Ha csak áthaladni kívántok a tó mellet és továbbra is fillérbaszóskodtok, úgy ajánlom figyelmetekbe az alábbi, sokkal gyorsabb kerülőutakat:
Velence előtt az M7-es felé menő felüljárónál csapattok egy balost és a felüljárón keresztül átmentek, egészen a Kápolnásnyéki körforgalomig. Itt a 3. kijáraton keresztül rámentek az északi útra, és Velence, Sukoró, Pákozd, Kisfalud útvonalon elkerülhetitek a dugót.
Ha elbasztátok a lekanyarodást akkor sincs veszve semmi, mert Pusztaszabolcs felé elkanyarodva, a 4. kihajtón a 7-es alatt átmenve a második körforgalom 3. kihajtóján rámehettek a déli tóparti útra. Ez lassabb mint a normálisan a 7-es, de stabil 40-es tempóval, ácsorgás nélkül tudtok átjutni a falukon.
Ha már sorban állva jöttök rá, hogy faszok voltatok, úgy az első balos keresztutcán forduljatok le, és a II.-es utcánál forduljatok jobbra. Gárdonyba érve, a Kisfaludi utcánál kicsit figyelős mert az utca balra-jobbra fordulva megy tovább, és ez egyenesen kivisz a Bóné Kálmán utcára. Ezen mentek tovább, egészen az iskoláig, ami előtt, minden logikát mellőzve balra fordultok a Táncsics utcára. Amikor a Kossuth utca keresztezi ezt, jobbra fordultok és jó két kilómétert csapathattok 50-el. Beérve, Agárdra az Alkotmány utcában jobbra fordultok, majd a 7-es elérése előtt az egyik szimpatikus utcába, balra befordulva csapattok tovább Fehérvár irányában. Szabadka utcánál csaptok, egy jobbost, és ha tudtok visszahajtotok a 7-es útra. Ezzel elkerülitek az összes lámpát és dugót.
Másik megoldás, az időben történő indulás. Igen. Ha hatkor kikúsztok az ágyból, nyolc felé már elhagyjátok Székesfehérvárt vagy már fél órája áztatjátok az ivarszerveiteket a Velencei-tóban.
Motoros kollégákhoz is szólnék. Kocamotorosként tudom, 30+ fokban, talpig bőrben, sisakban, a dugóban állva, az ember golyóin is folyik a víz. Ezért, ha látlak titeket a tükörben félrehúzódom, hogy menjetek isten hírével. Ilyenkor ne fékezd magad mögöttem állóra és kezdjél el triálozni, hanem usgyi a résen, mielőtt még valamelyik szembejövő német presztízsmárkás makktakaró így akarjon előrefurakodni a sorban.
Ha már a két sor közt csapattok, tudom, nagy kérés, de ne húzzátok 50 felett a gázt. Részint, mert a szemben lévő sorbani szütymörgést megunó, padlógázzal balra forduló lemming kivasal titeket. Részint, mert nem fogjátok a sor takarásában a zebrán átszaladó gyereket észrevenni, csak ha már kikentétek az agyvelejét az útra. Nektek is tudom, ajánlani, az autópályát.
Van még egy fontos dolog. Ez pedig a mentő. Ha szirénát hallasz a 7-es úton, takarodsz ki az út szélére és nem próbálsz a mentő után a sort megelőzve elosonni. A helyi szervek fel vannak csibészeltetve erre, és megspórolsz egy extra drogtesztet magad és családod számára ha nem vagy seggarc.
Velencére érve érdemes pár helyi szabályt figyelembe venni és betartani. Az első és legfontosabb dolog, hogy mikor kihajtotok a körforgalomból akkor indexeltek. Ha a Spa felé menő kihajtónál jártok, akkor a gyalogosok zebrán történő áthaladásakor jobbra félrehúzódtok. Így megoldható, hogy ne a Korzónál legyen a kocsisor vége.
A 30-as tábla nem viccből van kinn, a parti úton, ahogy behajtani tilos és a megállni tilos tábla sem. A helyi közterület-felügyelők és rendőrök, a legmelegebb időben, kéz a kézben büntetnek szarrá mindenki, még azt is, aki azt hiszi, hogy a gyepre parkolva megúszhatja. A jó hír, hogy idén már lopóautó is van, így a kreatívan parkolók csak a kocsijuk hűlt helyét nézhetik.
Vannak fizetős parkolók, ne legyetek fillérbaszók, olcsóbb, mint a büntetés.
Gárdonyban ha 10 után érkeztek meg a parton kisebb eséllyel találtok parkolót, mint koktélbárt a Szahara közepén. Érdemes a vasútállomásnál lévő parkolót megpróbálni és az aluljárón át lesétálnotok a partra.
A nyaralók mellé nem jó ötlet beparkolni, mert a tulaj vérmérséklete szerint vagy össze lesz baszva, vagy meg lesz kenve kutyaszarral, esetleg felgyújtva, vagy beborítva a tóba.
Gárdonyban a Polgármesteri hivatal parkolójában, a Bútorboltnál lévő parkolónál (mindkettő 40-es szakasz) és Agárd vége tábla előtt mérnek rendszeresen. Vasárnaponként a Gallér utcánál szednek ki szúrópróbaszerűen autósokat.
Dinnyésnél a Pákozdi útnál lévő kereszteződés előtt van egy hatvanas tábla. A kereszteződésben büfé, kerékpárosok és a rendőrök. Ajánlott lassítani, mielőtt sokba kerülne.
Ha nagyon nem megy a fentiek betartása, érdemes elgondolkodnotok a vonattal történő utazással. Egy négytagú családnak a napi fürdéséhez szükséges dolgai beleférnek egy nagyobb szatyorba. Az enni és innivaló megvehető a Sparban, ami 30 méterre van a parttól.
A vonatok fél óránként járnak 80%-ban légkondisok, a menetidő 45 perc. Gondoljatok erre, miközben lefő az agyatok az érdi elkerülőn befelé araszolva.
TL;DR, ha hétvégente Velencei-tó déli oldalán akartok keresztülmenni, alaposan fontoljátok meg, milyen útvonalat választotok. Húzzátok fel a retkes beleteket az autópályára és hagyjátok élni a helyieket! Köszönöm!
- Hiena blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 2553 megtekintés
Hozzászólások
a budiaknak lehet a főre parkolni, 40-el száguldozni, helyieket és turistákat kergetni kocsival, csak a pestiekkel van ez a kib@szás?
mindig csak ezeknek a gazdagoknak jár a szórakozás :/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A nádvágók és mocsáriak szemében ők is ugyanolyan pesti emberek.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
így jár az, akinek még kisvasútra, és stadionra sem telik a budi mellé.
ha nektek is lesz miniszterelnökötök, meg lesz milliárdos polgármesteretek, akkor majd lesz rend is. addig amíg el nem jön ez a szép nap, örüljetek a közlekedési szabálysértésekből szerzett bevételeknek:))
és fizessétek az idegenforgalmi adót rendesen, hogy legyen sok stadion, kisvasút, meg budi, jobb helyeken..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Oh, van jó módszer a sok autópályát elkerülő átutazó távol tartására és sarcolására. Végigpakolni 40-es táblával a 7-es belterületi szakaszát. Működő, tesztelt módszer. Öröm nézni a sok barmot, amint majd felrobban a kocsiban.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem kell végigpakolni, elég ha a helységnév tábla alá, mellé kiteszel egy 40-es táblát és máris az egész településen az az érvényes max sebesség..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
és ez még jobb is ilyen szempontból, mert a zemberek hamar elfelejtik milyen tábla volt kint 2 km-el odébb..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kirakod Hatvannál a 70-es táblát és kész a káosz :-)
--
A főnököm mindig megtartja amit ígér, ha pénzt ígér azt is!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
van ennek azért jó olvasata is: felétek akkor olyan úthálózat van, hogy egyáltalán felmerülhet az autópálya kihagyása. az nem olyan rossz :)
HBM területén egészen brutális állapotok vannak, Nádudvar lassan megközelíthetetlen HSzoboszló / Debrecen irányból, Tiszacsege szerintem egy éven belül elvágott településként lesz jelen ebből az irányból és sorolhatnám. Budapestre jutni a négyesen sem rossz mutatvány. szóval itt pályára menekül mindenki az első 30km után. cserébe mi helyben szívunk.
--
Vortex Rikers NC114-85EKLS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egernek legalább van halálútja (25-ös), néhány falut megközelíteni meg jó kis kalandtúra az autószervizt is érintve :-)
--
A főnököm mindig megtartja amit ígér, ha pénzt ígér azt is!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
sub
--
WP8.x kritika: http://goo.gl/udShvC
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
kapják be a helyiek. Ha nem tetszik a forgalom költözzön falura... oh wait...
-------------------------
Dropbox refer - mert kell a hely: https://db.tt/V3RtXWLl
neut @ présház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"...a nyaratok bosszúságoktól mentes legyen." - Ki is bosszankodik itt? ;)
TL;DR: te laksz rossz helyen. Szomoru, de ez van. Sajnos ugyanez tortent a belvarosban lakokkal a bulinegyeddel, es nincs ra mas/jo megoldas: el kell koltozni. Alternativa, hogy minden (nyari) hetvegen felhuzod magad, teljesen feleslegesen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
de van más megoldás. épít egy parkolóházat a saját telkén, és jól meggazdagszik!
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1 Jo otlet :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
.... mindenki masnak ott a waze ;)
amugy jo dolog, ha helyismerettel, komoly tapasztalattal biro helyi szemely segit az atutazoknak, erdemes is megfogadni.... hacsak nem lesz dugo az M5-oson is. Akkor cseszhetitek, de legalabb nem ott all majd a kocsisor ;-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én két dologra jöttem rá a témával kapcsolatban.
1, Ha utazom Waze-t használok, sok kellemetlenségtől megment.
2, Nem ér annyit a Velencei tó, hogy elmenjek oda Budáról, inkább a helyi strand, de a legjobb a haver medencéje. Pénzben, időben, kényelemben és szolgáltatásban is elmarad a tó.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én bringával tervezném Pestről a Velencei tó kerülését és vissza, csak lövésem nincs róla, h vannak-e tiltó táblák a 7-esen vagy vicces kötelezően használandó bicikliutak? Mivel haladni akarok, mitöbb haladnom _kell_, ezért fel sem merülhet h bicikliutakon vánszorogjak. Illetve az is kérdéses, h hétköznap v. hétvégén kisebb a forgalom? Hajnalban kell majd indulnom, h elkerüljem a hőséget. Persze lehet okosabb lenne ősszel visszatérni erre az ötletre..
#szerk: http://bringatilos.kerekparterkep.hu/#12/47.2906/18.7259/11000 van egy pár piros rész :(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Inkább szállj fel a vonatra bringával és kerüld meg a tavat háromszor. Elkerülném a 7-est, de ha muszáj lenne, erre mennék. Kicsit rosszul mutatja, de a Szerémi út elejétől az M0-ig kerékpárút van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezer köszönet! Tanulmányozni fogom. A vonat nem játszik. Nem vagyok annyira urbanizálódva, h vonattal menjek bringázni :). Arra gondoltam h hajnalban még nem lesz forgalom a Budafokin, de visszafele viszont már jól jöhet bicikliút, akkor már úgy is fáradtabb, figyelmetlenebb vagyok - jobb biztonság.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A térkép pontos, a pirossal jelzett szakaszokon vannak párhuzamos, jó minőségű kerékpárutak.
Nyugodtan mehetsz ezeken a szakaszokon az autóúton is. A helyiek majd szólnak a rendőröknek, hogy visszatereljenek a kerékpárútra.
Amúgy elárulhatnád, hogy hány kilométer tekerése után szűnik meg az életösztön, és alakul ki a sárgapólós éntudat? Csak azért, mert egyedül a "nagyonkomolybringásarcvagyok" emberek azok akik képtelenek megmaradni a kerékpárúton, és folyton le kell őket segíteni az útról. Nem a kerekek számával vagy a meghajtással van a problémám, hanem az arccal és az öngyilkos hajlamokkal. Miért kell kimenni egy 90-es vagy 110-es útra drótszamárral a tiltó tábla ellenére?
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Figyi, ha megpróbálsz 30-40 Km/h körüli tempót tartani, akkor elég hamar rájössz, h a kerékpárutak 90%-ban erre több okból is alkalmatlanok - ráadásul kresz szerint sem mehetnél rajtuk ennyivel. Mást jelent a bringázás Neked és annak aki számára ez edzés. Miért olyan nehéz ezt felfogni? Szükséges a terhelés, ehhez pedig sebességre és/vagy emelkedőre van szükség.
Persze idióták mindenhol vannak, de akik komolyan bringáznak azok szervezetten és fegyelmezetten közlekednek, mégha paradox módon tilosban is járnak. Képzelj el egy 40-50 fős bolyt, amit a reggeli csúcsforgalomban kell keresztül vinni nem éppen sétagalopp tempóban! Nem is mehet ez másként csakis fegyelmezetten, és nem opció, h nekiálljanak lépcsőzni meg bringát tologatni a spéci - járásra alkalmatlan - bringáscipőben (igen, az egyik legnépszerűbb bringautat úgy képzelték el, h beiktattak egy le és fel lépcsőzést és 50 méter tologatást) így marad inkább a kb 100 méter illegális úthasználat az adott helyen. De sorolhatnám...kettes sorra is szükség van, hiába nem lehetne egymás mellett közlekedni bringával...
Bár az autósok lennének ennyire fegyelmezettek!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Értem. Tehát, a bicikliúton érvényes KRESZ betartása miatt sérted meg a közúti közlekedés szabályait.
Nem, elmondom miért büdös nektek a kerékpárút: A legfontosabb ok a plebs, az-az a pórnép. Mamika a kopott Csepellel, a kisgyerek a támasztókerékkel, a Tescos montis apukával. Ilyenekkel a VERSENYZŐ (csupa nagybetűvel) nem keveredik. Mert oda kéne rájuk figyelni, lassítani, gyorsítani, ez megtöri a TEMPÓt. Ugyanez vonatkozik a kerékpárút vezetésére, mert hiába friss az aszfalt, de keresztezi az utat(!!!!!!4444) és elsőbbséget kell adni! Érted, neked kell elsőbbséget adni!
Tudod, ha repülni támad kedvem, akkor kimegyek a reptérre és bérelek egy gépet oktatóval. Ha csapatni, akkor kimegyek és veszek egy pályabérletet. Nem fogom a hobbimmal mások közlekedésbiztonságát tudatosan veszélyeztetni. Ha olyannyira nem szerettek kanyarodni, ha annyira nem fér bele a lassítás az edzéstervbe, akkor menjetek ki pályára. Ha nem fér bele a ring a költségkeretbe, akkor valamelyik reptérre. Két sörért bármikor kapsz a portástól egy rádiót és kőrözhetsz napestig.
Szerencsére, van rá módom belülről ismerni a versenyzős, edzős kerékpáros társadalmat, és tisztelet a pár kivételnek, a többségben erősen dobog egy erős übermens tudattal kevert kisebbségi komplexus, megtoldva egy megmagyarázhatatlan, szabadságharcos, lázadó szemlélettel felvértezett, túlméretezett arccal. Kevés más technikai sportban láttam ennyire a kiegészítőkkel, felszerelésekkel való flancolást, azok meglétének/nem meglétének státusszimbólumként való villogtatását.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kicsit úgy érzem áteveztél az irracionalitás óceánjára.
A tempo az valóban lényeges, mivel erre épül az egész edzésterv: pl adott ideig adott intenzitáson (pulzussal, leadott teljesítménnyel) kell tekerni, majd adott ideig kisebb intenzitáson pihenni, és aztán újra és újra. Vagy pl. csapatban gyakorolni a váltott vezetést lánctalpazást. Ezeket nem lehet bicikliúton csinálni.
Hétvégén most lehetett menni a Hungaroringre bringával (évente egyszer(?) van ilyen). Én is voltam. Sőt szoktam a ring kerítésén kívüli úton is edzeni néha. Általában törekszem arra, h forgalomtól elzárt/kis forgalmú helyeken menjek, de egyrészt odáig is el kell jutni, másrészt ez sokszor olyan rossz minőségű utat jelent, h az korlátozza be tempót. Azonkívül igényem van a változatosságra is, unalmas mindig ugyanazon köröket futni [tekerni].
A biciklizés az átélhető szabadság érzését nyújtja, és tulajdonképpen az erre az érzésre való irigység az alapja a frusztrált autóstársadalom biciklista gyűlöletének.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Látom, igények azok vannak. Súlyadót, üzemanyagba árba épített útadót fizeted a drótszamáron?
Tévhit, hogy az autós a szabadságot és a többi blablat, irigyelné, vagy frusztrálná. Ami az autósokat piszkálja:
Tiltott helyen történő tekerés. (Táblával jelzett helyeken)
Tilosban tekerés. (Forgalommal szemben, járdára fel-le, út közepén, zebrán áttekerés, egymás mellett, falkában tekerés)
Nem megfelelő felszerelésben történő tekerés. (Sisak, láthatósági mellény hiánya, kioldhatatlan klipszek)
Nem megfelelő műszaki felkészítettségű kerékpárral történő tekerés. (Kivilágítatlan, prizmák nélküli bringa)
Közútra alkalmatlan kerékpárral tekerés. (Országútik felső kategóriája, fék nélküli fixik)
Meg kéne különböztetni a sporteszközöket és a közlekedési eszközöket. Gyúrós Pista nem kezd fekvenyomni az M1 közepén, a bobválogatott nem jön le a normafáról levezető úton, nem szállok le sárkánnyal a Liszt Ferenc repülőtéren, sőt a legtöbb versenykajakos sem megy be hajózási csatornába. Egyedül csak bizonyos szellemileg roggyantak hiszik (downhillező longboardosok, országúti kerékpárosok), hogy a forgalomtól nem elárt közút "sportolásra" való.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
idézet:
Tiltott helyen történő tekerés. (Táblával jelzett helyeken)
Tilosban tekerés. (Forgalommal szemben, járdára fel-le, út közepén, zebrán áttekerés, egymás mellett, falkában tekerés)
Nem megfelelő felszerelésben történő tekerés. (Sisak, láthatósági mellény hiánya, kioldhatatlan klipszek)
Nem megfelelő műszaki felkészítettségű kerékpárral történő tekerés. (Kivilágítatlan, prizmák nélküli bringa)
Közútra alkalmatlan kerékpárral tekerés. (Országútik felső kategóriája, fék nélküli fixik)
büntetlenül, azonosíthatatlanul, tömegesen rlz. pedig ez akkor a legjobb, ha van A/B és helyben tetten érhető. ekkor autóval egyező büntetés, mellébeszéd nélkül (FIXME). ha ez lenne a default, most nem is lenne miről vitázni.
--
Vortex Rikers NC114-85EKLS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Osztan mikor en meg elvagtatok melletted 300+ al es felborit a menetszel akkor ne idegeskedjel majd jo? Hiszen en is csak a gepsarkanyt tesztelem meg hat baszki a tesco parkoloban nem tudom felprogramozni rendesen...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
idézet:
"kisebbségi komplexus... szabadságharcos ... lázadó szemlélettel felvértezett"
ez mind semmi vagy jól kezelhető ahhoz képest, amikor a kerékpárosok durván fele** alkalmatlan a közúti közlekedésre. egyszerűen azért, mert ennek a félnek KRESZ vizsgát nemigen kellett tennie, másrészről öreg; gyerek; részeg; fizikailag alkalmatlan.
szóval legyen már biciklis jogsi is, ha már nincs A/B kategória a zsebben. lesz egy pár új munkahely három lépcsőben, lesz egy jó kis bevétel, kevesebben fognak megfeszülni az úton, oda-vissza kevesebb ok lesz a fikázásra, nem lesz pardon oda-vissza kihágásnál. sokadjára kérem, akár népszavazni' is elmegyek ha kell mert én is unom az indiai közlekedésre hajazó stílust. minden oldalról. sőt, biciklis/kismotoros rendszámért is megyek szavazni ha kell. ezért szerintem még a járdán harcoló gyalogosok is szavaznának.
** saját tapasztalat, pár tucat érintett személy megfigyelésével. valaki lemérhetné már, engem érdekelne. nincsenek illúzióim :)
bwt http://indavideo.hu/video/Kreszvizsga
--
Vortex Rikers NC114-85EKLS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mokas latni amugy ilyen amoba alakzatban halado kerekparosokat, szurkuletben, estefele, minden lampa nelkul. :-|
Engem konkretan nem zavarnak, sot, tamogatom oket ennek ellenere. Lassitani kell mogottuk? Igen. Maskor is kell. Az utakat az embereknek szamara kell epiteni, nem gepjarmuveknek. Szerintem.
Ha majd lesznek hasznalhato bringautak, menjenek ott a bringak, addig csak nyugodtan haladjanak az uton.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
azért lássuk be, hogy van némi különbség aközött, hogy nem használható a bringaút normális közlekedésre, vs nem használható a bringaút edzésre, mert akkor ott őt mindenféle mások zavarják. Ilyen alapon én is nyugodtan mehetek kocsival a járdán, tolakodhatok előre a kanyarodósávban, és húzhatom rá dudálva mindenkire a kormányt, aki ott van, ahol én éppen lassítás nélkül lenni akarok, elvégre a faszér nem hagy engem zavartalanul közlekedni. Ja, és ha driftelek a körforgalomban, akkor bizony ugorj a zebráról, nehogymár le kelljen lassítanom a hobbim közben.
Kevésbé sarkosan: bringázzon, sportoljon úton, de azért ez a márpedig én csak azért is oda megyek hobbi bringázni, ahol egyébként is fasza nyáron közlekedni, és szarok mindenkire, mert nekem az edzés... szóval az kicsit bicskanyitogató :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Termeszetesen, de en autobol pl. nem vagyok abban a pozicioban, hogy megiteljem, hogy valoban milyen allapotu a bringaut, igy azt se itelhetem meg, jogos e hogy uton megy, bringaut helyett. Sot, semmi kozom hozza, hogy az o fizikai kepessegeihez az ut jobb -e, ill. alkalmatlan -e a kerekparut, mert ugye, ha neki nem alkalmas kozlekedesre (sebessege, kerekparja, BARMI miatt) jogosan hasznalja az utat, ahol gepjarmuvek is mennek. Ennyi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na de itt fentebb ki van fejtve, hogy ez az ok.
Illetve "kozlekedesre (sebessege, kerékpárja " ezt azért csak módjával, mert akkor tulajdonképp megint ott tartunk, hogy autoval se kell lassítani, ha mások közlekednek előtted? Meg járhatok normális közlekedésre alkalmatlan autoval?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De, lassitanod kell. Meg ajanlott is :) [lasd lovaskocsi, kilogó kaszával]
"normális közlekedésre alkalmatlan" ezt ertelmezni se tudom, de mindegy. Lehet, teged zavar, de mehet valaki 50-en varoson kivul. Egy par uton kivul ez nem tilos, es ha ez idegesit, nem tudod elvisilni, az mar nem a tobbiek hibaja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Félreérted, engem alapvetően nem zavarnak a bringások (bár --pusztán FYI -- 50nel csak akkor, ha sisak is van rajta :) )., hébe-hóba még én is ráülök, meg egyébként is úgy vezetek, hogy segítsek másokat a közlekedésben -- na nem csak azért mert olyan jófej vagyok, hanem azért, mert alapvetően úgy tud mindenki leggyorsabban a dolgára jutni, ha izmozás helyett normálisan együttműködve közlekedünk.
Kifejtem:
- sebesség. Nem zavar, ha bármennyivel megy is. Csak az nem kifogás, hogy azért nem megyek a bringaúton, mert ott nem tudok a sok tötyörgőtől menni, ezért inkább kimegyek a forgalomba. Ahol aztán én leszek a tötyörgő, akitől nehezebb haladni, de az autósnak ezt természetesen tessék tiszteletben tartani, ő lassítson. Ehelyett azt gondolom, hogy ahogy nekem lassítani kell, ha forgalom olyan, úgy neki is kell a bringaúton. Ha ez nem tetszik, akkor lehet menni olyankor / oda edzeni, ahol nincs forgalom.
- normális közlekedésre alkalmatlan - olyan kerékpárral, ami alkalmatlan a bringaúton való használatra nem kell forgalomba menni, mert ez alapvetően továbbra is közlekedés, nem edzőpálya.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Csak az nem kifogás, hogy azért nem megyek a bringaúton, mert ott nem tudok a sok tötyörgőtől menni, ezért inkább kimegyek a forgalomba. Ahol aztán én leszek a tötyörgő, akitől nehezebb haladni, de az autósnak ezt természetesen tessék tiszteletben tartani, ő lassítson. "
De ez kifogás. Méghozzá megalapozott kifogás. Minden jogom meg van hozzá h részt vegyek a forgalomban az autókhoz képest lassabb biciklivel is és olyan útvonalat keressek, ahol nem kell bicikliúton mennem. A kifejezetten autók számára épült utat autópályának hívják, ott nem is lehet biciklizni. Az országút pedig nem csak az autósoknak van, hanem a lassabb járműveknek is és ezt tiszteletben kell tartanod Neked is. Úgy tűnik ezt a jogom kívánod elvitatni, ennek fényében értékelhetetlen az együttműködésre való hivatkozásod.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az a jó, hogy te is megpróbálod a számba adni, hogy nem működök együtt. De igen, azt teszem. Nem megyek a seggedbe, nem húzom rád, nem megyek el centikre melletted, és ha úgy alakul, nyugodtan megvárom hosszan, mire ki tudlak kerülni. Sőt, nyilván alapvetően eszembe nem jutna nem az autopályán lemenni pl a balatonra, mert aki ezt csinálja agárdgárdonyvelencén keresztül nyáron, mint akikről a topik részben szól, azoknak összességében nincs annyi működő agysejtjük, mint egy tányér döglött molylepkének.
Ettől még továbbra is ott tartunk, hogy neked lehet nem arra menni, ahol neked valami nem tetszik, az autós viszont még csak véleménnyel se lehessen arról, hogy neki ez így nem testszik. Tipikus hozzáállás, hogy neked vannak jogaid, a másiknak meg kötelességei.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szeretnék a lakóhelyemtől 50 km-re található tóhoz elbiciklizni egy szép nyári napon anélkül, h frusztrált autósok lelkét kelljen előzetesen hosszan masszíroznom. Én csak arra voltam kíváncsi, h kell-e számítanom tiltásra a 7-es úton. Elnézést ha felzaklatott a kommentem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
engem ugyan nem zaklatott fel :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De ha valahol ki van rakva a kresz tabla hogy bringaval ne menjel fel akkor miert vagy akkora tuflak hogy megis felmesz?
En elhiszem hogy azert akarsz ott menni mert te tudsz 50-el kerekparozni viszont ott te egy akadaly leszel az uton valamint mivel ki van rakva a tilto tabla ezert az autosok nem szamitanak kerekparosokra...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itt ép arról van szó, h olyan utat keresek, ahol szabad menni kerékpárral, ahol nem _kell_ bicikliúton mennem. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem egy kerékpáros pont olyan kikerülni, mint egy mopedest, csakhogy a mopedek eltűntek (helyette az 50-es robogók már 70-el mennek) viszont rengetegen tekernek. Autósként bosszantó kikerülni, mint a traktort, kézikocsit, kukásautót, stb., de néha szántóföld minőségűek a kerékpárutak, ez nem bringa kérdése.
"Ha ez nem tetszik, akkor lehet menni olyankor / oda edzeni, ahol nincs forgalom." - Írta is a kolléga, hogy hajnalban menne a forgalom miatt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezeket nem is vitattam egy szóval se, továbbra sem azt mondtam egy szóval se, hogy a bringás ne jöjjön fel úttestre. Egyszerűen csak vicces abban a topikban, ami arról szól, hogy hogy a francba férjünk el a nagyon szűkös utakon a szezonban valahol, hogy jön a bringás, hogy márpedig ő oda megy edzeni, és bringaútról szó se lehet, mert neki haladni kell az edzés miatt, uh max majd mindenki szopik egy kicsit mégjobban, mert neki az jár...
Az utolsót meg láttam, de később keletkezett, mint amit én írtam, de legalábbis én biztosan csak utána olvastam.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az, hogy valaki célirányosan közlekedik vagy épp edzést tart, szerintem nem releváns. A KRESZ szerint a kerékpárúton kell haladnia, de vállalja, hogy megszegi ezt, kivéve ha direkt olyan utat választ, ahol nincs bicajút.
"max majd mindenki szopik egy kicsit mégjobban" - 30-40-es tempót lehet hozni egy jó bringán. Ha dugó van, akkor ez nem zavar (legfeljebb irigykedsz, mert lehagy), ha meg nincs dugó, akkor 70-el megelőzöd. Azért mégsem kombájn, hogy feltorlódjanak mögötte.
Én lassú, kertvárosi bringás vagyok és inkább a járdán tekerek ahol 70-es tábla vagy komoly forgalom van, de én meg ezért kapok a pofámra. Nehéz a bringások élete :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hagyjuk, láthatólag nem megy át. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez is megoldás a téma lezárására, ha nem tudod megvédeni az álláspontod :P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nézd, ameddig nem megy át, hogy alapvetően nem arról beszélgetünk, hogy mit szabad kresz szerint meg mit nem, addig érezd úgy nyugodtan, hogy nem tudtam megvédeni az álláspontom :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valljuk be, nem hagyon tulzottan megzavarni magad a vilagnezetedben. Empatiamentesen, onzo mondon is lehet elni, bar nem tul szimpatikus.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
kérlek, melyik világnézetemben nem hagyom megzavarni magam? csak mert kíváncsi vagyok, mit értesz félre / melyik részét olvasod szelektíven a mondandómnak.
De in a nuthsell, akkor még egyszer: nekem semmi bajom a bringásokkal általában, nem akarom őket száműzni a közutakról, tisztában vagyok vele, hogy a bringás infrastruktúra jó része szar (eleve a bringaút leginkább kreténség, a normális bringás sáv mint pl a itt ott a 16ban, vagy pl a kiskörúton százszor jobb mindenkinek, és kifejezetten kötelezném az összes hülyét, aki a járda közepére húzott sárga csíkkal megoldottnak véli a dolgot, hogy minden nap arra járjon).
Mindössze azt tartottam kevésbé empatikusnak, hogy a te szavaddal éljek, hogy ott, ahol épp arról van szó, hogy hogyan lehetne megpróbálni elférni az időszakosan igencsak szűkös utakon ott előjön, hogy mennék oda bringával, és bringaútról szó sem lehet, mert ott nem tudok pulzust tekerni, illetve meg mertem említeni, hogy azért a közutak elsődleges célja mégiscsak a közlekedés, nem a sportoláshoz hely biztosítása.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Edesapam fiatalon biciklivel jart iskolaba telen, nyaron, esoben, fagyban. Falubol kisvarosba 14.3 km. Nem hogy bicikliut, de ut sem volt rendes az elso 10 km-en. Tehat ha esett az eso, akkor meg sarban tekert, stb. Neha leszallt es tolta, de iskolaba menni kellett.
Ahhoz kepest a mostani utak, amin mehetnek a bicajosok, szinte luxus kategoriaba tartoznak. Tehat csak annyi a feladat, hogy a bicajos tudja hol a helye es ne legyen egy kibaszott borsoszem kiralykisasszony puhapocs.
Ha meg ez az elete es ezert kapja a fizeteset, hogy bicajozzon es ebbol tartja el a csaladjat, akkor koltozzon olyan helyre, ahol van bringaut, tehat a munkahelyehez kozel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Édesapád még egy évet várt, hogy az előre kifizetett Trabantját a Merkurban átvehesse.
Én is örülök, hogy ezek az idők elmúltak, de sajnos az igények is magasabbak lettek annál, minthogy egy település akármilyen hepehupás "kerékpárútra" és ezzel együtt a KRESZ-re hivatkozva, megtiltsa az úton való haladást. Nyilván te is kikerülöd autóddal a kátyúkat, így kerüli ki a kerékpáros is a használhatatlan kerékpárútszakaszokat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Édesapád még egy évet várt, hogy az előre kifizetett Trabantját a Merkurban átvehesse."
Ez itt nem relevans.
"Én is örülök, hogy ezek az idők elmúltak, de sajnos az igények is magasabbak lettek annál, minthogy egy település akármilyen hepehupás "kerékpárútra" és ezzel együtt a KRESZ-re hivatkozva, megtiltsa az úton való haladást."
Ennek a mondatnak nincs ertelme, foleg nem mint valasz vagy erveles ...
"Nyilván te is kikerülöd autóddal a kátyúkat, így kerüli ki a kerékpáros is a használhatatlan kerékpárútszakaszokat."
Igen kikerulom es az autok szamara fenntartott uton maradok. De ha elore tudom, hogy egy ut nagyon rossz, akkor megyek kerulouton. Ilyen egyszeru.
De a hszem kb csak arrol szolt, hogy puhany, puhapocs nyulbelak azok a bringasok, akiknek kis hepehupa miatt sir a szajuk. Gondolom oket tiezeneves korukig szoptatta az anyjuk, azert lettek ilyenek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tanulmány értékű ez a neo-barlangi-vulgár stílus, ami a maga sajátosan tömör módján egyszerre árulkodik a közlő mentális teljesítőképességéről és pszichés zavarairól. Külön kiemelendő h - szinte mindig - harmonikus egység tapasztalható a közlés formai és tartalmi minősége között.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Majdnem biztos voltam benne, hogy te leszel az elso furdoskurva, akinek megint sirni fog a szaja, mert magara ismer es faj neki az igazsag :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
" egy bizonyos szint folott nem erdemes egy bizonyos szint ala menni " :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amikor elfogynak az ervek, akkor mar csak a magas lo tevkepzete marad, aminek hatara hihetetlen modon minden bicajos felfer. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
http://www.keptelenseg.hu/auto-motor/gyorshajto-biciklis-113580
--
A főnököm mindig megtartja amit ígér, ha pénzt ígér azt is!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Ez itt nem relevans."
Pont annyira, mint az, hogy apád mivel járt 40 éve.
"Ennek a mondatnak nincs ertelme, foleg nem mint valasz vagy erveles ..."
Szerinted. Az viszont tényleg nem érvelés, hogy bezzeg régen jó volt a szántóföld is.
"Igen kikerulom es az autok szamara fenntartott uton maradok. De ha elore tudom, hogy egy ut nagyon rossz, akkor megyek kerulouton. Ilyen egyszeru."
Erről szóltak a korábbi hozzászólások.
"De a hszem kb csak arrol szolt, hogy puhany, puhapocs nyulbelak azok a bringasok, akiknek kis hepehupa miatt sir a szajuk. Gondolom oket tiezeneves korukig szoptatta az anyjuk, azert lettek ilyenek."
Te is puhapöcs vagy, autóval jársz, gondolom még a klímát is bekapcsolod és sír a szád, mert néha meg kell előznöd egy kerékpárost, bezzeg az öreg "telen, nyaron, esoben, fagyban."
Egyszer ülj fel egy országútira, hogy legyen fogalmad a kerékpárutak állapotáról!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jobb is ha tudjak, hol a helyuk, kulonben elokerul a vak komondor, amin 'veletlenul' felbuknak... Micsoda szoveg mar ez, micsoda szinvonal. :-/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"A helyiek majd szólnak a rendőröknek, hogy visszatereljenek a kerékpárútra."
Ja, szoval a helyiek azzal toltik a napot, hogy kint allnak a kert vegeben, es ha biciklist latnak az uton, mar nyomjak is a telefont? Az uton keresztbe kifeszitett drotkotel hatasosabb.
Szanalmas.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én a balcsira mentem bringával a múlt héten. Velencei tó felé Budaörs-Biatorbágy-Lovasberény felé tudsz kerülni, a táj gyönyörű, a forgalom Biatorbágy után minimális, viszont szint van rendesen. Oda-vissza már meggondolnám, de egy irányba simán letekernék.
http://www.holkerekparozzak.hu/balaton/budapest-balaton-kerekpartura
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszönöm! Azt hiszem lefele ez az útvonal lesz, vissza pedig a 7-es. Olyan 160-170 Km lehet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pont megyek a hetvegen. Igerem, hogy csak azert sem az autopalyan fogok menni, hiszen raerek. ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
okés, tehát erőfeszítéseket teszel, időt áldozol és még fizetsz is azért, hogy idegesíts pár ismeretlen tagot. komoly :)
--
Vortex Rikers NC114-85EKLS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni