A Debian projektben dolgozó cdrtools karbantartók feltöltötték a cdrkit-et a Debian archívumba, ezért a Debian "unstable" gépeken hamarosan fel fog tűnni. A fejlesztők arra kérnek mindenkit, hogy segítsenek tesztelni. Akit tarball-ban érdekel a cucc, az megtalálja itt. Érdemes vele ismerkedni, mert a cdrtools eltávolításra kerül a Debian-ból.
Bővebben itt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hozzászólások
Ideje volt. Schilling egy beképzelt tahó. LKML-ről már ismerjük.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Baromság volt. Schilly már eleget tett le az asztalra ahhoz (valamint jó pár évet élt már informatikában ahhoz), hogy joga legyen a saját véleményéhez(*). Én nem olvasok LKLM-et, de pl. elég régen emlegeti, hogy a Linux kernel fejlesztés egy káosz, mert a változtatások kissé hektikusan követik egymást. És az utóbbi időben itt is egyre több embertől hallom ugyanezt. Akkor ezek az emberek is beképzelt tahók.
Egyébként meg azt hiszem, az ilyen stílusú bunkózást itt el se kellett volna kezdeni.
(*) BSD-sként speciel meg tudom érteni, ha a szűklátókörű, _egy_ oprendszerben gondolkodó emberekkel szemben esetleg látja, hogy egy valódi multiplatform szoftverelőállító környezet (lásd pl. make, meg a csodálatoos auto* rendszer) mennyire szükséges valami, és esetleg fontosnak tartja, hogy ha egyszer megcsinálta működőre (_nem_ jót, csak működőt írtam), akkor azt más - eléggé mondvacsinált indokokal - ne akarja kvázi kidobatni vele.
Uff, én beszéltem. Let's flame!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ne akarja kvázi kidobatni vele.
Mintha nem ez lenne a probléma, hanem licence gond akadna...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És gondolom ennek (mármint az általa kreált make rendszernek) még véletlenül se lehetett dual licencet adni. Ejnye-bejnye. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A barátnődhöz nem lehet dual-licencet kérni? _Nekem_ jó lenne, a te véleményedet meg lesz-m. Hm?
Ugyan legyen már meg a joga, hogy eldönti, _neki_ jó-e a GPL. Észre kéne már venni, hogy jó pár embernek nem felel meg a GPL. Akár ezért, akár azért. Ha én a kis bögyös vörösöket szeretem, ne kelljen már miattad filigrán szőkével járnom. (Bár a hasonlat katasztrofális.)
Idéznék egy (számítástechnikával/UNIX/Linux/BSD rendszerekkel elég közeli kapcsolatban levő - valószínűleg többet tud róluk, mint az itt megszólalók jelentős része) _jogász_tól:
a licensz hitviták nem a kedvenceim (szakmai betegség, hogy elkeserít mikor látom, hogy az embereknek mennyire fogalmuk sincs, hogy miről beszélnek)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért ne keverjük a dolgokat. Az hogy JS kiad egy ilyen ..hmm..érdekesen licencelt cuccot az az Ő dolga, de hogy még azt is el próbálja hitetni hogy hátigen a kód neki megfelel így GPL-ben merthát úgy kezdte de a make az már dual licencel sem kafa...na ez a hülyének nézés esete.
Egyébként igaza van a jogász illetőnek. Meg lehetett volna oldani ezt másként is, talán egy egyszerű readme is megtette volna a mezei *make usereknek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a kód neki megfelel így GPL-ben merthát úgy kezdte de a make az már dual licencel sem kafa...na ez a hülyének nézés esete.
Miert? Azert mert debianek szopnak? Senkit se erdekel... Aki GPL/DFSG-zik, az ne sirjon ha igy jar miatta (megjegyzem ok nem is teszik, ellentetben veled)... Lasd vakond es a rotacios kapa esete
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Miert? Azert mert debianek szopnak? Senkit se erdekel."
Dögöljön meg a szomszéd tehene is! (TM)
Ez az "építő jellegű" hozzáállás majd jól megoldja a dolgokat mint látszik is. (megjegyzem Ők szálltak vitába JS-el, Én hozzájuk képest csak finoman reagáltam)
"Lasd vakond es a rotacios kapa esete" - Urban legend :-P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem olvastad el rendesen. Az (is) volt a baj, hogy meg sem ohajotta erteni mit mondanak neki, csak a sajat mondatait skandalta, es erdemben egyszer sem valaszolt arra, amire rakerdeztek konkretan.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nagyon helyesen. Debianek (meg amugy a neuteam is) annyira a sajat seggukben vannak hogy aki megteheti az valoban nagy ivben tesz is a hulyesegukre.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
If users are misusing the GPL as an instrument against programers, why should
a programmer then put it's software under such a license. This kind of misuse
has the power of underminig and destroying the system of free software.
Eheh :) Es valoban. Mellesleg kozben elolvastam a threadet: az egesz problemanak az a gyokere, hogy debianek olyan dolgokat olvasnak ki a GPL szovegebol, amik nincsenek ott.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ad 1 a baratnoje nem az o tulajdona hacsak nem arveresen vette... azaz nem is licencelheti...tudtommal a rabszolgasagat torveny bunteti de a nagyokos jogaszhaverod ezt is jobban tudja tuti ;o) OMFG
ad 2 mr S nem most kezdte el a kavarast es mas kategoria arcoskodni/bunkozni mint velemenyt alkotni... s ha o ugymond kritizalja a rendszert ami neki nem teccik es "beszol" neki... ahelyett hogy elorebb vinne mivel is tobb o? milyen erkolcsi magaslatokrol papol?
ad3 ha en egy kozosseghez tartozni szeretnek EN alkalmazkodom hozzajuk es NEM ok hozzam ez alapveto etikai/erkolcsi kerdes es nem programozhato le es valszeg ezert faj a kedves kis okos mr S-nek... mivel az neki nem megy... Nem meglepo nemet stilus...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ad1) asszem odairtam, hogy rossz hasonlat ; az meg engedtessek meg nekem, hogy feltetelezzem, hogy egy vegzett jogasz jobban ert a jogi dolgokhoz, mint egy hobbi informatikus.
ad2) remelem elolvastad a thread-et vegig, es ezert mered ily hatarozottan allitani, hogy "S" csak arcoskodott. Es mellesleg figyeled evek ota a _munkajat_, es ebbol szurod le azt, hogy tenni nem tesz semmit
ad3) mondta valahol "S", hogy tartozni akar a Debil-kozosseghez? O szoftvert fejleszt. Ehhez a szoftverhez a Linux-vilagban sokat tettek hozza. Sok jot, es sok rosszat. Lehet, ez utobbi nem tetszik neki.
Es mint azt valaki mas leirta: mivel a cdrecord eredendoen Sun-ra irodott, es csak utana jottek az egyeb "futottak meg" oprendszerek, lehet zavaro szamara, hogy a sokezer Linux disztrib valamelyikenek karbantartoi nem ugy ertelmezik a GPL-t, mint ahogy o maga. Es igen, a GPL-lel _tobbek kozott_ _ertelmezesi_ problemak vannak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Ugyan legyen már meg a joga, hogy eldönti, _neki_ jó-e a GPL."
Ki mondta hogy nincs? Eldöntötte. De mivel az új nem kompatibilis a gpl-el, ezért kikerül a debianból. Mi a baj ezzel?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gondolom nem fog éhen halni, és székelési gondjai sem lesznek tőle Jörgnek. =)
Viszont van egy fejlesztése amit ő olyan licensz alá helyezett, ami neki megfelel. Gondolom inkább Solaris felé hajlik, mint Linux.
--
TheReplaced@Zenwalk/current - Колизей!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mivan akkor ha van tőbb barátnője és van amelyikhez tud adni?
Mivan akkor ha nem is férfi hanem nő? Az internet tud okozni érdekes meglepetéseket. Simán hazudhat is akár ha pedig sörözésre kerűl a dolog, elkűldi maga helyet a tesóját. Semi sem biztos ebben a helyzetben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Joga van eldönteni. El is dönthette. El is döntötte.
A Debian csapatnak pedig joga van előírni, hogy milyen licencelésű program kerülhet be a csomagjaik közé. Éltek vele.
Az eddigi GPL-es programot természetesen nem akarták kivágni a szemétbe, ezért forkoltak egyet. Ehhez is volt joguk.
Mi itt a gond?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az, hogy nem tudsz olvasni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagyis ez azt jelenti, hogy pl. a k3b-nek annyi? Keressek másik CD égető softwaret? Vagy nem így van? Milyen progikat fog érinteni a változás? (Gondolom akkor ez minden Debian alapú rendszert érninteni fog? esetemben Ubuntut?)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez azt jelenti, hogy lesz egy cdrtools fork (cdrtools elágazás onnan kezdve, ahol még licencileg megfelelt a Debian-nak) cdrkit néven. Annyi, hogy ezentúl a debianos K3B nem a cdrtools-t fogja használni, hanem a cdrkit-et. Gyakorlatilag annyi fog történni imho, hogy a Debian visszaállítja a GPL-es build rendszert a cucchoz.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem jol jarnak. Az XFree->Xorg valtas is - ami sok disztribnel megvolt ugye - nagyon frissitoen hatott a fejlodesre ... Az eset kisertetiesen hasonlit, XFree eseten is a licensz problema volt az utolso csepp a poharban, de mar elorre is voltak bajok hogy tul merev volt a fejlesztes kvazi nem engedtek senkit beleszolni, stb stb. Engem legalabbis a ket eset nagyon emlekezetet egymasra. Azert gondolom hogy remelhetoleg a hatas is hasonlo lesz!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem gondolnám, mivel itt csak annyi van, hogy a build fog változni, mivel a buildtoolok voltak részben cddl-esek, a definitív cdrtools kód (szerintem) nem lesz érintve.
