A LogMeIn Free megszűnik - alternatíva kerestetik

Fórumok

Mint azt már többen is olvashattátok, megszűnik a LogMeIn Free szolgáltatása.
Forrás 1: Logmein fórum
Forrás 2: Lifehacker
Forrás 3: HWSWKérdésem az lenne, hogy tud-e valaki olyan ingyenes alternatívát, ami az alább felsoroltakat alapból tudja:

  1. a többszörös NAT nem okoz gondot,
  2. központosítva látom / elérem a hozzám tartozó gépeket (akár többet is egyszerre),
  3. nincs szükség a felhasználói interakcióra,
  4. akár böngészőből hozzáférek a távoli géphez.

Kicsit kifejtve a fenti pontok:

  1. Van pár ügyfelem, akiknél nem tudnám kivitelezni a VNC-t. Jobb lenne, ha a kliens szerver (van ilyen kifejezés?! - fixme!) hirdetné magát egy adott irányba. Így az alagút már belülről épülne ki, nem pedig kintről kellene kezdeményezni.
  2. Lássam valahol az általam felügyelt gépeket, állapotukat egyszerre.
  3. Az ügyfél gépén telepítéskor megadok egy távoli hozzáféréshez szükséges jelszót, kulcsot, amit kívülről való csatlakozáskor kell megadni.
  4. Akár Flash, Java, egyéb kiegészítő segítségével átvehetem az irányítást a távoli gépen.

Amiket eddig nézegettem:

  • Microsoft Távoli Asztal - A többszörös NAT miatt nem játszik.
  • Microsoft Távoli Segítségnyújtás - Többszörös NAT, felhasználói kezdeményezés.
  • Teamviewer - Felhasználói kezdeményezést, beavatkozást igényel.
  • remotepc - Már majdnem jó... De egyszerre csak 1 ügyfelem lehet.
  • Millió és egy Teamviewer alternatíva...

Röviden összefoglalva olyan eszközre volna szükségem, ami tudja a LogMeIn (számomra) legfontosabb funkcióit. Ennek megtalálásában kérném segítségeteket, amit előre is köszönök.

Hozzászólások

TeamViewert kicsit pontosítom: fel tudod úgy telepíteni, h az elért gépet simán elérd bármikor.

Ez igaz. Akár hordozható verziót is tudok felmásolni a gépre, amihez készítek egy parancsikont, s egy ablakon kidob egy számsort, amit az ügyfél bediktál nekem telefonon. Ez még nem is lenne baj, ha sokszor nem akkor kellene csinálnom valamit a gépén, amikor éppen nincs jelen. Ekkor meg vagyok lőve. De ha nem lesz jobb, akkor marad ez a megoldás.

---
Lehet, hogy kívül szőke vagyok, de belül sötét, oké?!

Registry-ben tárolja az azonosítót és az általad megadott (tehát, ha a véletlenszerű generálást letiltottad) jelszót is:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\TeamViewer

Innentől a TW-t és a reg-et becsomagolhatod egy msi-be és mehet a móka (persze, ezzel valószínűleg a felhasználási feltételeket megsérted).

Fel lehet telepíteni service-ként, és fixre állítani a számsort és a jelszót, illetve az általad kezelt gépeket a regisztrált accountodhoz fel tudod venni, így nem kell sajtpapíron vezetni.
Service-ként feltelepítve a login képernyőhöz is hozzáférsz, hasonlóan a logmein-hez.

Mellesleg a TeamViewer is fizetős üzleti felhasználásra, és az sem olcsó.

De ehhez az ugyfelnek legalabbis el kell inditania a chrome-t. Egy Firefox vagy egy IE usernel ez nem feltetlen opcio, de meg ha Chrome-ot hasznal is, nem biztos, hogy folyamatosan fut a gepen a bongeszo, leven ez nem egy szerviz app.
--
Ki oda vágyik, hol száll a galamb, elszalasztja a kincset itt alant:


()=() 
('Y') Blog | @hron84
C . C Üzemeltető macik
()_()

En ugy emlekszem, uzleti felhasznalasra a Logmein is penzes volt eddig is.
Tevednek?

t

Szerintem jól tudod. Összesen 2 ügyfelem van, akinek ezen keresztül nyújtok/nyújtottam segítséget földrajzi távolságból eredően. A maradék lehetőségeket a család és a barátok fedték le. Igazság szerint nagyon szívesen kifizettem volna egy (jelképes) összeget, de ez a besorolás ($449) már nem fér bele a büdzsémbe.

---
Lehet, hogy kívül szőke vagyok, de belül sötét, oké?!

Megjött a megnyugtató üzenet:
http://kepfeltoltes.hu/view/140124/logmein_huhh01_www.kepfeltoltes.hu_…

De ha már így, akkor fejleszthetnék a linux-os applikációjukat, meg néhány hibát (pl: ékezetes karakterek, @ átvitele)

--
r@g3
jáTék0s l1NuX [http://www.youtube.com/user/gerig0d]>

Nem ingyenes alternatíva? Pontosabban magyar viszonylatban is megfizethető kb. 50 gép esetében.

A TeamViewer nem igényel felhasználói beavatkozást, ha a TeamViewer Host szoftvert telepíted a távoli gépekre, és hozzákötöd a TeamViewer accountodhoz. Ezután a saját gépeden bejelentkezel a programba, látod a gépeket, és kattintással már irányíthatod is, nem kell eljuttatni azonosítót és jelszót, felhasználói beavatkozást sem igényel. Néha a kapcsolat bontása után feldob egy ablakot, hogy csak személyes használatra ingyenes.
TeamViewer Host is running as a system service and is used for 24/7 access to remote computers, including login/logout and remote reboot - optimized for server maintenance or home-office access

Más megoldásként esetleg egy zero-config vpn (hamachi?), és azon futtatva remote desktopot, vnc-t vagy hasonlót.

Köszönöm. Éppen ezt tesztelgetem most a fenti ajánlást követően virtuális gépekkel. Eddig teljesen pozitív tapasztalataim vannak. Kérdés, hogy ha a LogMeIn meglépte a fizetősre váltást, akkor a Teamviewer (és egyéb hasonló megoldás) mikor fogja követni?

---
Lehet, hogy kívül szőke vagyok, de belül sötét, oké?!

A TeamViewer is reklamálni kezd, ha sokasodik az adminisztrált gépek száma (de nem makacsolja meg magát, működik - csak figyelmeztet, hogy ez már üzleti mértékű használat szerinte). Plusz a Free verzió itt egyáltalán nem legális üzleti használatra, szigorúan csak magáncélra!

Megvásárlás terén a TeamViewer az olcsóbb alternatíva egy kliens gépre vetítve, de a más fajta licenc politika miatt sokkal több pénzt kell érte adni induláskor. Pl. egy admin esetén a LogMeIn Central-hoz hasonló konstrukció dupla pénz. Viszont egyszeri a díj, nem éves, valamint korlátlan kliensre, nem 100 darabra.

"de nem makacsolja meg magát, működik"

Na pont azért vetődtem ide, mert ez nem így van! Kiírja, hogy szerinte üzleti célú a felhasználásom (cca. 5 év alatt jópár géphez csatlakoztam már), és max 5 percem van, utána 2 perc pihi. Aztán pedig 30-40, de van hogy 5 másodperc(!) után ledob, és 10 percig nem enged vissza. Az 5+2 perccel nem lenne gondom, tudomásul veszem, hogy túl sok embernek segítek ingyen, mások ebből már megélnének. Sajnos nem tudok alternatíváját, megvásárolni pedig nem tudom (2 havi nettó fizetésem), mert nem termeli ki az árát. Alternatívaként légyszi ne ajánljátok a VNC-t, mert mire a nagymamát rábeszélem a portnyitásra, addigra Békéscsabáról elmegyek Szombathelyre, és még a benzin is kevesebbe kerül, mint a telefonszámla.

Ezeket az érvek nem tudom hova tenni. "Nem mindenki chrome user" 'Nem vagyok Google felhasználó'
Mert ha azt mondod: 'nem mindenki OSX user' az érthető mert rendszereket nem váltogat mindenki eseti igények szerint. Ehhez ráadásul egy drágább gépet is venni kell. Azt is megértem ha valaki nem Windows user, mert mondjuk tiltja a vallása.
De a Chrome egy böngésző bazzz! Én sem használom Macen vagy PC-n de azért itt van három másik böngésző mellett és néha ha szükség van rá előveszem. Ha egy régi nyomtatóra kellene nyomtatnom Androidról biztosan a Chrome böngészőt használnám mert erre ez a legkényelmesebb.

Ez igaz, de legyszives ne magadbol indulj ki. Apamnak pl. csak egy Firefox van a gepen, es o ezzel tokeletesen meg is van elegedve, kozolte, hogy o nem is akar mas bongeszot ra. Es ez egy teljesen valid erv, ha nincs szuksege ra, sose hasznalja, minek tenne fel?

Es nem gondolom, hogy egyedul van a velemenyevel. Mi informatikusok vagyunk, szuksegkeppen maskepp hasznaljuk a gepunket mint egy konyvelo vagy egy liftszerelo. Nem tehetjuk meg azt, hogy magunkbol indulunk ki ilyen esetben, es azt mondjuk, hogy ha nalunk fenn van 3-5 bongeszo, akkor ez barki $RANDOM embertol elvarhato. Nem varhato el, es bizony nekunk kell alkalmazkodni, mert mi szolgaltatunk.
--
Ki oda vágyik, hol száll a galamb, elszalasztja a kincset itt alant:


()=() 
('Y') Blog | @hron84
C . C Üzemeltető macik
()_()

Ha kapna apád egy jó android tabletet amit megszeretne idővel felmerülhet nála az igény arra, hogy közvetlenül tabletről nyomtathasson. Ebben az esetben vehet magának egy új nyomtatót android támogatással. Vagy használhatja a meglevőt Chromemal.
Bár nem ismerem az apádat de adok esélyt annak, hogy inkább megbarátkozna a Chrome böngészővel minthogy lecserélje az egyébként teljesen jó nyomtatóját, amit egyébként nem kellene ezek után böngészésre használnia Firefox helyett. Elvan a háttérben úgy is, hogy nyomtatáson kívül nincs más feladata.
Lehet még trial verziós programokat használni, de azokat sohasem szerettem. Illetve feltehetsz neki egy CUPS szervert és ahhoz már van android nyomtató app. De Chrome megoldás sokkal hamarabb megvan.

Egyébként nem vagyok informatikus.

Srry, csak közben egy nyomtatós témában is benne vagyok. De ugyanaz a konklúzió. A Chrome remote desktopja egy ingyenes (nem trial) megoldás amire jól lehet használni. Inkább használnám ezt mint egy trial sw-t korlátozásokkal.
Lent pedig már kitárgyaltuk a Ultravnc sc-t ami az eredeti kérdező problémájára a legjobb megoldás.

onnan indult, hogy nem tudod, hova tenni azt, hogy valaki nem chrome felhasználó. Merthogy hát majd telepít... -gondolom legalábbis ez volt a mögöttes. Miközben meg arról volt szó, hogy a kérzező olyat keres, ahol nem kell izéket telepítgetni a userrel (és nem lesz az, hogy minekchrome kidobom, vagy mivel azt használom, kinyomkodom belőle valahogy, ami szerintem nem kell bele)

Írj olyan remote desktop megoldást ami:
- valóban ingyenes (nem trial)
- nem kell telepíteni
- működik

A már sokszor emlegetett Ultravnc sc-ből csinálható előkonfigurált csak-elindítod-és-megy verzió. És nagyjából ennyi.
Az ammyy csak kvázi trial annál már szerintem jobb Chrome amit ugyan telepíteni kell de valóban ingyenes, korlátozások nélkül. De ez csak ez a szál. A főkérdésre Ultravnc sc a legjobb és már régen megválaszolták.

