beázás indikátor - ha pirosra vált, a készüléket feltehetően folyadékbehatás érte
Az indikátor feladata lenne azt jelezni, hogy a készüléket folyadékbehatás érte vízbe ejtés, vagy nagyobb mennyiségű folyadékráfröccsenés folytán.
A bírósági dokumentumok szerint az Apple beázási irányelvei előírják, hogy az ügyintézőknek vissza kell utasítaniuk a garanciális ügyintézést, amennyiben a szervizben megállapítják, hogy az indikátor elszíneződött. A felperesek azzal érveltek, hogy az indikátor nem csak folyadék behatására, hanem normális felhasználás mellett jelentkező nyirkosság, magas páratartalom esetén is bejelezhet.
A felperesek képviselői szerint a potenciális kár nagysága valahol 32,2 és 147 millió dollár közé tehető.
A per megegyezéssel történő lezárását kérvényező dokumentumok bírósági jóváhagyásra várnak.
A részletek itt olvashatók.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 8156 megtekintés
Hozzászólások
Lehet, hogy tényleg szarok ezek az indikátorok. Az asszonynak volt egy Samsung telefonja évekkel ezelőtt. Elromlott, garanciális volt. Elvitte a szervizbe, elhajtották, hogy jelzett a papír, hogy víz került bele. Állította, hogy sose ment bele víz. A garancia ugrott. Annyit nem ért a telefon, hogy tovább akarta volna ragozni.
Mindenesetre látszik, hogy a probléma nem egyedi lehet.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez is csak egy a sok rongyrázás közül. Nekem itthon még mobilt nem sikerült gariban javítani.
T-mobile: Eszközre két év kiegészítők (esetünkben füles) egy év. Fülessel a telót is be kellett adni, és a faszek fél óráig próbál győzködni, hogy főzött rom volt rajta, ezért nem veszi be (végül de). Ekkor volt még egy hét gari a fülesen, amin a gumi minden illesztésnél szétpergett. Nem azt írta a lapra amit mondtam, hanem annyit, hogy nem szól. Egy hét múlva jött az SMS, hogy "kész". Azzal vártak, hogy a hiba nem áll fent. Mondom mi a szitu, hát akkor be kéne adni mégegyszer, de jajjjj, hát nem kivártuk míg lejár a garancia...
T-Mobile 2: HTC One V-t vittem fél év után, sárgásodó kijelzővel, recsegő fülessel, flashmemória problémákkal, és szoftveres fagyással. Jött a szervízes lap, a mondandóm negyede volt rajta, ékezetek nélkül, helyesírási hibákkal. Fotó, hogy egy 2 mm-es repedés van a kijelzőn (zsebben nyomódott meg a teteje, ott nincs semmi a kijelző üvege felett be is hajlik, de lcd-től messze van) és ezért ők nem javítják. Fel sem merült, hogy az ügyfél esetleg felháborodva tapasztalta (ahogy a leadáskor mondta), hogy egy "megerősített karcálló üveglap" zsebben bereped.
És egyik esetben sem foglalkoztak azzal hogy a fülesre másik gari vonatkozik, sőt, próbálták lehúzni a telefonnal.
T-nél már annyiszor basztak át díjcsomagváltással meg gyakorlatilag minden alkalommal amikor 10k-nál több volt a tét, hogy ezeknél az eseteknél már tudtam, a panaszlevél is max annyi, hogy "jójó, kussoljál, itt van maximum 2x 5000.- kártérítés a következő hónapokbnan levonjuk a számlából".
------------------------
Everyone is a winner*
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem akkor szerencsem volt, alaplapot csereltek egy nokiaban :D
Ha szervizben volt, es ugy jart le a gari, az minimum csunya nezest jelent, ha nem veszik at gariba. Mondjuk fulessel en nem izmoznek, mert az nalam legalabbis fogyoeszkoz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"T-nél már annyiszor basztak át"
Úgy tudom van másik szolgáltató... Nem biztos, hogy jobb, de normális embert kétszer lehet átbaszni, először és utoljára.
"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee." -- Ted Ts'o
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezek szerint örülhetek a Vodefonenak. Bevittem, átvették, még cseremobilt is adtak a javítás idejére. Igaz csak egy szimpla butamobil volt de ezek szerint máshol ez sincs. A hibás mobilt nem tudták javítani ezért adtak helyette újonnan egy ugyanolyan típust.
Van vízálló mobiltelefon és még az ára is jobb az iPhone-nál.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem jó régen volt egy 3120-asom még nagyon rég, egy idő után elkezdett mindenféle zajt kiadni magából telefonálás közben. Baján bevittem, valamennyi idő múlva szóltak, hogy jöhetek érte. Gyakorlatilag 5-10 perc után vittem is vissza, mert még rosszabb volt, mint azelőtt és közöltem velük, hogy lehet, hogy kevés lesz egy szoftverfrissítés. Utána adtak egy másikat (persze az akku meg a hátlapból maradt a régi, de végül is mindegy. Még ma is jó lenne hosszabb ideig. (Néha, mikor olyan helyre mentem, ahova féltettem volna később a HTC Kaiserem vinni, ezt vittem.). Mondjuk a bajaiakkal egyébként sem voltam kibékülve. Még nagyon rég, kb. 2002 környékén elloptak tőlem egy telefont, erősködtek, hogy rendőrségi bejelentés meg minden, vittünk nekik, persze nem tiltották le. Kecskeméten az ügyfélszolgálaton szó nélkül. (Egyébként utóbbi helyen mindig korrektek voltak eddig velünk.)
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nálam ugyan ez, csak Nokia és saját.
Soha nem dobálom, áztatom be a telefont, mégis saját költségre kellett javíttatni anno.
Azóta semmi plusz lófütty biztosítás nincs a telefonjaimra. Minek?!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az indikátor feltétezhetően csak folyékony vízre vízcseppekre reagál, párára nem, így jónak mondható, de nem tud különbséget tenni, hogy úsztatod vagy mínuszokban nagyon lehűlve beviszed a téli meleg párás szobába ahol minden porcikájára víz kezd tapadni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt hivatott a megfelelo termek kivalasztasa orvosolni a gyarto reszerol, vagy nem hivatkozni ra, normal felhasznalas eseten. Ha egy atlag europai, vagy -ha mar az eszak amerikai piacra szantak, akkor az ottani- idojarasnak azert minimum meg kellene felelni. Es akkor meg nem is jart alaszkaban, vagy az amazonasi esoerdokben :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De ismerjük a profit isten hatalmát. Ha egy szifon előállítási költsége a megfelelő alkatrész miatt megemelkedik 50 centtel ami megóv egy olyan hibától amit rá lehet verni a szifonosra akkor kétlem, hogy beletennék ha nem a bíróság kötelezi rá.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fogalmam sincs, hogy milyen üzemeltetési és tárolási kondíciókat ír elő az apple a szifonra, de valami régi telefonom esetén úgy emlékszem, pl. 0 fok alatt és talán 30 vagy 40 fok felett nem lett volna szabad elméletileg használni.
Természetesen használtam télen is, -15 fokban, meg nyáron is 40 fok felett.
De ha elromlott volna és szervízbe vittem volna és kiderül, akkor simán hivatkozhattak volna erre.
El tudom képzelni, hogy az iphone-t sem szabad használni hideg télben a garanciális papírja szerint, szóval ha beviszed a meleg szobába és kicsapódik rajta a pára, akkor bizony te vagy a hibás szerintük és nem az érzékelő működik rosszul.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na ez az átka annak, hogy Magyarországon a természettudományos oktatás szintje a béka segge alatt van. Különben nem írtál volna ilyen szamárságot...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez érdekel.
----
India delenda est.
Hülye pelikán
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- - - - - - -
"Nagy kár, hogy az informatika abba a korba ért, hogy lehet nyugodtan pazarolni az erőforrásokat." Saxus
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Erre ne várjál választ, ez csak az egyébként is szokásos fellengzős / trollkodós beszólás volt. Azt meg pláne nem értem, hogy az oktatás színvonalának mi köze volna az emberek érdeklődéséhez.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mindenki ismeri ezeket a folyadék indikátorokat, tudjuk hogy hogyan működik és hogy csak arra jó hogy a garanciális javítást megússzák, viszont nem értem miért csak iPhone és iPad esetén jutott el odáig dolog hogy bírósági ügy lett belőle.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Vodafone nekem régen az egyetlen telefonomat,
aminek garanciális hibája volt, szó nélkül frissítette,
kétszer, majd kijelzőcsere, mert elünt egy sor.
A 3. software hibánál kicserélték egy új készülékre.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezek az indikátorok olyanok, mint a nyelvvizsgák. El kell hinned, hogy te voltál a hülye, de nem nézheted meg a saját szemeddel, hogy miért is voltál az.
Az indikátor nem látszik a telefon megbontása nélkül, ha megbontod, akkor bukod a garanciát. Ha kiadtad a kezedből negatív indikátorral, attól a szervizes még pozitívvá cseppentheti, hisz' neki megvan mondva - vagy a főnökének - hogy csökkenteni kell a javítási kiadásokat.
iPhone 3GS, Trémobil:
- első nap: 1 óra alatt nullára merült maxról, végig megfoghatatlanul forró volt, 3 nap hercehurca után cserélték
- 2. készülék, 4 óra alatt merült nullára, megfoghatatlanul forró volt közben, 2 hét hercehurca után cserélték
- 3. készülék - ekkor már tudtam, hogy szoftverhiba, mert olyan nincs az Apple szerint, hogy egy telefon alatt nincs soha Internet - durva melegedés, csere elutasítva, de fixeltem: kötöttem egy jó drága, havi 100MB-s mobilnetet
- szétfoszlott a töltő kábele 1 hónap után, pedig meg sem volt mozdítva (ügye asztali dokk is járt hozzá), user error, csere elutasítva, de 7600Ft-ért vehetek újat
- másfél hónap után - 3. használatnál - recsegni kezdett a Hama minőségű gyári füles, azonnal cserélték egy másikra, ami elsőre recsegett, amit már nem voltak hajlandók cserélni, de több, mint 15.000 értékes, magyar Forintért vehetek újat
Amúgy nagyon vigyázok a kütyükre... Utána lett egy Desire HD-m, nem volt vele ilyen bajom. Most egy PadFone 2 van, remélem azzal sem lesz, mert horror a listaára :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A leírtak szerint kb hülyének nézik a vásárlót, szolgáltató és apple oldalról is. Mi a túróért van így túlárazva, ha ennyire gyalázatos a minősége? Ilyeneket olvasva kell a bánatnak ilyen teló. Lehet, hogy én vagyok maximalista, de ha ekkora zsetont csengetek egy telóért, elvárnám, hogy ilyen banális hibák soha ne forduljanak elő. És ez nem a 0.0001% meghibásodás mert ahogy írod, a második füles is sux volt.
Ilyenek miatt érzem sokszor, hogy jó bírkák vagyunk, ilyenekre költjük a zsetont :)
Amúgy másfelől nem tartom kizártnak, hogy MO-ra kína leggagyibb gyárában készült verziót küldenek. Ha nem így van és tényleg ez az elvárható apple minőség, na az még nagyobb cink:) Ettől azért komolyabb minőségbiztosítás lenne elvárható...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez igaz. Magyar boltokba műszaki cikkekből gyengébb minőség kerül mint szerencsésebb történelmi fejlődésű országokban. Ugyanez van mosóporokkal és szinte minden termékkel.
Úgy tudtam az Apple pont kivétel, a MacBook magyar boltban is ugyanaz a minőség cserébe jóval drágább. A többi notebook úgy tudja hozni a nagyjából nyugatival azonos árszintet, hogy gyengébb a minőség. Az iPhone-nál ezek szerint átvették a 'kelet európába gagyit' modellt. Kár!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akit a szerviz ilyen problemak miatt probal lerazni, hivatkozzon csak nyugodtan a meresugyi torvenyre.
Az esetek jelentos reszeben nem hitelesitett meroeszkoz kerult a keszulekbe...
"1991. évi XLV. törvény a mérésügyről
[..]
III. fejezet
Joghatással járó mérés és eszközei
6. § (1) Joghatással jár a mérés, ha annak eredménye az állampolgárok és/vagy jogi személyek jogát vagy jogi érdekeit érinti, különösen, ha a mérési eredményt mennyiség és/vagy minőség tanúsítására - a szolgáltatás és ellenszolgáltatás mértékének megállapítására - vagy hatósági ellenőrzésre és bizonyításra használják fel; továbbá az élet- és egészségvédelem, a környezetvédelem és a vagyonvédelem területén.
(2) Joghatással járó mérést a mérési feladat elvégzésére alkalmas hiteles mérőeszközzel vagy használati etalonnal ellenőrzött mérőeszközzel kell végezni."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez egyrészt érdekes, másrészt azért nekem nem teljesen gömbölyű a dolog.
Ott állok a szervizben. Közlik velem, hogy beázott a telefonom, amiről biztosan tudom, hogy nem ázhatott be.
Hivatkozok a mérésügyi törvényre, a szervizes meg közli, hogy "természetesen" hitelesített a piros pötty a nyákon. Hogyan ellenőrzöm le, hogy igazat mond?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kéred a hitelesítésről szóló papírt. Közlöd vele, hogy a fogyasztóvédelemhez, a homárra, a metropolba, napiászba, blikkbe fogsz küldeni erről egy jó kis írást. Általában hat. Ha nem, akkor bíróság fogja eldönteni a kérdést. Nyilván ezt is megemlíted, és a panaszodat még ott helyben be is írod a panaszkönyvbe gyorsan.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor meg kell mutatnia a hitelesitest. Egyebkent:
"3. számú melléklet a 127/1991. (X. 9.) Korm. rendelethez
A mérésügyi hatóság által használt törvényes tanúsító jelek, hitelesítési bélyegzők rajzai és alkalmazásuk módja"
http://mkeh.gov.hu/meresugy/hitelesites
Eszkozok:
http://mkeh.gov.hu/meresugy/engedelyek/eszkozfajtak
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A második link bevezető szövegéből számomra az következik, hogy hitelesíteni csak azokat az eszközöket kell, amelyek az ott látható felsorolásban szerepelnek.
Márpedig ebben a listában nincs benne a "telefonos nedvességmérő", tehát a szervizes részéről a következő érv ez lesz.
Hogyan tovább?
Szerk.:
Mondjuk az első link bevezető szövegéből meg a "joghatás" a lényeg, szóval akkor az a kérdés, hogy melyik az erősebb, a lista, amiben nincs benne a kérdéses cucc, vagy a joghatással kapcsolatos elv.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi a gond vele? Joghatas a kiindulo feltetel, a kotelezo pedig meg szigorubb szabalyokat tamaszt bizonyos listaban fennallo esetekben (vagyis nincs ket kulonallo halmaz), pl.: tipusvizsgalat.
Itt olvashato:
http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99100127.KOR
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy drágább mobilhoz van már biztosítás. Vodánál havi 2000 Ft-ért törés, ázás, bármi esetén sem kell új mobilt venni. 1 ft-os mobilnál nincs értelme de 100e feletti mobilnál mindenképp megéri. Van olyan díjcsomag aminél a biztosítás még lopás kárra is vonatkozik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A class-action pert benyujto ügyved (aki csak arra vart, hogy legyen valami tema, amire raröppenhet, mint gyöngytyuk a takonyra) most egy ideig nem kell, hogy hetvegi müszakot vallaljon a mekiben. Es mellesleg nehany kisember is kartalanitva lesz, de ez az ügy legkisebb hozadeka (es az ügyved legkisebb baja).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szeretném érteni, hogy mégis mit akarsz ezzel mondani? Fúj csúnya ügyvédek, mert nem ingyen dolgoztak? Vagy mi? Egyeseknek bajuk volt egy nagyvállalattal, beperelték, megnyerték. A nagyvállalaton kívül mindenki boldog, a nagyvállalatnak meg legfeljebb kisebb lesz egy kicsit a profitja (ami többek közt azért volt magas mert ilyen szemét módon állt hozzá a fogyasztóihoz).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Anyám beleejtette a buta nokiát a kutya kajájába, jó zsíros darálthúsos cuccba. Akku ki mosószeres vízben megmos, jól kiöblít, 3 nap száradás langyos helyen és voálá feltámadt! :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy baratom nagyon ügyesen csokiszeletet rakott a telefonja melle zsebbe, ami beleolvadt a mikrofonba. Majd egyik Hegyalján, mikor a hőség miatt kinn volt a rakamazi tűzoltóság, meglocsoltatta magat vizagyuval, pesze, a telefont elotte nem vette ki. Negy napig sksh, majd egyszer csak elkezdett hiba nelkul működni.
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az Aple meg majd bepperli a 3M-t, hogy gyengék az indikátorok és a kör bezárul :{
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Es? Ha tenyleg szar, akkor jogos a kártérítés. (Na persze, az ügyvédeknek is jusson valami, el lehet vitatkozni par evig, hogy kinek a Q&A-ja milyen mértékben volt hibas.)
---------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni