Fairy Cubes for Android

Címkék

Itt a HUP-on már évek óta lehetőségünk van a saját játékaink kiadását tudatni veletek. Így volt ez múlt év végén is, a Fairy Cubes játékunk iPad és iPhone/iPod Touch verzióinak megjelenésekor. Akkor többen kérdeztétek, hogy lesz-e Android verzió. Lett. :)

Itt találtok bővebb információt a játékról:
http://www.CasualGameStore.com/fairycubesandroid.html

Mivel a játék friss és ropogós, az Android platform pedig meglehetősen fragmentált, így megköszönnénk, ha a hozzászólásokban megosztanátok a tapasztalataitokat, mondjuk a következő információk kíséretében:

  • Telefon típusa (pl. Samsung Galaxy S, ZTE Blade, stb.)
  • Android verzió (pl. 2.1, Froyo, stb.)

Akik kis méretű képernyőn játszanak (telefon és nem tablet), azoknak külön felhívnám a figyelmét a két ujjal történő nagyítás lehetőségére játék közben! ;)

Jó szórakozást mindenkinek!

Hozzászólások

Azt kimaradt a leírásból, hogy minimálisan 2.0-ás Android kell a futtatásához! De gondolom ez már manapság nem sok embert zár ki a vásárlók közül.

Szer.: mivel itthon még az ÁFA-t is ki kell fizetni, így arra gondoltunk, hogy a HUP-ot olvasó Android felhasználók kapnak 25% kedvezményt a vételárból. Használjátok az alábbi coupon code-ot a vásárláskor:
HUPFC

Így kemény 500 Ft-otokba fog kerülni a játék. Jó szórakozást! :)

Én szívesen tesztelek, de nem fizetek a lehetőségért. Esetleg egy egy-két pályás könnyített, Magyarországról elérhető verzió a Marketen?

Ne érts félre, ez elvi kérdés. Ha megtetszik, megveszem. Bár a Market elérhetetlensége eléggé borzolja az idegeim. Esetleg egy alapesetben light verzió feloldó kóddal, amiért a weboldalatokon fizet az ember? (mint a Taskernél, például) Nem szívesen telepítek a Marketen kívülről bármit. (bár épp az említett Taskert kénytelen voltam, akkor az rossz példa)

Ave, Saabi.

Értem én. Tervbe van véve egy ad supported lite verzió, amiből in-app purchase-zel tudsz teljes verziót faragni. De ehhez még kell egy kis idő.

Szerk.: egyébként Windowson és Mac OS X-on ki tudod próbálni a játék 17 pályát tartalmazó demóját, ha felrakod a Unity3D plugint. Ott van a honlapon a lap alján.

Próbálok találni egy fél napot valamikor erre, de most nagyon el vagyunk havazva az új fejlesztésekkel, sorry.
Egyébként ZTE Blade-del szépen megy, pedig az sem egy erőmű. :)

Rendszerigény:

500MHz+ CPU
OpenGL ES 1.1
min. 480x320-as képernyőméret (lehet, hogy megy kisebben is, de nem próbáltuk)
Android 2.0+

Annyi platformra megcsináltátok, csak úgy szimplán Linux változat nincs ? Vagy legalább java...

az ok egyszerű. Unity 3D-vel dolgozunk és az a következő platformokon elérhető:
Windows, Mac OSX, iOS, Android, PS3, Xbox360, Wii. A Flash 11.0 (Molehill) megjelenése után ezt is támogatni fogja a Unity3D és akkor majd Linux alatt is lehet játszani a webes változattal legalább.

Akit pedig a technikai megvalósítás és az üzleti része is érdekel, az jöjjön el május 13-án a Game Developers Forumra, most úgy néz ki, hogy ott fogok előadást tartani a "multi-platform mobil játékfejlesztés" témakörben, ha a szervezők komolyan gondolták a tegnapi megkeresést. :)

Remek. Mármint az üzleti elgondolás. Teszteljük neked 500 Ft-ért, majd az eredményeket osszuk is meg veled. Nem semmi. Mi lenne, ha te fizetnél?
Amúgy gratulálok, le a kalappal! Szép kis játék (ami a screenshotokból látszik).

--
[ Falu.me | Tárhely | A Linux és én ]

Senki nem kötelez erre. Egy kérés volt, hogy ha már megvetted és van rá időd, akkor dobd vissza, hogy a te telefonodon gond nélkül működik, ugyanis nincs lehetőségünk valamennyi Androidos telefonon kipróbálni és szeretnénk, ha az a bizonyos sokat emlegetett "felhasználói élmény" ugyanolyan lenne Androidon, mint iOS-en. De akinek ez túl nagy kérés, annak nem kell vele foglalkoznia.

Az meg nem túl jó üzlet nekünk, hogy 25%-kal kevesebbért kapod meg, mint a többi halandó, ráadásul a hivatalos release előtt napokkal. Szóval nem értem, hogy mi ebben a jó üzlet. Ha ti nem küldtök feedbacket, majd megteszik a külföldi vásárlóink. Nem kell mindenben sötét összeesküvést keresni.

A dicséretet köszönjük! Elég sok munkát öltünk a játékba. :)

Megtörtént az első vásárlás. Köszönjük!
Az illető úriember az első a világon, aki a fejlesztőkön kívül birtokolja a játékot. :)
Cserébe felajánlottuk neki egy ingyen példányt a következő fizetős Android játékunkból, ami pár héten belül megjelenik.

Nos, ez asszem én voltam.
Sajnos ki is próbáltam a játékot.
Gondolom sokat csuklottál!
Szerintem kifejezetten parasztság ennyire addiktív játékot csinálni!
A családomra nem gondolsz?!
Otthon vár a sok éhes gyerek, apa meg csak párosítgatja a kockákat mint jóllakot napközis!

Komolyra fordítva:
Nagyon ütős. A zene egy idő után kicsit monotonná válik, de végülis nem azért csesztem el vele annyi időt, hogy zenét hallgassak.
Samsung Galaxy S 2.2.1-es Androiddal.
Ameddig elsőre eljutottam (28. szint), elég gyors volt.
Néha az alakzat nem arra fordul, amerre az ujjam húzom.

"Nos, ez asszem én voltam."

Szerintem is.

"Sajnos ki is próbáltam a játékot."

Itt állt meg bennem az ütő egy pillanatra, azt hittem, hogy nem tetszik. :)

"Szerintem kifejezetten parasztság ennyire addiktív játékot csinálni!"

Itt megint beindult a pulzusom. :) Köszönjük a pozitív véleményt, remélem sok kellemes percet fog még okozni.

"A családomra nem gondolsz?!"

De igen, azért csináltuk olyanra a játékot, hogy a gyerekeid és a feleséged is élvezze. Magadnak meg vegyél egy új telefont, mert hogy vissza nem kapod, az biztos. :)

"Ameddig elsőre eljutottam (28. szint), elég gyors volt."

Ha ezt úgy értetted, hogy a 28. szintig elég magas fps-sel futott a játék, akkor annak örülök, bár ZTE Blade-en és iPhone 3G-n is jól megy, azokban pedig nincs olyan erőmű, mint az SGS-edben.

Javaslom, hogy próbáld ki hard fokozatban is. Csak azt kérem, hogy ne sokat bántsd édesanyámat! :)

"Néha az alakzat nem arra fordul, amerre az ujjam húzom."

Igen, a függőleges forgatás jelenleg túl érzékenyre van állítva, ezen módosítani fogunk a következő update során.

Ha megfelelő lesz a fogadtatása a játéknak, akkor rövidesen jön az OpenFeintes online high-score és achievement rendszer.

Még egyszer köszönöm a visszajelzésed, úgy 3-4 héten belül pedig elküldöm az új játék apk-ját!

Mondtam. Ha jót akarsz magadnak, akkor tableten ki sem próbálod, mert a nagy képernyővel még betegebbé válik az ember. :)
Én vagyok a játék programozója, így jó néhány napnyi játék "van a kezemben", de még hat hónappal a fejlesztés megkezdése után is bele tudok feledkezni egy-két órára, főleg iPaden, hard módban. :D
Egy amerikai srác konkrétan lecseszett, mert mióta letöltötték a játékot, azóta - saját állítása szerint - nem tud hozzájutni az iPadjéhez a családtagoktól. Ez pedig nagyobb dicséret nekünk, mintha bármelyik újságíró zengene ódákat a játékról. ;)

HTC Desire HD, Android 2.2 - minden OK. :)

Nem mérvadó a véleményem, mert keveset játszom, és nem sok játékot ismerek. Kíváncsiságból vettem meg, ha már a hupon olvastam róla... Egyébként tetszett. Szép a grafika és jö ötlet maga a játék. A kilépés gomb kell, mint mások is írták. Szerintem egy súgó menü sem ártana, mert csak akkor mondja el a szabályokat, amikor először indítom el (New Game). Akkor nem olvastam el, persze rájöttem, hogy kell játszani, de egy Rules gomb talán odaférne még a főmenübe.

Jó játék, grat! Egyedül ami zavaró, az az, hogy nem lehet rendesen kilépni belőle. És nem tudom, hogy szándékos-e, de mindkét oldalon(a telefont elfektetve) van ~5mm fekete sáv.
HTC Incredible S és 2.2.1-es Androiddal próbáltam.
--
ahan nem

Köszi! A kilépést meg fogjuk oldani a következő update-nél. Lejjebb (vagy feljebb :) ) megtalálod a magyarázatot is rá. Sajnos a másik problémát nem nagyon fogjuk tudni "javítani". Eredetileg iPad-only játéknak készült és csak később írtuk át előbb iPhone-ra, majd Androidra. Ezzel csak az volt a gond, hogy a 2D-s háttereket 4:3-as képaránnyal készítettük el és így a 854x480-as felbontás esetén elég sok üres rész van a két oldalon. De már 480x320-nál is van egy kicsi.
Remélem azért így is élvezhető a játék. :) Terveink szerint rövidesen megkapja az online high-score és achivement rendszert is egy update során.

Jaja, olvastam hogy miért nincs kilépés gomb, csak gondoltam +1-ezem az igényt. Ami még esetleg tök jó lenne (bár nem tudom, hogy belefér-e egy update keretébe), hogyha lenne 2-3 mentési hely, hogyha más játszik a telefonnal, akkor ne az én játékomat folytassa/törölje ki, hanem legyen saját slotja.
Egyébként tényleg jó játék, le tudja kötni az embert. Főleg az "bosszantó", hogy pálya végén, amikor megkérdezi, hogy akarom-e folytatni vagy kilépek, akkor már megjelenik a háttérben a következő pálya. Ha már úgyis ott van, még szép hogy megpróbálom.. :)
--
ahan nem

Samsung Galaxy Ace, Froyo - market-ban nincs.

A honlapon nézve elég jónak látszik.

armv6 támogatott?

Volt fesztivál, volt erre időm.

Ad-supported ingyenes verzió,
SG Ace GT-S5830 (480x320 pixel fizikai képernyő felbontás):

Android: 2.2.1
Kernel: 2.6.32.9-perf
build: FROYO.XWKB1

virtuális felbontás
document.documentElement.ClientWidth: 800
document.documentElement.ClientWidth: 548

Főoldal, főmenü, menüpontok:
- muszáj a fejlécet beismételni feljövő ablakokban?
- lehet, hogy ez nem ismétlés, hanem csak az ablak mérete a képernyő max. fizikai pixelmérete, és (mindenesetre) középre van húzva a képernyőn?

Orgyilkos hátulról leszúrós kilépés helyett esetleg "Kilépés a játékból" itt legalsó menüpontból?
(jó, látom, hogy lesz - de azért megemlítem)

Amúgy jó, nem fagy rendesen forog 3d-ben (compiz megy rendesen :D )
- forgás indulás, megállás kb. olyan, mint mikor nyers tojást két ujjal asztalon megpörgetsz egy fordulatra - vagyis teljesen jó a mozgás.

Én - marginális fazonként - véletlenül jöttem rá, hgy lehet egy kockát eltüntetni a párja nélkül.

És megint a felugró ablak: nem lehetne nagyobb? a finished szó a maga 6 pixel magas 2 pixel széles i-betűjével (max karakterterület 12x16px ?) nehezen olvasható első látásra a használt (a grafikához egyébként teljesen illeszkedő) betűtípusnál.

Fizetősnél lehet majd az opciókban
- egyszerűbb talpatlan(sans seriff) fontot választani?,
- magyar nyelvet választani? (unokáim nem ezen fognak angolt tanulni :)

A szabvány egy hüvelyk szélességű hüvelykujjamnak és a többi ezzel arányos méretűnek nem okozott nehézséget a hátul levő a reklám alól félig kilógó kocka kiválasztása sem, vagyis az általam kifogásoltakon kívül ez egy remekbeszabott tetszetős jól működő játék ezen a telefonon (is).

Akit érdekel, az kövesse figyelemmel ismét a szálat, mert órákon belül kirakjuk a honlapunkra a Fairy Cubes Android ad-supported free verziójának a linkjét. Pár napon belül pedig az Android Marketbe is megérkezik.

Köszönet azoknak, akik a fizetős változatot megvették, ők rövidesen ingyen megkapják a következő játékunk Android változatát.

Igyekszem a héten belepréselni az időmbe ennek az elkészítését, de nem akarok ígérgetni, mert éppen crunch-time van nálunk. Két projektet is most zárunk le, de azért nagyon igyekszem.
Akik a fizetős verziót tőlünk vették meg, azoknak emailben fogom elküldeni a download linket, míg a reklámot tartalmazó változat a Marketen (SlideMe-n, GetJar-on, stb.) keresztül kerül frissítésre.

Egyébként a Sony-Ericssonnak is tetszett a játék és megkerestek, hogy kaphatna-e egy Xperia Play kiegészítést. Úgyhogy akinek ilyen telefonja van, az rövidesen kihasználhatja az ebben rejlő plusz lehetőségeket.

Azt mondja már el valaki, hogy miért kell kilépés egy programba androidon?

Telik a memória? Had teljen, majd felszabadul amikor kell valami másra. Ez kb olyan mint amikor sír a linux user, hogy nincs free memória, pedig a lefoglalt memória nagy része cache. A háttérben futó alkalmazások is cache-ként működjenek, ez szépen le van írva az android sdk vonatkozó részében.

Terheli a procit? Jól megírt program nem csinál semmit a háttérben, ha nem az a feladata...

Bocsánat hogy kötözködök

Azért tapasztaltam már olyat, hogy a "home" gombbal történő kilépés után úgy szárnyalt a telefon mit egy szárnyaszegett madár. Játékoknál felesleges szerintem a háttérben futni, lépjen ki azonnal, ha én úgy döntök hogy befejeztem a vele való foglalatoskodást. Ennek jelzésére persze elegendőnek kellene lennie a home screen-re történő ugrásnak, de akad egy-két program ami nem ért a jó szóból. (félre ne érts, a Fairiy Cubesnél ezt nem tapasztaltam) Ezért megnyugtatóbb, ha egy kimondottan a kilépésre szolgáló menüponton keresztül fejezhetem be a program használatát. (bár ez éppenséggel semmit nem garantál)

Ave, Saabi.

Ha nem vállalati titok, akkor megoszthatnád a tapasztalatokat (akár egy cikkben) mind a fejlesztés terén (mekkora gond a sokféle hardver, stb.), mind anyagiak terén (értsd: megérte-e iOS mellett ezt is elkészíteni, mekkora többlet erőforrást jelentett stb., illetve mi hozott több bevételt, az ad supported verzió, vagy a fizetős, és egyáltalán mindkettő életképes-e).

Szerintem sokakat érdekelne.

"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee." -- Ted Ts'o

Mivel sokakat érdekel, így beígértem itt már több embernek, hogy egy fél év múlva összehasonlítom az iOS és Android - anyagi és egyéb - eredményeket:
iOS paid vs. Android paid vs. iOS ad-supported vs. Android ad-supported.

Maga az Androidos (plusz a Windows és Mac) verzió fejlesztése alig igényelt többletmunkát, lévén, hogy Unity3D-vel készült a játék. Ha az elején kicsit jobban odafigyelünk, akkor még kevesebb problémával megúszhattuk volna. A jelenlegi fejlesztéseknél ez már így zajlik.

Többi részletről később...

HTC Magic, COS-DS (Android 2.3): "Failure to initialize! Your hardware does not support this application, sorry!"

OpenGL-re gyanakodtam, de fentebb azt írtad 1.1 elég, az meg más játékokkal működik...

Szerk:
Logcat

"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee." -- Ted Ts'o

Bugreport, ha belefér. Olykor-olykor nem tudom kiválasztani se középről a kockákat, se oldalról a négyszögeket, de ugyanakkor forgatni lehet a közepét. Azt még keresem, hogy tudom ebből az állapotából kihozni, mert egyszer sikerült, de nem emlékszem hogy.
HTC Desire, Android 2.2.

Ave, Saabi.

Eddig talán ha kétszer fordult elő. Akkor tettem fel, amikor megjelent a marketen. Nem kizárt, hogy véletlen a reklámra böktem, bár amikor ezt direkt csináltam, akkor a program korrekten elment háttérbe és töltődött a böngésző.
Viszont van még egy Unity-s játék a telefonomon, a Trial Xtreme és az is produkál érdekességeket - megakad a játék hosszú másodpercekre, olykor ugrál a két utolsó frame között -, nem lehet hogy a Unity vacakol, vagy akad össze valamivel?

Ave, Saabi.

"bár amikor ezt direkt csináltam, akkor a program korrekten elment háttérbe és töltődött a böngésző."

Akkor van a baj, amikor vissza akarsz váltani a játékra. Ezt nem kezeli mindig megfelelően az AdMob plugin. De vasárnap (19-e) környékén megy ki az a frissítés, amiben javítva lesz és bekerül a kilépés lehetősége is.

"Viszont van még egy Unity-s játék a telefonomon"

Nem hiszem, hogy ez a gond, mert elég sok Unity-s játék kijött már Androidra, amikkel semmi gond nincs.

Jöttem bugreportolni :)

Többnyire apró, vizuális, nem túl fontos dolgokkal zargatlak, de az user experience-hez ezek is hozzá tartoznak, szóval ha belefér, akkor jöhet a javítás :) No meg írok olyat is, amihez kb újraírni kéne, szóval ne vedd túl komolyan :)

Motorola Milestone-om van, azon tesztelve. (480x854-es kijelző)

- A kezdőképernyő, menü, stb nem tölti ki a kijelzőt, jobbra-balra vékony fekete sávok vannak. A pályaválasztó ennél még szűkebb.

- A gombok, load felirat aránytalanul kicsi a többi ui elemhez képest. Egyébként is kicsinek érzem az ui-t, de nem vészes :)

- Kell több, hosszabb zene, mert egy idő után zavaró.

- Nem tudom, hogy jó ötlet-e az, hogy a telefon nem marad ébren játék közben. Leteszem egy percre, hogy írjak ide, erre megszakad a zene, mert sleep módba került a teló.

Egyébként nagyon tetszik :)

Jól tetted! :)

1., A fejlesztés megkezdésekor nem terveztük Android verzió kiadását, így a képarányok is az iPhone és iPad méreteihez lettek igazítva. Az azóta készült játékainkat már mind felkésztettük a szélesebb képernyőméretekhez, de ebben a játékban ez már így hagyjuk, hacsak óriási siker nem lesz! :)

2., Köszönöm! Igyekszünk javítani rajta.

3., Ezt is többen kérték már.

4., Ezt a következő frissítés során javítjuk. Ki lesz kapcsolva a screensaver, amikor a játék az előtérben van.

Még egyszer köszönöm a segítséged, remélem leköt majd a játék és hard módban szivat is majd kellőképpen. :P