Szia

Én annó még a 6.0-os verziót vettem meg, kb 150e forintért, mert van több olyan ügyfelem is aki bp-től több mint 80 km-re van, és mindegyinél van több mint 5 gép. Igazából ezt az árat Ők már kifizették, de ugye azóta nem vettem frissítést, de nem is kellett. Általában csak akkor van gond ha valaki otthon használ magasabb verziót. A TW-ből van host-os is amit szerverre szoktak rakni, tehát felrakod jelszot beállítasz és indul a serverrel. Családon belül is ezt használom, mert ez a legegyszerübb. Ezen kívül van még a telepített és a quicksupport, utobbi egy futtatható file, telepítés nélkül, ezt akkor használom ha valakinál 1x-1x kell csinálni valamit. Egyerű URL-lel letölthető a honlapomról.

A TW előnye hogy az admin után fizetsz nem az adminisztrált gépek után. Ha kell 1000 gépet is kezelhetek, semmit nem kell fizetnem, és a 6.x-os verziót addig használom amig akarom.

üdv

De mindent megengednek, csak be kell állítani a kezelt gépen a kapcsolat biztonságát.
Pár pipa, és egy bonyolultabb jelszó az egész.
Vagy uac kikapcsol:)

Aztán azt csinálod ami jól esik.

Mi is megvettük anno még a 7-eset, majd a 8-as frissítést.
Évenként kijön, és ha napra készen akarod tartani azért elég rendesen bele kell nyúlni a zsebbe.

Céges használatot detektálja, ha elég sokat használod 5 perces limitre vált, majd kidob.

"Van pár ügyfelem"

Tehát fizetnek neked --> fizess te is a LogMeIn-nek.

Szerk: hm, $449 pénz 2 ügyfélre valóban sok.

Én fizetnék is. Nem ezzel van a baj. Az általam használt egyéb szoftverekért is ki szoktam csengetni a tiszteletdíjat. De nem ennyit. Sőt! Ha lenne mód, hogy megmaradjon az ingyenes verzió, akkor még az arcomba tolt reklámokkal is kibékülnék. Azért, hogy a 2 ügyfelem gépére 1-2 havonta ránézek (leginkább op.rendszer, víruskergető frissítések, plusz egyéb adódó anomáliák miatt) nem szeretnék nagy összeget fizetni.

---
Lehet, hogy kívül szőke vagyok, de belül sötét, oké?!

Igazából a LogMeIn nem a hazai, hanem az amerikai piacra van árazva. Ott valóban nem sok (sőt) ez az összeg. Pláne úgy, hogy ott hajlandóak az ügyfelek kifizetni (valamilyen formában). Igaz, nagyon jó az egész, de aki nem tudja megfinanszírozni, annak hiába. Mondjuk feldúsították az idők folyamán egy csomó olyan szolgáltatással, ami nem mindenkinek hasznos vagy szükséges, de nincs lehetőség nem kérni.

Itthon ez nem járható út ha független (kis) szolgáltató cégről és egyéni- vagy kisvállalkozás ügyfelekről van szó. Ha a szolgáltató a saját életét könnyítendő megfinanszírozza, akkor van neki, egyébként nincs. Az ügyfél sohasem fogja kifizetni. Ráadásul nem lehet arra építeni támogatási szerződést, hogy majd távadmin keretében megy minden megoldás (így nincs utazási költség és időveszteség), mert az átlag felhasználónál az esetek 30-40%-ban működik (itthon) a távoli segítség, 60-70%-ban muszáj odamenni személyesen (vagy indokoltan, vagy indokolatlanul).

A Pro verzióról ne is beszéljünk, ami havi kb. 1000 Ft ügyfél gépenként. Egy 10 PC-t üzemeltető kisvállalkozás nem fizet a (mondjuk) 15 ezer Forintos támogatási szerződés helyett 25 ezer Forintot, hogy a szolgáltató a Pro adta lehetőségekkel tudjon távsegítséget nyújtani.
Ez esetleg nagy, sok munkaállomásos cégeknél éri meg, ahol a kis számú IT csoportnak nem kell annyit szaladozni az épületek(en) belül a munkájuk elvégzéséhez. És az időveszteség elkerülése kisebb IT létszámot enged, az ott felszabaduló összeg pedig fedezi a távadmin szoftver árát.
Ezek alapján kis támogató cégként, saját zsebből állni 110 ezer körüli összeget annyira nem csábító, 10 munkaállomásonként (a Pro verzióra), évente.

Ha jól értelmezem a LogMeIn weboldalát, akkor a Central előfizetésére továbbra is van lehetőség, és max. 100 db Free kliensig 229 EUR az éves díj (tehát ez alapján a Central-ból továbbra is elérhető a Free kliens). Az én olvasatomban nem kötelező a Pro verziót használni, ha Central előfizetés van. Úgy azért olcsóbb.

De, hogy válaszoljak is: én az ImPCRemote nevű terméket találtam a legjobb alternatívának nyomozáson során (kb. egy éve). Vannak vele kisebb bajok (néha megszakadó vagy fel nem épülő kapcsolat), de annak fényében eléggé jól működik, hogy adminisztrátoronként kerül 30 USD-be, nem kliensenkét. VNC alapú, az UltraVNC-nél elérhető VNC Repeater-t használja, így a kliensek is egy szerverre jelentkeznek be, nem kell a NAT kérdéssel foglalkozni. A Repeater nyilvántartja (csoportokba rendezhető módon) a kliens gépeket, így könnyű áttekinteni mindet. Sőt, előfizetve saját Repeater is üzemeltethető, így az admin-kliens kapcsolat házon belül marad (az admin vagy a kliens házán belül, ugye), és nem függ a kapcsolódás sebessége a közös Repeater terheltségétől.
Egyetlen "hátránya" van, hogy nincs webes felülete. Csak a desktop admin programot használva működik. Nem utolsó sorban ez is magyar termék.

VNC repeateres megoldást keresek én is egy ideje. Eddig csak nézegettem a megoldásokat. Úgy néz ki elvileg a dolog, hogy saját magad is csinálhatsz saját VNC repeateres megoldást. De 30 dollárért nem hiszem hogy nekiállok majd hegeszteni saját felületet, szervert, stb...

Nekem Teamviewer nem jöhet szóba, mert a tüzfalon annyi IP tartományt kell engedni, hogy lassan lehet majd netezni is ezeken a gépeken. És még így is vannak olyan esetek hogy nem csatlakozik fel a "központi" szerverre.

Én nekifutottam a "gyári" ingyenes UltraVNC-féle Repeater-nek. Telepítettem FreeBSD-re, majd próbálgattam mindenféle kliensről. Pár hét küzdelem után abban maradtam, hogy inkább nem működik, mint igen. Így hagytam a francba.

Viszont nagy meglepetésemre az erre épülő, fent vázolt program jól működik (aránylag). Szóval nem az alappal van a gond, hanem azzal, hogy kellett még némi finomítás, hogy jó legyen.

Melyik verziót használod? Van háttérben futtatható program (service) lehetősége? Quick support "brand"-esíthető valahogy? Mindenképp saját szervert szeretnék. Látszik esetleg a szerveren a kapcsolódások állapota? 4 jegyü kód és a 9 jegyü hogy áll egymáshoz?

Próbáltam Linux-ról elérni a VirtualBox-ban lévő win7-et a free verzióval, de sajnos nem sikerült.

Egy pár gépre fel van téve a fix szolgáltatásként futó verzió, és néhány helyen használtam már élesben az Instant megoldást is.
Kicsit körülményes, hogy a két működési módhoz két kliens és két admin sw tartozik, de az árért cserébe ennyi belefér.
A leírás szerint a fizetős Instant verzió kusztomizálható (brand, logo). Ezt még nem próbáltam, nemrég jutottam el odáig, hogy eldöntöttem, használható annyita, hogy a 2x30 USD-t befizessem. Ez most a napokban következik, utána be tudok számolni.
Szintén az ajánlás szerint a fizetős verzió esetében lehet saját szervert beiktatni a cég által adott helyett.
További adminisztrátorok a meglévő gépparkoz további 30 USD/fő díjért regisztrálhatók.
Nem utolsó sorban angol nyelvű e-mail-es kérdésemre (.hu végű e-mail címről küldve) magyar nyelvű választ kaptam :-)

A fix telepítésűek Windows 7-en és Server 2008-on futnak, az Instant-ot pedig Windows 7 x64-es admin és Windows 7 x86 kliensek között használtam már többször. A fix telepítésűnél a Manager-ben létszik, hogy az adott gép online állapoban van-e és az is, éppen kapcsolódik-e hozzá valaki a rendszeren keresztül.

Annyi trükkre viszont szükség van (ez a Windows Vista és újabb UAC miatt van, mindenféle VNC esetén), hogy local security policy-ban engedélyezni kell, hogy helyben futó service is kiadhassa a Ctrl-Alt-Del kombinációt, ne csak a júzer személyesen. Amíg ez nincs engedélyezve, addig a login képernyőről nem lehet tovább lépni a távoli munkamenetben, mert a Windows egyszerűen figyelmen kívül hagyja a service login kezdeményezését. Persze belépett felhasználó képernyőjét át lehet venni, de szerverek esetében ez ugye nem jellemző.

Plusz van olyan, hogy elsőre nem csatlakozik. De újrapróbálva már működik. A sebessége (mármint a képernyő frissítés üteme) szerintem jobb, mint a LogMeIn és a TeamViewer ingyenes verzióknak (nem tudom, hogy azoknál a fizetős gyorsabb-e). Az Instant nem kér jelszót, a 9 számjegyű kód megadása után azonnal csatlakozik. Cserébe a 9 jegyű kód nem állandó, hanem véletlenszerűen generált minden indításnál.

Próbálokozok már mindenféle megoldással, hogy kipróbáljam, számomra használható lesz-e.
Eddig sajnos nem tudtam csatlakozni sehogy.
Már azt is megoldottam hogy máshol lévő gépre csatlakozzak. Ez sem segített.
Amire csatlakoznék win7 és winxp, amivel pedig csatlakoznék Centos 6.4.
Lehet a linuxos vnc körül lesz a gond.

Az ImPC-s klienssel. Közben megnéztem és MS rendszer között, ott csatlakozgat.
UltraVNC-vel már sikerült kicsit birizgálnom a lelki világát. Egyelőre még linuxos irányba kevés a siker... nagyon kevés. Lehet telepítek a szerveremre egy repeatert. Lehet saját rendszer lesz a vége.

"Ez esetleg nagy, sok munkaállomásos cégeknél éri meg, ahol a kis számú IT csoportnak nem kell annyit szaladozni az épületek(en) belül a munkájuk elvégzéséhez."

Ők mondjuk éppen nem fognak ezért fizetni.
Az LMI egyébként képes P2P összeköttetésre, a saját szerverük kihagyásával?

Igazabol az olyan cegeknek eri meg, akik eleve desktop tamogatassal foglalkoznak, es van is mondjuk 30-50 desktopjuk. Ez egyebkent 4-5 cegbol siman ossze tud jonni. Persze 5-10 ugyfelnel meg nem eri meg a LogMeIn central, ott valoszinuleg inkabb ganyolni erdemes meg.

Egyebkent tenyleg drasztikusan tudja csokkenteni a kiszallasok mennyiseget, illetoleg a kint toltott idot egy ilyen szoftver, szoval ha valaki rendesen utanaszamol, meg meg is erheti a dolog.

--

Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant. 

cygwin+OpenSSH+TightVNC+freedns+putty

Egyetlen fizetős a freedns 5 ügyfél felett.

Nem teljesen értem, hogy mit NAT?
Az ssh kifelé átmegy a NAT-on, befelé menet meg virtual server kell. Olyan esetben, amikor - egyes cégeknél - nem mehet befelé az ssh, ott visszafelé kell tunnelezni.
Minden konstallációban van megoldás, akár adatbázis- vagy webszervert akarsz összekötni. Működhet befelé több tűzfalon keresztül is.
Sőt, ha valakinek az a mániája, van jó leírás hogyan csináljunk ssh-val vpn-t.

Ha lenne belole automata megoldas (vagyis, ami automatikusan felepiti a VPN kapcsolatot, plusz elinditja a VNC szervizt), akkor mukodo alternativa lenne. Igy sajnos ez csak olyan usereknel mukodhet, akik ertenek is a szamitogephez.

Ugyan van az OpenVPN-bol szerviz, de azzal meg az a problema, hogy mobilneten is folyamatosan forgalmaz, on-demand funkcioja tudtommal nincs (amikor neztem, meg nem volt), es ez sok helyen problema.

Raadasul nincs felulet, ahol ki lehet valasztani, hogy melyik gepre akarsz kapcsolodni -> meg kenyelmetlen is.
--

Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant. 

a távoli szerveren egy portforward, és windows remote desktop-al mi a baj?
vagy ilyen halozat van a kliensnél? gep-NAT-NAT-internet?!??!

Az előttem szólók érvein kívül a legnagyobb gond, hogy nem minden Windows verzióban van Remote Desktop támogatás újabban.
XP-nél még a Home-ban is volt, Vista-ben és az újabbakban már a Home sorozatban nincs, és elég sok felhasználó nem vesz 10 ezerrel drágábban Pro-t, ha nincs Windows Server/Active Directory domain (tartományba ugye csak a Pro léptethető a bolti verziók közül).

Nagyon nagy nehézség berakni egy OpenWRT routert beállított openVPN-nel valahova ahol van gyors internet?
Ha nálad van DIGI vagy hasonló akkor még havert sem kell megkérni erre.

Pl, hogy valamiért nem tudja kihúzni? Azt értds meg, hogy a logmein azért jó, mert egyszer felrakod telepítésnél, akkor utána a gép bejelentkezik egy központi izébe, nagyjából akárhova vándorolt is vele a user, neki semmi teendője, nem kavar be a networkjébe, te meg látod egy központi weboldalon az öszest, user fél év múlva telefonál, hogy "megette a keresős kiskutya a gémkapcsot, ettől lehányta az asztalt, és most nem látszik hányástól a passziánsz ikonja", akkor klikkelsz, nyomkodod, azt cső.

Ilyesmit építeni valami openwrtből hackolt vpn koncentrátorral, meg pláne sshs reversetunneles izével úgy, hogy az stabilan ott legyen fél év múlva mikor kell, hát, good luck... Az, hogy egy darab kapcsolatra igény szerint meg tudod oldani, az nagyon nem az, hogy kényelmesen és megbízhatóan ott van, mikor kell...

Néha csak ámulok az informatikusok bénaságán. Komolyan!
Itt egy TL-WDR4300 OpenWRT-vel DIGI vonalon. Rajta lóg VPN-en vagy 50 gép. Vannak közöttük többször natolt piripócs dzsnka netes kapcsolatok külső helyszínen. Van szállodai public wifis is. Soha nem volt még probléma eléréssel. Amikor lassú dög volt a remote desktop arról az ottani internyetes kapcsolat tehet. De ilyenkor elég levenni a színmélységet VNC-n.
Automatikusan felépül a vnc kapcsolat a gépek bekapcsolásakor. Ha megszakad a net vagy más netre vándorol a kinti gép, akkor timeout után újra létrejön a vpn kapcsolat automatikusan.
Van Samba, van remote nyomtatás, belső web, és belső hálózatra terelt teljes netforgalom publikus és nem biztonságos szállodai wifihez. Annyi extra van a dologban, hogy fix IP van a DIGI-től, de ez sem nagy pénz és ha jól értem az illető még fizetne is csak nem 500 dolláros licencdíjat.
De még a fix ip is kiváltható dinamikus domainnel ha filléreskedünk.

És ennek nem is állítottam az ellenkezőjét. Egyszerűen csak -- mint azt alant a kérdező is megerősítette -- amire neki kell, arra nem igazán jó. Illetve a technolgóiából még épp ki lehet hozni, de egyrészt kicsit ágyúval verébre, másrészt sokat kell hozzá heggeszteni, hogy legalább kb tudja a kényelmi dolgoknak azt a részét, amit a logmein tud.

Valóban, mengyan kolléga "jól látod a problémámat" mondata kissé átvert :) Ezzel együtt gyanús, hogy ozs-nek is hasonlóak voltak az igényei.

Az SC valóban szimpi darab, bár az eredeti "nem akarok user iterakciót" kitételt, meg úgy látom a központi listát se, de ja, jópofa.

Az a baj, hogy Te vállalati környezetben gondolkodsz, jól behatárolható gépparkkal. De ilyenről szó sincs! Ahogy írták, random emberekről, random gépekről van szó, és jellemzően kevés csatlakozással és jellemzően magánfelhasználók gépeiről. 5 év alatt mindössze ~10-12 gép volt, amire 5-nél többször csatlakoztam. Viszont kb 95% volt, amikor soha nem láttam korábban a gépet, és azóta sem, csak 1-2 alkalommal felcsatlakoztam rá logmein-nel, de inkább TeamViewer_QS-al 5-10 percre, feldobtam 1-2 progit, vagy beállítottam ezt-azt, és mindenki örült. De nagyon eltértünk a témától: a lényeg, hogy számomra a VNC - bár ismerem, szeretem, és belső hálózaton belül használom - és a VPN nem alternatíva, és sajnos a TeamViewer sem, mert valami bug miatt néhány másodperc után ledob. Egyébként a TV lenne a tökéletes, és mint írtam, meg is venném, de nem 2 havi fizetésemért!

Nem tudom miért jó home userekkel foglalkozni ingyen, de te tudod. Vállalati környezetben ráadásul valóban kevesebb a probléma is.
A TV egyébként azért minősíti üzletinek a tevékenységedet mert túl sok géphez csatlakozol adott idő alatt amit számol.
Virtuális géppel ki tudod trükközni. Feltelepítesz egy virtuális Windowst vagy Linuxot mindegy. Lesnapshotolod miután beállítottad. Minden TV kapcsolat után kikapcsolod, visszaállítod snapshotból az eredeti állapotot és a netkapcsolatodat is újraindítod, hogy új ip címet kapj. Még a dinamikus ip-nek is vanak előnyei.
Nem egy professzionális megoldás, dehát vagy-vagy.
Állítólag a Skype is tud remote desktop szolgáltatást, sosem próbáltam.

Így igaz, jól látod a problémámat! A különbség mindössze annyi, hogy a júzernek is könnyen fel kell tudja tenni, ha még nem került a kezem közé a gép. És a júzer alatt nagymamát is kell érteni. Korábban a logmein-t használtam, de sokkal egyszerűbb a TeamViewer Quick Support, és amióta rátaláltam, azóta szinte csak azt használom. Egy nagymamának elmagyarázni a VNC-t, na azt már az én idegrendszerem sem bírja.

Én mostanában térek át az UltraVNC SC-re. Gyakorlatilag felcseréli a szerepeket, a támogatott gép jelentkezik be a te gépedre, így nem gond a nat, te meg várhatóan tudsz nyitni egy portot a routeren... Bejelentkezés után persze a bejelentkező lesz a megosztó, az ő vezérlését adja át.
Szóval a klasszikus VNC, csak a bejelentkezéskor fordított a felállás. Szerintem zseniális ötlet.
Amivel szívtam, ha Windowson nem rendszergazdaként van a segítségkérő, de egy kis trükkel sikerült áthidalni.

Árpi

Hasonlóra lenne jó a Gitso, de 2010 óta nincs változás a honlapján, de az újabb Ubuntukban is benn van még.

https://code.google.com/p/gitso/
http://bernaerts.dyndns.org/linux/74-ubuntu/252-ubuntu-gitso-remote-ass…
https://cwl.cc/2013/08/idea-peer-to-peer-remote-access.html

Az alábbiak szerint vino-xrdp tud hasonlót (mintha ez lenne a Linux Mintben is).
http://twigstechtips.blogspot.hu/2014/08/linux-enable-remote-desktop-su…

TeamViewer helyett keresek linuxos megoldást (mind két oldalon Ubuntu 14.04), van valakinek tapasztalata a fentiekkel?
--
Légy derűs, tégy mindent örömmel!

EUR 79/év a Pro verzió. Ez nekem nem tűnik veszélyesen soknak és ha a kedves juzernek fontos, hogy legyen supportja akkor vehet egyet. Egyéb esetben a csapatnéző lesz a barátod.