"Garanciaérvényesítés" a Telekom SK-nál [1. nap]

-A történet hosszú, de tanulságos.

Garanciaérvényesítés a Telekom SK-nál -A történet hosszú, de tanulságos.
Vasárnap reggelre a Huawei HG850a típusú ONT berendezésem megadta magát (az ok nyílvánvaló: elromlott, víz ment bele).
Égett szagot áraszt magából, ezért arra gyanakodtam hogy kiszállt belőle a lélek.
Namondom semmi gond, ezt én akkor elintéztem. Hallottam már rémtörténeteket a Telekomról, de én szeretem a kihívásokat és imádok sorban állni ráadásul -mert az olyan szórakoztató. Közben nagyon sok dologról elgondolkodik az ember, pl: minek vettem is meg ezt a szart?
8 előtt 10perccel már a Telekom épülete előtt voltam -ami 9-kor nyit. Sebaj, majd jövök. Lelki erősítéssel visszatértem 9:10kor, és lehelyeztem az eszközt a pultra mondván hogy az eszköz nem működik, biztos nem működik és mivel tudom miért nem, ezért kérek egy újat.
Egy idősebb nő velem szemben fogadta a sirálmaimat és közölte hogy ez márpedig nem így működik. (Érdekes mód a 21. században ha az ember vesz valamit, akkor azt minimum 3 beszállítón keresztül kapja meg, szóval a garancia érvényesítése eltart.). Ráadásul ezt csak úgy nem lehet venni, majd eldönti a technikus hogy mi legyen.
-Nézze hölgyem, nem érdekel igazán mennyibe kerül, adjanak egy másikat.
-Hívja fel a technická podpora-t és ott majd eldöntik kap e újat vagy ezt megjavítják. Mondja azt hogy nem tudja mi baja.
Mivel nyilvánvaló volt számomra hogy a berendezés javíthatatlan, továbbra is próbáltam rávenni őket hogy ne kezdjük el játszani a garancia meg javítás dolgot, mert a munkámhoz elengedhetetlen az internetkapcsolat és ki a franc akar 3 hetet várni? Ráadásul a szüleim arra neveltek hogy legyek becsületes. Namindegy, adtak egy telefonszámot a fent említett osztályra, hogy azt hívjam.
Megtettem hát, az automatával nem sokat beszéltem, kiválasztottam a megfelelő osztályt aztán helló. Elsírtam a bánatomat, azonosítómat bediktáltam, majd mégegyszer elsírtam a dolgot pontos típusmegnevezéssel. Könnyű volt mert itt volt előttem az eszköz. Hajthatatlanok voltak ott is.
-Nézze, nem világít rajta egy led sem, és nincs netkapcsolatom
-Rendben, a kolléganő kideríti hogy hibás e az eszköz
Gondolom pingelni próbált, vagy hasonlók és közölték hogy nem megy. Valójában nagyon meglepődtem volna ha egy bedobozolt eszközt ami ugye az irodámban van elérnek az otthoni vonalamon. Sóhaj, majd folytattam: mi a teendő hát?
-Be kell mennie a helyi T üzletbe --kezdtem úgy érezni hogy nekem igazából nincs is szükségem ezekre a technikai szarokra.
-Uram, onnan jövök, megadták a maguk számát, hívtam és azt mondja menjek vissza?
-Pontosan.
-De ott azt mondták nem adnak csereeszközt és ki sem cserélik, Önöket hívjam.
-Menjen vissza, adnak.
Visszamentem, megint kiálltam a sort. Teljesen meg voltam róla győződve hogy ez a purgatórium, mert mint tudjuk, az informatikus menyországban hálózati kapcsolat nélkül is van net.
Láttam magam előtt Joel Fleischman dokit, aki mindent hátrahagyva kivonult a vadonba és vadászó-halászó életet folytat, mindezt a Telekom Internek Optik szolgáltatása nélkül(hihetetlen).
A pultánál ismét az az arogáns nő (picsa) várt, és már az arckifejezése is: te meg mi a szart akarsz? -volt. Na sebaj, én ezt elintézem bazmeg, voltam egyetemista!
Kijelentette hogy nem tudja mit keresek itt, és nem adnak másik eszközt, akármit is mondtak nekem és hívjam vissza őket. Na, én már pedig elhatároztam hogy olyan isten nincs és különben is, ezt most szépen elintézi akinek ez a dolga mert az egy dolog hogy dolgozom, de nem itt és ha nem tudnak rendet rakni maguk közt az nem az én bajom. Nagy kínkeservvel felemelte a telefont és dünnyögött bele pár mondatot majd kijelentette hogy én vagyok a debil mert miért mondtam hogy TP Link routernek van a baja és hogy ennyit nem vagyok képes megjegyezni.
Fura, mert úgy kezdtem ezt az egészet hogy nekem Huawei optikai átalakítóm volt, ami a telefonbeszélgetések folyamán átváltozott egy szintén nem működő wifi-routerre. Az egyszeri ember ilyenkor elkeseredne, de én megörültem mert hát akkor ezek szerint a dobozban lévő eszköz a városban való sétáltatás hatására instant megjavult és wifi routert lassan már az újságosnál is vehet az ember. Miközben ezek a gondolatok jártak az eszemben, a nő csak erőltette milyen egy hülye vagyok szerinte és miért vagyok már ilyen szerencsétlen. Ekkor már a sorban állók is felfigyeltek az unaloműzőre s hogy miért is mosolygok én. Az üzletkötő -akinél a szerződésemet anno aláírtam- kezdett furán nézni a nőre(emlékezett rám, és tudta ki vagyok). Ígéretet kaptam hogy 3 napon belül majd megérkezik a technikus -ha már egyszer én nem vagyok képes felhívni őket és kirendelni (de vajon akkor hogy lett ebből hibajegy ha nem hívtam?). Érdekes mód akárhogy is akarja ezt az ember, azért az nem működik. Szóval, majd jön a technikus akinek elküldték a mobilszámomat és felhív ha otthon vagyok. De mi lesz ha nem? Fogja a csereeszközt és szétveri a lépcsőn? Úgy érzem ennek a történetnek itt nincs vége, de mivel szórakoztatónak találom, nem hagyom magam a továbbiakban sem.
Az ügynek addigis van tanulsága: valószínüleg könnyebb atomtengeralatjárót venni, mint a T-Com spéci routerét.

Hozzászólások

Ilyenkor elgondolkozik az ember, hogy ezek miből is élnek...

Kíváncsian várom a folytatást. Sok szerencsét!

Elkezdtem hasonloan kezelni az ugyfeleket, hihetetlen, hogy micsoda kaparast tudnak eloadni azert, amiert eddig hoborges volt. Megtanultak szepen beszelni, hibajelenseget leirni es orulnek, ha aznap kapnak valami valaszt.

Tudnak ezek a multik.

http://karikasostor.hu - Az autentikus zajforrás.

Like.

Ha kérhetném majd egy linket a folytatáshoz. Nem szeretném lekésni.

hmm, Szlovákiában meg kell venni az ONT-t? Itthon ez jár a szolgáltatáshoz, ha elromlik, akkor cserélik, szinte 100%, hogy még aznap amikor bejelented. ha a te hibádból romlik el, akkor meg kiszámlázzák majd utólag az árát, gondolom van vagy 20-30 ezer ft.

Az a helyzet hogy "ingyen" adják, mivel az eszköz az ő tulajdonuk marad a szerződés lejártáig, ami az én esetemben határozatlan időre szól. Számomra az a kiakasztó igazából hogy ha bemegyek a helyi T-be, akkor nincs olyan hogy én márpedig veszek egy új eszközt. Mivel a jelenlegi bevételkiesésem már egész közelről horzsolja az új eszköz feltételezett árát (legalábbis ma már itt tartok). A vásárlás volt az eredeti szándékom csak amint leírtam, ez nem lehetséges. Az meg hogy olyan korlátlan csomagom van aminek árából igazán kitelne egy mosoly és "természetesen semmi gond, tessék itt van egy új, milyen színben parancsolja?" hozzáállás már igazán nem mindegy. Az általam vázolt történettel arra akartam rávilágítani többek közt, mennyire szembeötlő a felhasználóközpontúság teljes hiánya. Felraktam FB üzenőfalamra ahová olyan commentek érkeztek: "csaknem xy város? ó, azzal a ..-val már nekem is volt dolgom, azóta szolgáltatót váltottam."
A poén kedvéért ismerőstől ezt a linket kaptam: Trident Nuclear Submarine Fleet For Sale
Megmondom őszintén ha mobilcsomagról lett volna szó, azonnal szerződést bontok-szerencsére nem tőlük van, és mindenkit eltanácsolok attól az üzlettől. Stabil netet viszont csak ők adnak errefelé jelenleg. Amint akad más szolgáltató, megyek ezektől.

-
Debian Squeeze

Aha, hat sajnos igy megy itt is. Hiba van, bejelented, ha delelott jelented, akkor meg eselyes hogy aznap megoldjak, felteve, hogy nem szakadt le fel magyarorszag, stb :) itt sincs olyan, hogy bemesz tpontba es veszel ujat, kicserelteted, stb. Igazabol ok nem is nagyon talalkoznak ilyen eszkozokkel..

Ez nem garanciális ügyintézés, leöntötted, kinyírtad, meg kell venni a másikat (legalábbis azt írtad vizet kapott. A vízzel való érintkezés tudomásom szerint tetszőleges elektronikai eszköz azonnali garanciavesztését okozza).
Meg kellett volna mondani hogy _megölted_vízzel_az_eszközt, vennél másikat. Vagy valamit benéztem.

--
http://neurogadget.com/

Igazad van, de nem tudtam idézőjelbe rakjam e. Azt mondták ennek ez a menete. Bejelentem, kijön, megállapítja hogy rossz, elviszi, bevizsgálja, cseréli ingyen vagy fizetem -ez garanciaérvényesítési eljárás keretén belül oldható csak és kizárólag.
Az hogy egyátalán lesz e a jövőben -megérdemlem e hogy legyen- a technikus joga eldönteni.
Égnek állt a hajam mikor ezt így közölték.

Most van a hibabejelentéstől eltelt harmadik nap. És ha ma nem jönnek akkor mi lesz? Arra van a következő nap? Még az is lehet hogy fogom magam, bemegyek, felmondom a szerződést és kötök újat- akkor talán hajlandó megjelenni az úr.

-
Debian Squeeze