A "felújítás" első fázisaként szétkaptam az egész gépet, ablaktisztítóval szépen áttöröltem, hogy csillogjon-villogjon mindene, majd nekiláttam az elektromotor kábeleinek újraforrasztásának.
A történet a következő: A kedves kínaiak úgy oldották meg a rézvezetékek szigetelését, hogy egy elnagyolt szilikoncsövet húztak rájuk, ami rendesen lötyögött rajtuk, kézzel fel lehetett tűrni és máris ott volt a csupasz kábel. Ezt nem tudom viccnek szánták-e vagy komoly szándék vezérelte őket, de ez így ebben a formában nem maradhatott.
Szóval a gyári vezetékeket levágtam, a szilikoncsövek helyére rendes zsugorcsövet raktam, kaptak egy hosszabb kábelt és a végükre egy-egy 3.5mm-es aranyozott csatlakozót.
A motor ezzel le is van tudva, a következő részben valószínűleg a fóliázásról lesz szó, majd lesz egy rész az összerakásról és az első reptetéséről (remélhetőleg videóval).
A csillaggal megjelölt részhez: Szóval az úgy van, hogy régebben a J. Perkins jó minőségű Oracover fóliát használt ehhez a géphez. Ilyen volt az én gépemen is, amit sok évvel ezelőtt vásároltam. Újabban viszont áttértek valami kínai gagyira (ilyen van a most beszerzett gépen), ami mind a színében, mind a minőségében hagy némi kívánni valót maga után (ebből származtak a repedések is).
Következő rész: Vitorlázógép - II. rész
- thomasrc blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 1218 megtekintés
Hozzászólások
nyomassad a masodik reszt :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igyekszem iparkodni, de egyelőre még nem sikerült sem a hazai forgalmazótól, sem a gyártótól megtudakolni, hogy pontos milyen színárnyalatú fóliát használtak a géphez gyárilag. Most azt próbálom elérni egy modellező boltnál, hogy küldjenek le borítékban legalább egy-egy pár centis darabot a kapható színárnyalatokból, hogy be tudjam lőni melyik kell nekem. Majd hétfőn kiderül hogy mit szólnak a dologhoz. :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
csak szivfajditas miatt: csavar + akksi?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni