LibreOffice 4.4

A The Document Foundation bejelentette a LibreOffice 4.4.0 azonnali elérhetőségét. Jelentősebb újdonságok, fejlesztések:

  • Support of OpenGL transitions in Windows, and improved implementation based on the new OpenGL framework;
  • Digital signing of PDF files during the export process;
  • Installation of free fonts Carlito and Caladea to replace proprietary Microsoft C-Fonts Calibri and Cambria, to get rid of font related issues while opening OOXML files;
  • Addition of several new default templates, designed by volunteers;
  • Visual editing of Impress master pages, to remove unwanted elements, adding or hiding a level to the outline numbering, and toggling bullets on or off;
  • Better Track Changes – with new buttons in the Track Changes toolbar – and AutoCorrect features in Writer;
  • Improved import filters for Microsoft Visio, Microsoft Publisher and AbiWord files, and Microsoft Works spreadsheets;
  • New import filters for Adobe Pagemaker, MacDraw, MacDraw II and RagTime for Mac;
  • Greatly expanded support for media capabilities on each platform.

Részletek bejelentésben, illetve Michael Meeks LibreOffice under the hood: progress to 4.4.0 bejegyzésében.

Hozzászólások

A legutóbbi frissítés után is volt olyan táblázatom, amelyből eltűntek cellatartalmak. Nagyon nem megbízható. A tököm tele van a LibreOffice-szal, és az életben többet nem frissítek. Meguntam a bugok commitolását is, b@sznak javítani három-négy éves bugot, amitől marhára nem úgy néz ki a doksi nyomtatásban, mint ahogy kellene.

Szép és jó a nyílt forráskód, de miért van az, hogy a LibO főverzión belül _saját magával sem_ kompatibilis visszafelé???

Kitartok mellette, amíg tudok, de kezd elegem lenni belőle...

---------------------------
http://www.rivalcomp.hu

Neked is fizet a LibO, hogy ekézd a LibO ekézőket? :) Amúgy nem tudom, hány éve használom, engedtessék meg, hogy - annak ellenére, hogy fejlődik, - elmondhassam, hogy még bőven van hová... az pedig nem igazán megengedhető, hogy visszafelé ne legyen kompatibilis. Ez pedig nagyon nem arról szól, hogy valaki tudja-e használni, vagy nem.

Hát meglátjuk.
User élményben elég régóta elég gyenge + a bugok.

Ki kellene próbálni, hogy az Apache-os OpenOffice milyen?
A Libre kb. azóta nem tetszik, mióta nem openoffice.
Valahogy ott lett egy törés.

Szerintem óriásit fejlődött, verzióról verzióra jobb. Nekem sokszor kell több száz oldalas doksikat és prezentációkat készíteni és nekem tökéletesen bevált. Van még mit javítani rajta, de alapvetően remekül használható, ha az ember hajlandó megnézni, hogy hogy kell jól csinálni. Ha ezt egy másik szoftverhez szokott felhasználó nem teszi meg, akkor kétségtelenül szenved vele.

Maximálisan egyetértek! Már csak ránézésre is szebb és gyorsabb minden újabb kiadás, érezhető hogy munkát ölnek a kódbázis tisztán tartásába. Emiatt nagyon tudom tisztelni a fejlesztőket!

Nekem tetszik a működési logikája, személy szerint komoly problémám soha nem volt vele, számomra ez a leghatékonyabb irodai csomag.

Nem szeretném ha trollnak gondolnál, de sajnos nagyobb mintán vett statisztika alapján én is ilyen következtetést vontam le.
Pl.: informatikusoknak van programozás mit tanítanak nekik?
c sharp
Eddig mindnek azt mondtam, ezzel bizony kitörölheted...
Ja egy .bat file -t nem sok tud elkészíteni ha már a windows hoz akarják egyesek kötni a diákokat.
Legalább php tanulnának annak van haszna.
Lehetne python csak hogy olyan nyelveket említsek amelyek mennek windowson.
Lehetne tőlem asp is, de stratégiailag valamelyik szabad nyelv előnyösebb lenne!

Az pedig kész katasztrófa, hogy csak az MS termékeit oktatják, de kevésbé oktatnak pl. szövegszerkesztést.
Azt bemagoltatni, hogy az adott SW adott verzióban mi hol van... nem sok értelmét látom.

Már ne haragudj, de mi a baj a c sharppal? A C sharp pont olyan jó, mint tetszőleges másik nyelv, és pl. c# és java között elég jó az
átjárás. ASP-t meg C#-ban is lehet programozni. Aztán meg lehet nézni, hogy mennyi python vs mennyi c sharp fejlesztőt keresnek.

Azt sem látom problémának, hogy MS terméket oktatnak. Őszintén, azért nem annyira hülyék a mai emberek, hogy ha oda rakok eléjük egy open/libreoffice-t, akkor a szokásos ügymenetbeli dokumentumot (ami nagyjából kimerül a címsor, szöveg, sorkizárt-tal) ne tudnák megírni rajta.

Igazad van!
C -t vagy Pascalt kellet volna irnom!
És fejlesztői környezet gyanánt pedig a VI-t :)
Középiskoláról beszélek ha fokozatosságot szeretnék akkor nem biztos, hogy egy objektum orientált nyelvvel kell kezdeni.

Nem kell lemenni az Assebly -ig, de egyből a másik végen kezdeni....
A másik probléma pedig az, hogy nehezen mondható multiplatformnak a nyelv!

Amugy pedig igen én látok problémát abban, hogy MS termékeket oktatnak!
Elég erős pszihés függése van már az én generációmnak is az MS termékei felé.
Odaadok neki egy gépet Libreoffice-al.
Ezen a sz*-ral Ő nem tud dolgozni.
Kiegyünk:
Mi a gond?
Hát hogy ezt meg azt nem tudja.
Megmutatjuk.
Aztán megint kimegyünk ismételjük!
Ja tényleg, aztán rutinná válik.

Anno mikor OpenOffice.org ról átálltunk LO-ra akkor volt aki az OOO-t követelte vissza mint MS Office-t mert azt hitte az az MS.
Az emberek nehezen mozdulnak ki a komfort zónájukból ha ezt pont nulla forintos eszközzel teremtem meg akkor azt úgy hívják költséghatékonyság.
Ja, hogy eleve már fizetős eszközhöz kell szoktatni őket?
Na ez kinek lesz jó?
Ha elmegy fősulira ott lehetnek olyan helyek ahol könnyebb MS Office-szal.
De nem gazdaságos ha ez az alap.

Ne ringasd magad illúziókba. Egyik ismerősöm nemrég végzett el egy ECDL tanfolyamot, és ült mellette egy nő aki még egy mappát is képtelen volt létrehozni grafikus felületen.
Hiába magyarázta neki már az egész csoport a tanárral együtt, csak ült bambán a monitor előtt és nem értette.

Ugyan nem ez a legnagyobb butaság, amit valaha a HUP-on olvastam, de ha ezt is hozzászámoljuk, a top 10-ben biztosan benne van.

Amúgy miért kéne .bat fájlokat írogatniuk a középiskolásoknak? Mire jó az nekik? Miért szabadabb nyelv az ASP, mint a C#? Ha már itt tartunk, mióta programnyelv az ASP? Miből gondolod, hogy jobb helyeken is az az oktatás, hogy bemagoltatják a menük sorrendjét? Miért ne lehetne OO nyelvvel kezdeni az oktatást? Miért nem jó, ha először a gondolatmenetet sajátítja el, és csak utána kezd low level szinten memóriafoglalásokkal és hasonló finomságokkal szenvedni? Miért kevered a .NET-et a C# nyelvvel? Miért ne lenne a C# multiplatform? Miért baj az, ha az emberek nehezen mozdulnak ki a komfortzónájukból (t.i. épp ez a dolog lényege)?

Amúgy miért kéne .bat fájlokat írogatniuk a középiskolásoknak?

+1

Miből gondolod, hogy jobb helyeken is az az oktatás, hogy bemagoltatják a menük sorrendjét?

Sajnos gondolom ő is tapasztalatból beszél :(

Miért ne lehetne OO nyelvvel kezdeni az oktatást?

Azért ebben van igazság. Gondolj bele, hogy hogyan szoktak kinézni azok az órák, amikben OO nyelvvel indítanak:


package loremipsum; /* <- ezzel egyelőre ne foglalkozzatok, majd később lesz róla szó */

class Lorem { /* <- ezzel egyelőre ne foglalkozzatok, majd később lesz róla szó, de azért tudjátok, hogy kő a class */

	public static void main(String args[]) { /* <- a publickal ne foglalkozzatok (későb...), a static-kal ne foglalkozzatok (később...), a void-dal ne foglalkozzatok (nem sokkal később), a main(String args[])-al meg ne foglalkozzatok, de ezt a sort magoljátok be, mert Így Kell (TM) */
		System.out.println("Hello World"); /* <- Egyelőre a System-el, az out-al ne foglalkozzatok [ahhoz tudni kéne, hogy mi a java.lang.System, hogy mi a statikus adattag és hogy az out a System egy publikus, statikus adattagja, a println-t hasznos ha megtanuljátok, mert ezzel lehet kiírni egy szöveget sorvége karakterrel lezárva */
	}

}

Lusta vagyok visszamenni és megszámolni a "ne foglalkozzatok" szövegeket, de túl sok. Egy hello world-höz.
Algoritmizálást nagyon szépen lehetne tanítani pl. Python-ban is, ahol nincs
* állandó fordítgatás
* rengeteg "majd-később-megnézzük, most jegyezd meg" boilerplate
* C-s szopás a memóriaallokállással és hasonló finomságok, a tényleges algoritmizálás helyett
Később pedig lehet indulni le- és felfelé is.

Miért nem jó, ha először a gondolatmenetet sajátítja el, és csak utána kezd low level szinten memóriafoglalásokkal és hasonló finomságokkal szenvedni?

Önmagában ezzel nincs gond, csak az OOP-vel az algoritmizáláson túl bejön a képbe rengeteg "boilerplate", vagyis a C-s memóriafoglalósdit lecserélted egy OO-modellezésre (vagy nem OO-t tanítasz OO nyelven).

Miért ne lenne a C# multiplatform?

A C# maga valóban multiplatform, de a teljes .NET azért elég szépen kötve van a Windows-hoz.

Miért baj az, ha az emberek nehezen mozdulnak ki a komfortzónájukból (t.i. épp ez a dolog lényege)?

Mert aki nem tud adaptáldni, azt ki kell vinni a pusztába és lelőni leelőzik azok, akik igen. Hasznos, ha valaki nem csak a megszokott eszközökkel, megoldásokkal tud gondolkodni, még ha alternatív módszerrel nem is hatékony annyira.

BlackY
--
"en is amikor bejovok dolgozni, nem egy pc-t [..] kapcsolok be, hanem a mainframe-et..." (sj)

Kösz!
Erről a villanytan tanaram jut az eszembe:
Első nap első óra (Mexwell egyenlet):
Ezt csak 3 -as integrállal leget elmagyarázni....
Aztán ő maga is belekeveredett.
Ahelyett hogy valami földi halandó nyelvén elmondta volna le is vezette!
Na még ez annyira sem sikerült neki :)
Amikor pedig később mondtam neki, hogy ez szakma nem magolni hanem érteni kell akkor azt mondta hogy magoljak.....
Ha ilyen ember mérnöki diplomát kap akkor itt komoly a baj.
Vannak azok a helyek/helyzetek amikor nem kell megérteni a belső működését valaminek, de a programozás az élet valamennyi területén hasznos lehet a szintet kellene csak emelni!

Nem biztos hogy kell OOP szinten nyomni, de ismerni kell mi van mögötte.
Folyamatban van egy rendszer bevezetése nálunk:
Sajnos akiket ide küldtek Projektvezető/konzulens/informatikus ....
Na azoknak fingjuk sincs az adatszervezésről/folyamatszervezésről.
Elvállalták a projekt vezetését :)
Azt sem értik amit kérdezek.
Na nekik nem kell OOP!
... sok keserű tapasztalat van amely ezt a képet kialakította bennem!
Az OOP felfogásához egy filozófiát kell megtanulni, amelyet egy egyszerű programozási nyelv ismeretében lehet csak korrektül megérteni - szerintem!
A Unixok esetében minden nagy probléma sok kicsi feladatból áll össze amely a végén kiadja a nagy egészet.
Az OOP filozófia amely mentén haladva kiszámítható lesz a fizikai valóság és a program megfeleltetése.
Itt is lehetnek logikai hibák, de erre vannak a rendszerben megoldások.

A .bat fileok is gyakorlatilag "gagyi programok".
Néha a napi feladatokra ennyi is elegendő lenne.

Az Office-al kapcsolatosan vannak helyek ahol abban gondolkodnak, hogy az alapfokú oktatás részét képezze a szövegszerkesztési ismeret.
Emelet pedig elhagynák az írott betűk oktatását.
Persze ez még nagyon komoly szakmai vitákat generál.

Az igazi baj az, hogy az informatika tanár (1 általános iskola, + 2 gimnázium tapasztalat) valamilyen tanár aki mellette azt is oktat. Általánosban lelkiismeretes volt és együtt tanulta a gyerekekkel a Comenius logo-t. Aztán a nyolc osztályos gimi-ben áttértek a mindenki csendben nettezzen módszerre, váltáskor jött a órán semmi, otthon készítsd el a 2006. évi érettségi szövegszerkesztési feladatait. és vidd be pendrive-on.
-------------------------------------
Mindenki magától szenved a legtöbbet.

Miért is? Ha része a feladatnak, hogy .doc legyen a végeredmény, akkor a tanárnak nem kötelessége elfogadni a .odt-t, és vice versa*. A legtisztább eleve az lenne, ha PDF-ben kellene az ilyesmit beadni, csak ott ugye nehezen ellenőrizhetőek azok a típushibák, amit közoktatásban a szövegszerkesztéskor nem szoktak szeretni az iskolákban.

* Különösen, hogy a Libre Office képes .doc-ba menteni (állítólag), és a MS Word is képes .odt-be (szintén állítólag).

Naccerű lehet a Carlito, de esetleg Garamond helyett valami ugyanolyan szép, de szabad?

A második link mögötti oldal kinézete tetszik.

:)