sg.hu: csökken az informatikusok szerepe?

http://www.sg.hu/cikkek/93714/csokken_az_informatikusok_szerepe
"már minden vezető egy kicsit informatikus" - egészen kicsit, azonkívül a focihoz is ért.

Hozzászólások

Nem kell törődni vele, csak véletlen lemaradt az "(x)".

Akkor ott még van honnan lecsúszni.

Itt sose volt IT-igazgató, sőt az ilyenirányú osztályvezető se az névleg. Illetve bármely egyéb osztály mindentjobbantudói mindig jobban tudják, hogy egy informatikai rendszernek hogyan kell kinéznie (leginkább akkor, amikor a meglévőben elcsesznek valamit merő trehányságból, vagy a (saját maguk által) definiált folyamatot direkt áthágva), és nincs az a baromság, amit teljes határozottsággal ki ne jelentenének, mint Jen a "hard drive"-ot, és ne bólogatna rá a helyi Reinholm.
Nem véletlen, hogy helyi mottónk egy Nyuszikának mondott bölcsesség lett: nem az a fontos, hogy miből írod a diplomamunkát, hanem hogy ki a konzulensed.

Ja, innovációban élenjáró informatikai óriáscég.

Általános sulis koromban én is azt hittem, értek az informatikához. Aztán megjött az eszem.
Néhány ezer kárbaveszett munkaóra, némi elveszett adat és egyebek után talán majd manageréknél is bekövetkezik ez.

Kicsit bullshitnek tűnik a cikk.

-----------
"640GB sokmindenre elég"

"""Az IT szakemberek súlya csökken: ritkán kell informatikai vezető, ha már minden vezető egy kicsit informatikus"""

Sajna nem igaz. Minden vezető egy kicsit valamicsi... ez pont az a kategória aki elhiszi, hogy de menő csávó vagyok mert az iphone-ra leszedtem a fingós appot...

"""Az egy keresőmezőből és egy két gombból álló Google-t, vagy az “egy gomb plusz egy képernyő” elvre felépített iPhone-t nem nagy kunszt használni, sőt jól használni sem. """

De az. És még mindig az.

Nekem személy szerint elegem van ebből a hozzáállásból, minden cég nyomja a nagy szavakat, hogy software quality first... közbe meg semmire nincs idő se pénz. Sose értik meg, hogy mi a különbség két működő kód között... Nem tudják felfogni, hogy mitől lesz egy kód rossz vagy jó. Nekik ha működik az jó... És mikor beüt egy sima cseréljünk le egy akármit, erre kiköpi valaki, hogy 100 óra lesz és 10000 Euro akkor csak pislogás van meg szardobálás...

NA ezt jól kiadtam. Köszi :)

Szerk.:
Eszembe jutott még ez... hogy ez pont, olyan mint hogy mindenki JAVA programozó manapság... persze mondjuk én pont nem. Szerencsére C/C++ vonalon mozgok így nem érint... de akkor is k.idegesítő, hogy minden utcáról bejövő ember java programmer... :P

Nem mindenki Java programozó manapság. Csak, hogy tartsak egy kis görbe tükröt: még szerencse, hogy nem mindenki C/C++ programozó, ugyanis a fejlesztés és karbantartás ktsg. a Java/C#/stb (statikus, managelt) nyelveknél kb. az általad említett nyelvekhez képest a fele! És itt most a hasonló színvonalon megírt kódról van szó, kóklerek meg mindenhol akadnak. Én Java és C# fejlesztő vagyok már jó ideje (és igen, dolgoztam sokat C/C++-al is), de emiatt nem szégyellem magam. Sőt, örülök, hogy a "nyelv" levesz a vállamról olyan feladatokat (illetve lehetőséget ad tool-okra, amik ezt megteszik), amik nem az adott probléma megoldására kellenek, hanem a "kötelező" körök és társai.
Amúgy mindennek megvannak az előnyei és hátrányai, én speciel úgy látom, hogy rengeteg olyan terület van, ahol nem a C/C++ a hatékony eszköz. Mellesleg korábban sem az volt, csak erről meg a szemellenzős C/C++ brigád szeret elfejeltkezni, most a Java-t illik szidni.
Szidd a VisualBasic-et, az tényleg nagyon gáz. Útáljunk közösen valaki mást...
Bocs, most durrant el az agyam. Amióta áttértem Java-ra C++-ról, azóta nem akaródzik visszamenni, de próbálom arrogancia nélkül tenni, ha lehet (nem mindig sikerül). Sajnos mindegy, ki miben programozik, az arrogancia ugyanúgy megvan.

A hozzászólásod többi részével egyetértek.

huhuhu, nyuuugiii, félre értettél. Azt mondom, hogy a tényleg jól képzett JAVA programozókat zavarja ez. Nem vagyok nagy öreg, főleg nem c/c++-ból (szerintem ilyen nincs is, még élsz okulsz...). Az a bánatom csak, hogy ha kell egy jó JAVA programozó akkor 1000 + 1 embert kell tényleg jól megnézni mire találsz egy jót. Mert aki kijön az egyetemről az mindjárt JAVA vagy C vagy akármilyen programozónak képzeli magát. Nem a nyelvet vagy a jó JAVA programozókat támadtam én. A java jó meg szép, én meg sajna buta vagyok hozzá ennyi.

Teljesen egyet értek :) Tessék minden programozót és fejlesztőt megfizetni. Számomra már azt is nehéz elviselni, hogy egyes managerek egy rahedli pénzt tesznek el, csak azért mert nekik nagy a felelősségük... basszus, az övék nagy ? Az én nevembe bevállalnak mindenféle megvalósíthatatlan határidőt, majd elverik rajtam, ha ennyi idő alatt xart hozok össze v. nem fejezem be... akkor miért is jár nekik a nagy zs ? Izgi lenne egy olyan cég ahol a fejlesztők kaszálnak, és a managerek csak a felét... mondjuk :)
De még mindig nem értem mivel vertem ki a biztosítékot... Pont azt szerettem volna leírni, hogy milyen idegesítő, hogy mindenki JAVA programozónak képzeli magát ! Nem bántottam én a JAVA-t, vagy a jó JAVA programozókat. Azt bántom aki elhiszi, hogy ilyen meg olyan űber Java programozó mert már összehozott egy hello world szintű bármit JAVA-ban. Tudom, ugyan így lesznek C/C++/Python/Perl expertek is... csak a JAVA-nál szembe tűnőbb, mert az alapokat (alighanem) egyszerűbb elsajátítani. Ez igazából persze dicséret a JAVA-nak...

Remélem senki nem bántódott meg. :)

ja semmi igazad van. Csak igy elsore az ugrott be, mikor a senior assembly fejlesztok cikizik, bezzek a php (meg a java) nem is programozas mert az magatol mukodik es kulonben is mindenki webfejleszto. Persze ense mondom, mas kategoria, de attol meg nem kell cikizni, mert nem szuletik mindenkin Dennis Ritchie-nek ::)

Ha informatikusnak hívjuk a cégek egy részénél lébecoló informatikai félanalfabétákat, akik megmondják a tutit az ostoba beszállítónak, akkor bízom benne, hogy egyre csökken a jelentősségük.
Sajnos a gyakorlat nem ezt mutatja.

Egyébként meg egy dolog használni az informatikát (tényleg egyre többen használják), és egy másik dolog érteni is hozzá.

"Jóval több energiába kerül megértetni egy informatikussal egy-egy üzleti folyamat mögött meghúzódó, megoldásra váró problémát, mint amennyi idő rákeresni egy webalkalmazásra, és akár rögtön le is tesztelni azt, telepítés nélkül, böngészőből"

Höhöhö..... saját cégünk elvileg informatikában jártas ügyvezetőjének pl. annyi ideje/türelme sincs, hogy a notebookját időnként karban tartsa (mindíg rásózza valakire), nem hogy webalkalmazásokat tesztelgessen.

A Win* alapvető funkcióit elég sokan letesztelték, a jellemző hibák leírásának - ha van - megoldásának megkeresése nem kíván szellemi erőgépet, ennek ellenére, akármiféle megoldáskeresés helyett az első gondolat, ami eszébe jut az akármilyenszintű, akármennyire műszaki vénájú hajjakendnek, ha egy vélt vagy valós problémába fut: HEEEELPDEEEEESZK!

A "cikk" 1000 sebből vérzik. Nem kell aggódni. Persze az igaz, hogy sokszor más szervezeti egységek próbálják az IT-t megerőszakolni. Majd 99%-ban befürödnek és az IT-nek kell kihúznia őket a pácból. Továbbá valaki vagy vezető vagy informatikus. Mindkét területhez nagyon kevesen értenek.
A cikk végéről tényleg lemaradt egy (x).

Az informatikus építik le, mert:
- minek nekünk informatikus, ha minden jól megy?
- nem csinál úgy sem semmit, tegnap tök egyedül cseréltem olyan nagy fekete dobozt a nyomtatóban
- a Zinternetet meg lehet osztani "rúterrel", tök átvert minket, hogy ez meg az kell, én 2500Ft-ért vettem és az egész lakásban van Zinternet, különbenis állandóan csak lekorlátoznak
- a Freemail ad ingyen levelezést a Trészisztem meg 50MB tárhelyet ingyen

Sajnos az informatikusok értéke kifejezhetetlen a céges költségvetésben. Amikor pedig észreveszik, hogy mégiscsak szükség volt rá, akkor pedig csak kóklert fognak találni, és így 1 ember (hiánya) is képes tönkretenni egy céget.

Azért linkeltem be a cikket, mert pont most váltam meg egy "szakértő csapattól": a vállalatirányítási rendszert az igazgató és a főkönyvelő választotta ki, informatikus nemvolt, nem is kellett. Első körben 45 millát bukott a cég, megpróbálták rendbe hozni: további 10 milka, közben a könyvelés fejre állt, mert a rendszer váltással egyidőben cikkszám-rendszert is váltottak. A évzárás hiányát a NAV bírsággal honorálta. A cég bukott, eladták, az új tulaj meg feljelentést tett.
---------------------------------------------------------------------------
Környezetvédelmi nyilatkozat: Ez a hozzászólás kizárólag reciklált elektronok felhasználásával íródott.

Azért tegyük hozzá, hogy kkv szinten egy vállalatirányítási rendszer bevezetése/lecserélése ügyfél oldalon nem feltétlen igényel informatikust.
Szállító oldalon viszont elengedhetetlen mind az informatikai, mind a pénzügyi/gazdasági szaktudás...ezek szerint ott a szállító sem volt a helyzet magaslatán.

Úgy képzelem a döntéshozatalt megelőző vita valahogy így kezdődhetett:
"Mit adtak nekünk az informatikusok? :D

Az informatikai tudás közkincs lett az okostelefonok által (már tud telepíteni a felhasználó! tadadam.wav)...
...így az összes ezoterikus mostantól a Földcsakrából szívja magába a végtelen informatikai tudást. Nem is kell hozzá már tanulni! Olvasni se! Szakembert sem kell megkérdezni! Kár az időt szavakra és mondatokra pazarolni.
Elég csupán csatlakozni a végtelen tudás tudatalatti szintjéhez.

(Én ezt tapasztaltam mostanában.)

"Az IT szakemberek súlya csökken..."
Van ilyen. Eléri 4. x-et és elkezd egészségesebben élni.
Kevesebb esti sör, kevesebb kenyér, rögtön csökken a súlya.

Jajj! Látom magam előtt a jövőképet: közmunkaprogramban programok telepítése havi 47500 Ft-ért határozott 2 havi munkaszerződéssel.

Ez a lol kategóriás cikk.

--
GPLv3-as hozzászólás.

Még egy dolog. Pont ez a baj, hogy mindenki csak egy kicsit informatikus. Édesanyám meg nagybátyám is egy kicsit informatikus, hiszen tudják, hogyan kell bekapcsolni a gépet, el tudnak indítani programokat, tudnak böngészni és a skype-ot is kiválóan kezelik és még egy rahedli skillt fel tudnék ide sorolni.
Mégis mindig nekem csörög a telefonom, hogy valami nem működik, vagy egy nem már betanult problémára kell megoldást találni.

Szerk.: A cikkben szereplő cégnevet felvésem egy posztitre, ha match-el, akkor menekülőre fogom :)

-----------
"640GB sokmindenre elég"

...én olajat is meg gyertyát meg gyújtáselosztót meg karbit is meg etc, etc. :) Én már akkor kicsit expert autószerelő, sőt mérnők vagyok. :) ...de sajnos néha még így is szükségem van autószerelőre :) ...most hogy így belegondoltam lehet, hogy jobban értek az autószereléshez mint az IT-hez? :)

Rózsár Gábor (muszashi)

ha mar USA, akkor egy klasszikus (urban legend):

Americans: Please divert your course 15 degrees to the North to avoid a Collision.

Canadians: Recommend you divert YOUR course 15 degrees to the South to avoid a collision.

Americans: This is the Captain of a US Navy ship. I say again, divert YOUR course.

Canadians: No. I say again, you divert YOUR course.

Americans: This is the aircraft carrier USS Lincoln, the second largest ship in the United States' Atlantic fleet. We are accompanied by three destroyers, three cruisers and numerous support vessels. I demand that YOU change your course 15 degrees north, that's one five degrees north, or countermeasures will be undertaken to ensure the safety of this ship.

Canadians: This is a lighthouse. Your call.

Matolcsy ur, mondjon mar le!

Ma reggel egy partnercégnél kezdek, mert a partnercég informatikusai agyonvágták az ottani gépünkön futó licencszervert, és helyre kell kalapálnom.

Ugyanennél a cégnél a fejlesztők (gépész- és villanymérnökök) hamarabb és jobban megoldják az IT problémákat mint az IT csoport.

Csak hogy árnyaljam a képet.

"fejlesztők (gépész- és villanymérnökök)"

:)

Igazan nem rosszbol mondom, de ismerve a legtobb gepesz es villanymernok ismerosom hozzaallasat a sw fejlesztes irant, kulon vicces, amikor elobb-utobb valami programozassal kapcsolatos vagy arra hasonlito feladatot kapnak. Amit ugyan megoldanak, csak...

(Persze tisztelet a kivetelnek, de valljuk be: keves van, aki tud normalisan kodolni, ugyanigy fizikusok teren)

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

Először azt hittem hírcsárdás cikk van linkelve, de aztán látom ám, ez a vicc bizony komoly.

Tapasztalataim alapján tényleg informatikus egy kicsit mindenki. Az elején. Minden egyes kóklerkedés elején. Mert az ilyen vezetők nem csak informatikusok kicsit hanem a hibájukat sem képesek belátni, ezért majd alkalom adtán újra próbálkoznak. Aztán mikor már jól kiélték magukat, akkor jön a telefonhívás: na akkor most már rendbe lehet hozni és mi kellene még ahhoz hogy működjön c. műsor.

Kétségtelenül vannak rossz IT vezetők. Sajnos ahhoz hogy megválljanak tőlük, hibát kell elkövetniük. Jó nagyot. Viszont nem véletlenül van az a munkakör sem kitalálva.

Ugyanakkor egy rendszergazdának nem kell a vállalati folyamatokba beleásnia magát.
Az üzemeltetés és a rendszerépítés/tervezés két külön műfaj (ld.: architect, system administrator specialist).

Az inkompetens rendszerintegrátor cégekről hirtelen ez jutott eszembe: http://accidenture.com/
-
Debian Squeeze

Háát igen. :)
Azért van eltérés informatikus és informatikus között...
Meg mondjuk egy ECDL vizsga és egy CISCO között.
Az informatika egyre inkább bonyolultabb lesz.
A látszat az, hogy 2 gombot lenyomsz és minden megy, de mögötte komoly folyamatok vannak.

kb. 2 hónapig szívtam egy Oracle adatbázis mentéssel TSM-el
Az Oracle specialista képtelen volt rájönni, hogy mi a baj a VMware converterrel virtualizált fizikális gép másolatán.
Aztán néhányszáz registry, ORA fájl átírása, és egyéb konfig után azért szépen lassan kezdett alakulni a dolog.
Megnézném hogy melyik Logisztikán vagy pénzügyön, értékesítésen és egyéb területeken dolgozó ember tudott volna egyáltalán hozzászólni a problémákhoz amik felmerültek.

És akkor még nem is beszéltünk a Linuxos oldalról.
2 kattintással ki az a Chuck Norris aki be tud állítani egy akármilyen szervert?
A parancssort látva 100 ból 99 ember menekül...

és akkor még ott van a cluster és egyéb mókaságok témaköre :)

nekem az a tapasztalatom, hogy az informatikusnak azért van munkája, mert senki másnak nincs türelme egy 10243-as hibakódnak utánajárni...
és bizony van amikor egy reinstall vagy egy restart nem oldja meg a problémát, viszont mindenképpen megoldást kellene találni
és ilyenkor van becsülete egy informatikusnak, amikor szépen a user feladja a helpdesken a problémát, és hátradől, mert tudja hogy ez a hiba rajta már túl tesz

talán nem a közép és kisvállalkozások rendszergazdái és üzemeltetői lesznek egyre többen,
lehet hogy őket kirúgják, és a feladataikat megkapja 1-1 szolgáltató cég,
de végső soron a munkát akkor is egy informatikus fogja csinálni, mert más nem ért hozzá... :)

a cikk lényege az, hogy cégen belül(!) csökken. és ha a felhő alapú megoldások erősebbek lesznek a jövőben, akkor ez azzal együtt járhat. de ez nem jelenti, hogy a szerepük úgy általában csökken, csak máshova kerülnek át. a cikk címe a szokásos félrevezető kattintás vonzó dolog.