A T nem köt be

2016. január 29-én rendeltünk a T-től egy lakossági internet + telefon csomagot, amit mostanáig nem sikerült nekik bekötni.
Először két hét után érdeklődtem, akkor az ügyfélszolgálat időpontegyeztető részén azt a tájékoztatást kaptam, hogy a szerződés megkötését követő hétfőn járt kinn szerelő, de nem talált otthon senkit. Hogy erről miért nem kaptam előzetes értesítést, vagy hogy miért nem hívott a megadott mobilszámomon, amikor állítóag ott járt, azt nem tudom. Ekkor nagyon kedvesen megígérték, hogy hamarosan újra keresni fognak, de jelenleg időpontot nem tudnak adni, mert a kollégák nem töltöttek még ki valamilyen időrendet.
Egy hét elteltével ismét érdeklődtem. Akivel beszéltem, nem látta a rendszerben, hogy járt volna nálam bárki, de ismét megígérte, hogy hamarosan jönnek.
Újabb egy hét múlva megint telefonáltam. Ekkor a vonal túlvégén beszélő srác viszonylag sokáig kotort a rendszerükben, majd közölte, hogy nem vagyok felvéve valamilyen listára, ezért nem is jöttek volna hozzám. Állítólag felvett, ekkor kaptam is egy üzenetet a mobilomra, miszerint kérésemre egy későbbi időpontban jönnek bekötni. Azt ígérte, 1-2 napon belül keresnek.
Lassan megint eltelt egy hét, de semmi hírük.

Eddig elégedett ügyfél voltam, és jó szívvel ajánlottam másoknak is a T szolgáltatásait. Most már nem :)

Hozzászólások

Valami botrány, amit művelnek. Én csak a T-mobile vonalon vagyok érintett (szerencsére), de őket is le fogom cserélni. Értem én, hogy változik az intranetes szoftverük, de azért lehetne ezt sokkal normálisabban is csinálni.

Vicces. Egy ismerősöm hasonlót élt meg, csak a Diginél. Volt ADSL kapcsolata a GTS Datanettől. Ezt felvásárolta a T, számlát közel fél éve nem küldtek, mert képtelenek voltak az egykori GTS-es ügyfeleiket az adatbázisukba fésülni. Elég lett, megrendelte a szolgáltatást a Diginél, ott is volt, hogy várhatóan 15 napon belül meglesz. Lemondta a T-s ADSL-t, amikor a digis arccal egyeztetve lett, mikor jön a szerelő. Eddig minden jó.

Szerelő jött, látja, az oszlopon van egy 4 portos eszközük, mindegyikre már be van kötve valaki, itt most nem lesz bekötés, hálózatbővítés kell. Utána hetente érdeklődés Digi ügyfélszolgálatán hol telefonon, hol élőben, hol online. Nagy sokára küldtek levelet, hogy a technikai feltételek nem állnak rendelkezésre, bár felvették munkalapra, hogy meg kell csinálni. Ekkor levél íródott, hogy az a baj, hogy nem mondanak konkrét időt, így nem tudjuk, érdemes-e várni tovább, vagy más szolgáltatót kell nézni. Ekkor jött e-mail, hogy lezárták a hibajegyet, a panasz nem volt jogos. Sejtem miért: jogos volt, de még nem volt élő szerződés, csak megrendelés, így jobban mutat, ha úgy zárják le, hogy nem volt jogos.

Ekkor már közel 2 hónapja nem volt internet. Ezek után megrendelés a T-től TV-t, internetet drágábban, 4 nap múlva jöttek, bekötötték. Csak azért 4 nap, mert volt benne egy hétvége is.

Pedig ismerős jobb szerette volna a Digit, de ezek után azt mondta, senkinek nem ajánlja. Mondjuk a T-nek az ÁSZF-e az, ami para.

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

Ez még így is lehet a jobbik verzió. Ahol laktam panelban (Pest) anno folyamatos service issue-k voltak, de mindig másnál. kb 3 hónap után derült ki, hogy eggyel több lakó volt a panelban, mint amennyi elérhető port a switchen, így az elején amikor a +1 lakó megjelent a "rendszerben" autó lehúztak egy már meglévő előfizetőt, és annak a portjára kötötték be az ujjat. 1-2 nap eltelt amíg a lekötött ügyfél ezt észrevette, szerelő 1-2 napos késéssel kiment, látta a hibát, lehúzott egy másik ügyfelet, és visszakötötte a reklamálót.. 3 hónapon keresztül így ment a csiki-csuki round-robinban, mígnem végül megjött a szükséges HW.
____________________________________
Az embert 2 éven át arra tanítják hogyan álljon meg a 2 lábán, és hogyan beszéljen... Aztán azt mondják neki: -"Ülj le és kuss legyen!"..

2 ügyfélnél várjuk, időpontot sem adnak.

Nálunk szeptemberben volt kint egy fószer, felmérni az igényt a hálózat továbbfejlesztésére, miszerint decemberben jönnének ki új kábelt behúzni. Aláírtam, jöjjenek persze, ha már ugyanannyi pénzért gyorsabb netet kapok...
Elmúlt a december, se hírük se havuk.
Januárban aztán megint kijött valaki, közölte, hogy februárban jönnek.
Most lassan március közepe van és még mindig sehol semmi...

Jó, mondjuk nekem nem sürgős, jó a mostani netünk is, de ha már ígérgetnek akkor tartsák is be!

Ha aláírt szeződésed van, annak a dátumától kezdve talán 6 v. 8 héten belül telepíteniük kötelesek, különben kötbérezhetők. Ha nem írtak technikai kifogást ami miatt lehetetlen a teljesülés, csak szimpla balfaszság miatt csúszik a dolog, sztem megéri elolvasni azt az ÁSZF-et, mert lóvé állhat a házhoz. (Ami ÁSZF amúgy hetente, de legjobb esetben is havonta módosul, kössz szépen minden álmom h. azt olvasgassam szabad óráimban).

Amúgy saccra a telepítős emberek mind külsős vállalkozók (NEM telecom alkalmazott, elbasszák a munkát ahol tudják h. többször ki kelljen szállni mert kiszállásonként kapnak zsét) ezért ilyen a színvonal. Annyit lehet csinálni, h. panaszt jelentesz be, és követeled h. telecom alkalmazott szakember jöjjön ki. Azok 1 fokkal már minőségibb munkát végeznek (pl rendesen krimpelik a koaxot az oszlopon, így nem lesz bithibás a digitálisTV adás, amit először a vállalkozó gányolt össze az oszlopon).
--
WP8.x kritika: http://goo.gl/udShvC

"Az Előfizetői szerződés alapján a Szolgáltató legfeljebb az Előfizetői szerződés megkötésétől számított 15 napon belül, vagy műszaki lehetőség hiányában az általa év, hónap, nap pontossággal vállalt későbbi teljesítési időpontban – amely az Igény beérkezésétől számított legkésőbb 90 napon belüli időpont lehet –, vagy az Igénylő által megjelölt későbbi időpontban, de legfeljebb az Előfizetői szerződés megkötésétől számított 90 napon belül megkezdi az Előfizetői szolgáltatás nyújtását."

Szerk.:

"7.4.2.1 Előfizetői szolgáltatás nyújtásának késedelmes megkezdése esetén fizetendő kötbér
Az Előfizetői szerződés alapján Szolgáltató a 2.4.1 pontban foglalt határidőben köteles az Előfizetői szolgáltatás nyújtását megkezdeni.
A vállalt határidő elmulasztása esetén a Szolgáltatónak kötbért kell fizetnie, amelynek összege minden késedelmes nap után
a) az ÁSZF-ben foglalt kedvezmények nélküli telepítési vagy belépési díj egy tizenötöd része;
b) telepítési és belépési díj hiányában az Előfizetői szerződés szerinti díjcsomagra az ÁSZF-ben meghatározott kedvezmények nélküli havi előfizetési díj, vagy előre fizetett Előfizetői szolgáltatások esetén az előre fizetett díj egy harmincad részének nyolcszorosa (Eszr. 7. § (3))"

Minden beszélgetés alkalmával direkt rákérdeztem, hogy műszaki oka van-e annak, hogy nem csinálják. Mindig azt mondták, hogy nem.
Erre hivatkozva tegnap újra megkerestem őket, és jeleztem, hogy szerintem megszegték a saját ÁSZF-üket, ezért én szeretném felmondani az amúgy 2 év hűséggel kötött szerződést. Nem vitatkoztak, sőt, csillagokat is ígértek (meg még egy hét haladékot kértek), állítólag soron kívül előre leszek véve. Majd meglátjuk.

Update:
"Lekötbéreztem" őket.

A trükk az, hogy ha hűségidő nélkül kéred, akkor mind a telefon, mind az Internet szolgáltatás bekötéséért felszámolnak 1990 Ft-os egyszeri díjat. (Azért számolok mindkettővel, mert telefon csomagot is váltottam, és annak ellenére, hogy egyébként meglettek volna az azonnali csomagváltás műszaki feltételei, mégis csak az Internet bekötése után módosítottak rajta.) Ez a kedvezmények nélküli bekötési díj, aminek 1/15-e jár minden nap késedelem után. Jelen esetben 32 napot csúsztak, amire kötözködés nélkül el is számolták a 8491Ft kötbért. (Ebből kb. 3000 Ft-ot buktam a korábbi és új telefon szolgáltatások havidíjai közötti különbözeten.) Csak kicsit ront a képen, hogy mindezt megkeresés és panasztétel nélkül, automatikusan meg kellett volna tenniük, de amíg nem szóltam, inkább lapítottak.

Ha a bekötési díj nem lenne, akkor (8200 + 2800) / 30 * 8 * 32 = 93866 Ft járna. Ügyes :)