Ingyenesen letölthető és használható az Unreal Engine 4 bárki számára

Címkék

Az Epic Games ma nagy horderejű bejelentést tett: az Unreal Engine 4 (és a későbbiekben kiadott frissítései) mostantól bárki számára ingyenesen elérhető és letölthető. A játékmotort bárki felhasználhatja bármilyen céllal: játékfejlesztésre, oktatásra, film és animáció készítésére stb.

Az Epic csak annyi kikötést tett, hogy ha valaki UE-re épülő játékot vagy alkalmazást dob piacra, akkor 5 százaléknyi jogdíjat kell fizetnie az első 3000 dollár bruttó bevétel elérése után negyedévenként. Vagyis, csak akkor keres a motoron az Epic, ha a fejlesztő is keres rajta.

Részletek a bejelentésben.

Hozzászólások

Korrekt. Remeljuk sokan elnek majd a lehetoseggel :)

Na erre kíváncsi leszek. Meg arra is, hogy mi az oka annak, hogy azt a minimumot is eltörölték. Illetve, hogy mit lép erre az Unity.

(Tipp: annyira azért nem ment a szekér, Unity meg még mindig túl népszerű az UE-hez képest, illetve annak, aki beleásta magát az Unitybe nagy váltás az UE, így marad a dömpingáras megoldás, mint motiváló-eszköz.)

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

Free. Aha. Aztán meglátod a marketplace árait :)
Ettől még pozitív, tetszik is. Fel kéne mondani, belemerülni, vagy csak utóbbi és...
☼☆♫♪♫♪☆☼
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)

Jaj, hagyjuk már Notchot. Azon kívül, hogy jókor volt jó helyen, nem sokat tett le semmit az asztalra. (Bár tény, hogy ez önmagában nem egyszerű feladat.)

MC egy bugos foshalom volt, ameddig a többiek el nem kezdték módszeresen újraírni az egészet. Külön aranyos, miután a W8-at a market miatt végigfikkantotta, nem tett arról semmi megjegyzést, hogy egyébként a Minecraft is egy DRM-el védett cucc és jól láthatóan arról az ígéretéről is megfeledkezett, hogy az MC open source lesz, miután hozzávágtak egy kis dodot. Hja igen, a Microsofttól. MC-n kívül sok egyebet nem tett le az asztalra. Hja igen, az MC ötlete se saját, korábbi munkahelyéről emelte át.

Felkapott gamercelebb, ennyi.

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

"MC egy bugos foshalom volt"

Errm... mi ez a kiralyi multido, azota ez valtozott? :-)

Komolyra forditva: nem o az egyetlen, aki azert tudott sok penzt osszekalapozni, mert jokor volt jo helyen.

Amugy a Microsoft mostani hozzaallasat elnezve, nem tartom lehetetlennek, hogy az MC bizonyos reszeit megnyissak.
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik

Akkor gondolom azzal is tisztában vagy, hogy a felszín alatt mekkora takaritasok mentek. (csak példának okáért: az 1.3 kornyekeig a teljes chat a fő ciklusban volt benne egy sokezer soros fuggvenyben. Ilyenek azota kulon lettek szedve.) Meg emlékszem meg az 1.2 béta időszakra, mikor a maximum idő, amit egy szerveren el lehetett tölteni anelkul, hogy a kliens osszefosta volna magat az kb. 20p volt. Azota hatalmasat fejlődött az MC. Na nem Notch miatt.

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

Nem mondom, hogy nem _nagysagrendekkel_ jobb a helyzet, mint volt... de azert meg mindig van mit tenni. Amit en problemanak latok, az az, hogy folyamat jonnek az uj feature-k, es nem erzem ugy, hogy eleg effort megy hibajavitasra, de ez siman lehet kommunikacios issue is. Szerintem kellene egy komplett foverzio, amikor nem jonnek be alapjaiban valtoztato ujitasok, viszont kikalapalnak az engine-t fajara.
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik

Nem azt mondom, hogy ne adjanak ki alverziokat, a mostani kiadasi utemezessel elegedett vagyok. Csak mondjuk az 1.9.x-es ag szolhatna arrol, hogy a notchizmusokat modszeresen kiirtjak. Nekik is jobb lenne egy olyan termek, amiben nincsenek elrejtve ordas nagy bogarak.
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik

Na ezt ennyire konkretan nem tudtam. Azt lattam csak, hogy az 1.8-ban most megint rengeteg ujitast akarnak hozni, baromi sok API valtassal karoltve, hirtelen nem is latszik, mi lehet a kovetkezo modded Minecraft alapja, talan megint 1.8.10-ig kell varnunk.

Off: Mondjuk en mar kivancsian varom, hogy milyen lesz a kizarolag szoveges item ID-k korszaka. Persze vanillaban semmi sem lesz, de a modolt kozosseg mar akkor felzudult, amikor kiderult a valtas tenye, pedig hat a vegen nem is lett olyan nagy cucc, sok mod eddig is oredic regisztraciokat tolt, azok jo resze betolhato volt itemnevkent is.
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik

A modoket kovetem, a MC-et nem annyira, mivel vanillaval nem igazan jatszok, igy hosszu honapokig hasznalom ugyanazt a verziot. Amikor kijon egy nagyobb valtozas, ami felgyuruzik a modded kozossegbe (pl. az 1.7-es nagy worldgen update, az 1.8-as nyulak), akkor tajekozodom az alapjatek fejleszteseirol is, de ott meg igazabol roadmapeket meg ilyesmiket szoktam olvasgatni, oda nem kerul be, hogy epp most ki vezeti a projektet.

Persze ez is valtozo. Van amikor felhorgad bennem a kivancsisag, es elolvasom a changelogjat az MC-nek, hogy epp most hol tart, vajon melyik lesz a kovetkezo verzio, de osszessegeben az alapjatek eletutjat nem kovetem olyan szorosan, hogy az emberek poziciovaltasait is tudjam/eszben tartsam.
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik

Ez így van, nem is vitatom. Használtunk már nem egyszer olyan effekteket amikért más kapott pénzt. Jobban megérte, ez is kétségtelen. Csak felhívtam a figyelmet, hogyha nem vagy benne überpro, akkor bizony nem annyira ingyenes. Alapból totálüres a cucc mint egy oprendszer. A Cryengine, vagy az AGF pl. tele van.
☼☆♫♪♫♪☆☼
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)

Nagyon jó, nagyon multiplatformos és ezek a megvásárolható csomagok már csak a hab. Hát nem semmi. Nem kis dobás.

És aki több millió forintot keres? A forint nem dollár. :-)