--
Mortal Kombat's gimmikk was to replake all instankes of the letter 'C' with the letter 'K' (bekause of that feature, it was one of the first applikations to bekome part of KDE).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hat, nem tudom ... Ha jol tudom (de lehet almodtam csak) volt mar fork (vagy csak forkolasi terv) tobb izben is, nem csak lincensz problemak miatt! Sot, az LKML-en hatalmas flamewar is volt, es ott is az jott le nekem, hogy a csavo semmi mast nem hajlando meghalgatni SEM, mint amit o allit/gondol ... Ok persze, nyilvan en se orlnek ha irok valamit, aztan mindenki bele akar ugatni, de azert a velemenyeket legalabb illene meghallagatni megha utana nem is hallgat rajuk :) Persze ez csak a bennem kialakult erzes a dologrol ...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Átlicenszelt egy-két build scriptet, és azt mondta: az összes barom, akinek nem tetszik, bekaphatja, vagy forkolhat (bizonyos - általam nem ismert - körülmények hatására debianék az utóbbit válaszották :-) ). Nem tudom, miért kellene ezért őt máglyán elégetni. Mondjuk el kéne olvasnom, mi a külonbség a gpl és a cddl között. :-)
Ja, és még valami: ő upstream developer, megteheti, hogy magasról tesz arra, mit gondolnak azok, akik ezt belerakják az oprendszerükbe. Ennek ellenére nem, segített debianéknak a cdrtools-szal kapcsolatos bugokat lezárni. Nem hinném, hogy nagyon szó érhetné a ház elejét.
--
Mortal Kombat's gimmikk was to replake all instankes of the letter 'C' with the letter 'K' (bekause of that feature, it was one of the first applikations to bekome part of KDE).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem kell elegetni :) pont ez a lenyeg. Ha elotte olyan licenszu volt ami megengedi, hogy forkolni lehessen, akkor ezt barki megteheti, mindenfele magyarazat nelkul is akar ... Ha igy nezzuk nincs itt problema :) Lehet meg hasznalni is fog ...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Talan cxdroast.
Mindegy, amiota a T. programjaval DVD-t nem lehet irni, azota hanyagolom.
(Es nem kulonosebben kedvelem az emberket ez miatt)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gondolom akkor ez minden Debian alapú rendszert érninteni fog? esetemben Ubuntut?
Egyel több sor az automatix/easyubuntu-ban...
--
TheReplaced@Zenwalk/current - Колизей!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mikor legutoljára Ubuntuhoz nyúltam, még volt és időnként frissítették a "listát"... Vagy tudsz valamit?
--
TheReplaced@Zenwalk/current - Колизей!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez érdekes lehet annak fényében, hogy szinte az összes unixos CD-író program valójában cdrtools fronted.
Ha jól értem, ez egyelőre annyit jelent, hogy átmásolták a saját CVS-ükre kódot, átnevezték és most onnan építik a csomagokat. FIXME: A program licensze jó, és csak a lefordításához szükséges szkripteket kell újraíni GPL licenszel. Akkor most a cdrtools forrásábol fognak táplálkozni, vagy saját maguk írják tovább (ha GPL-t sért, akkor az átemelt kóddal beszennyeznék, tehát nem inkább az utóbbi)? Szóval a kérdés: Bírják majd életben tartani (érdemben fejleszteni rajta) a forkjukat? Vagy ugyanúgy fogja mindenki használni ezentúl is a cdrtools-t, mint a zárt kernelmodulokat, amik szintén GPL-t sértenek?
--
TheReplaced@Zenwalk/current - Колизей!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"ugyanúgy fogja mindenki használni ezentúl is a cdrtools-t, mint a zárt kernelmodulokat, amik szintén GPL-t sértenek?"
Hű, akinek KISS-es playere van, az dobja ki, mert GPL-t sért? Same for closed modules: szerinted érdekli a felhasználót, hogy ő most GPL-t sért azzal, hogy ppracer-re alkalmassá teszi az oprendszerét?
--
Mortal Kombat's gimmikk was to replake all instankes of the letter 'C' with the letter 'K' (bekause of that feature, it was one of the first applikations to bekome part of KDE).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szóval a válasz szerinted is igen. =)
--
TheReplaced@Zenwalk/current - Колизей!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A free software nem azért jó, hogy vallás vagy mellverésre alkalmas eszköz legyen belőle, hanem mert sokan fejleszthetnek valamit, tanulhatnak, és használhatják egymás kódját. Pistikét nem érdekli, hogy mennyire tartja be a fglrx driver a gpl-t.
--
Mortal Kombat's gimmikk was to replake all instankes of the letter 'C' with the letter 'K' (bekause of that feature, it was one of the first applikations to bekome part of KDE).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
de mivel pistike dualbootos warezboxxán kívüli felhasználása is létezik a számítástechnikának, előfordulhat olyan is amikor nem kívánatos a fekete/szürke jogi helyzet, illetve ez az egész license-hell
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez magától értetődik. én a "zárt kernelmodulok"-ra kaptam fel a fejem. Jogilag is megállják a helyüket a licenszek, ezt ki is felejtettem a fenti megálapításból, jó meglátás.
--
Mortal Kombat's gimmikk was to replake all instankes of the letter 'C' with the letter 'K' (bekause of that feature, it was one of the first applikations to bekome part of KDE).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mióta a Linksys (Cisco) megvette a KISS-t, azóta a KISS kiadott valamit.
"Download KiSS DVD Player's GPL part of the source code
In appliance with the GNU General Public License, users are free to download the base source code of the KiSS DVD Players."
Nem értek hozzá, valaki szakértse már meg, hogy ez most jó-e vagy sem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Reeegi... (linuxkernel)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
NeroLINUX . . .
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nagyszerű. Most megmutathatják a Debiam maintainerek, hogy fejleszteni is tudnak, nem csak csomagolni és szájat jártatni, nameg bonyolultabbnál bonyolultabb licenszeket olvasgatn és megérteni.
Az OpenBSD-ben láthattunk már pár sikeresebb próbálkozást, a Debian házatájáról ilyenre nem emlékszem, itt az idő bizonyítani! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyre szimpatikusabb ez a srác... Nem tudja egyébként valaki, hogy hol van több infó erről a Schily Makefile systemről? Google nem igazán ad találatokat ezzel kapcsolatban, csak levlista flameket arról, hogy ez most jó vagy nem jó. Kíváncsi lennék a dologra, ha már Schilling ennyire nyomatja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szamomra a legszebb az a resz, ahol Jorg ramutat hogy a DFSG 9. pontja gyakorlatilag megtiltja a GPL hasznalatat :)
Ideje becsukni a debiant, vegre! \o/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hol van az a GPL-ben, hogy GPL'd szoftverrel nem terjeszthetsz együtt proprietary szoftvert? Akkor ilyen alapon nem lehetne SLED, mert van benne pl. flash.
--
Mortal Kombat's gimmikk was to replake all instankes of the letter 'C' with the letter 'K' (bekause of that feature, it was one of the first applikations to bekome part of KDE).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
DFSG-ben van benne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
License Must Not Contaminate Other Software
The license must not place restrictions on other software that is distributed along with the licensed software. For example, the license must not insist that all other programs distributed on the same medium must be free software.
Tényleg nincs egyértelműen megfogalmazva amúgy, mert az "other software" elég tág fogalom, de most itt a lényeg az, hogy ez a GPL-el nem ütközik szerintem (ld. fenti példa).
OT: A GPL amúgy szarul van megírva, a szerencsétlen developer mire elolvassa és értelmezi (pláne ha nem angol anyanyelvű), addigra kinövi a nadrágját, nemm hiszem, hogy ezzel kéne szopatni valakit, aki szabad szoftvert akar fejleszteni.
--
Mortal Kombat's gimmikk was to replake all instankes of the letter 'C' with the letter 'K' (bekause of that feature, it was one of the first applikations to bekome part of KDE).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az mindegy hogy szerinted utkozik-e, lenyeg hogy ott irta az egyik debian developer, miszerint ha ott a COPYING file a tarballban, akkor megis hogykepzelni a CDDL-t az egyes fileokra :) (a CDDL persze file-based licensz, a GPL-el ellentetben!) Ergo jobb ha ebbe most nem gondolok bele...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez tényleg siralmas. De a GPL vs. DFSG cuccon nem változtat.
--
Mortal Kombat's gimmikk was to replake all instankes of the letter 'C' with the letter 'K' (bekause of that feature, it was one of the first applikations to bekome part of KDE).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szokas szerint szakertesz. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
In our case, the "medium" is the tar archive that is used to publish cdrtools.
LOL?
/*
* Warning: you are not allowed to modify or to remove this
* version checking code!
*/
vers = scg_version(0, SCG_VERSION);
auth = scg_version(0, SCG_AUTHOR);
printf("Using libscg version '%s-%s'.\n", auth, vers);
if (auth == 0 || strcmp("schily", auth) != 0) {
errmsgno(EX_BAD,
"Warning: using inofficial version of libscg (%s-%s '%s').\n",
auth, vers, scg_version(0, SCG_SCCS_ID));
}
LOL? #2
I have been threatened by Joerg Schilling who claims that I would defame him by distribution of untrue and unproveable statements WRT to his works and kind of licensing them.
LOL? #3
trey örülhet, a hupnak sokat kell süllyedni, hogy ott tartson, ahol a debian bugtracker. :-D
--
Mortal Kombat's gimmikk was to replake all instankes of the letter 'C' with the letter 'K' (bekause of that feature, it was one of the first applikations to bekome part of KDE).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kíváncsi leszek, hogy a debianos cdrkit megjelenése után hány másik disztrib fogja/nem fogja a cdrtools kihajigálni és ezt használni.
--
Sokan nincsenek tudatában annak, / hogy egyszer mindenki meghal. / Akik ráébrednek erre, / azonnal abbahagyják az ellenségeskedést.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szvsz k.sokan. legtobben utanna sem neznek, csak menek a "trend" utan. ami ertheto is, mert kulonben jon az fsf es elmondja, hogy nem gpl kompatibilis a distro etc etc lasd kororaa
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha tudni akarod, akkor tessék: 124 disztrib
--
TheReplaced@Zenwalk/current - Колизей!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szent tehén!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Gentoo mar bejelentette, hogy ok is a cdrkit mellett vannak. Egyebkent nem ez az elso egyuttmukodes Gentoo es Debian kozott. A dhcpcd packaget is "forkoltak". Bar ott az upstream nem foglalkozott mar vele hosszu ideje, es egyesiteni akartak a kulonbozo patcheket.
http://planet.gentoo.org/developers/metalgod/2006/09/05/gentoo_is_with_…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ennek megfeleloen sikerult is valamelyik releaseba olyan dhcpd-t tenni, ami nem tudott hasznalhato replyt kuldeni pl. az etherboot stuffoknak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most nem dhcpd-rol, hanem dhcp_c_d rol van szo vagyis dhcp client daemon. Mellesleg ez Gentoo alatt a default dhcp kliens. Eddig nekem jol mukodott.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, felreolvastam. Attol meg ugy van amit irtam. De ha mar kliens, akkor out-of-box normalisan mukodot eddig meg csak OSX es XP alatt lattam (i.e.: feljon a link, es automatikusan indul).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
En normalis DHCP-t ami mindenhol ment meg csak Linuxost lattam, XP hasalt mar el. (OSX amugy se lattam meg:)
York.
------
"Nyugi! Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nevezett ficsor a lenyeg.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
reszlet FreeBSD 6-stable /etc/devd.conf fajeljabol:
notify 0 {
match "system" "IFNET";
match "type" "LINK_UP";
media-type "ethernet";
action "/etc/rc.d/dhclient start $subsystem";
};
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor mar ebben is megeloztek a linuxot :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
linux alatt ifplugd a neve. Az disztró kérdése, hogy valaki szállítja-e "gyárilag".
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tehat a szokasos linux development modszerrel keszult, a Bivalybasznadi Linux User Group megkodolta vmi total szabvanytalan dologkent, es aki akarja letoltheti az oldalukrol. Miert nem vagyok meglepve?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a progi neve netplugd, és olyan bivalybasznádi kis fejlesztők eflesztik, akik a csomagben mellette még ilyen kisz vacak progikat adnak mint: route, ifconfig, ip. Olyan kis disztrók, mint deian, fedora szállítják. IMHO meg van oldva rég a probléma, csak venni kell a féradtságot utánanézni, meilőtt elkezdem a trendnek megfelelően a linuxot fikázni, a BSD-t éltetni, mert ott tudom hogy kell megoldani egy feladatot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eddig csak tapasztalataim alapjan kovetkeztettem, de most mar utana is kerestem es nem csalodtam:
Bivalybasznadi LUG: http://people.debian.org/~enrico/netplugd.html (true)
DISCONTINUED. The development of netplugd has been discontinued: please use ifplugd
Csajagorocsogei LUG: http://0pointer.de/lennart/projects/ifplugd/
Ott lathato a jobb oldalon a dude tobbi "projectje" (ZOMG xmms-pulse!!!11).
Traditional linux-shitake.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, es termeszetesen nincs "IMHO megoldva a problema", hiszen - mint irtam - nem mukodik :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az, hogy neked nem működik nem jelent semmit.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mar csak egy a baj, hogy baszik eszrevenni ha lehal a link. Legalabbis nve0-nal fel perc alatt semmi nem tortent (a kernel ofkoz kiirta hogy link DOWN aztan meg UP), utana meg meguntam. Tehat ez +1 non-working feature.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:/ Elkurvul a gentoo is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Végigolvastam az egészet. A legnagyobb baj az, hogy a GPL-t *értelmezni* kell, ebből van a vita. Meg kellene írni rendesen, hogy magától értetődő legyen, aki olyan szabályokat állít fel, amelyek esélyt adnak, hogy mindenki a saját szájíze szerint értelmezze, az egy marha.
Egyébként majd összecsináltam magam, olyan idióták. :-D
--
Mortal Kombat's gimmikk was to replake all instankes of the letter 'C' with the letter 'K' (bekause of that feature, it was one of the first applikations to bekome part of KDE).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy részesedése van jogász irodában.... :>
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meg kellene írni rendesen, hogy magától értetődő legyen, ;-)
No ezen konnyesre rohogtem magam... Tessek probalkozni... legyszi :-)
Zsiraf
p.s.: olyan okosak tudtok lenni... ;-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A BSD-nek pl sikerult. RMS-nek nem. Lehet zokogni.
p.s.: hat nalad mindenesetre joval.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A BSD-nek pl sikerult.
Aha. Azert van 3... 4... 5? :) .... 6? :))) fele BSD, mert ott minden egyertelmu, es jol szervezett. Nemkene.
-=- Mire a programozó: "Na és szerintetek ki csinálta a káoszt?" -=-
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hol van 3-4-5-6 fele BSDL? :o
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A licensz félreértelmezéséről volt szó. Persze a GPL-huszároknak néha ez is sikerül, lásd az örökérvényű tanulságként elterjedt sos-féle ATA drivert. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Persze a GPL-huszároknak néha ez is sikerül"
És néha a BSD huszároknak is sikerül a BSD licencet :-)
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Így van. Másét ne tüntesse már fel a sajátjaként.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
p.s.: hat nalad mindenesetre joval. Koszi, ezt soha nem is vontam ketsegbe. Amugy ha BSD licensz alatt annyi program lenne mint GPL alatt, akkor arrol is rogton kiderulne, hogy megsem annyira egyertelmu :-)
Zsiraf
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Redistribution and use in source and binary forms, with or without modification, are permitted provided that the following conditions are met:
* Redistributions of source code must retain the above copyright notice, this list of conditions and the following disclaimer.
* Redistributions in binary form must reproduce the above copyright notice, this list of conditions and the following disclaimer in the documentation and/or other materials provided with the distribution.
* Neither the name of the nor the names of its contributors may be used to endorse or promote products derived from this software without specific prior written permission.
Értelmezd félre kérlek. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fentebb mutattam rá példát, hogy valakiknek (állítólag nem szándékosan) sikerült. :)
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem annál az esetnél nem a licensz félreértéséről volt szó...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ti most tényleg egy kalap alá veszitek a BSDL-t a GPL-el? A GPL egy "csöppet" több megkötést tartalmaz, pont ez is volt a szándék.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze hogy egy kalap alap. Na es ha tobb megkotes? Lenyeg hogy szarul lett megirva, errol volt eddig szo.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen ezzel nem is vitatkozom, csak több megkötés több hibalehetőséget tartogat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Attol meg nem lesz uj "kategoria".
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, de nem is ezt írtam. Az Én olvasatomban a két licenc két külön célt szolgál mégha vannak is hasonlóságok amik alapján egy "kategóriába" sorolhatóak. Ha nem így lenne akkor miért részesítenék előnyben a fejlesztők az egyiket a másikkal szemben?
A GPL szemszögéből nézve nem látom hogy lenne másik olyan licenc ami hasonlót próbálna megvalósítani ugyanezekkel a kód nyitottságának megtartására vonatkozó megkötésekkel. Talán a CDDL? Sajna nem ismerem.
A BSDL sok esetben jó választás lehet, de nem minden esetben. Van jópár olyan fejlesztő aki nem szívesen látná hogy a munkája XY cég/szervezet kizárólagos játékszereként végezze (úgy hogy ahhoz más csak körülményesen férhet hozzá).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az egy dolog hogy ket kulon celt valositanak meg (GPL elhiteti veled hogy vedve vagy, BSDL meg meg is valositja ezt), de hagyd mar azt a hulyesegedet, hogy nem osszehasonlithatok...
(az utolso mondaton meg jot kacagtam)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Erre a megvalósításra kiváncsi lennék. Jogi értelemben mi kötelezne egy céget hogy egy BSDL-ből szármatatott kód továbbfejlesztésének a forrását továbbra is kiadja? Persze mondhatod hogy ez miért lenne cél, csak ugye akkor gyorsan meg is van válaszolva hogy miért is alternatíva még most is ez az ezer sebből vérző GPL.
Másként megfogalmazva: mondhatod azt egy fejlesztőnek hogy a GPL sz*r, de ha nem tudsz mellé olyan licencet tenni az asztalra ami védi a fejlesztő ezirányú - ti: a kód nyíltságát védő - érdekeit, akkor továbbra is kitart mellete.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Segitek: a BSDL leszarja hogy van-e source vagy nincs. A GPL-t meg a jogsertok szarjak le. Na ki hazudott onmaganak?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gondoltam hogy ide lyukadunk ki, de a licenc továbbra is a jogról szól. Nem kenném egyik jogszabály/licenc nyakába azt hogy az emberek bűnben élnek.
Kis project esetén ugye láttuk mi történt. Ha viszont egy/több nagycég is érdekelt a nyílt forrás oldalán akkor más lehet a vége. Egyébként nem mondanám hazugságnak..inkább tévedés. De a szándék jó volt, ha ez vigasztal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te is csak write only vagy itt? :)
Ezerszer megmondták már, hogy a GPL NEM a szerzőért van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Basszus tényleg! Ő értük a jogvédő szervezetek vannak. ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha meg erre se jottel ra, nem kene kommentelned rola.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt hittem le fog esni hogy viccnek szántam.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"GPL elhiteti veled hogy vedve vagy, BSDL meg meg is valositja ezt"
Na, erre a következtetésre hogy jutottál?
--
Mortal Kombat's gimmikk was to replake all instankes of the letter 'C' with the letter 'K' (bekause of that feature, it was one of the first applikations to bekome part of KDE).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Neuronok kozotti feszultsegaramlassal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha a neuronok között feszültég áramlik, az nagy baj, lévén hogy az akciós potenciál _egy_ neuronon megy végig, transzmitterfelszabadulást indít el a terminálison, ami egy olyan kémiai anyag, ami a szinapszis (neuronkapcsolat) másik neuronjában indukál potenciálváltozást, amely - ha meghaladja a küszöböt - akciós potenciált vált ki, ami tovaterjed... és így tovább.
--
Mortal Kombat's gimmikk was to replake all instankes of the letter 'C' with the letter 'K' (bekause of that feature, it was one of the first applikations to bekome part of KDE).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kösz srácok! Ma már nem keltem fel hiába. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A neuronok között indukált potenciálváltozást nem szokták-e feszültségnek (vagy feszültség-különbségnek) is nevezni, doki? ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De nem érti, kedves. Nem a neuronok között van, hanem egy darab neuron két távoli pontja között potenciálkülönbség.
-- // EDIT
Annyival tartozunk az igazségnak, hogy természetesen két neuron között is van potenciálkülönbség, csak éppen az ingerületvezetés szempontjából nincsjelentősége, vaygy csak elég közvetett. Viszont ezen alapszik az EEG-diagnosztika. :-)
--
Mortal Kombat's gimmikk was to replake all instankes of the letter 'C' with the letter 'K' (bekause of that feature, it was one of the first applikations to bekome part of KDE).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát szerintem hozzáférhet a programozó a _saját_ kódjához. Azt amit a másik hozzáírt, meg ő dönti el, hogy közzé teszi-e, vagy sem.
A GPL ezzel ellentétben a forrás nyíltságát elifegeníthetetlen jogként kezeli.
--
TheReplaced@Zenwalk/current - Колизей!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kérlek, pl.nincs rendesen definiálva benne a medium, ebből félreértés is adódott, ld. fenn. Ne kívánd, hogy végigolvassam.
--
Mortal Kombat's gimmikk was to replake all instankes of the letter 'C' with the letter 'K' (bekause of that feature, it was one of the first applikations to bekome part of KDE).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"A GPL megköveteli, hogy build eszközök és a szkriptek is GPL alatt legyenek publikálva."
Ooooo... Mar elnezest, de nem lehet hogy ez egy hulyeseg, es csak a Debianek kovetelik meg, nem a GPL? :) A fentiek szerint ugyanis nem lehetne pl. proprietary Unixon a zart forrasu C forditoval/build eszkozokkel GPL-es waret fejleszteni/kiadni, valamint pl. M$ VizualC-ben(sic!) vagy Javaban se. Marpedig van epp eleg ilyen.
Sz'al valamit en ertek rosszul?
-=- Mire a programozó: "Na és szerintetek ki csinálta a káoszt?" -=-
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De, a GPL megkoveteli, csak epp eleg szarul specifikalja ezeket, ezert kell a debiannak erolkodnie (IJB!), ahelyett hogy vilagosan ra tudnanak mutatni a problema okara. De pl a compiler kulon kivetelt kepez, tehat te ertesz valamit rosszul.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, különeben, ha csak GPL-es fejelsztőeszközzel lehet GPL programot fejleszteni, akkor hogyan csinálták volna meg az első GPL programokat? =)
--
TheReplaced@Zenwalk/current - Колизей!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hexaeditorral, mi massal :)) Amugy en szemely szerint utalom azokat a deb-eket, amelyekben szerepel a dfsg szo - kiherelik belole az osszes nekik nem tetszot, pl. RFC-k. Erosen ront a hsaznalhatosagon, de ez van...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ahhoz nem kell nagyon dfsg sem a csomagnevbe :) A GFDL tenyleg nagyon megosztja a developereket is, a kedvencem ez:
gcc-4.1 (4.1.1-11) unstable; urgency=low
* The "Our priority are our users, remove the documentation!" release.
[...]
* Do not build the -doc packages and derived manual pages licensed under
the GFDL with invariant sections or cover texts.
-- Matthias Klose Tue, 15 Aug 2006 00:41:00 +0200
gcc-4.1 (4.1.1-11ubuntu1) edgy; urgency=low
[...]
* Resynchronize with Debian unstable; changes from -11 backed out:
- Build the GFDL documentation.
-- Matthias Klose Thu, 17 Aug 2006 07:08:06 +0000
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Attól eltekintve, hogy ilyesmi nem létezik, lehetséges lett volna, ugyanis a GPL egy disztribúciós licensz, tehát magára a szerzőre nem vonatkozik.
Bármikor írhat Jörg egy nem GPL kompatibilis build rendszert a cdrecordhoz és terjesztheti. Mások nem tehetik ezt meg.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Attól eltekintve, hogy ilyesmi nem létezik, lehetséges lett volna, ugyanis a GPL egy disztribúciós licensz, tehát magára a szerzőre nem vonatkozik.
Na úgy látszik, érdemes volt végigolvasni a threadet...
Kb. uezt akartam beírni, és az uccsó hozzászólásban végre vki kimondja a frankót: Jörg Schillig nem követhet el licenszsértést ezzel, mert az ő joga, hogy meghatározza a saját kódja licenszeit. Neki nem kell az ilyen egybelinkelem x-et y-nal ahol x GPL-es => y is legyen GPL-es
kényszerekkel szaroznia...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A sajat kodjaval tenleg azt csinal amit akar, DE ha elfogadott kulso kodokat akkor azokkal mar nem!!!
Tehat ha licensz valtast akar csinalni akkor a nem altala irt emberektol is meg kell kerni a beleegyezest.
York.
------
"Nyugi! Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem is ezen ment ott a flame, hanem hogy mennnyire gpl-compliant.
--
Mortal Kombat's gimmikk was to replake all instankes of the letter 'C' with the letter 'K' (bekause of that feature, it was one of the first applikations to bekome part of KDE).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudom, csak a fentiekre reagaltam:).
Amugy ezzel a projectel mar korabban is voltak problemak, ha jol emlekszem.
OpenBSD is licensz okokbol szokot ujra irni dolgokat, debianek hasonlo okbol forkoltak, nem ez az elso es utolso eset...
York.
------
"Nyugi! Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mint snq- is említette fentebb, ez nemcsak nekik jó.
--
Mortal Kombat's gimmikk was to replake all instankes of the letter 'C' with the letter 'K' (bekause of that feature, it was one of the first applikations to bekome part of KDE).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az openssh, az opentpd, az openbgpd és még sorolhatnám, csak nekik jó?
Mutass már kérlek pár ilyen jellegű projektet a Debiannal kapcsolatban. Azaz egy programot, amelyet ők írtak, azért, mert egy már létező nem felelt meg nekik és aztán ezt a programot más is képes volt felhasználni (mondjuk nem csak Linuxon, ad absurdum Debianon).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne hozd mar szegenyt kellemetlen helyzetbe. Ignorance is bliss (for him).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
dpkg/apt?
Kb. 200 disztró épül rá, de ezt használja a Nexenta OS is, ami OpenSolaris (gnusolaris) kernelre épül.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
OK, egy mar van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy volt a kérdés. :)
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"pár" :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Azaz egy programot, amelyet ők írtak, azért, mert egy már létező nem felelt meg nekik és aztán ezt a programot más is képes volt felhasználni (mondjuk nem csak Linuxon, ad absurdum Debianon)."
:)
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az előző mondatot probáltam meg bővebben kifejteni.
Mutass pár galambot, olyat, amelynek a feje zöld vs. Mutass pár galambot, olyanokat, amelyeknek a fejük zöld.
Én az elsőt mondom, hát te? :)
Na mondj még egyet, tudom, hogy tudsz. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Félreértetted. Nem akartam belefolyni ebbe az "de az én bátyám erősebb" témába :) Csak megakadt a szemem a kérdésen, és eszembe jutott a dpkg a tanfolyam kellős közepén. Valahogy a Win2003 szerver cluster-ezhetősége nem kötött annyira le :))
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Engem érdekel. Miért nem szóltál, elmentem volna helyetted. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
180 ropi. Van még hely :) Péntekig tart :)
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A ropi olcsó, 180 megér belőle ennyi tudást. De sajnos más dolgom van, így nem tudok menni. :(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Máshogy:
openssh, openntpd, openbgpd, dpkg, carp, crypto(9)
Melyik a kakukktojás?
Lehet persze sokféleképpen értelmezni a kérdést, de a dpkg szerintem kilóg a sorból.
Persze kétségtelen, hogy ezt képesek voltak megírni és erre sokan építenek rá. Debian alapú disztribúciót. :)
Najó, írj még párat, ami legalább ennyire elterjedt és ha nem Debian(alapú) Unix-szerű OS-t használsz, akkor sűrűn kapcsolatba kerülsz vele (én a fenti OpenBSD-ből származó dolgokat használom napi szinten, nem OpenBSD-n, vagy arra épülő disztribúción :).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Számtalan cucc van amiről nyomon sem nagyon lehet követni hogy a fejlesztői végül is milyen Unix szerű OS alól kódolnak (nemhogy még milyen disztró alól). Az hogy az OpenBSD ilyen jól megkülönbözteti (elnevezésében is) hogy mi származtatható tőlük _önmagában_ még nem akkora érdem. Ennyi erővel előhozakodhatunk a Sambatól kezdve a Monoig mindennel ami nem OpenBSD agyszülemény. (Ezzel persze nem akarom ezeknek a stuffoknak a más rendszereken való felhasználhatóságát alábecsülni)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak egy példákat szerettem volna, amely esetekben a Debian "forkolt" és a produktum elterjedt az eredetivel szemben. Kíváncsi vagyok, mert a Debian "fejlesztőiről" (tudom, sokféle van) még mindig az a kényszerképzet él bennem, hogy csak "csomagolnak" és kész. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Debian szoftver disztribútor nem szoftver fejlesztő, szerintem nem is céljuk a szoftverfejlesztés. Ők azt csomagolják össze amit más fejleszt. Max. annyit programoznak, ami a terjesztés működtetéséhez szükséges. A BSD teljesen más tészta. Ott ők fejlesztik a kernelt, és az userland-et. A Debian maintainer-t egy BSD port karbantartóhoz lehet inkább hasonlítani, és nem egy BSD kernel vagy userland app fejlesztőhöz.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez így OK is, viszont ebben az esetben mi lehet az eredménye egy ilyen forknak?
Úgyis meglátjuk persze, még az is lehet, hogy valamelyik "pénzes" disztribúció felkapja és fejleszti.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jezusom. Pedig mar majdnem ki akartam probalni :(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hah, én úgy gondoltam, hogy jogilag is tisztább a helyzet, és még a project is nyugodtabb. Nem specifikusan a debian projectre értettem, hanem pont OpenBSD-ékre is (gyk: a hozzászólás egészére reagáltam). Ugyanarról beszélünk, nem arra gondoltam, hogy a debian mekkora überfasza valami (pláne egy BSD-hez képest).
(Mondjuk szegény OpenBSD-ék is tudnak ezekel a saját projectekkel szopni, ld. CARP.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nagyon sokáig uttörő munkát végeztek a XFree86 fejlesztése körül és AFAIK sok debian fejlesztő közvetlenül részt vesz az xorg fejlesztésben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom elhinni. Nézted már a licenszét? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hat, ez tenyleg nem tul valoszinu. DRI developerek kozott pl afaik 0 debian dev volt/van, az X tobbi reszeben felolem akar meg lehetnek is, csak hat hogyismondjam az nem tunik tul dinamikusan fejlodonek (kiveve Xgl, ami ugye Novell;)))
A reklam utan folytatodik a "Debian developerek, es az IT fejlodeseben betolott uttoro szerepuk" c. sorozatunk...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bírom ezt a neofita dumád... ;-)
--
Mortal Kombat's gimmikk was to replake all instankes of the letter 'C' with the letter 'K' (bekause of that feature, it was one of the first applikations to bekome part of KDE).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hubaszki, legkozelebb egyertelmubben fogalmazok (nekem annak tunt, apologies), mert mint latjuk, ennek elmaradasa a HUP-adatbazis indokolatlan terheleset es tarhelypazarlast eredmenyez. :-P
--
Mortal Kombat's gimmikk was to replake all instankes of the letter 'C' with the letter 'K' (bekause of that feature, it was one of the first applikations to bekome part of KDE).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni