- uid_3194 blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 1908 megtekintés
Hozzászólások
Ezért kellet nekünk tönkre tenni az Ikarus vállalatot hogy most járhassunk ezekkel a f.s talicskákkal. És még mielőtt valaki elkezd piszkálni az Ikarus végett , kérem vegye figyelembe hogy azok a buszok már lassan 30 évesek. De még mindig mennek.És amikor gyártották őket akor igazán komfortosnak számítottak. Ami számomra még érdekesebbé teszi a dolgot hogy az Ikarus buszok (30 évesen) még mindig jobban bírják a strapát mint a frissen behozott import vackok.
Tisztelet a 30 éve kitartóan küzdő Ikarus buszoknak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És okádják a füstöt. A fejlesztésekre (termékfejlesztés plán) pénz kellett volna, de az nem volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, az sajnálatos. Vajon a 30 évnyi légszennyezés-differencia a jelentősebb környezeti tényező, vagy az, hogy (tipp) az újabb társait annyi idő alatt 3-4-szer lecserélik?
Ikarus még nem gyulladt ki alattam, Volvo már igen. ;)
int getRandomNumber() { return 4; } // ← aláírás
//szabályos kockadobással választva. garantáltan véletlenszerű. xkcd
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
>igazán komfortosnak számítottak
ez hogy lehet? mi változott?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az igények.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
meg a 30 év alatt végbemenő amortizáció
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt nem tudom, hogy komfortosnak számítottak-e, de műszakilag már akkor is elavultak voltak. Ez meglátszott fogyasztásban, környezetszennyezésben, karbantartásigényben.
A frissen behozott "import vacakok" (röhög a vakbelem, amúgy, autóban nem sírod vissza a trabant-wartburg-lada szentháromságot, gondolom), pedig ezen szempontokból jobbak. Az más kérdés, hogy valószínűleg ezekre is igaz, ami a modern autókra: kevesebb karbantartás kell nekik, de ha azt nem kapják meg tisztességesen, akkor nagyon lepusztulnak.
(Amúgy a karbantartáson sok múlott az Ikarusoknál is, mert azért látható fekete füstöt az NDK-ban nem okádtak ezek sem. Lehet, hogy ott német precizitással elvégezték a karbantartási munkákat. Aztán, ahogy jött az Euro-III meg az újraegyesítés, stb., kihajították.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
FYI: ma legalább 3 magyar buszgyár működik, köztük az Ikarus is. Az más tészta, hogy az illetékesek inkább vesznek drágábban használt német/holland/svájci/belga buszt, mint új magyart... (vö: egy 5-6 éves, kb. 1M km-t futott használt Volvo 30M HUF, egy ugyanolyan méretű, zsírúj Credo Euro-5 motorral, magyar szervízháttérrel, stb-vel 22-25M HUF és akkor még nem számoltuk, hogy az itt gyártott buszok után itt fizetnek SZJA-t, IPA-t, ÁFÁ-t, stb-t)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tényekkel inkább ne is fárasszalak, ugye?
___
Arany János: Grammatika versben
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gondolom az új magyar buszok beszerzési árait ismered, ugye? Credo listaára 30M HUF körül van, de nagyobb tételben olcsóbb... a JTDL2 állítólag a Credo EC12 -nél is olcsóbb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
http://magyarbusz.info/2011-06-27/Nincs_ketto_negy_nelkul_-_Credo_Citad… - itt az utolsó előtti bekezdésben 52, illetve 72M Ft-os becsült ár szerepel...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Szabolcs Volán vett több lépcsőben 8+10+5 db Credo EC12 -őt, ők 30M Ft alatt kapták (ezt mondta a szóvivőjük). A Citadell újabb modell, biztos azért is drágább..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Minek fárasztanád :-) 20M alatt a használt, 72M az új... Plusz tegyük hozzá azt is, hogy törekedni kell a minél kevesebb típus forgalomban tartására, elsődlegesen szervízháttér kialakításának/fenntartásának a költsége miatt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
távolsági járaton sokszor utaztam Credoval, siralmasan szar: beázik, szar az ajtó, az ülés kényelmetlen még 20km-en is...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És olyat láttál már, hogy egy ilyet megállít a rendőr vagy más hatóság ? Mert én még nem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Koruknál fogva évente egyszer mindenképp.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem a műszakiról beszéltem, hanem arról, hogy miért nem vonják ki azokat a járműveket a közúton a forgalomból, amik teljesen egyértelműen nem felelnének meg a környezetvédelmi mérésen.
Nem igaz, hogy a hatóság soha nem lát ilyen járművet a forgalomban én meg nap-mint nap.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem egészséges az ami kijön belőlük de az új csúcsmodern dízelek még károsabbak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A műszaki vizsgán van füstgáz-vizsgálat, és ha gond van, akkor nem megy át - ha meg ott khm. félrenéznek, és átengedik, akkor miből gondolod, hogy a közlekedési felügyelet mobil mérőállomása kirostálná a forgalomból?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom, most hogy van, de régebben pl. a BKV-nek nem kellett elvinnie vizsgáztatni a buszait, "megcsinálhatta" maga.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Attól még a vizsgahelyet ugyanúgy az NKH felügyeli, mint ahogy minden más, jelentős járműparkkal rendelkező cégnél.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a mai vilagba a fekete fust nem szamit, csak az hogy a co2 keves legyen benne
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Dízelnél nincs CO mérés, csak korom. Amúgy meg vannak sokkal mérgezőbb gázok is, amiket kellene mérni, de valahogy a CO és a ppg a két fő mérendő dolog :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Láttam én már füstölő buszt, de ez überbrutál volt. Mikor azt írtam azt hittem ég, nos az nem költői túlzás volt. Minimum több hengerben gyűrű-törött volt. :P
Azon gondolkodtam ma, miközben gázt tankoltam (lassan 3 hónapja már, hogy gázosítottam a kocsit) miért is nem lpg-s buszok járnak nálunk?
De komolyan! Sokkal környezetbarátabb, ráadásul az üzemeltetési költségek drasztikusan csökkennének, bőven maradna pénz a bkv kasszájába. Közel fele annyiért tankolok mint korábban és bár nem googléztem utána, de nem hiszem hogy buszt nem lehetne gázosítani.
Rózsár Gábor (muszashi)
http://www.lok.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Firenzében sikerült néhány buszt „gázosítani”.
-----
A kockás zakók és a mellészabások tekintetében kérdezze meg úri szabóját.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
http://www.vezess.hu/zold/johetnek_gazos_buszok/36014/
Mondjuk ez LNG, de akkor is...
(egyébként hagyományos dízel motorokat is lehet LPG-síteni, de nem úgy, ahogy a benzinest, mindenképp kell adagolni dízelt az LPG mellé)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Debrecenben egeszen addig, amig a DKV-Intertanker paros ki nem ebrudalta a hely tomegkozlekedest vegzo hajdu-volant, addig kozlekedett tisztan gazuzemure atalakitott klasszikus kinezetu ikarus. http://www.hajduvolan.hu/metanbusz-21.html Tehat a megoldas mukodhetne... Miota DKV es a Volvo buszok vegzik a munkat, azota eltuntek a "zold" jarmuvek.
---
Apple iMac 20"
áéíóöőúüű
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
Csak éppen annyi kitétellel, hogy állítólag a volán más részegységeinél állnak jelenleg üzemben, szintén helyi vonalon...
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- - -> Kérjük a humoros aláírást itt elhelyezni. <- - -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni