"Elhagytuk a papírt! Lehet, ezzel leromboltuk egy hidat ami a múlthoz vezet. Hogy érthetőbb legyen, itt van egy példa: az Amerikai Egyesült Államokban ma már nem tudnak előszedni és használni népszámlálási adatokat a 80-as évekből, mert a technológia nem teszi lehetővé. Más szoftvereket használtak akkor, mint most. Ez minden elektronikusan tárolt adattal előfordulhat majd a jövőben, hiszen az információs technikák gyorsan változnak.
Az elektronikus adatkezelésre, egyelőre nincs egységes megoldás. De vajon miért? Nyílt vagy zárt szabványok segíthetik a jövőt? Ezt próbáljuk feltárni a Kultúrház Háttérben, a válaszok gyaníthatóan az üzleti érdekek mentén mozognak majd."
A műsor megnézhető itt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 6125 megtekintés
Hozzászólások
erről a népszámlási adatelérési problémáról tudnál küldeni valami linket?
szeretném felhasználni egy előadás során.
köszönöm
k
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szintén nagyon szeretném elkérni azt a linket vagy anyagot én is. Szakdolgozatba menne bele.
köszi!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
remélem ez a 2 link segít:
http://chnm.gmu.edu/digitalhistory/links/pdf/preserving/8_3c.pdf
http://www.technologyreview.com/printer_friendly_article.aspx?id=14583
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A TVsek mondták, mutatták. Így nem tudom veletek megosztani. Marad a Google.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
sajnos én semmit sem találtam. illetve vannak adatok 1790-től 10 évente, kivéve Massachusetts, ahol 5 évente....
én így nem tudok rá hivatkozni. ha valakinek nagyobb szerencséje van, akkor vagy ide vagy magánba írja meg a linket.
köszönöm
k
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt hiszem napokon belül ismét a kezemben lesz. Publikálni fogom.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
koszonom!
k
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
marad a google, illetve inkább marad így ahogy van a fud, a bullshit, a csúsztatás, miszerint azt jelenti a más technológia, hogy "Más szoftvereket használtak akkor, mint most", és ezért "nem tudnak hozzáférni" 30 éves "adatokhoz"
számtalan érv szól a nyílt formátumok mellett, de nem az ilyen census bureaus bulvár
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem ezért nem tudnak, hanem mert nincsenek meg dokumentációk a régi adatformátumhoz, kidobtak mindent ami kelett hozzá, elfelejtették időbe átkonvertálni, lustaság, hanyagság stb. Mindez viszont a lényegen nem változtat, vagyis hogy nem szívnának annyit, ha nyílt formátumot használnanak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
erről nem vagyok meggyőződve, mert ez már nem csupán szoftveres probléma
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tehát nem az összgzett eredmények, hanem a tétel adatok lehetnek problénásak.
Lehet, hogy az információ amire hivatkoztak hamis, bár én nem gondolnám ezt feltétlenül.
Mint észreveheted nem tudtam végig mondani, a kérdésre a választ, de a lényeg az, hogy lehet olyan formában, esetleg olyan hordozón, hogy amennyiben nem eléggé fontos, akkor lehet, hogy az "előszedjék".
Ismerek olyan céget (nagyon nagy és részben magyar) akinek nem 30 hanem kevesebb mint 20 éves anyagai vanak olyan formátumban, melyet má Ő nem tud visszaolvasni (technolóia váltás miatt, és eszköz hiányában). Persze ha szánna rá elegendő pénzt, akkor ez nem lenne gond. Viszont az anyag annyira nem fontos, meg van (fizikailag) s lassan letelik a megörzési idő is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"A TVsek mondták, mutatták."
vs.
riporter: egyébként igaz, amit a bevezetőben mondtam, hogy 25 évvel ezelőtt...?
Balsai Péter: igen, igaz.
[bizonyára az spiráluniverzumok téridő kontinuum csavarodása okozza a tények ilyetén furcsa egymásbagabalyodását, nem érdekes amúgy ;]
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
lol
--
ubuntu linux member
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ugye azt mondtam, hogy tévések és nem azt, hogy riporter
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"ugye azt mondtam, hogy tévések és nem azt, hogy riporter"
ezt kétszer is el kellett olvasnom, mert elsőre nem hittem el, hogy a szabad szoftver honi apostola képes ilyet beposztolni.
ezek szerint a "tévesek mondtak, mutattak" valamit, s te ezt két perc múlva a legteljesebb lelki nyugalommal beleszakértetted a világba.
[talán van ügyesebb módja is annak, hogy a FOSS-t valaki hatékonyan és folytatólagosan lejárassa, de hogy a top háromban benne vagy, az tuti :[
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Engem számos dolog zavar, néha úgy érzem, hogy amit mi, akik tényleg csinálunk valamit (és nem húszkás perl programokkal sztároljuk magunkat), szisztematikusan, türelmesen felépítettünk, azt valaki zseniális húzásokkal igyekszik a sárba tiporni. Rendkívül veszélyes a hazai szabad szoftver társadalomra, hogy Babót legitim képviselőként fogadják el sok helyen. Az a baj vele, hogy az ő hozzáállása, felkészültsége alapján ítélik meg a szsz közösséget. Ha ő baromságot mond, akkor szív mindenki.
Annak idején az LME-nek sajnos nem sikerült értelmesen felhasználnia az államtól kapott kísérleti tízmilliót. Azóta fel sem merült, hogy támogatnák a szabad szoftvereket. Azokat sem, akik már felmutattak valamit (több ilyen van, az SzSzI-t és az LME-t évek óta nem számolom ide). Szerintem jobb lenne, ha Babó inkább növénytermesztéssel foglalkozna. Az SzSzI szerintem egyértelműen nem a jószándék, hanem a pénzkeresés, siker és fontoskodás miatt jött létre. Olvassátok el, hogy mit írnak magukról. Úgy gondolták, hogy létrehoznak egy szervezetet, ami mindenki fölött áll. Gondolom az volt a koncepció, hogy szépen beszedi az állami pénzeket, és annak ad, aki szimpetikus neki. Egyelőre úgy néz ki, hogy nem sikerült az LME kormányzati kapcsolatait elég hatékonyan felhasználni (mellesleg lassan ideje lenne azon is elgondolkodni, hogy az LME-t meg kellene szüntetni, mert jelen formájában nincs semmi értelme). Nem mondom, hogy szerencsére. Én valójában örülnék neki, ha lenne egy erőteljes szervezet, ami támogatást szerez az államtól szsz projektekre. De nem arra, hogy cégeknek adja valami titokzatos projektre (lásd SzSz Kompetencia Központ).
Szóval ha már megvan az SzSzI, és tényleg az a szándék, hogy képviseljék a szsz ügyét, akkor ezúton kérem a szszi alapítóit, hogy adják oda a kormányt valami értelmesebb embernek. Babó nem jó vezetőnek. Nem ismerem az érdemeit, így nem is kétlem őket, de a szsz ügyének többet árt, mint használ. Ha valóban használni akartok a szsz-eknek, akkor tegyétek félre.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sajnálom. hogy nem tetszik neked amit teszek. Szintén sajnálom, hogy ilyen szerencsétlen lett a riport eleje, a gondolat menetemet félbeszakították.
(Megjegyzés: Még mindíg nem csak az a dolog létezik amiről hír van az interneten)
Tudom, hogy sokan vannak pl. te is akik szisztematikusan építenek valamit.
Mi is és mások is építünk valamit, te úgy gondolod pénzt nyúlunk le, mi meg úgy gondoljuk, hogy pénzt költünk. (A pénztárcánk egyenlege legalább is azt mutatja). Az SzSzI nem 20 soros perl scripetkkel sztárolja magát. Az Ojote projektben elértük, hogy nyilvánossá lehessen tenni az interfészt, bárki megírhassa a kezelést. Mi megírtuk a kezelést, publikáltuk a forrását.
Ha hiszed ha nem a várólisták kapcsán sem egy 20 soros perl script készült. Van abban jáva (JBOSs) és publikálásra került.
Ha veszed a fáradságot és megnézed a háziorvosi programot ez sem 20 soros perl script, hanme Delphi és sok ezer sor.
Igen javítottunk pl, a joe-ba, a Sympaba és sok másban. Mindíg kőzzétettük a kódot és visszaküldtük a javítást a fejlesztőknek.
Igen szeretjük a Perlt (is).
Te tudod, hgy az SzSzi másokkal együtt készített szabad szoftvereken alapuló ECDLre felkészítő anyagot?
Te tudod, hogy ezt közzé tette és bárki számára elérhető?
Arra kérlek, hogy ne alkalmazz ellenem vagy az SzSzI és LME ellen olyan mind a kettönk által ismert típusú és forrású kommunikációs technológiákat melyek nem a szabad szoftver hanem egy egészen más (közösség) repertoárjában szerepelnek.
Az LME-ről:
Bár a múltjában valóban voltak nagyon érdekes dolgok, az elmult három évben az LME a vállalásait teljesítette.
Mostmár az LME igyekszik törvényesen és jogkövetően a vállalásait teljesítve működni.
Nekem is nagy könnyebség lesz, hogy júniusban új elnökséget és elnököt választ az egyesület.
Az, hogy az LME megszűnik vagy sem illetve mit csinál az az LME, mit nem közgyülésének, illetve utánna az elnökségének és tagságának a dolga.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ennyire rosszindulatú hozzászólást már rég olvastam itt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ennyire ostoba hozzászólást (mint a tied) már rég olvastam itt.
(te jössz, de inkább gondold meg ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én 99-ben már ott voltam az LME keddi gyűlésein. Akkor a mai vezetőség jó része (vagy talán az egész?? nem tudom), még nem is hallott az LME-ről. Soha nem voltam LME tisztségviselő, mert úgy ítélték meg, hogy túlzottan a professzionalizmus irányába akarom vinni a dolgokat. Végül is ez lett belőle, de sajnos másképp, mint ahogy én annak idején képzeltem. Később, mikor látszott, hogy az LME életképtelen (a KKGY megválasztott egy elnökséget, akik deklatálták, hogy semmit nem fognak csinálni /egyébként hiánytalanul teljesítették :)/), részt vettem az FSF.hu Alapítvány megalapításánál. Tudom, hogy miről beszélek. Rosszindulatú lennék? Nem hiszem. Szerintem döntse el mindenki az alapján, hogy mit tettem eddig a szszekért.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bocsánat, most utánanéztem, Ago és Zeller már biztosan akkor is ott voltak, és tolták. Respect.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Gondolom az volt a koncepció, hogy szépen beszedi az állami pénzeket, és annak ad, aki szimpetikus neki."
Erre a mondatodra gondoltam.
Egyébként egyik szervezetet/személyt sem ismerem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Idézet az szszi honlapjáról:
"
A Szabad Szoftver Intézet aktívan részt kíván venni a szabad szoftvereket létrehozó, vagy azon alapuló projektek kialakításában és támogatásában. Ennek érdekében az SzSzI összefogja a szabad szoftverrel foglalkozó cégeket és szervezeteket a saját neve alá, és közösen fellépve képes megteremteni és biztosítani a megfelelő gazdasági és szakmai hátteret. A kisebb méretű vagy tőkeerejű cégek számára így az eddig megszerezhetetlen projektek elérhetővé válnak.
A megfelelő számú szerződött szabad szoftverhez értő magánszeméllyel és céggel együtt a Szabad Szoftver Intézet olyan szakmai és gazdasági erőt képvisel, mellyel a minisztériumok és az állami szervezetek felé képes igazolni alkalmasságát a nagy, akár országos méretű projektek végig vitelére. Az SzSzI létével azokat a szabad szoftveres projektekkel kapcsolatban felmerülő kételyeket akarja eloszlatni, melyek szerint nincs megfelelő számú szakember és gazdasági erő a szabad szoftverek mögött.
"
Én ezt, és az LME kormány-átvételét (illetve kormányzati kapcsolatainak megszerzését) nem tudom másként értelmezni. Amióta a későbbi SzSzI lett az LME vezetőségének gerince, azóta mást se hallani az LME-től, mint hogy minden kérdésre az SzSzI a jó válasz. Ami lehetne igaz, de szerintem a jelenlegi vezetőséggel a szakma részéről folyamatos ellenállásba fognak ütközni. Nem véletlenül mondtam konstruktív módon, hogy találjanak egy megfelelő vezetőt, aki már bizonyított. Ha destruktív lennék, azt mondtam volna, hogy az SzSzI-t nem kérte senki, ne akarjon semmilyen szervezetek élére állni, hanem szüntessék meg.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
http://chnm.gmu.edu/digitalhistory/links/pdf/preserving/8_3c.pdf
Valóban a ~20 év téves ~40 év a helyes.
Lehet bocsánatot kérni
Még info ami hasznos lehet:
http://www.technologyreview.com/printer_friendly_article.aspx?id=14583
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
először is köszönöm a linkeket!
A Nara anyagból kicsit kivonatolnék:
* az egész ügy az 1960-as népszámlálásról szól
* 1975-ben készített feljegyzés szerint 7297 szalagot UNIVAC II-A, 1678 szalagot UNIVAC III-A, 146 akkor használatos egyéb egységgel.
* 1979-ben 642 szalagbol 640-en sikeresen migráltak. 2 eltünt, ezért nem migrálták. 0.2% adat eltünt. a jelentés szerint ennek oka tárolási probléma és fizikai sérülés okazta, nem technológiai elavultság. (függetlenül az adatbázis vagy fájlformátumtól ezek elvesztek)
* egyébként az adatok 2032-ig titkosak.
bevallom gyorsan futottam csak át, lehet hogy elsiklottam a lényegen, de talán nem véletlenül az a címe, hogy "Mitosz és valóság az 1960-as népszámlálásról".
a másik cikket emésztem, de az újságírótól származó anyag valóban ezt a problémát feszegeti, de nem a népszámlálással kapcsolatban, és sok-sok feltételezéssel.
mindenesetre nagyon érdekes volt, mégegyszer köszönöm
k
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Keresik még, remélem ők megtalálják az igazit. Ami megvan be teszem ide, mert mostmár engem is kezd nagyon nagyon izgatni a dolog. Nem akarom elhinni, hogy csak magyar specialaitás az adatok elvesztése formátum problémk miatt
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
abban biztos lehetsz, hogy nem magyar specialitás, de egy ütős "referencia" valóban jól jönne...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Lehet bocsánatot kérni"
rendben, akkor én a teljes szabad szoftver közösség nevében elnézést kérek azoktól a nézőktől , akiket megvezettél ezzel a FUD-dal.
s ha majd máskor is orbitális ökörségeket nyilatkozol ész nélkül, csak szólj nyugodtan, én bármikor elnézést kérek helyetted.
remélem ez így okés.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mint látod én küldtem be a 2 anyagot, sőt én kértem Kálmánt, hogy itt a HUP-on reagáljon rá.
Nyilván azért tettem, mert ha tévedtem el akarom ismerni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én is bocsánatot kérek, azért, hogy nem voltam amerikai népszámlálás tételadatok ügyben eléggé tájékozott, és gyanakvó. A többi beleértve az Ékszert, Chiwriert,R. Bacont, az első repülést stb. megállja a helyét.
Azzal együtt, hogy mostanra meglehetősen sokat kutakodtam a adatvesztés témában arra jutottam, hogy valóban nem bizonyítható, hogy az adatok teljesen vagy nagyrész elvesztek. Az sem, hogy nem. Elég fura az összkép. A "valóság" odaát van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem személy szerint szerintem az is gondot fog okozni 20 év múlva, hogy hogyan érjem el a mai adathordozón elhelyezett anyagomat. Majd keresnem kell olyan embert, akinek van még a padláson DVD olvasója. Utána ráérek majd a formátumról aggódni. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miért, biztos vagy abban, hogy 20 év múlva még olvasható lesz az a dvd? Naiv gondolat :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha fontosak az anyagaid, akkor időnként, főleg technológiai váltásoknál, átírod új adathordozókra.
Gondolom te is selejteztél már le CD-ket, úgy , hogy a tartalmukat DVD-re írtad át...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
gondolom volt is röhögés a téma kapcsán, hogy az MTV-ben wmv formátumban teszik ki a műsorokat :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hasznalhato link:
`mplayer http://video.hirado.hu/videok/kulturhaz/20070504/02_250.wmv?MSWMExt=.asf` :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Offtopic(?):
Az MTV video archivuma hogyan működik? Most pl. meg kéne tudni nézni a műsort?
Kinduló URL:http://video.hirado.hu/videok/kulturhaz/20070504/02_250.wmv
wget http://video.hirado.hu/videok/kulturhaz/20070504/02_250.wmv :
Ref1=http://video.hirado.hu/videok/kulturhaz/20070504/02_250.wmv?MSWMExt=.asf
Ref2=http://195.70.55.209:80/videok/kulturhaz/20070504/02_250.wmv?MSWMExt=.a…
Nos ezeknek már a mediára kéne mutatni, nem? De nem, pl a Ref1-et wget-elve:
Ref1=http://video.hirado.hu/videok/kulturhaz/20070504/02_250.wmv?MSWMExt=.asf
Ref2=http://195.70.55.209:80/videok/kulturhaz/20070504/02_250.wmv?MSWMExt=.a…
Azaz magára mutogat. Hol a hiba?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A gonosz hirado.hu nézi a referral-t legnagyobb valószínüség szerint.
--
- Miért jó a mazochistának?
- Mert ha rossz, akkor jó. Ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ennél egyszerűbb a megoldás: a user-agent a lényeg. Gondolom mplayer képes WMP-ként fellépni. De lehet hogy a http requestbe van valami specko. Majd A'rpi megmondja a frankot.:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mplayer-el se megy. Mplayer-Plugin úgy nézem nem tudja átvenni a proxy beállításokat. Kézzel megadava a proxy beállításokat és mplayert indítva nem kapom meg a media stream-et.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
probald ilyen formaban: mplayer http_proxy://ip:port/http://tenyleges_cim
udv Zoli
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megoldva, félig. Otthon proxy nélkül direktben mindket modon (mplayerplugin, mplayer url) megy. Valószínűleg hulye a céges proxy az MTV meg az UA-t nézi. (próbáltam máshonnét is direktben csak wget-tel, ugyan ugy nem jott a stuff)
kecsa
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ugye a cegednel nem linuxos atjaro van hanem isa?
szerk: nekem squid+mplayer parositassal mukodik barmifele useragent trukkozes nelkul
udv Zoli
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nálam MPlayer először "MPlayer/1.0rc1-4.1.1"-t küld user-agentnek majd "NSPlayer/4.1.0.3856"-al már jön is a stream.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
MPlayer-el is le lehet dumpolni, csak így ki kell várni a videó teljes lejátszási idejét.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ennek ellenere az .asf-es vegu link mukodik mplayerbe a sima nem :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
*.txt mindörökké
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
igy van. de kizarolag papirusz adathordozon :)
A'rpi
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szerinted miért fejlődik az OCR technológia? ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért a történelem során már elég sok könyvtár/irattár égett le. Gránitba kell vésni :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
10kg-os kalapács vagy csákány + anarhista francia huligánok? :)
--
- Miért jó a mazochistának?
- Mert ha rossz, akkor jó. Ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ezért is digitalizálják őket:
mek.oszk.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
igen, de 10 év múlva majd nem bírjuk olvasni őket! :D
---
Reactor error - core dumped!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én is azt hittem pár éve, aztán jött az unicode..., azóta már a txt-ben sem bízhat az ember
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A unicode-nak ehhez semmi köze. A txt fájlokban régebben se volt információ arról, hogy milyen kódolás szerint kell értelmezni a bájtokat, meg most sincs.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tévedés. Az unicode kódolású fájlok első 1-2 bájtja megmondja, hogy mivel kódolt: UTF-8, UTF-16-LE, UTF-16-BE... Az már más kérdés, hogy a windows nodepadját leszámítva mást még nem láttam használni (jó, windowson nincs is fent n+1 editor).
--
hup.user.js
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
első 2, 3 vagy 4, de a bom inkább csak endianness jelzésre való, ráadásul utf-8 esetén eléggé l'art pour l'art, mivel ott nincs bytesorrend értelmezési probléma
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A fájlok nem unicode kódolásúak. A unicode az csak egy sorszám szimbólum hozzárendelés.
Ennek nincs köze ahhoz, hogy milyen kódolással van egy txt létrehozva.
Ajánlott olvasmány: http://www.joelonsoftware.com/articles/Unicode.html
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
No, grat, hogy ebbe kötöttél bele. Tudom, hogy helytelen, de amíg mindenki tudja, hogy mit jelent, addig lehet használni. De ha nagyon kötözködő hangulatban vagy, akkor a gőzmozdony helyett is inkább a gőzpöfögészeti tovalöködöncöt használd, mert az olyan jó hosszú, meg úgyis annak akarták hívni :S
--
hup.user.js
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Inkább olvasd el a cikket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Novelles emberke nem állt egyik oldalra sem, de elomdta, hogy Novell mindkettőt tudja, meg, hogy a Novell jó.
Kis bonuszt megérdemel a cégétöl a fizetéséhez :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Zsocit ezért szeretjük, mert szakmai tudása mellett nagyon politikus tud lenni, én pl. erre teljesen alkalmatlan vagyok.
Másrészről nehéz itt oldalakra állni. A cél a nyílt szabványok használata. OXML még nem nyilt, de az lesz, ezt az MS átnyomja, izomból. Nem gyártófüggetlen, de defacto (lesz), a felhasználók érdekeit is szem előtt kell tartani. Személy szerint örülnék már annak is, ha az odf oxml közötti átjárás maximálisan _minden_ oldalról megoldódna. ez kinyitná versenyt és nem szűkítené és szabadabb a választás lehetősége és ezért örülök, hogy a novell ezen dolgozik. Idéznék egy beszélgetés részletet Michael Meekstől, amivel maximálisan egyetértek:
DJ: What do you think of Microsoft's OfficeOpen XML, and why do you think they chose that name?
MM:[...] I don't think there's a 'right' answer; we'll see which one wins in the marketplace. I think the people at Microsoft would love to be able to have an ODF format and throw away some of these legacy tail things. In OfficeOpen XML there are things like 'lay this document out like Word 95', 'lay it out like Word 97', 'lay it out with extended Asian hints'. Maintaining these and ensuring that they continue to work is a really big pain.
DJ: I suppose you've had the advantage of working from scratch, with ODF...
MM: Right. Some people say that ODF is just a dump of what Sun did, but I think that's unfair. Actually, I think it's a really nice way of representing data, with a unified table model. It is a beautiful thing; it's way shorter, smaller and more succinct than Microsoft's XML, but is that what the customer wants? At the end of the day, I think standardisation is good for everyone.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni