Hülyének nézik az embert?

Fórumok

A történet ott kezdődik, hogy tönkrement az egyik LCD monitorom - a
márka/típus nem lényeges. Visszavittük ahhoz a bizonyos METRO
nevezetű céghez. Már ott kezdődtek a gondok: Kifogást emeltek, mivel
a monitor fél éves volt és nem volt meg a doboza, ami nem kicsi.
Kidobtuk. Ott humbukoltak, hogy mert nincs meg, és nem akarták
visszavenni. Kértem az üzemvezetőt. Ki is jött, és mondta, hogy
kerítsenek egy dobozt. Ezzel itt le is zárul a dolog első fele.
2006.11.17 volt ez.
Ismeretlen: A közvetítő cég vezérigazgatóját ismerem, fel is
hívtam, hogy hát „mi a helyzet”. ...És hozzájuk meg nem érkezett
arra fel monitor. Mondom: jó. Felhívóm a metrót és a monitor még
mindig ott áll dobozhiány miatt. Este az üzemvezető elvitte a monitort
a céghez.
Tegnap: Hívtak, hogy "kész".
Ma: Voltam bent. Ott a monitorom - mondom - próbálják ki, erre
mondják, dugjam be ahova akarom... Ezen kicsit fent akadt a
szemöldököm. Ott volt egy mitugrász kis .... darab.

A munka lapon ez szerepel:
Meghibásodott készülék: Hibajelenség: ....stb
1. Márka/Típus 19" TFT Pixel hiba(hiány képpont) 384

Elvégzett munka
1. Nem gazdaságos a javítás, drága lenne. Az LCD rossz
Ja, most le írhatnak egy trágár szöveget de az nem segít. Ezt szóvá
tettem, hogy mi az hogy több mint két hetet ülnek egy szar monitoron.
Erre a mitugrász megszólal, hogy 400 pixel hiba fölött cserélik.
Azért eltudjatok képzelni, hogy a monitor közebén egy nagy fekete
pont, a monitor tetejéig és az aljáig egy csík van. Erre meg szólal a
mitugrász (gondolom, látta rajtam , hogy szét robbanok), hogy nyugodtan
üthetem az asztalt, akkor se fog történni semmi. Hozhatom az
ügyvédem, meg minden humbuk. Mondom én, a bíróságra megyek. Közben
hívtam az üzemvezetőt: "elfoglaltság miatt nem jön ki" ( jó
édes..... ). Ezzel itt vége is a METRO-ba való dolog. Ja, még
felejtettem ,hogy jegyzőkönyvet írtam. 72 órán belül értesítenek.
Fogyasztó védelem hív: Aki ott ült, egy seggarcú volt, körülbelül
nem értett semmit. Mondom, tud valaki törvényt mondani: válasz nem.
Mondom, akkor mit tudok ilyet esetbe csinálni? Erre azt mondja, ha nem
történik semmi, írjak nekik levelet.
Törvények az ide vonatkozó dolgok:
1959.évi IV. törvény - PTK - §248
49/2003.(VII.30.) GKM rendelet - a fogyasztói szerződés keretében
151/2003.(IX.22.) Korm. rendelet - az egy tartós fogyasztási cikk
Megjegyzés: Elnézést a helyesírási hibákért. Kicsit ideges vagyok.
Plusz az esetleges trágár kifejezésekért.
Update: a szerviz kapta meg: 2006.12.18
Update1: Hibak javitva by pepolinux

Hozzászólások

Kis üzletben - ismerősnél - oldottam meg régebben a vásárlást.
Most a munkahelyem egy ilyen.
A Sams_ng monitorokkal kapcsolatban tudok garanciális minimumot mondani a hibákra:
3 pixelhiba alatt semmi javítás; affelett viszont minden további nélkül. Ez nagyjából a többi márkára is igaz; ez mondjuk nagykerfüggő is...

--
//:wladek's world

Ha emlékeim nem csalnak az LCD monitoroknál egy ISO szabvány tartalmazza, hány pixelhiba felett kötelesek hibásnak tekinteni. Viszont úgy emlékszem, hogy súlyozottan szerepelnek azok a hibák, amelyek a monitor közepén vannak stb. Tehát, ha kevesebb pixelhiba is van, de mind a monitor közepén akkor is cserélni kell. De meg kéne nézni a pontos szabályozást, mert már a nyavaja sem tudja.

Megmondanád, hogy miért kellett két helyre is belenyomatékolni?

--
trey @ gépház

TV jó reklám lenne a metro-nak asszem egyből lenne új monyid hmm ilyen a tescoo is dvd-m 30napon belül cserélni kellett volna(jah vásárlás másnapján vissza is vittem de mivel nemvolt több db. nemtudták cserélni)2hónapot vártam mer a szervíz így úgy stb, ha hiba van benn, cserélniük kell mégha egy kis pont akkor is! gondolom vásárláskor nem írtál alá olyan szerződést hogy hány pixel alatt /felett cserélik a monyid, nyugodtan bíróság s média s az internet én ezzel fenyegettem őket hogy mindenhol szét kürtölöm mekkora sza*házi stb stb. másnap hívtak ott a dvd legyél gátlástalan még ha féléves a cucc akkor is!!a garancia az garancia ha van doboz ha nincs, ha nagyon kell meg szerezz egy dobozt kölcsönbe:) sok sikert

Be is xarnék, ha 384 pixelhiba mellett nem cserélnék.

Aztán meg nem értem, hogy ha nem javítható miért nem adnak egy újat? Garanciális elmondásod szerint.
Ha nem tudják sem javítani, sem kicserélni, adják vissza a pénzt.

Volt egy nő mögöttem az meg merevedett neki olyan gépet és nyomtatott adtak ami használt volt ki volt bonta es vissza volt csomagolva plusz még rajta volt az iroda azonositja de nyomtatoba használt patron..stb érdekes cég.
--
1 leszel vagy 0 élő vagy hulla!

nem a metro a hibas, hanem te! ...mert naluk vasarolsz.

Na én nem akarok feszülni, és minden tiszteletem a HUP-é, de nem k*rvára mindegy, hogy hogyan ír vazz ???? Én el tudtam olvasni és szerintem még néhány "millióan" el is tudják probléma nélkül....:))) pfff.

Inkább legyünk vele megértőek, szerencsétlennek felb*szták a lelkét a padlástérig, örüljünk, hogy itt megnyugvásra talált.

Na világbéke és rendkívüli nyugalom mindenkinek.

Egyébként ez jutott először nekem is eszembe, ilyen helyen nem szabad megvenni, ilyen "problémás" árut. Számítástehnikai cuccot, csak és kizárólag szaküzletben. Ott is vannak problémásabbak persze, akik (többnyire) a gamerekre rendezkedtek be.
Egy régebbi gépembe szerettem volna új vinyót, de a gép (900-as Celeron) nem kezelte az újabb 160Gb-ost, ez már megvolt. Beszéltem az üzlettel, egyik alkalmazott mondta vigyem be, beraknak egy 80Gb-ost, felismeri-e ezt. Megnézte egy másik srác (hatalmas arca volt, lekezelően beszélt) fél óra és lesz eredmény. 20 perc múlva jött a telefon, nem jó a táp (előtte dvd-t néztem, kihúztam és vittem be az üzletbe, a dvd is benne maradt). Hitetlenkedtem, jónak kell lennie, mondtam filmet néztem. Erősködött nem jó, kicseréli a tápot kipróbálja úgy. Két perc múlva újabb hívás elnézést bocs stb. a táp jó az ő kábele szakadt, azért nem ment a vinyó téma, amiért is mentem. Visszamentem, mondták nem megy a 80-as vinyó sem, sokmindenre nem használható, arra céloztak vegyek újat. Géppel haza majd be a 160 gigás vinyó. Szépen felismerte, ahogyan a haverom mondta valszeg hardveres resetet csináltak az alaplapon (én csak az elemet vettem ki) mindent beállítás törlődött és simán ment a nagyobb is. Most az a gép osztja a netet és megy régóta megbízhatóan. Abban az üzletben azóta sem vettem semmit, pedig színvonalas hely egyébként.
Amikor ezt a gépet vettem vittem a vinyót, a meghajtót, az eladó beszerelte és folytatta volna a Debian telepítést, de otthon van csak telepítőlemeze :)) Persze ha lehet ezen a helyen veszek mostmár...

Bocs ha hosszú voltam..

"Paraszolvencia: Olyan védelmi pénz, amit magadtól adsz" Litkai Gergely

Mi vettünk az idc.hu nál monitort (szegedi bolt, bár már van több helyen is az orszgában ha jól tudom) viewsonic monitor volt, a nyitólapon hirdetve, egyrészt az ár, másrészt fél képernyős betűkkel írva, hogy 1 px garancia, ami azt jelenti, hogy ugye egy pixel hibás, akkor cserélik. Általában kerülöm a boltot, mert már jártam meg, de ennek a kísértésnek nem bírtam ellenállni (tényleg jó áron volt), úgyhogy megvettük. Műszaki rajzoláshoz kell a monitor, úgyhogy tényleg zavaró 1 pixel hiba. Új korában nem volt hibája, de idővel csak megjelent rajta 1 pixel hiba. Szóltak is, hogy ilyenkor mivan, mondtam semmi gond, becsomagoltuk (original csomagolásra vigyázunk, azt tenyleg illik elrakni szvsz), vissza boltba, ahol kiderült, hogy máshova kell vinni a garancia miatt. Ennek mondjuk örültem, mert gondoltam, hogy bárhol máshol korrektebbek a garanciával, mint az IDC-ben... :) El is vittük, ahol kiderült, hogy 5 pixeltől garanciás a monitor... Mondtam, hogy én 1 pixelesnek vettem, azért hoztam el, mire elmondta, hogy van vitájuk a forgalmazó bolttal, mert rendszeresen hazudoznak (nem tudom miért nem lepett meg), de kiderült, hogy van egy félig meddig ismerős a szervíz helyen, így sikerült lealkudni 1 pixelre a garit, DE akkor az teljes pixel hiba legyen... Kiderült, hogy nem teljes pixel hiba, mert lila színű fehérnél, ami mittomén mit jelentm pontosan, de csak 2 színkomponens rossz, tehát ez 2/3 pixelhiba... Na itt már tényleg csak röhögtünk a dolgon, és azért használhatatlannak nem nevezném a monitort így se, ráhagytuk azzal, ha romlik, akkor újra elhozzuk. Hát kb ennyi. (egyébként asszem azóta egyszercsak magától helyrejött az a képpont, de nem biztos, legközelebb megnézem:)

Én ijen esetben gondoskodni szoktam róla hogy még más hibája is legyen a készüléknek, biztos ami tuti ;)

Légy erős! Egy másik "nagyáruház"-ban nem cserélték ki a rossz DVD írót, merthogy nincs meg a mellékletként hozzáadott kábel amivel a hangkártyához lehetne csatlakoztatni. Ugyanis amit a kolléga vitt hozzá az nem hozzá való.
Ezért! Tekintve a "hiányos tartozékokat" nem tudják kicserélni, hiába rossz.

Tehát maradt a kert végében való elásás :(

Tudtommal Magyarországon alkatrészgarancia van, azaz a csomagolást csak akkor kérheti a kereskedő, ha kizárólag azon szerepel a cikkszám, vonalkód, bármi, a terméken nem. Ez azért elég ritka. Vagyis ha a monitort a nagyi babos kendőjébe bugyolálva viszem vissza, akkor is vissza kell vennie. A csomagolást kérheti még abban az esetben, ha három napon belül viszed vissza a terméket, kibontatlanul, hogy nem tetszik, nem kell stb. Ilyenkor azt is eldöntheti, hogy egyáltalán foglalkozik-e veled és problémáddal, hiszen ez az eset nem garanciális probléma.

Én azt szoktam volt csinálni, hogy kinyomtatva viszem magammal az ide vonatkozó dolgokat, és ha akadékoskodik a kis buta közenincshozzá-típusú ügyfélszolgálatos, akkor az orra alá nyomom; megkérdezem, hogy tud-e olvasni, valamint hogy akar-e egy akkora balhét, aminek a végén a drága felettesei úgyis őrajta verik el a port, hogy miért nem vette vissza a hibás terméket. Igaz, erre eddig csak egyszer volt szükség, egy Auchanban, ahol azt akarta elhitetni velema pultmögötti, hogy cserélni nem tudja az árut, de ad nekem Auchanos tikettet, amit levásárolhatok náluk, mert ő ugyan pénzt nem ad vissza. Persze végül visszaadta a pénzt, csak fel kellett világosítani, hogy nem ő diktál, hanem a törvény.

Én 1 dolgot értek meg nehezen ebben az országban:

Az ilyen ügyfélszolgos emberkék meg satöbbi (díjbeszedők, etc.) akik sz@rér-húgyér dolgoznak a multiknak, 50x megszivatta őket a munkaadójuk, miért szivatják az ügyfelet? Jutalmat érte nem kapnak, csak kellemetlen mindenkinek, és a legtöbb esetben nincs is igazuk... Akkor miért? Hatalommega_lol_mánia? Portáseffektus?

Feljebb szó volt a dvd-ről, aminek nem volt meg a hangkártya kábele. Nem tudta volna a cseredobozból kivenni? =8O
_______________________
Miazalinuksz? He?

Miket szoktál magaddal vinni? Ez nagyon érdekelne, ha küldenél valami linket, vagy bármit.

Másik, hogy szerintetek azzal mit lehet tenni, ha van egy garis alaplapom egy céghez, de időközben a cég megszűnt, és a számlán csak a cég van megjelölve?

Én így jártam a dvd-írómmal... Az egyetlen megoldás a márkaszervíz (nekem ott oldották meg a cserét), bár alaplap esetében az feltételezem nincs kishazánkban.

---------------
"I do not know with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones." - A. Einstein

Garanciális javításhoz nem szükséges a csomagolás megléte, ahogy te is írtad.
Viszont, ha három napon belül hibásodik meg az akármi és te visszaviszed teljes (tényleg minden) csomagolással, akkor nemhogy garanciázniuk kell, hanem egy az egyben cserélniük, ott helyben azonnal!
Ezt a két dolgot szokták összemosni.

sajnos a három napos dolog már nem egészen így működik: ha 3 napon belül visszaviszed, akkor 3 napjuk van a szervizzel egyeztetve választ adni, hogy kizárható-e a nem megfelelő használatból adódó meghibásodás (ha egyértelmű, akkor is), ezek után választhatsz a csere vagy a vételár visszatérítése között (vagy ha nagyon gáláns vagy, akkor javítást is kérhetsz ;)). ha 3 napon túl viszed vissza, akkor (ha csak eltérő megállapodást nem kötöttetek) csak a javítást kötelesek bevállalni (amire nincs igazából megszabott határidő)

van még egy kritikus időpont, ez a 6. hónap letelte: az ez előtt történt (nem nem megfelelő használatból adódó) meghibásodások esetén azt kell feltételezni, hogy az már a vásárlás előtt is jelen volt, a 6. hónap után ezt neked kell bizonyítani (ez volt a sima, kötelezően adandó szavatosság, ha viszont _jótállásod_ van, akkor a jótállás teljes időszaka alatt az első verzió érvényes)

"Megjegyzés: Elnézést a helyesírási hibákért.Kicsit ideges vagyok.Plusz az esetleges trágár kifejézeskért."
Ha levelet írsz ez ügyben bárhova is, nehogy ideges legyél, mert ilyen helyesírás esetén az első mondat megfejtéséhez sem lesz türelmük, nemhogy végigolvassák az egészet...

Amúgy, ne csodálkozz. Régen tudott dolog, hogy a METRO erről szól. Mondjuk, most én is majdnem befürödtem (notebook vásárlás), ráadásul a legnagyobb hazai informatikai céggel, az Albacomppal. Az egyetlen kifogásom velük szemben, hogy a terméket megvétel elött nem lehet megtekinteni, kipróbálni, még bemutató darab sincs. Rendeld meg (prospektus alapján), fizesd ki, összerakják, megkapod, kibontod, aztán vagy örülsz, vagy nem...
Na és ami röhej, használati útmutató minden nyelven, csak magyarul nem (ez engem nem zavar, de másokat már felháborított a dolog). Hazai cég, hazai termék... magyar használati útmutató az uniós előírás szerint már minden termékhez kötelező, tök mindegy, hogy honnan van, és hol gyártották.

------------------------------------
[Debian Sarge; ASUS P4T533-4; 2.4GHz CPU; 512MB RAM; XFree86; FluxBox]

Törvény szerint igen. Szerintem ezt az említett cég is tudja, de mivel monopol helyzetben van, jelentős nagyvállalati- és kormányszerződésekkel megtámogatva, akár le is sz@rhatja.

------------------------------------
[Debian Sarge; ASUS P4T533-4; 2.4GHz CPU; 512MB RAM; XFree86; FluxBox]

Adnak hozzá, igaz papiron kb. 8 oldal, viszont van egy kezelési útmutató feliratú korongocska, jelentem a HTML fájlok rajta magyarul beszélnek. Dec 29.-n vettem egy Alba notit a szüleimnek (illetve ők vettek maguknak, csak én voltam boltba). Kisker, már elég régóta oda járok, mielőtt odaadta az eladó, bekapcsolta, hogy megy-e, gondolom ha kértem volna külön, ki is próbálhattam volna. Igaz, ez kisker.

metroban műszaki cikket venni nem szabad, mivel nagy tételben vesznek selejtes vagy visszamaradt cuccot cuccot olcsón, aztán elpasszolják. nem mondom, ki lehet fogni biztos jót is. egyik ismerős fusi 19-es monitort vett kb 70-ért, volt rajta talán 4 pixelhiba (1-2 dead, 1-2 egyszínű) és nemtom mennyire hangosan kiabált, vagy kit ismert, de levásárolta 19-es samsungra. ez 89 volt.

Sziasztok.Énis hasonlóképp jártam.Helyszín Nyíregyháza Elektropont üzlete LCD monitor vásárlás.Márka Yakumo 17" ár: 45000Ft.Megvettem,hazaviszem,összerakom,bekapcsolom,pixelhiba 3db.Hosszas káromkodás egyrészt mert sz@r másrészt mert már mire összeraktam az üzlet bezárt.Előveszem a papírját,csere 386pixelhiba fölött na ez szép.Másnap reggel visszavittem és mondom mi bajom.Na és most döbbentem le.A srác sűrű elnézések közepette 3pixel hibával AZONNAL kicserélte sőt a helyszínen ki is próbáltuk.Ez már tökéletesen működött.Megköszöntem és távoztam.Nagyon pozitív élmény volt.Ja majd el felejtettem áruvásárlási hitelre vettem nem kp.Nagyon korrektek és gyorsak voltak bárkinek ajánlani tudom őket.

Nekem ilyen márkából mp3 lejátszóm van. Abban is van egy sornyi pxhiba. Több, mint 1 éves, szóval gari lejárt szerintem. A hiba fogalmam sincs, mióta van meg, mert sose néztem annyira a kijelzőjét, hogy észrevegyem. Egyszer csak előbukkant. Ráadásul nem nálunk, hanem jóval távolabbi város boltjában lett vásárolva a termék, szóval ezért is problémás a gari... De már belenyugodtam. :)

Egyébként láttatok már crt-ben pxhibát? Mert nekem olyanom is van... :) (Valszeg vmi üveg alatti szennyeződés.)

Nekem is van pixelhibás mp3 lejátszom. Vagyis volt. Megvettem veszprémben az elektroworld-ben (aszem, van itt elektropoint is). Aztán hazavittem, bekapcsoltam, és jó volt, majd 10 perc mulva minden eltünt a kijelzöröl, csak a háttérvilágitás maradt:). Viszavittem, és mondta a srác, hogy sajnos nincs több az üzletben, és nem is lesz, ezért azt tudom csinálni, hogy postán elküldöm a pesti szerviznek, és ök megcsinálják ha tudják. Ugyhogy inkább megtanultam kijelzö nélkül használni, mivel nemakartam hogy honapokig üljenek rajta.

Volt nekem egy 17"-os Samsung monitorom. Pontosan garanciás idő után romlott el (3év). Mintha így programozták volna be. grrrr

A Samnsung monitorom 30-40 ezer ft lehetett (ajándékba kaptam). Most egy használt 19"-os Dell p992-esem van. 26 ezerért vettem, bár a neten már még olcsóbban adják. :-)

"A történet ott kezdődik, hogy tönkrement az egyik LCD monitorom - a
márka/típus nem lényeges. Visszavittük ahhoz a bizonyos METRO
nevezetű céghez."

tudom, nem nagy segitseg, de a dolog kb ott lett elkurrantva, hogy metroeknal vasaroltatok meg a targybeli (raadasul LCD) monitort..

---
"... nem zsaru vagyok, hanem a rendorfonok."