Egy korábbi blogbejegyzés alapján viszont az Edge-ben lesz Adobe Flash támogatás:
Microsoft Edge will support native PDF rendering and Adobe Flash as built-in features rather than external add-ons.
Akinek Silverlight támogatásra van szüksége webböngészőben, annak marad az IE11:
Silverlight will also continue to be supported in Internet Explorer 11, so sites continue to have Silverlight options in Windows 10.
További részletek itt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 8374 megtekintés
Hozzászólások
Na, csak érezték ők is, hogy az ActiveX meg a SL nem az igazi...
A beépített Flash külön öröm, nagyon utáltam még pár hónappal ezelőttig a Firefoxos időkben, hogy Windows bootnál kiírta, frissíteni kéne, de nem tudta magát frissíteni, csak a weboldalra továbbított, az meg egy download manager szarságot akart letölteni, folyton keresgetni kellett, hogy hol van direkt link a teljes telepítőre.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azok után, hogy a Silverlight-ot Flash-killer technológiaként adták el, minimum furcsa a döntés.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezért megy.. a Flash már halott, most már nincs szükségük a Silverlightra :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Értem én a viccet, de az Adobe Flash támogatás built-in feature lesz az Edge-be... mert... izé... halott a Flash?
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Így van, különben a Silverlight lenne beépítve. Egyből mehetne a szöveg, hogy az bezzeg oob megy.
-------------------------------------------------------------------------
Nem, de lehetne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
2011. óta pletykálják, hogy nem fejlesztik tovább.
2013. óta ez hivatalos.
Még 6 évig, 2021-ig támogatott lesz Windows 10-en Chrome-mal, Firefox-szal és Internet Explorer 11-el.
Mi itt a furcsa?
Üdv,
Marci
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Így akkor pont az a furcsa, hogy pont az MS új böngészője nem fogja támogatni :).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miért kéne egy új böngészőnek egy kivezetés alatt álló technológiára támogatást adni, mikor a Gyártó saját termékében (IE11) van támogatás?
Üdv,
Marci
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kérdés még mindig az, hogy ugyanakkor miért kell a 3rd party Flash-re.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kérdés nem lehet "még mindig az", ugyanis ebben a szálban eddig nem az volt a kérdés, hanem, hogy furcsa-e a döntés.
Üdv,
Marci
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert nem fejetettem ki hosszabbat. Sajnos az egy hibám, hogy sokszor azt hiszem, hogy leírtam azt, ami a fejemben van.
Akkor újra:
Azok után, hogy a Silverlight-ot Flash-killer technológiaként adták el, minimum furcsa a döntés, hogy a Silverlight kuka, a Flash meg beépített funkció.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha a kérdésedben foglalt állítást ("Silverlight-ot Flash-killer technológiaként adták el") nem vizsgáljuk, akkor a felvetésedre a válasz az, hogy "azért nem furcsa a döntés, mert nem killelte. Akkor lenne furcsa, ha már killelte volna és annak dacára lenne ez."
Üdv,
Marci
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jaj ne! Tudom, hogy hivatalból nem válaszolhatsz mást, de akkor nem egyszerűbb nem válaszolni semmit? (Ez egy költői kérdés...)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tényleg, mi a baj azzal, hogy a Silverlight nem ölte meg a Flash-t szerintem és ezért nincs meglepő a fenti döntésben? Szerinted megölte? Érdekel a véleményed! Miért kéne Szerinted hivatalból mondanom, hogy "nem ölte meg"? Összezavarsz... :)
Üdv,
Marci
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Önmagában ez okés, de a szál egésze elég abszurd.
Ezen csavarál még egyet az IE11 említésével, mintha normális lenne az, hogy valaki (nem web fejlesztő) több böngészőt használ egyszerre. Ez persze nem feltétlenül az MS hibája, hiszen az elavult technológiákat használó oldalaknak semmi köze az MS-hez. Viszont ezek MS toolok, amit az MS hatására kezdtek el használni. És most az MS fordít hátat nekik, míg az öreg Flash még húzza az igát.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyik részről nem tudjuk, hogyan lesz (lesz-e?) ez a helyzet a Felhasználók számára kezelve. Pl. szól-e majd az Edge, hogy Silverlightot talált és átvált IE-re. Ma nem csinál ilyet.
"most az MS fordít hátat nekik" - ne essünk túlzásba! 2010 október: "Microsoft: Our strategy with Silverlight has shifted"
http://www.zdnet.com/article/microsoft-our-strategy-with-silverlight-ha…
Üdv,
Marci
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itt egyértelmű kommunikációt látsz arról, hogy a Silverlight nem jött be és az MS kihátrál mögüle?
A gond nem az, hogy valami nem jön be. Az sem gond, hogy hagyják a fenébe, főleg, mivel elég finoman teszik. A gond a határozott kommunikáció hiánya 5 éve és még most is pl. a Silverlight oldalán: https://www.microsoft.com/silverlight/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
2010. október: Bob Muglia, Microsoft’s president in charge of server and tools, told ZDNet that the company is “shifting away” from Silverlight as a cross-platform development framework, and pushing the HTML5 web standard instead.
Szerintem tiszta beszéd.
Üdv,
Marci
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sccm 2012 r2-ig bezárva mint echte ms termék milyen technológiával is működteti az app catalog szerverét? Khm... nini csak nem szilverlályt... ;-))) Lassan mondom kétezer...tizen... kettő... Ha ez szerinted tiszta beszéd akkor kevesebb cuccot tolj ;-))) Szerintem... Bár eleve az ilyen kezdetű mondatok olyan szépen sülnek el.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Esetleg valamit a témához?
Üdv,
Marci
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha az MS maga is hasznalja a Silverlight-ot a termekeiben, akkor nagyon nem igaz az, hogy shifting away. A shifting away az lenne, ha ok is elkezdenek leepiteni a sajat cuccaikon, de ez nem igy van.
Barmi erdemi reakcio?
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az SCCM 2012 r2 fejlesztését a Silverlight abbahagyása után kezdték el fejleszteni? Akkor ér csak ez, ha olyan terméket tudsz, aminek a fejlesztése (nem a piacra kerülése) bizonyíthatóan ezután kezdődött, és használ Silverlightot. Hány új MS termék használ azt?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyrészt még támogatott a Silverlight 2021 októberig. Hol itt a bökkenő?
Másrészt ott a Company Portal helyette, nálunk is próbálják lassan-lassan arrafelé terelni a felhasználókat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"a Flash meg beépített funkció. " vs "3rd party".
Nem gond.
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az a furcsa, hogy a Silverlight támogatott -> nincs benne, a Flash halott -> built-in feature lett belőle.
Most mondd, hogy nem furcsa :)
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondom. Nem emlékszem, hogy a Flash-ről bármit mondtam volna.
Üdv,
Marci
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Flash-killer technológiaként"
Az valahol meg sikerult is, mert a Flash mar halott. Az egy masik kerdes hogy a Silverlight ezalatt tulajdonkeppen fejostehen helyett kamikaze pilotakent jatszott. ;) Es a Flash helyett a Linuxos bongeszoportoknak repult neki. De ettol meg a Flash is meghalt kozben, ergo hivhatjuk Flash killernek, mert volt ra inditeka. ;) Innentol pedig a Silverlightnak kell bizonyitania, hogy nem o olte meg a Flash-t.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt készséggel elhiszem majd, ha világ egyik vezető virtualizációs megoldásához (vSphere) nem lesz kötelezően telepítendő komponens a Flash Player.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
.. pontosabban annak a web interface-éhez.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az ugye megvan, hogy bizonyos funkciók már csak onnan működnek? Vagyis az az, ami 100% támogatott, a fat kliens pedig kivezetésre kerül?
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az Adobe-nak elvileg van valami eszköze, ami simán megcsinálja a Flash -> HTML5 migrálást, nem? Ha így van, akkor a VMware valószínűleg szándékosan szívatja a saját vevőit.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem az a konvertálás egy animalt bannernél komolyabb esetben már nem működik, de fixme.
"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee." -- Ted Ts'o
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Főleg mivel Flashben van natív TCP socket support, de HTML5/JS-ben nincs.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Websocket nem arra epul? Mert ha de akkor JS-ben van modernebb bongeszokhoz. (nem tudom, csak kerdezem)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
WebSocket API-val nem tudsz tetszoleges TCP socketet nyitni, egy full-duplex uzenet-alapu kommunikacio, egy sajat protokollal (a WebSocket protokoll). Definialva van az egyes uzenetek formatuma, lasd: https://tools.ietf.org/html/rfc6455#section-5.2
Ez csak annyival van elorebb, mint a sima HTTP/XHR, hogy ez full-duplex. De attol meg egy jol definialt alkalmazas-szintu messaging protokoll, nem peidg egy API tetszoleges TCP socketek nyitasara.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem gond, van már rá RFC: https://www.ietf.org/rfc/rfc3252.txt :)
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:) Az aprilis elsejei RFC-k nagyon jok. A legjobb talán az IP-over-avian carriers volt, amit kesobb aztan implementaltak is, meg kiterjesztettek QoS-sel, IPv6-tal stb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ertem, koszi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igy van, szerver oldalra (amennyiben a konténer nem támogatja) fel kell húzni egy tcpip-websocket wrappert, és úgy már megy a történet...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez jó :) És hogy hogy nem eleve Silverlight-ra építettek vajon?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igazi Dugovics Tituszként magával rántotta a mélybe a Flash-t.
"Belépés díjtalan, kilépés bizonytalan."
"Vajon mit várok a sorstól, ha hányok az édestől, és izzadok a sóstól."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Na, csak érezték ők is, hogy az ActiveX meg a SL nem az igazi..."
Ahhoz képest az ActiveX egy részéből kinőtt belőle egy ilyen lényegtelen dolog, mint az AJAX. Pedig csak az Outlook teamnek kellett valami izé, amivel az iframeknél (jaj, az is MS találmány...) valamivel kényelmesebben lehetne adatot cserélni.
Vagy de jó is lenne valami ActiveX-es adatkapcsoláshoz hasonló valami magában a HTML/JS-ben, persze azóta sem voltak képesek szabványba rakni valami ilyesmit, ami használható lenne. Van helyette csicsapicsa. Ó várj, még egy normális grid rendszer sincs az alap HTML-ben, már ha a table-t nem vesszük annak, mert az még hellyel-közzel használható lenne, ha arra lenne kitalálva.
Jó persze, databindingre ott a Knockout.JS, ami implementál egy egész használható MVVM rendszert. Juj, hol is hallottunk az MVVM-ről? Silverlight + WPF. Hupsz...
Nem, nem mondom, hogy az MS fosta az egész webet, és vannak is félrenyúlásaik időnként de azért nem kell egyből mindent lesajnálni mindent.
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez azért nagyon baráti, mert rengeteg dolog íródott silverlight-ban.
Szenzorok web-es felülete, videóvezérlő szoftverek, stb.
Lehet ezeket elölről kezdeni?
---
http://plazmauniverzum.hu <> A látható anyag 99.999%-a plazma <>
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Még mindig egyszerűbb lesz WPF-re portolni, mint előről kezdeni. (Sőt, egy ismerősöm dolgozott olyanon is, ahol szinte teljesen közös kódból készült SL webre és WPF build desktopra is.)
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
OK, de a WPF a desktopon fut, a kütyü pedig web-es felületű. Az adatok is a kütyün vannak, amit elérni, módosítani kell, ráadásul grafikusan....
---
http://plazmauniverzum.hu <> A látható anyag 99.999%-a plazma <>
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És? SL is kommunikál valahogy a kütyüvel, szóval adatok kinyerhetőek belőle (gondolom), innen kezdve mindegy, szerintem.
Nem igazán látom a technikai akadályát neki.
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Zseniális. És ezek után csodálkozik az ember, ha egy friss cuccra nem ugrik rá a piac.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
megpróbálták, nem jött be, kihalni hagyják. evolúió. minden szoftverrel ez kéne legyen. persze ehelyett inkább a marketingeseket tovább eröltetik. ennél még ez a kihalasztás is értelmesebb megoldás.
--
xterm
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Minha valami magyar tv-csatorna is SLight alapú videószoláltatást használna (de nagyon halvány emlék). Akkor vajon azok most mire váltanak: Flash-re vagy HTML5-re?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
magyar micsoda? :) amúgy ők külön érdekesség, hogy mindig rossz verziót vártak. mindig rosszkor. és még hulladékot is toltak át rajta. sírjunk majd értük? :)
--
xterm
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
eurosportplayer is azt használja sajna :( pár napja szembesültem vele. tourdefrance ott nézem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
www.rtlmost.hu ez volt sl alapú, most flash 10-et írt ki az előbb, de nem vagyok regelve.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát ha ez így van, akkor "jól" "megölte" a Flash-t a Silverlight :)
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A player Silverlightot használ a DRM miatt. Az, hogy az oldal animált műsorújsága véletlenül flashben van, nem jelent semmit.
Idézet a gyikből:
Miért pont Microsoft Silverlight, a Flash nem jó?
A Microsoft Silverlight technológia, hasonlóan a Flash technológiához, egy böngésző kiegészítő, amely lehetőséget kínál a videók lejátszásra. A Silverlight lejátszási metódusát Smooth Streamingnek hívják. A Smooth Streaming lehetővé teszi, hogy a videotartalmat folyamatosan nézzük, miközben az adott sávszélesség, a hálózat, és a számítógépedben lévő központi processzor terheltsége mellett a lehető legjobb képminőséget élvezheted.
A Smooth Streaming jellegéből fakadóan az adott videotartalom nem töltődik le a számítógépedre, hanem kisebb-nagyobb csomagokban érkezik, a lejátszó pedig csak a lejátszáshoz éppen szükséges adatot tárolja. Ennek előnye, hogy gyorsan „bele tudsz tekerni” a videóba anélkül, hogy meg kellene várni a teljes letöltődést.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hehe, nalam a youtube meg mindig jobban ment flash-el mint az rtlmost... de hat ez mar csak ilyen. Nekem nem fog hianyozni a silverlight az tuti.
Nem vagom, a flash halotttt ? :D nekem megint nem szolt senki.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> hehe, nalam a youtube meg mindig jobban ment flash-el mint az rtlmost
Két teljesen különböző, egymástól független szolgáltatásról van szó.
> Nem vagom, a flash halotttt
Nem tudom, hogy halotttt-e (sic), sosem állítottam, hogy az lenne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hopsz, bocsi, nem neked szantam, csak ugy altalanossagban akartam valaszolni :)
Persze, a youtube nem rtlmost, de jobb lett volna az rtlmost-ot is flash-el csinalni... minden rokon ezzel piszkalt, hogy milyaza silverlight es azonnal csinaljam meg... :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Silverlight will also continue to be supported in Internet Explorer 11, so sites continue to have Silverlight options in Windows 10.
"
Ez azt jelenti, hogy W10 alapból nem az Edge-vel jön? Egyébként ez már egy ideje várható volt, pár év óta a Silverlight fejlesztés már egy helyben áll.
--
https://www.digitalocean.com/?refcode=7504fb2af065
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Windows 10-ben az Edge es az Internet Explorer 11 is elerheto lesz.
https://technet.microsoft.com/en-us/ie/mt163706.aspx
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mindkettő van benne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
10162-es buildben az Edge az elsődleges, menüben talán nincs is meg az IE.
Edge-ben van egy menüpont, hogy "More actions / Open with Internet Explorer".
Üdv,
Marci
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Há' lehet hogy a májkroszoft szerint ez a széle...de szerintem az alja :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nézd meg, hogy mik azok a feature-ök, amiben le van maradva a Firefox-Chrome kettőshöz képest:
http://dev.modern.ie/platform/status/?filter=f2000001c
Ezek azok a dolgok, amik megvannak már Chromeban és Firefoxban is, de nem tervezik, hogy implementálják őket most.
http://dev.modern.ie/platform/status/?filter=f0800001c
Ezekben még gondolkodnak
http://dev.modern.ie/platform/status/?filter=f0400001c
Ennyi van még fejlesztés alatt
És ez meg már kész az Edge-ben:
http://dev.modern.ie/platform/status/?filter=f0200001c
Ezek azok a dolgok, amikkel az Edge többet tud,mint most a Chrome és a Firefox külön-külön:
http://dev.modern.ie/platform/status/?filter=f02000088
http://dev.modern.ie/platform/status/?filter=f02000084
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Arról van esetleg információ, hogy a Windows Phone-okon futó WebView az Edge vagy Trident engine alapú lesz?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem értem én ezt, az SCCM meg kifejezetten kéri a Silverlight-ot. Anélkül be sem tölt a webes felület. Ezek szerint ahhoz meg használjam továbbra is azokat a böngészőket amik támogatják.
--
honlapom http://dyra.eu/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sose értettem, de ez a böngészőben dobozban plugin miért több lényegesen annál, mint hogy a böngésző belsejében nyíl egy új ablak, amit az aktuális beépülő használhat? (+ azt kell még megoldani, hogy a js+dom képes legyen adatot adni és fogadni a plugintől).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mert a bongeszo fejlesztoje nem tud bekorlatozni ha egyszer elterjedt, tamogatnia kell.
Lasd a java plugint. Igazi aranybanya. Olyanokat meg tudsz csinalni, ami normal bongeszoben nem engedett.
Pl konyvtarszerkezet lekerese, vagy egy ifconfig kimenete.
---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
0day kérdése.. ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
<öregtroll>Most örülök csak igazán, hogy sosem vettem a fáradságot, hogy utánanézzek, mi is az a Silverlight... Valahogy ösztönösen éreztem, hogy ugyanolyan rövidéletű divatjelenség, mint szinte minden az elmúlt 20-25 évben
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"mint szinte minden az elmúlt 20-25 évben"
LOL.
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Die f:#&king Silver Light, die!
Oooh, jaj! RTL Klub Most! Mi lesz most veled? Hol találsz egy újabb, agyhalott technológiát?!
*** Snowman ***
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jaja, lehet örömködni, csak az a baj, hogy a silverlightos smooth streamingnél még nem sok jobb megoldással találkoztam eddig.
Persze át lehet állni Flashre vagy HTML5-re, de ezeknél tudomásom szerint még nem annyira megoldott a dolog.
(Még mielőtt... erről van szó, nem a streamingről általában)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az Apple-nek is szokott ra megoldasa lenni keynote-okra. Live streamjuknel ha kicsit lelassul a net, pixelesebben latod, visszagyorsul, hd kepet latsz.
Ja de rajottem hogy az is csak Safariban mukodik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az a nagy nagy nagy nagy nagy KIBEBA* NAGY orbitális baj, hogy nincs 3rd party smoothstreaming letöltő / demuxer kliens, ami nem hülyül bele a nemdokumentált manifest-be beleírkált kiegészítésekbe.
Nyisd meg ezt, és játszd le az első 1 percet:
https://technet.microsoft.com/en-us/video/system-center-2012-r2-automat…
Most VLC-vel nyisd meg ezt (Open network stream), és hasonlítsd össze a színvonalat:
https://videocontent.osi.office.net/f2d08a55-96b5-466e-8adc-4d24107b86d…
igazából elég ha 5-10 mp-ig hagyod menni, hallani hogy mire megy vele egy nyomorult 3rd party.
--
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni