Ilyenkor aratás szezonban az ember elgondolkodik, hogy 2011-ben még mindig ezek az otromba, lassú, hangos gépek róják az utakat?
Ma az egy órás autó utam másfél órás lett miattuk. A 2 órás filmemet csak 13x pauzáltam le, hogy ne nyomják el az 5.1 hangerejét és értsem a párbeszédeket. A haverral kiabáltattam a telefonba, hogy értsem mit is mond.
Hát konkrétan bassza meg az összes traktoros már!
Leszarom, hogy búza, meg kenyér, meg a megélhetésük. Dolgozzanak akkor, amikor más alszik, van ilyen más területen is.
Vagy nem hiszem el, hogy ennyi idő és fejlődés után az emberiség nem képes olyan teherszállító gépet készíteni, ami kiváltja ezeket a rozzant szarokat!
Tudom, de nagy a bajom! De ha már más is itt panaszkodik minden szarral, akkor én miért ne?
- 3521 megtekintés
Hozzászólások
Ha vannak is csendesebb és hatékonyabb gépek, nincs pénz a fejlesztésre.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gondolom fel sem merült benned, hogy mikor esik akor nem lehet aratni.
Éjszaka sem lehet mert leszáll a harmat. Van egy kis napsütés akkor csinálni kell ahogy csak lehet.
Gondolom kicsit savanyú lenne a szád íze ha a szép csendes szobádban majszolgatnád a 600 forintos kenyeret.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, mint ahogy a szlovák tej is drágább, ugye.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet ejszaka is aratni... Ott inkabb az van, hogy eso elott gyorsan (akar 24/7-ben is, mert szarittatni igen draga), vagy a szaritasi koltseget minimalizalando minnel hamarabb, meg ha esik is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Neked nem azzal van bajod, hogy a földművelésben még mindig előfordulnak igen régi, lassú és gazdaságtalan gépek, hanem azzal, hogy az új jogszabályoknak köszönhetően, ha használnak figyelmeztető jelzést aka. sárga villogó akkor nyugodtan közlekedhetnek főútvonalon is. 40-el vagy még lassabban.
A traktoroknál már csak az tud viccesebb lenni mikor a kombájnokról a vágóasztalt nem szerelik le, és sikerül másfél sávot elfoglalniuk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Huhh, a topic cime lattan azt hittem, hogy ez is egy "xyz vasarlasi tanacsok" topic lesz...
----------------------
"ONE OF THESE DAYS I'M GOING TO CUT YOU INTO LITTLE PIECES!!!$E$%#$#%^*^"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az máshogy kezdődik: mire kell figyelni... :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jaja, ilyen a korai menopauza.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Dolgozzanak akkor, amikor más alszik"
Ezek utan kepzelem, abbol mekkora siras lenne.
--
Fontos feladatot soha ne bizz olyan gepre, amit egyedul is fel tudsz emelni!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nemetorszagban ejjelente hektarokat vagtak le. Este mikor arra bicikliztem a silokukorica meg labon volt, reggel mikor meloba mentem mar csak hult helyet talaltam.
Aztan estere mar a tragyalevet is kihordtak a mezore, ilyenkor addig amig nem esett egy kiadosabbat zart ablakkal kellett aludni.
--
FeZo
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hint: német vs magyar úthálózat falvak között.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megfejelve még azzal, hogy a silókukorica egészen más "tészta", mint az étkezési búza, hiszen úgyis érlelni viszik, és annak nem baj, ha nedves. De javítson ki valaki, aki jobban ért hozzá.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem azert irtam mert engem zavar az ha traktor megy az uton elottem, sot ha valaki megfizetne a traktorista szakmat szivesen adnam erte a mernoki allasomat! Legalabb traktoristakent nem kene nap mint nap tucatnyi bunkoval szembenezzek!
Soha nem zavart egy olyan dolog ahol lattam, hogy folyik a munka, hiszen mindenki meg kell eljen valamibol. Azonban nagyon duhbe tud hozni egy utjavitas, ahol stopplampa iranyitja a forgalmat mert az egyik sav total fel van turva de sehol egy arva lelek aki dolgozzon.
--
FeZo
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jobban keres a traktorista (najó, mondjuk kezdő mérnöknél). Kb. 2000 eurót mondtak Bánságban egy jól menő cégnél. Nyilván, a szezon elég rövid, gyakorlatilag télen nincs mit kezdjen magával.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne felejsd ki, hogy szezonban, tehat arataskor kb reggel 5-tol este 10-ig muszakban van, es ezt hetvegen is.
Igy szanmold ki azt a jobban keres orabert.
Tegyuk fel, hogy 30 napon keresztul nyomjak, mert van sajat fold, meg van berbe aratas is.
30*17 = 510 ora. 2000 juro / 510 ora maris nem annyira fenyes az az oraber.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ritkan kell a faluba behajtani a traktorral ott. A Bauerhof-ok (farmok) altalaban a falu mellett vannak, nem zavarjak a lakosokat a nehez gepek (a Google Maps-on jol latszanak ezek a Bauerhofok, Daniaban meg jobban). Ahogy irtam az egyeduli zavaro tenyezo a tragyale kihordasa, ugyanis az nagyon tud buzleni. De a biogazdasag miatt senki nem szol semmit.
--
FeZo
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
FYI.
Mókusörsöt az zavarta, hogy a traktor feltartotta. Hogy miért? Mert csak olyan úton tud haladni, amin ez egyéb járművek is teszik/tehetik. Hogy miért? Mert nincs olyan úthálózatunk, mint a németeknek (a falvak között (is)). Ez ugye nem azt jelenti, hogy az A-ból B-be menő úton nem lehet lecsatlakozás majorsághoz.
És nem mellesleg azon utak jó részét még a 30-as években a kis bajszos építtette.
(10 pontos kérdés; hogy a fenében nem fagytak szét az elmúlt 70 évben?!)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sajnos tudom es ezen csodalkozom en is.
Kulonben mindig elcsodalkozom azon amit az anyaorszagiak irnak, mivel nalunkfele Erdelyben meg ilyen sincs.
Ilyenkor mindig Tvrtko egy mondata jut eszembe. Valahogy igy hangzott: sokan sirnak de ha peldaul Sierra Leonehoz hasonlitjuk magunkat akkor inkabb boldogok kellene legyunk.
--
FeZo
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy W szériás john deere kombájn kb 450kEUR, típustól függően jóval felfele is + egyéb, kötelező felszerelések.
Vegyél nekik 3-at, hamarabb végeznek .-)
--
"SzAM-7 -es, tudjátok amivel a Mirage-okat szokták lelőni" - Robi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azert a Class Dominatorok is egesz jo gepek.
Persze attol is fugg a sebesseguk, hogy mekkora munkaasztaluk van.
szerk: oopsz en mar a kompajnokban gondolkoztam:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ki mire tud tamogatast szerezni :-)
--
"SzAM-7 -es, tudjátok amivel a Mirage-okat szokták lelőni" - Robi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hidd el, odabent a fülkében nekik sem halkabb, hanem hangosabb. Régebben dolgoztam régi MTZ-vel, este lefekvéskor még mindig a motor zúgását hallottam a fülemben :).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Leszarom, hogy búza, meg kenyér, meg a megélhetésük. Dolgozzanak akkor, amikor más alszik, van ilyen más területen is.
Ez igen barátom, csak bámullak, régen nem olvastam ilyen magas színvonalú, míves és mélyen átgondolt fórum téma indítót! Annyit javasolnék - csak, hogy a világ egy jobb élhetőbb hely legyen - menny el valami istentől elzárt maximálisan traktor, kombájn és kenyér, hús, zöldség mentes helyre hokizni, de ha lehet két kézzel csináld nehogy billentyűzethez tudj nyúlni!
Szóval foglald el magad ezzel, esetleg valamely felmenőddel, ja és ne felejts el nagymamádnak is eldicsekedni, milyen fasza ember vagy, te kutyaszar!
:@
----
올드보이
http://molnaristvan.eu/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1 "menny el valami istentől elzárt ..."
Költözz a rózsadombra b+.
___
Blogom
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
menj
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Régen nem olvastam ilyen magas színvonalú, míves és mélyen átgondolt hozzászólást.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
akkor te most végül is régen olvastál vagy régen nem olvastál?
--
Vége a dalnak, háború lesz...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:DDDD király lenne éjjel aratni, nedves termény rulez!!!!
szóval hogy tudd, felénk ez párszáz éve úgy megy, hogy reggel nap felkel -> irány meló, ahogy a csövön kifér -> délben akár 40+ fokban is meló -> kora du egy kis pihenő & kaja -> meló. nem hiába. én spec. keveslem is a traktorokat (Kelet-Mo), ha több lenne belőlük, az az én olvasatomban jobbat jelentene. én egyébként nem akarok szilikonzsíros utp kábelt ebédelni, szóval csak hajrá hajrá.
ui/off: híradóban rinyálnak, meg mindenki rinyál, hogy mekkora geci meleg van. tekerjük már vissza az időt pár évtizeddel, irány a tűző napbarát, nézzünk meg egy parasztembert mit összemelózik, és kérdezzük meg mi is az a meleg, és hogy miért nem reklamál. és ha mondjuk ő lenne a nagyfaterod, most igazán büszke lenne rád, a fentebbi sorokért szerintem nadrágszíjjal kergetne meg, miután a gépedet a filmeddel együtt a kaszájára húzná. nem fikázásból írom, ez van: csak picivel nagyobb tiszteletet.
--
Vége a dalnak, háború lesz...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem a melósokkal van a bajom, hanem a munkagépekkel.
Miért lassúak és hangosak még mindig? Miért nem fejlődik?
Ha haladnának legalább 80-al és nem lenne fülsértő hangjuk, akkor tőlem járkálhatnának egész nap.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A sínlerakó miért nem megy 120-szal, a repülő meg 50-nel lakott terület fölött (hátha úgy csendesebb lenne).
--
zsebHUP-ot használok!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Nem a melósokkal van a bajom, hanem a munkagépekkel."
vs.
"át konkrétan bassza meg az összes traktoros már!" & "Leszarom, hogy búza, meg kenyér, meg a megélhetésük"
ezek után hagyjuk is szerintem, de ha már olyan magasztos okokból kéne lemenniük a térképről, hogy te fél órával hamarabb érj célba meg épp a filmed pörögjön jobban inkább én kérek elnézést helyetted. esetleg némi úthálózati fejlesztést fizethetnél && valaha dolgoztál volna hasonló munkakörben (vagy talán akár kétkezi becsületes munkát) akkor "valamivel finomabban" talán még reklamálhatnál is, vagy inkább ötletet adhatnál a világ eme nagy problémájának megoldására.
--
Vége a dalnak, háború lesz...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Volt valami a nyomatékkal, a fordulatszámmal meg az áttételezéssel még másodikban, de hát ki a csuda bír megjegyezni annyi mindent, nem igaz? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez meg csak-csak, de nehany minimalis elso tengelynel levo probalkozast leszamitva nincs rajtuk rugozas, a foldeken nem lenne parktikus, kozuton viszont eletveszely lenne nelkule gyorsabban menni, foleg olyan ballonos gumikon. (ja es elso fek sincs, ami tudvalevoen a hatasosabb normal jarmuvon:-) )
Vannak ma mar kivetelek/specialiasbb darabok, mint pl a JBC Fastrac.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gondolom az nincs meg neked, hogy 80-al szántani márpedig nem lehet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sőt, 130-nál be se lehet szállni az autóba, oszt' mégis mikre nem képes ma már a technika.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Úbaz...
----------------
Lvl86 Troll
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha ilyen frankón le tudod szarni, hogy búza meg kenyér, akkor menjél helikopterrel!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Huh...
Ami eszembe jut hirtelen:
- alázatot lenne jó tanulnod (alázat != megalázottság)
- nagyon fiatal lehetsz még, s remélem, változik még az értékrended.
tr [:lower:] [:upper:] <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
$ tr [:lower:] [:upper:] <<<locsemege
ppppppppp
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem nem 'p' betűket mond. Az üzenet lényege, hogy egyes fontkészletekben a kis 'L' olyan, mint a nagy 'i', s nem szeretem, ha valaki Iocsmegét ír. Tetszik érteni? ;)
tr [:lower:] [:upper:] <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezek a "rozzant szarok" 25-30 millánál kezdődnek. Még egy 15 éves MTZ 802-es is megvan 1,8 milla. Szerintem ezeket a vidéki utakat le sem kéne aszfaltozni, aztán csak ezek a gépek járnának rajta, a magad féle mazsolák meg kiszorúlnának az autópályákra, vagy a közösségi közlekedésre.
Hogy a stílusodnál mardjak: ki nem sz@rja le, hogy 1 óra alatt vagy 2 hét alatt teszed meg ugyan azt az utat?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A dolog egyszeru. Az MTZ egy olcso, hatekony es robosztus celszerszam. Az, hogy hangos nem baj, mert az uzemideje nagy reszet ugysem lakott teruleten tolti. Az, hogy nyaron egy hetig el kell viselned szerintem nem olyan nagy cucc. 18 eves koromig nekem is el kellett. Kibirhato.
Amugy meg nem hiszem, hogy a 80-as tempo nagyon bejonne. Egy tokig pakolt potkocsit nem oly'egyszeru legfekekkel megfogni. Plusz kutyak, macskak, gyerekek nagymamak... Jo az ugy ahogy van.
Magyar szinten nem kell tobb egy MTZ-nel. A John Deer inkabb merga/BMW kategoria, mert a kicsik nem eleg nagyok, na nagyok meg nem gazdasagosak + dragak.
Lehetne ujabbakat venni (letezik tok uj), de sajnos a traktor mint olyan nem reprezentativ eszkoz. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azert csunya lenne, ha csak egy hetig mennenek nyaron!
ps.: ja es en is elirtam multkor John Deere (Deri Janos;) )
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az MTZ olcso (megvenni a tobbihez kepest) igaz, de a tobbivel erosen vitatkoznek. A magyar szinten nem kell tobb.. na ettol tudok kiakadni. Hogy akarsz versenyezni egy nyugati paraszttal, aki tobb szaz hektaron termel csucskategorias geppel, joval hatekonyabban (termelekenyseg, uzemanyag, alkatresz, ido, kenyelem, normalisabb felvasarloi hatter, egymassal normalisabb 'szovetkezes', stb, stb.) es meg sz.rra is van tamogatva a magyarhoz kepest?
Jo az MTZ ide, aztan sirunk, hogy Ausztriban is olcsobb a krumpli meg a hagyma..., jaj tonkremegy a magyar paraszt, ezert is pl.
Osszetett problema ez, de az biztos, hogy MTZ-vel, kis teruletes kinlodassal nem lehet kozeptavon meg eletben maradni sem szerintem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerencsére tévedsz.
Azért mondom, hogy szerencsére, mert épp most laktam jól az ebédemmel. Ha igazad lenne, nem lett volna rá pénzem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tenyleg annak orulnek, ha nem lenne igazam, de fenntartom, hogy nem versenykepes a ket dolog, foleg, ha elore is nez az ember.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
egy kombajnra jut 300 ha learatni valo
mondjuk 11 l/ha fogyasztassal, vagyis egy szezonban elpofog 3300 l = 1 204 500 forintot.
Rakjunk ra reszecskeszurot, katalizatort, hogy BlinTux tudjon videozni. Ezaltal a motor teljesitmenye csokken, a betakaritas lassabb lesz, 11 l/ha ertek egy csoppet no, mondjuk 13 l/ha ertekre, vagyis egy idenyben mintegy 200e forintjaba kerul a gazdanak, hogy BlinTux tudjon videozni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
S ez ugye szorozva gépek számával.
--
"SzAM-7 -es, tudjátok amivel a Mirage-okat szokták lelőni" - Robi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom, mit szólnál hozzá, ha egy túlméretes traktor/kombájn elhúzna melletted 150km/h tempóban de csöndben :)))
Merthogy a mezőgazdasági vontatók - a KRESZ szerint - a LASSÚJÁRMŰ kategóriába tartoznak.
---------------------------------------------------------------------------
Környezetvédelmi nyilatkozat: Ez a hozzászólás kizárólag reciklált elektronok felhasználásával íródott.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"ne nyomják el az 5.1 hangerejét"
Ha már egyszer beruházol egy 5.1-esre, akkor ruházz be egy hangszigetelt szobára is, egyébként semmit nem ér az egész.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
konzumer ur akciosan vette a tescoban hitelre, tetsziktudni
--
NetBSD - Simplicity is prerequisite for reliability
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az populizmus, ha azt irom erre "Hát konkrétan bassza meg az összes traktoros már!", hogy akkor dogolj ehen?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze, hogy az, de qrvára igazad van vele! :D
Adjonisten vs. fogadjisten..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom, mennyire figyelted meg, de szállításkor, padlóig nyomott gázzal az új Steyr, Massey Ferguson, etc. traktor is van közel olyan hangos, mint az MTZ. Miért traktorral szállítanak? Mert évi 1-2 hétért kicsit erős lenne 10+ millióért teherautót venni, ami a fennmaradó időben a telephely sarkában rohadna a közterhek alatt, csak hogy BlinTux-nak megfeleljenek.
Mit tud egyébként az MTZ, amit az új gépek nem? Annak idején a ruszki mérnökök máig érthetetlen technikai bravúrt követtek el ezzel a géppel. Nevezetesen, hogy kőbalta egyszerűségű, viszonylag ritkán romlik el, és bármilyen meglepő, de azonos méretű területen azonos munka elvégzéséhez alig igényel több üzemanyagot, mint egy mai, modern társa.
Ha gond van, szétkapod, elszaladsz az első alkatrészboltba, megveszed ami kell, két nap múlva dolgozik tovább a gép. Ezzel szemben egy új traktorhoz te hozzá sem nyúlhatsz, várhatsz heteket, míg kifárad a mérnök úr, majd újabb heteket, mire jön alkatrész, az meg, hogy közben a termény rádrohad, a világon senkit nem érdekel.
Az éjszakai aratásról: elég spec. körülmények kellenek ahhoz, hogy lehessen, de ha a filmed miatt így sír a szád, megnéznélek, mi lenne, ha aludni nem hagynának.
Szerintem inkább nézz magadba, hogy míg te filmet nézel, addig más dolgozik, lehet, nem kellene ezért panaszkodni.
Az is aranyos, hogy leszarod, hogy a megélhetésük, de mi lenne ha:
a.) A te munkahelyedet venné el valaki, aki most épp gazdálkodó
b.) Helyi termelés hiányában drágán adnák el neked az import szemetet
Összegezve: csak gratulálni tudok neked, a jelek szerint a képzettség és az intelligencia még mindig két külön dolog.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"új traktorhoz te hozzá sem nyúlhatsz, várhatsz heteket, míg kifárad a mérnök úr"
Biztosan azért tart a mérnök úrnak hetekig az odaérés, mert állandóan lekapcsolgatja a filmjét a gci traktorosok miatt és az úton is feltartják ;)
--
unix -- több, mint kód. filozófia.
Life is feudal
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A teherautoval van meg egy kis baj: nem mindig tud bemenni a szantofoldre, ahol a kombajn megrakja az utanfutot.
Meg az sem baj, ha szallitas kozben a leheto legtobb mag marad a potkocsin.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem mellesleg a lassan hazajutáshoz nem is kell traktorszezon. Elég egy szigetfesztivál :P Na, ott se hallanád a filmedet :)
--
unix -- több, mint kód. filozófia.
Life is feudal
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hogy miért kell szembesülni nap, mint nap az emberi ostobaság határtalanságával? ... :-(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy csináljanak nekik egy földes utat a rendes út mellet, nekik jó az is. Így is rengeteg hely van ott néhol... Csak összefüggővé kellene tenni és máris nem zavarnák a rendes forgalmat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
oké rád ismertem: te vagy trey kvéker kicsifija
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Annyira nem kicsi, nálad (a képeidet elnézve) szerintem 1-2 fejjel magasabb. Egyébként nem, BlinTux is _én vagyok_ :)))
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem baj az, inkább a magasságával cikizzék, mint az apjával
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
" nálad (a képeidet elnézve) szerintem 1-2 fejjel magasabb"
Attól még lehetne kicsi :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szakadok ezen a fórumon. :D Komolyan itt mindenki "ért" mindenhez. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni