen-virtualbox stb. is hozza majd ezt a ficsört.

Ezt mi nem mondtuk. Nem ismerem a parallels megoldását, de nem irtak dx10 -et követelménynek; valszeg megoldották nem-dx10 karival is a dolgot.
Én csak annyit mondtam, hogy a dx10 kompatibilis hardverrel, amely -ahogy a vanderpool és a pacifica a procikban- virtualizálható, remélhetőleg a nem kereskedelmi termékekben is megjelenik a vidkari-virtualizáció (persze a parallels megoldását is jó lenne megvalósítani, de talán túl bonyolult vagy mittomén).

na elmagyarazom, mert latom nem ertik sokan :P

"dx10 supported" matricat csak akkor nyomhatnak a csicsas dobozukra a videokartyagyarak, ha tamogatja a kartya a virtualizaciot. amit majd ki lehet hasznalni dx nelkul is ;)

es akkor majd tudtok call of duty 5-ozni linux/macosx alol, aminek imho kb semmi ertelme

viszont felvetette valaki azt a problemat, hogy cad es egyeb grafikai programokat szeretnenek virtualizacio alatt futtatni, mert kioregedett alola a sgi munkallomas.
na ez nekik nagyon jo lesz, ha mukodik majd :)

ha ez egyaltan mukodik ilyen esetben (marmint mas architektura emulaciojanal), amiben nem vagyok biztos, de majd valaki megmondja :)

--
The Internet has evolved from smart people in front of dumb terminals to dumb people in front of smart terminals.

Én azt értem, hogy a DX10 dolog, csak marketing fogás, de az is igaz, hogy a Parallel-es srácok nem is nagyon emlegetik (illetve én eddig nem láttam). Ők mindenütt GPU támogatásról beszélnek, ami akár a DX8-at is jelenthetné (valószínűleg legrosszabb esetben is DX9-ről lehet szó). De!

Ha valóban DX10-ről van szó, akkor szerintem tévedsz, mert ennek csak a játékoknál (Call of Duty 5, ha már ezt említetted, bár az első megjelent DX10-et támogató játék a Heroes...) van jelentőssége. A legtöbb grafikai program csak OpenGL-lel, illetve azzal is megy.

Persze nagyon jó lenne egy komplett virtualizációs eszköz, amiben minden megy gond nélkül, legyen az DX10 vagy bármi más.

Ja, még annyit, hogy CoD5-öt nyomni pont annyi értelme van Linux/MacOSX alól, mint Windows alól. :))))

Látom Parallels Workstation van Linux alá is! Hátha abba is integrálnák ezt a dolgot, kíváncsi lennék a teljesítményre! Bár, fizetös,de biztos van olyan, akinek megéri/né megvenni/használni!

<= PcZ On LinuxOS -- Powered By Gentoo Linux =>

'Software is like sex: It's better when it's free!'
By Linus Torvalds

Csendesen ugyan, de eddig is volt valamennyi 3D support Parallelsben. Akkor esett le a dolog, mikor Rebels Threespace vackat buvoltuk, es az elso kodkezdemenyek csak Windows alatt mukodtek. Akkor szuksegem volt egy XP-re es ez alol ment. Ami meglepo volt, hogy par tizezres poligonszamu cucc teljesen siman porgott, kozel ugyanolyan FPS szammal, mint utana nativan OSX alol.

---
pontscho / fresh!mindworkz

Az opengl, nem? Nekem voltak opengl-es cuccok amik siman mentek parallels alatt...

Tovabba nemakarok 2 postot tehat ideirom. DX8.1 van benne. Hogy miert?

1. Azt irja vista aero support kesobb lesz (ehez dx9 kell)
2. A vmware 1000 eve tartalmaz dx8.1/opengl lehetoseget. Eppen ideje volt hogy vegre a parallelsbe is bekeruljon. Ha lesz hangulatom "szetbaszni" a jelenleg fentlevo parallelst egy betaval akkor megmondom mivan benne :D

---
Apple iMac 20"
áéíóöőúüű