Gondoltam félreállok oltani

...egy buszt.
Az láttam, hogy több méter magas fekete füstoszlop száll felfelé a túloldalon a megállóban álló busz hátuljából... Aztán elindult és megláttam, hogy a tetején lévő kipufogóból jön...

Hozzászólások

Ezért kellet nekünk tönkre tenni az Ikarus vállalatot hogy most járhassunk ezekkel a f.s talicskákkal. És még mielőtt valaki elkezd piszkálni az Ikarus végett , kérem vegye figyelembe hogy azok a buszok már lassan 30 évesek. De még mindig mennek.És amikor gyártották őket akor igazán komfortosnak számítottak. Ami számomra még érdekesebbé teszi a dolgot hogy az Ikarus buszok (30 évesen) még mindig jobban bírják a strapát mint a frissen behozott import vackok.

Tisztelet a 30 éve kitartóan küzdő Ikarus buszoknak.

Igen, az sajnálatos. Vajon a 30 évnyi légszennyezés-differencia a jelentősebb környezeti tényező, vagy az, hogy (tipp) az újabb társait annyi idő alatt 3-4-szer lecserélik?
Ikarus még nem gyulladt ki alattam, Volvo már igen. ;)

int getRandomNumber() { return 4; }  // ← aláírás
//szabályos kockadobással választva. garantáltan véletlenszerű.  xkcd

Azt nem tudom, hogy komfortosnak számítottak-e, de műszakilag már akkor is elavultak voltak. Ez meglátszott fogyasztásban, környezetszennyezésben, karbantartásigényben.

A frissen behozott "import vacakok" (röhög a vakbelem, amúgy, autóban nem sírod vissza a trabant-wartburg-lada szentháromságot, gondolom), pedig ezen szempontokból jobbak. Az más kérdés, hogy valószínűleg ezekre is igaz, ami a modern autókra: kevesebb karbantartás kell nekik, de ha azt nem kapják meg tisztességesen, akkor nagyon lepusztulnak.

(Amúgy a karbantartáson sok múlott az Ikarusoknál is, mert azért látható fekete füstöt az NDK-ban nem okádtak ezek sem. Lehet, hogy ott német precizitással elvégezték a karbantartási munkákat. Aztán, ahogy jött az Euro-III meg az újraegyesítés, stb., kihajították.)

FYI: ma legalább 3 magyar buszgyár működik, köztük az Ikarus is. Az más tészta, hogy az illetékesek inkább vesznek drágábban használt német/holland/svájci/belga buszt, mint új magyart... (vö: egy 5-6 éves, kb. 1M km-t futott használt Volvo 30M HUF, egy ugyanolyan méretű, zsírúj Credo Euro-5 motorral, magyar szervízháttérrel, stb-vel 22-25M HUF és akkor még nem számoltuk, hogy az itt gyártott buszok után itt fizetnek SZJA-t, IPA-t, ÁFÁ-t, stb-t)

És olyat láttál már, hogy egy ilyet megállít a rendőr vagy más hatóság ? Mert én még nem.

Nem a műszakiról beszéltem, hanem arról, hogy miért nem vonják ki azokat a járműveket a közúton a forgalomból, amik teljesen egyértelműen nem felelnének meg a környezetvédelmi mérésen.
Nem igaz, hogy a hatóság soha nem lát ilyen járművet a forgalomban én meg nap-mint nap.

Láttam én már füstölő buszt, de ez überbrutál volt. Mikor azt írtam azt hittem ég, nos az nem költői túlzás volt. Minimum több hengerben gyűrű-törött volt. :P

Azon gondolkodtam ma, miközben gázt tankoltam (lassan 3 hónapja már, hogy gázosítottam a kocsit) miért is nem lpg-s buszok járnak nálunk?
De komolyan! Sokkal környezetbarátabb, ráadásul az üzemeltetési költségek drasztikusan csökkennének, bőven maradna pénz a bkv kasszájába. Közel fele annyiért tankolok mint korábban és bár nem googléztem utána, de nem hiszem hogy buszt nem lehetne gázosítani.

Rózsár Gábor (muszashi)
http://www.lok.hu

Debrecenben egeszen addig, amig a DKV-Intertanker paros ki nem ebrudalta a hely tomegkozlekedest vegzo hajdu-volant, addig kozlekedett tisztan gazuzemure atalakitott klasszikus kinezetu ikarus. http://www.hajduvolan.hu/metanbusz-21.html Tehat a megoldas mukodhetne... Miota DKV es a Volvo buszok vegzik a munkat, azota eltuntek a "zold" jarmuvek.

---
Apple iMac 20"
áéíóöőúüű