- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 4241 megtekintés
Hozzászólások
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Játék a tetűkkel... semmi több.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az, hogy Jobs a csőd széléről a világ legértékesebb technológiai vállalatává tette az Apple-t kb. 10 év alatt, az szerintem ennél azért kicsit több :)
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De lehet hogy styg barátunk legendás cselekedetei porba taszítják emezt :)
[ Like ]
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én azt hallottam magasról lehet nagyot esni... (ezt értheted Ballmer-re, Jobs-ra, Az AAPL-re és az MSFT-re is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ki az a styg? Van egy ilyen hup user. Ra gondolsz? Elsore stingnek olvastam, ugy meg jo is lenne. Vagy esetleg kettojuk egy es ugyanaz? :- ).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja. Elotte meg csodbe vitte.
Ne istenitsunk mar senkit, mert nem az.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Óh, az alternatív HUPvalóság szépségei
[ Like ]
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jaja! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Ne istenitsunk mar senkit, mert nem az."
Francba, pedig azt hittem az.
http://kensegall.com/blog/wp-content/uploads/2010/01/moses_pad.jpg
http://douglas.typepad.com/photos/uncategorized/jobs_christ.jpg
http://www.iphonesavior.com/images/2007/07/10/nano_iphone1_2.jpg
http://obamapacman.com/wp-content/uploads/2010/02/SMALL-Apple-CEO-Steve…
:D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
aha. telleg. szerinted azzal vitte csodbe, hogy otthagyta a rakba ?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A valóságban kirúgták Steve Jobs-ot 1985-ben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
mondhatnám aztán késöbb visszafogadták...
compaq deskpro p-866,512 ram,60gb hdd, ubuntu-linux 10.04 desktop
next project:petium1, 128 ram,40gb hdd gnu/linux-debian 3.0 server
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
csak az eredmény érdekel. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most megint az Apple vezet ;)
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hehe :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez így semmit sem jelent. Az OTP jelenleg papírjai alapján annyit sem ér, mint ingatlanjanjai töredéke...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, de ha hozzaveszed kotelezettsegeit is, akkor mar mas lesz a kep.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
még több profit, még több, még-még... -hogy $ß&#°^2@jön meg!!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha lenne valamilyen reszvenyem, engem is az erdekelne, hogy mennyi penzem lesz belole.
----------------
Lvl86 Troll
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Próbáld ki, vegyél nyugodtan Apple részvényt, és mindjárt belátod majd :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gratulalok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azta... most olvasod Marxtól a Tőkét?
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sajnos a kernelpatchért nem adnak kenyeret a boltban. és az alkalmazott sem hiszem, hogy elfogadna egy 120k-s diffet fizu gyanánt. Ez van. :-(
"no video codec le a win32vel", de "Gentoohoz lehet meg tul fiatal vagy"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Talán jobban tetszett volna, ha azt mondja: "Mindent megteszünk, hogy a mi termékeink legyenek a jobbak."
vagy: "Mindent megteszünk, hogy elégedettek legyenek a felhasználóink."
netán: "Mindent megteszünk, hogy lávoljanak minket a zemberek."
de az nem gyerebe, hogy: "Mindent megteszünk, hogy még több profitunk legyen."
+ úgy megdobálnám tojással...
Fuj mit csinálsz?!.. Nem szabad, KAKI!!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Legalább nem hazudik a képünkbe. :)
---------------------------
Oszt jónapot!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ejha! Neked hol mosták az agyad? Te elhiszed, hogy a "Mindent megteszünk, hogy a mi termékeink legyenek a jobbak.", vagy a "Mindent megteszünk, hogy elégedettek legyenek a felhasználóink.", esetleg a "Mindent megteszünk, hogy lávoljanak minket a zemberek." jelent valamit? Bakker, ez üzlet! A harctéri kutyát nem érdekli, hogy kit szeretnek vagy nem szeretnek az emberek. A legjobb termékeket gyártó vállalatok többnyire tönkremennek. Nem jónak kell lenni, csak jobbnak a többinél.
Vállalkozások célja a profit. Ha már olvastál volna "Economy for Village Idiots" jellegű könyveket, ezzel tisztában kellene lenned!
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor most kinek mosták az agyát?!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Welcome to the real world! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
neked
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
gyorsabb kutya baszik elöbb... és nem az erösebb...
tökmindegy ms igaz hogy szarabb de több programot lófaszt csak ismertebb...
erröl van szó és nyomatják hogy erre több program van.
viszont ez köztudott hogy debian tárolókban több mint 25k csomag van.
ms mióta ad enyit? vedd meg ha meg ingyé kell akkor warezoljá ember...
oszt akkó jó van.
compaq deskpro p-866,512 ram,60gb hdd, ubuntu-linux 10.04 desktop
next project:petium1, 128 ram,40gb hdd gnu/linux-debian 3.0 server
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom te hogy vagy vele, én nem kilóra veszem a programot. Leszarom, hogy valamely disztribúciónak huszonötezer csomagja van - mennyi ebből a *-common? - ha azok nem kellenek. Ha a másik csak húsz alkalmazást ad, de abból számomra mind hasznos, azt a disztribúciót fogom jónak tekinteni.
Egyébként ennek miköze bármihez a fentiek közül?
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
*-devel-t ki ne felejtsd, Debianék kedvence...
"no video codec le a win32vel", de "Gentoohoz lehet meg tul fiatal vagy"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jesszusom...hallod, amikor ilyen elvakultságokat olvasok, akkor legszívesebben 'I Love MS/Ballmer' pólóba öltöznék, meg pillangós kitűzőt raknék mindenhova. Pedig én binugzz-os vagyok (így írják helyesen Gabuék?). :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem kell atvenni az elnevezest, foleg ha nem ertesz egyet azzal a csoportal.
Amit nem lehet megirni assemblyben, azt nem lehet megirni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fontos Turul16Állásfoglalás©
[ #FreedomFlotilla ]
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ballmer nyilvanvaloan a befektetoknek uzent ezzel. Es a befektetoket legfeljebb attetelesen erdekli a termekek minosege. Elsosorban mas erdekli oket. Lassuk csak: a profit, az osztalek es a reszvenyarfolyam! Na ezert beszelt errol Ballmer.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Ballmer azt ígérte, hogy még több profitot fog termelni, és kijelentette, hogy biztosan nincs olyan technológiai vállalat a planétán, amely több profitot termelne, mint a Microsoft."
életemben ilyen visszataszító, gusztustalan mondatot nem hallottam.
Sic transit gloria mundi
--
Syrakuza Team
http://www.syrakuza.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most megis mit vartal, hogy gratulal stevie-nek, vagy mi?
Egy ilyen hirre nincs jo kommentar.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
jaja. valamelyik Steve gratulaljon a masik Stevenek, mer csak :D)
*szerk: millen ecceru volt a vilag, amig az egyik Steve Bill volt...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"életemben ilyen visszataszító, gusztustalan mondatot nem hallottam."
Mert? Rohanok is részvényt venni.
Ez egy cég, érted, pénzért dolgozik. Nem a máltai szeretetszolgálat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
necsodálkozz a környéken Stev Ballmer a legnagyobb zsidó... csak nem gusztustalanabb mint hinnéd...
compaq deskpro p-866,512 ram,60gb hdd, ubuntu-linux 10.04 desktop
next project:petium1, 128 ram,40gb hdd gnu/linux-debian 3.0 server
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ennek a stílusnak itt nincs helye, fogd vissza magad!
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
jó visszafogomm magamat.(linuxéknál is sok zsidó öl bele idöt energiát,amit meg is köszönök nekik.)
de tényeket elöbiekhez hogy 25k csomag van nem a csomag a lényeg hanem hogy mit takar a disztó.windowsnál nincsen ilyen.
pl pacman-s csomag vagy apt-get install csomag... ott ie, google.hu és egy napig tökölés.
compaq deskpro p-866,512 ram,60gb hdd, ubuntu-linux 9.10 desktop
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És ennek mi köze ahhoz, hogy Jobsék (és persze más vállalatok is) profitszerzési célból működnek? Mi másért működnének?
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
vazze...te tudtad értelmezni a szöveget, amit írt? Te istencsázsár vagy! Ave Saabi! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na, még egy "alvó nick"?! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gusztustalan lett volna, ha mondjuk 5 évvel ezelőtt hangzott volna el, mert akkor puszta kérkedés lett volna a monopóliumukkal meg az ebből származó extra profittal, semmi más.
De a mai kontextusban ez már azt is jelentheti: "Jobban csináltuk/fogjuk csinálni a dolgokat mint az Apple" - ami majd kiderül igaz-e, de ez az üzenet már egyáltalán nem gusztustalan önmagában, az egész csak attól függ milyen konkrét eszközökkel harcolnak majd a nyereségükért:
nyílt versenyben/jobb termékekkel, vagy jogászkodással a versenyhelyzet minél erősebb eltiprásával
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
és vajon a google mennyit ér?
szerk:
http://finance.yahoo.com/q?s=GOOG
de mit kell nézni? Market Cap?
--
Dropbox tárhely igénylés: https://www.dropbox.com/referrals/NTMwMDYwODE5
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
igen, market cap.
gugli még kispista.... :))
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet, hogy tőkében még nem érte utol az említett cégeket, te technológiában kezdi nagyon lenyomni őket. Ha jól emlékszem az androiddal már be is érte az iPhone-t, a WM-et meg gyakorlatilag jelentéktelen platformmá tette. A Bing nem igazi ellenfele a google-nak, és a chrome böngészőjük is szépen kezd szeletet hasítani a piacból. Gyakorlatilag tele vannak sikertermékekkel, és ritkán hallok tőlük olyat, hogy a profitért feláldoznák egy termék használhatóságát. Sőt, a VP8 is inkább csak kiadásnak tűnik anyagilag, nem egy profitorientált beruházás. Persze nem rossz ötlet olyan szabványokat elterjeszteni, amit magunk felügyelünk, mert még ha becsületesek vagyunk, és másokat nem gátolunk a használatában, akkor is legalább azt biztosítjuk, hogy más sem fog gátolni minket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> technológiában kezdi nagyon lenyomni őket
Uh-oh, csináltak egy böngészőt, meg egy térképszoftvert! You've been out-tech'd!
> Ha jól emlékszem az androiddal már be is érte az iPhone
Hát ha az elcsórt linux kernelt meg az elcsórt Javát Superior Google©® Technológiának©® mondjuk a teljesen belső, saját Apple fejlesztésű XNU/OSX-es iPhone platformmal szemben, akkor valóban :)
[ Like ]
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Uh-oh, csináltak egy böngészőt, meg egy térképszoftvert!
Utóbbit se ők csinálták, hanem felvásároltak egy CIA-közeli céget és annak szoftverét.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a bongeszot se, a webkit a kde khtml lib-jebol az apple altal lett kifejlesztve, ok csak gyorsitgattak kicsit rajta.
A'rpi
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Méghogy a TechnológiaiFőinnovátor© Google összelopott a CIA-től meg az Apple-től mindent amije csak van?! Hát miféle képtelenség ez? Közösség, előre! :)
[ Like ]
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak szólok, hogy 90m eladott iPhone van a piacon, míg Androidról soha nem adott ki infót a Google, hogy hányat aktivált (én legalábbis nem láttam ilyet). Hivatalosan egy helyen nyomta le az iPhone-t az Android. Az elmúlt negyedéves eladások során, ami nem ugyanaz az össz. eladásokkal. iPhone fronton most mindenki a 4G/HD-t várja, így a 3GS eladásai jelentősen lelassultak. Nézd majd meg a következő negyedévet, hogy mennyire tudja lenyomja az Android az iPhone-t. Hosszú távon biztosan az Android a nyerő az eladások számát tekintve. Bár engem fejlesztőként nem az érdekel, hogy egy platformból mennyit adtak el, hanem az, hogy az adott telefon store-jában mekkora bevételt generálnak a fizetős app-ok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Az elmúlt negyedéves eladások során, ami nem ugyanaz az össz. eladásokkal.
Ez a tényt talán majd akkor fogják fel a HUPbulváron edzett agyú szakmai kollégák, ha ez is egy főcímes hír lesz.
[ Like ]
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amit tudni kell kínáról, az annyi, hogy rettentő sok Android-os telefont gyártanak és adnak el, licenc nélkül - tehát nincs rajtuk a Google zárt kódú csomagja, így az Android Market sem. Aki kínai exportból (és szürkeimportból) vesz Android-os telefont, meg tud lepődni ezen, volt már rá példa.
Sok saját Market oldaluk van, mint a hiapk.com vagy a goapk.com, és vannak embereik, akik cirkálnak az Android Market-en és leveleket írnak azon programok íróinak, akiknek a programja felkelti az érdeklődésüket. Nem automatán művelik ezt, és elég gyorsan válaszolnak, ingyen lefordítják kínaira a program szövegeit, majd egy idő után lehet velük szerződni is, hogy internet mentes helyekre gondolva SD kártyán lévő "Market"-re is feltegyék a programot.
Az AdMob - amelyet megvett a Google :) - se túl jó mérőszám, mert többnyire angol szöveggel angol dolgot reklámoz, kínában pedig nem értik mindenhol az angolt, és nincs is mindig szükségük az angol dolgokra, így van saját mobil hirdetési rendszerük...
Egyébként az iPhone ezért kínában kb. halálra van ítélve, az Apple zárt politikája okán.
--
http://wiki.javaforum.hu/display/FREEBSD
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
míg Androidról soha nem adott ki infót a Google, hogy hányat aktivált
Napi 100 ezer új Android-os telefon jelentkezik be az Android Market-re, és ez a szám napról-napra növekszik.
--
http://wiki.javaforum.hu/display/FREEBSD
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Értem én, de akkor miért is olyan titkos az összes eddig aktivált Androidok száma?! :O
Mondjuk azt nem tudom, hogy naponta hány iPhone-t aktiválnak. Lehet, hogy ezért ezt hozta nyilvánosságra a Google és nem az össz. számot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mindegyik cég azt tart üzleti titoknak, amit akar... :)
--
http://wiki.javaforum.hu/display/FREEBSD
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugyan, hagyjuk már ezt a humbukot! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem értelek, az Apple sokkal inkább üzleti-titkolózós-beperlős cég (lásd például az aktuális Gizmodo komédiát), mint a Google (rendre előre lehet tudni az új hardverek vagy API-k tudását), de ez valamiért nem okoz nálad lelki törést, ám ha a Google valami oknál fogva nem említi meg az aktívált Android eszközök számát, az valami borzalmas dolog... :)
Egyébként mennyi aktív iPhone van?
--
http://wiki.javaforum.hu/display/FREEBSD
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most hogy jön az Android telefonok eladott példányszámának kérdéséhez az, hogy a Google jól vagy rosszul dokumentálja-e az általa fejlesztett API-kat? Miért terelsz? Mi köze annak az iPhone eladásaihoz, hogy milyen kutyakomédiát játszik az Apple az iPhone 4. generációjának bevezetése előtt?
Miért okozna bármelyik is lelki törést számomra? Tudod én nem vallási kérdést csinálok ebből, mert fejlesztőként nem engedhetem ezt meg magamnak. Egyszerűen csak arról van szó, hogy a 85 millió eladott iPhone OS képes készülékkel szemben érdekelne, hogy mennyi Android készüléket adtak el eddig. Valamilyen oknál fogva ezt a Google - tudtommal - valamiért "titkolja". Józan ésszel végiggondolva pedig ez azt jelenti, hogy még kevesebb Androidnál tartunk, mint iPhone-nál. Gondolom a Google lenne az első - meg minden más cég is -, aki világgá kürtölné, ha az eladott készülékek száma meghaladná az iPhone-ok számát.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Látszik a kirohanásodon, hogy valamiért ez nálad lelki törés... az Apple a készülék tudását igyekszik titokban tartani, a fejlesztőket pedig kétségek között :), a Google meg az aktívált készülékek számát, mind a kettőt megértem, más üzleti alapokon szeretnének megélni azonos piacon. :)
Az Android egy beágyazott platform, nem (csak) egy telefon OS, nemsokára autók fedélzeti számítógépén jelenik meg, ipari vezérlők kijelzőit készítik el ezzel... maga a platform nyílt és szabad, nem kell bejelenteni a Google-nek, hogy használnád, csak akkor, ha a Google API-t is szükséged. Kínában is naponta tízezerszám adják egy az Android-os telefonokat, a Google tudta nélkül, mert van saját Market-jük, van saját levelező-címtár-naptár szolgáltatójuk, és ott is árulhatod - árulnod kell - a programodat.
Mindenki tudja, hogy az Android még messze nem érte el a piacon darabszámban az iPhone darabszámát, találgatni lehet, sokan találgattak is: talán 15-20 millió Google API-s Android telefon lehet a piacon maximum, s ebből idén adtak el 8-9 milliót.
Volt szó a Google I/O idei előadásain, hogy a 2010-es célszámuk a 80 millió Android Market-be bejelentkezett telefon, ami kb. azt jelenti, hogy a kínai és egyéb Market-en kívüli eszközökkel együtt 140-160 millió Android-os telefont adnak majd el idén a világon. De ez kb. akkora sejtés, mint az iPhone 4GS pontos tudása és az érkezés pontos dátuma... :)
--
http://wiki.javaforum.hu/display/FREEBSD
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Látszik a kirohanásodon, hogy valamiért ez nálad lelki törés"
Óhhh! Rohanok is pszichomókushoz, mert dr. Franko frankón megmondta, hogy nekem ez lelki törést okoz. Na hagyjunk már egymásnak békén a hülyeséggel, jó?! :) Nincs szükségem az ilyen jellegű provokációidra, maradjunk csak a szakmai dolgoknál, ha kérhetem!
"Kínában is naponta tízezerszám adják egy az Android-os telefonokat, a Google tudta nélkül, mert van saját Market-jük"
Kit érdekel Kína? Engem a hivatalos Google adatok érdekelnének. Aktivált készülékek darabszáma és - fejlesztőként még inkább - a Market eladási adatai.
"talán 15-20 millió Google API-s Android telefon lehet a piacon maximum, s ebből idén adtak el 8-9 milliót."
Forrás?!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kit érdekel Kína? Engem a hivatalos Google adatok érdekelnének. Aktivált készülékek darabszáma és - fejlesztőként még inkább - a Market eladási adatai.
Miért csak a Market? Kínában nem akarsz eladni?
Forrás?!
Idézném magam: "találgatni lehet, sokan találgattak is: talán 15-20 millió Google API-s Android telefon lehet a piacon maximum, s ebből idén adtak el 8-9 milliót".
Ha keresel, akkor vannak egyébként adatok, de egymás mellé kell tenni, itt vagy például egy Q1 adat 2010 és 2009 évekről: http://i.zdnet.com/blogs/gartner2010.jpg
Neked van apple.com kezdetű URL-ed, ahol leírják az aktívált és aktív iPhone-ok számát? :)
--
http://wiki.javaforum.hu/display/FREEBSD
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Miért csak a Market? Kínában nem akarsz eladni?"
Nem, nem akarok. Egyébként azt hiszem mindannyian tudjuk, hogy mennyire "egyszerű" bekerülni a zárt kínai piacra. Egyelőre a Google Market a mérvadó.
Egy másik hozzászólásodból idéznék:
"Egyébként az iPhone ezért kínában kb. halálra van ítélve, az Apple zárt politikája okán."
Jó lenne, ha ilyeneket állítasz, akkor előbb utána néznél a tényeknek! Íme a legutolsó negyedéves adatok:
"Minden idők legnagyobb iPhone eladásait jelenthetem. Valóban, mint ahogy Tim Cook üzemeltetési vezető is megerősítette, ezen a téren még a tavalyi negyedik negyedév rekord-számait is túlszárnyalták: az akkor eladott iPhone-okhoz képest 56 ezer készülékkel több fogyott.
A divatteremtő okostelefonok egyik legdinamukusabban növekvő piaca Ázsiában volt, ahol a tavalyi hasonló időszakhoz képest 477 százalékkal nőttek az iPhone-eladások, ezen belül a cég által "nagy kínai" területnek nevezett régió (Kína, Hong-Kong és Tajvan) jeleskedett leginkább."
"találgatni lehet, sokan találgattak is"
Na ez az, ami engem megint csak nem érdekel. Akkor én is ismételném magam: engem csak és kizárólag a Google hivatalos számai érdekelnek! Nem a Gartner, nem az AdMob, nem a MobilBolt 2000 Bt. számai...
"Neked van apple.com kezdetű URL-ed, ahol leírják az aktívált és aktív iPhone-ok számát? :)"
Igen, van:
http://www.apple.com/pr/library/2010/04/20results.html
"The Company sold 8.75 million iPhones in the quarter, representing 131 percent unit growth over the year-ago quarter. Apple sold 10.89 million iPods during the quarter, representing a one percent unit decline from the year-ago quarter."
Az összes negyedév elérhető ilyen formában, így még te is ki fogod tudni számolni, hogy hány iPhone és iPod Touch fogyott eddig, ha a keynote-okon történt összesített bejelentések nem elégítenék ki az igényeidet.
Várom a hasonlóan pontos, google.com-os press release-eidet!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, nem akarok. Egyébként azt hiszem mindannyian tudjuk, hogy mennyire "egyszerű" bekerülni a zárt kínai piacra. Egyelőre a Google Market a mérvadó.
Noigen, szóval tudjuk, hogy mennyire egyszerű bekerülni a zárt kínai piacra? Mind a goapk.com, mind a hiapk.com oldalon ott van az alkalmazásom... valóban hatalmas macera volt, elküldtem nekik a telepítő csomagot email csatolmányként. Szóval kettőnk közül én tudom, milyen a kínai piac... :)
Minden idők legnagyobb iPhone eladásait jelenthetem. Valóban, mint ahogy Tim Cook üzemeltetési vezető is megerősítette, ezen a téren még a tavalyi negyedik negyedév rekord-számait is túlszárnyalták: az akkor eladott iPhone-okhoz képest 56 ezer készülékkel több fogyott.
A divatteremtő okostelefonok egyik legdinamukusabban növekvő piaca Ázsiában volt, ahol a tavalyi hasonló időszakhoz képest 477 százalékkal nőttek az iPhone-eladások, ezen belül a cég által "nagy kínai" területnek nevezett régió (Kína, Hong-Kong és Tajvan) jeleskedett leginkább.
"
Tehát kínában vagy az ázsiai régióban 56 ezer telefonnal többet adtak el és ez 477 százalék növekedés? Vagy mire akarsz kilyukadni? :)
Várom a hasonlóan pontos, google.com-os press release-eidet!
Mint írtam volt több üzeneten keresztül: nincs ilyen, a Google ezt üzleti titoknak tartja. Pont. Ha nem érted, hát nem érted.
--
http://wiki.javaforum.hu/display/FREEBSD
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Szóval kettőnk közül én tudom, milyen a kínai piac"
Na, igen! Megkérdezhetem, hogy mondjuk a múlt hónapban a céged/magánvállalkozásod teljes bevételének hány százalékát adta az ebből a két portálból befolyt összeg? Meg úgy általában az Androidos fejlesztéseid? Nem a zsebedben akarok turkálni, csak százalékokra vagyok kíváncsi...
"Vagy mire akarsz kilyukadni? :)"
Nem akarok én semmire kilyukadni. Te azt állítottad hogy az iPhone-nak esélye nincs Kínában, én meg találtam egy sajtóhírt, ami ezt megcáfolta. Mivel nem vagyok sem "vallási fanatikus", sem Apple részvényes, így nem kell többet belelátnod a dologba.
"Mint írtam volt több üzeneten keresztül: nincs ilyen, a Google ezt üzleti titoknak tartja."
Akkor nem értem, hogy miért vitatkozol, ha nincsenek konkrét adataid?! A hasra ütéses, összehallucinált "adataidra" - bocsásd ezt meg nekem - a kutya nem kíváncsi, azzal tele a net és a padlás! :))))
Ezt már párszor leírtam, de megteszem a kedvedért ismét: addig az Android (és bármely más mobil platform) nem lesz igazán versenyképes (kínai piac ide, vagy oda), amíg az iPhone "top grossing" alkalmazásainak a töredékét (nem megbízható információim szerint kb. tizedénél is kevesebbet) tudják csak hozni bevétel oldalon.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
""Szóval kettőnk közül én tudom, milyen a kínai piac"
Na, igen!"
+1
Egy piac ismerete eleve nem abból áll, hogy feldobunk valahová két programot.
Tudja-e a delikvens a kínai viszonyokat, meg hogy ott mit lehet eladni, s hogyan, mire van kereslet?
S hogy milyen marketinget kell csinálni, milyen ott az eladható termék?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy piac ismerete eleve nem abból áll, hogy feldobunk valahová két programot.
Nem abból áll, de ott kezdődik... és nagy vonalakban le lehet mérni egy programmal is a piac méretét és változását. Leírom ismét: nagy vonalakban. Lehet verni az asztalt, hogy mennyi Android jelentkezett be az Android Market-re, ha két (nem is a legnagyobb) kínai alternatív market 30-40 százalékot hoz letöltésben és reklámkattintásban... ezek nem apró finomságok, hanem igen durva valóság.
Aki iPhone-on és AppStore-on szocializálódott, el se tudja képzelni, hogy mit jelent az a "szabadság", amikor a telefon gyárilag nincs kötve egy bolthoz, nem kell jailbrake ahhoz, hogy bárhonnan lehessen alkalmazásokat telepíteni. Kaptam a kínaiaktól kliens programot is, pixelre pont úgy néz ki, mint az Android Market kliens programja, csak kínai szövegekkel és nem az Android Market-ről tölt le alkalmazásokat... a kínai belső piacra gyártott Android telefonokon nincs is Google API és Google integráció, amit meg is szívott valaki pár hete (link).
Össze lehet tenni egy megközelítő képet a kínai piacról, nem kell ahhoz ott járni és tudni a pontos kínai viszonyokat... :)
De a "Miért csak a Market? Kínában nem akarsz eladni?" kérdésre adott "Nem, nem akarok." válasz elég nagy böszmeség... lehet, hogy a zárt iPhone piac nagyon kicsi kínában, de az Android piac valahol félúton van az észak amerikai és a nyugat európai piac között, és rohamosan növekszik, de ebből a "hivatalos" Android Market-en 1-2 százalék látszik csak...
Rá lehet fogni, hogy ez csak és kizárólag egyetlen és megismételhetetlen dolog volt, s csak és kizárólag a játékprogramocskámat érintette ez az anomália, de ez eléggé valószínűtlen, bár esély van rá.
--
http://wiki.javaforum.hu/display/FREEBSD
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Nem, nem akarok." válasz elég nagy böszmeség... lehet, hogy a zárt iPhone piac nagyon kicsi kínában, de az Android piac valahol félúton van az észak amerikai és a nyugat európai piac között"
Ugye nem akarod azt mondani, hogy ezt az egy-szem szál free app-odból következtetted ki?! Ha igen, akkor én itt fejezem be ezt a komolytalan beszélgetést, ha pedig nem, akkor megnevezhetnéd a forrást is.
Azok a számok (play sessions, unique visitors, stb.), amiket feljebb leírtál a béka segge alatt vannak összehasonlítva más platformokkal és ez egy free app. Nagyon szívesen látnék egy statisztikát, amiből kiderül a paid vs. free appok aránya Kínában. Amíg ezt nem tudod prezentálni, addig ezek megint csak kitalációk. Félre ne értsd, nem megsérteni akarlak, csak tények nélkül nehéz piackutatást, elemzést végezni.
"Rá lehet fogni, hogy ez csak és kizárólag egyetlen és megismételhetetlen dolog volt"
Elég valószínűtlen. De akkor nézzük a számokat. Egy top grossing iPhone alkalmazás, ami 1-2 hónapig vezeti a chartot, az úgy $4m-$5m bevételt termel. Ugyanez Android Marketben $40k-75k, ami lófütty. Ha ehhez hozzávesszük az általad vélelmezett 30%-os kínai piacot (amit én a magam részéről fenntartásokkal kezelek), akkor is olyan $100k környékéről beszélünk, ami finoman fogalmazva kiábrándító. WiiWare-en ugyanez a szám szintén $3m fölött van. Szóval ennyit az Android appok jelenlegi versenyképességéről.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Össze lehet tenni egy megközelítő képet a kínai piacról, nem kell ahhoz ott járni és tudni a pontos kínai viszonyokat... :)"
Minden bizonnyal.
Sőt, ha kiolvasol mellé még egy kínai utikönyvet is, akkor igazi expert kínai gazdasági szakértő leszel. :)
Peace! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na, igen! Megkérdezhetem, hogy mondjuk a múlt hónapban a céged/magánvállalkozásod teljes bevételének hány százalékát adta az ebből a két portálból befolyt összeg? Meg úgy általában az Androidos fejlesztéseid? Nem a zsebedben akarok turkálni, csak százalékokra vagyok kíváncsi...
Kb. 30-40 százalékát egy nem túl nagy összegnek, amely egyetlen játék reklámbevételeiből adódik. Az első verzió még csak a Market-en volt, két hét alatt volt 45e játékindítás észak amerikában, 8 ezer nyugat európában és mindössze 600 egész ázsiából - szerintem ennek a nagy része Japán és Oroszország volt.
Én ebből és kínaiakkal való levelezésből leszűrtem, hogy nem használják az Android Market-et és mégis rengeteg telefont adnak el arrafelé. Mindkét említett apk portálon van napi 100-200 ezer egyedi látogató, havi és 2-3 millió alkalmazás letöltés, továbbá SD kártyán is terjesztenek alkalmazásokat, mivel nincs mindenhol mobil lefedettség, nemhogy internet lefedettség.
Nem akarok én semmire kilyukadni. Te azt állítottad hogy az iPhone-nak esélye nincs Kínában, én meg találtam egy sajtóhírt, ami ezt megcáfolta.
Értem. Mondjuk a múlt hónapban a céged/magánvállalkozásod teljes bevételének hány százalékát adta a kínai piac? :)
Mivel nem vagyok sem "vallási fanatikus", sem Apple részvényes, így nem kell többet belelátnod a dologba.
Pedig eléggé úgy tűnik... :)
Falhoz szegezel olyan kérdésekkel, amelyekre már régen megvontam a vállam, hogy nincs rá válasz és engem nem is érdekel rá a válasz. Azóta 5-6 hozzászóláson át ezen az egy dolgon lovagolsz, hogy mégis adjak már egy URL-t, ahol a Google elárulja, hogy mennyi aktív Android telefon van a világon (megjegyzem, az Apple is csak a negyedéves eladási adatokat írta le abban, amit megadtál, nem az aktív iPhone számokat :).
Nekem ez fanatizmusnak látszik, értem én, hogy esetleg rátettél egy üzleti vállalkozást az iPhone fejlesztésre, és frusztrál az Android, de nem így kellene levezetni, írj az info@android.com címre, nekem már válaszoltak annó más kérdésre, gondolom neked is válaszolni fognak... :)
Én kvázi leszarom, hogy melyik eszköz mennyire van elterjedve, az Apple zárt és erőteljesen leszabályzott világa nem tetszik, az Android nyitott világa már sokkal jobban bejön. Az Android egyedül a Java miatt érdekel, ha nem Java lenne a programozási nyelv és nem lenne ilyen egyszerű a programozása, akkor nem érdekelne, így viszont van pár hónapra cikktémám (lásd: http://www.javaforum.hu/javaforum/8/android).
Akkor nem értem, hogy miért vitatkozol, ha nincsenek konkrét adataid?!
Te vitatkozol lassan már magaddal... én minden üzenetemben leírtam, hogy nincs ilyen adat, becslések vannak. Sajnálom, hogy nem érted, de azért leírom mindig... :)
Ezt már párszor leírtam, de megteszem a kedvedért ismét: addig az Android (és bármely más mobil platform) nem lesz igazán versenyképes (kínai piac ide, vagy oda), amíg az iPhone "top grossing" alkalmazásainak a töredékét (nem megbízható információim szerint kb. tizedénél is kevesebbet) tudják csak hozni bevétel oldalon.
Hol érdekel engem, meg bárki Android fejlesztőt, hogy nem megbízható információid alapján mi a véleményed? Írj programot iPhone-ra és maradj távol az Android-tól, szerintem senki nem fog könnyet ejteni ezért. :)
--
http://wiki.javaforum.hu/display/FREEBSD
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"amely egyetlen játék reklámbevételeiből adódik"
Nem a free appokra voltam kíváncsi, hanem arra, hogy hány paid appod van Magyarországról a Marketben vagy a kínai piacon. Gondolom te is ebből élsz, ugye?!
"ezen az egy dolgon lovagolsz, hogy mégis adjak már egy URL-t, ahol a Google elárulja, hogy mennyi aktív Android telefon van a világon"
Te kértél egy Apple URL-t én adtam. Kértem egy Google URL-t, te nem tudtál ilyet mutatni, mint ahogyan mondtad. Gondolom odáig már eljutottál, hogy ezzel arra akartam utalni hogy a Google "sunnyog", mert a számok valószínűleg nem olyan bizatóak, mint ahogy a sajtóhírek sugallják. Színezheted ezt ha akarod, de ez a tényeken nem változtat.
"értem én, hogy esetleg rátettél egy üzleti vállalkozást az iPhone fejlesztésre, és frusztrál az Android, de nem így kellene levezetni"
Mellényúltál! Jelenleg az alábbi platformokra folynak fejlesztéseink: Windows, MacOSX, Wii, iPhone, iPad és Android (igen, jól látod). Előttem vannak számok, hogy a különböző platformok hogyan teljesítettek az elmúlt hónapokban a kiadónknál (csak ezeket konkrétan nem írhatom le, ezért hivatkoztam a nem megbízható Androidos forrásokra korábban, de a számok egyezést mutatnak). Ha csak Androidra fejlesztenél játékokat és látnád ezeket a számokat, akkor sírva fakadnál. :)
"az Apple zárt és erőteljesen leszabályzott világa nem tetszik, az Android nyitott világa már sokkal jobban bejön."
Az nekem is jobban tetszik, csak amikor sok embernek adsz munkát, akkor a nyílt forrással nem fizethetnek a boltban és én sem tudom az adónkat forráskóddal fizetni. :)
"én minden üzenetemben leírtam, hogy nincs ilyen adat, becslések vannak"
Értettem én első perctől kezdve, pont ez nem tetszett benne. Nem létező adatokkal próbálsz érvelni egy platform mellett és egy másik ellen, ahol viszont konkrét számok vannak. Én ezen nem is vitáznék tovább, ha megengeded, mert ilyen körülmények között felesleges és nevetséges is egyben, úgyhogy zárjuk le!
"Hol érdekel engem, meg bárki Android fejlesztőt,"
Az lehet, hogy téged nem, de hogy sok-sok profi Android fejlesztőt - aki ebből él - érdekel, az hót isten.
"Írj programot iPhone-ra és maradj távol az Android-tól"
Ezt majd hadd döntsem el én, jó?!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Olvasd vissza leszelszíves az egész levelezést, mert olyanokat nem mondtam, amit szerinted mondtam... :)
És valóban nem nyúltam mellé, frusztrál az Android, azon pörögsz már egy ideje, hogy milyen szar platform, és mennyire nem hozza a várt számokat, és a Google is szégyelli már, stb-stb...
Ha szar, nem kell rá fejleszteni, ha nem szar, akkor kell rá fejleszteni. Ha nem mersz rá fejleszteni, akkor majd fog más, ha meg senki nem mer fejleszteni, akkor majd észbe kap a Google és az OHA.
Az iPhone és az Android alapból külön világ, teljesen más a felhasználói hozzáállás és a gyártó(k) hozzáállása is. Az iPhone-ra való fejlesztéshez kell egy Mac, kell egy viszonylag drága regisztráció, kell egy viszonylag drága hardver, kell egy majrés időszak, amíg az Apple ül az alkalmazáson, aztán még utólag is lehet fosni, hogy nem dobják-e ki az almaboltból, illetve nem koppintja-e valaki le a nagy ötletet az almaboltban. Androidhoz kell nulla forint, egy olcsó hardver (2.1-es Android-os telefon már kapható 45-55e forint körül szolgáltatófüggetlenül) és bármelyik alternatív market örömmel várja az - akár fizetős - alkalmazásod. Ég és föld a különbség.
Namindegy, én nem folytatom, tedd, ahogy gondolod, de szerintem a kínai piac figyelmen kívül hagyása nagy hiba... :)
--
http://wiki.javaforum.hu/display/FREEBSD
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"azon pörögsz már egy ideje, hogy milyen szar platform"
Nem tudom, hogy ilyet hol írtam, de majd biztosan dobsz rá egy permalinket. Azt viszont valóban leírtam, hogy összehasonlítva más platformokkal még egyelőre nem érdemes elsődleges platformként kezelni.
"a Google is szégyelli már"
Nem szégyelli, csak tudatosan nem közöl róla adatokat, hogy ne derüljön ki az, hogy "nem olyan fényes a cipő".
"iPhone-ra való fejlesztéshez kell egy Mac"
Ha nem tudod megengedni magadnak, akkor használj hackintost vagy VirtualBoxot, a kutya nem fogja megkérdezni, hogy min dolgoztál.
"kell egy viszonylag drága regisztráció"
$99 az drága? Akkor tényleg ne kezdj komoly fejlesztéshez, mert az állad felkopik közben. :)
"kell egy viszonylag drága hardver"
iPod Touch 3.generációs 8GB - 60k Ft. Ennyiért melyik high-end Android készüléket kapod meg szolgáltató függetlenül, ha csak a fejlesztéshez kell? Ugyanis ez az iPhone 3GS-nek felel meg GSM modul nélkül.
"egy majrés időszak"
Urban legend! Az Apple pontosan leírja, hogy minek kell megfelelnie egy alkalmazásnak, hogy átmenjen a rostán. Ha fennakad, akkor van lehetőség módosítani. Valóban egyszerűbb az Android minden jöhet policy-ja.
"illetve nem koppintja-e valaki le a nagy ötletet az almaboltban"
Mint ahogyan ez az összes többi platformra, sőt még a platformokon túl is igaz (láttunk már mondjuk Air Control klónt Wii-n és Flashben is).
"Androidhoz kell nulla forint"
Ez nem igaz, hiszen Marketben is van regisztrációs díj.
"2.1-es Android-os telefon már kapható 45-55e forint körül szolgáltatófüggetlenül"
Melyik ez a készülék és hol kapható?
Volt egy kérdésem, amire nem válaszoltál. Hogyan kerül be a fizetős alkalmazásod Magyarországról a Market-be?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt viszont valóban leírtam, hogy összehasonlítva más platformokkal még egyelőre nem érdemes elsődleges platformként kezelni.
Hol mondtam mást? Megvan: annyit mondtam, hogy kínában az iPhone halálra van ítélve és ezt az állítást tartom is - apropó, mennyi bevételed van a kínai régióból?
Sehol nem írtam, hogy elsődleges platform az Android, rémeket látsz... :)
Nem szégyelli, csak tudatosan nem közöl róla adatokat, hogy ne derüljön ki az, hogy "nem olyan fényes a cipő".
Erre írtam volt, hogy minden cég azt tart üzleti titoknak, amit gondol. De ez neked nem tetszett, pedig így van. Hogy melyik cég mit és miért tart üzleti titoknak, az az ő dolguk, találgatni tudunk, biztosat nem... :)
Ha nem tudod megengedni magadnak, akkor használj hackintost vagy VirtualBoxot, a kutya nem fogja megkérdezni, hogy min dolgoztál.
Meg tudnám engedni magamnak, drágább hardveren dolgozok most is, mint egy átlag Mac, de nem érdekel se a MacOS X, se az iCsilivili, 15 éve Linux-ot használok desktopon, nincs se kedvem, se energiám valami mást használni, ami ráadásul jelentősen korlátoz is (tudom-tudom, nem korlátoz semmiben... a korlátokon belül :). Annyit meg nem ér a dolog, hogy mindenféle licenc problémákat kerülgessek, és ObjC nyelven se szeretnék programozni, nem a mobil fejlesztés a fő tevékenységem. Nekem ez a véleményem, másnak más a véleménye.
$99 az drága? Akkor tényleg ne kezdj komoly fejlesztéshez, mert az állad felkopik közben. :)
Nem komoly fejlesztésről van szó, hanem akár ingyenes fejlesztésről. Nem minden puszta üzletről szól, ami letölthető. Magas a belépési küszöb, a nonprofit alkalmazásoknál ez probléma lehet, és probléma is iPhone esetén.
iPod Touch 3.generációs 8GB - 60k Ft. Ennyiért melyik high-end Android készüléket kapod meg szolgáltató függetlenül, ha csak a fejlesztéshez kell? Ugyanis ez az iPhone 3GS-nek felel meg GSM modul nélkül.
Akkor miért kerül egy GSM modulos független iPod - iPhone 200 ezer forintba (vagy egy év hűséggel miért 120e a beugró)? Valami vagy nincs benne abban a 60e forintos iPod T3G-ben, vagy az iPhone 3GS van jelentősen túlárazva, harmadik lehetőséget nem nagyon tudok elképzelni, segíts kérlek. Vagy ez a cipő elég fényes(re van nyalva)? :)
Urban legend! Az Apple pontosan leírja, hogy minek kell megfelelnie egy alkalmazásnak, hogy átmenjen a rostán.
Ahja, aztán mégis van, hogy mégsem megy át. Néha pedig minden előjel nélkül menet közben csavarnak a legális lehetőségeken, fejlesztők ezrei meg szívnak, igazán fejlesztőbarát... :)
Ez nem igaz, hiszen Marketben is van regisztrációs díj.
SlideME-n nincs beugró, AndAppStore-ban nincs beugró, az AppsLib-ben nincs beugró, a kínai marketekben nincs beugró... és még sok egyéb helyen sincs beugró. Esetleg kiteszel egy linket a weboldaladra és PayPal-al fizetteted meg a letöltést. Esetleg email-ben küldöd el csatolva fizetés után, esetleg... számos lehetőséged van nulla forint beugróval közzétenned alkalmazásokat - legálisan.
Symbian esetén rettentő sok cég művelte és műveli máig a PayPal + email mókát (három-négy ilyen program ott van az i550 telefonomon), tud ez működni Android esetén is. Sajnos az iPhone nem ilyen, de hát ismered. Úgy látom az AppStore és az iPhone kissé beszűkítette az értékesítési csatornákat egyetlen csatornára, és más platform esetén is ezt az utat próbálod taposni, kikövetelni, de ezen kívül sok egyéb út is van...
Melyik ez a készülék és hol kapható?
Samsung Galaxy Spica például. Legutóbb 50e körül láttam, most néztem ismét: 55e körül már igen sok helyen lehet kapni.
Volt egy kérdésem, amire nem válaszoltál. Hogyan kerül be a fizetős alkalmazásod Magyarországról a Market-be?
Ejnyemár, nagyon ragaszkodsz az Android Market-hez. Egyébként nem láttam kérdésképp, pedig visszaolvastam pár üzenetet... a választ meg lásd fentebb. :)
--
http://wiki.javaforum.hu/display/FREEBSD
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Előrebocsátom, hogy ma nem lesz időm annyit beszélgetni, mint tegnap volt. ;)
"az iPhone halálra van ítélve és ezt az állítást tartom is"
Szíved joga, csak nem tudom, hogy mire alapozva?!
"mennyi bevételed van a kínai régióból?"
$0, de ezt már írtam. Gondolom a te bevételed sem éri el a $100-t egy hónap alatt. Meg merem kockáztatni, hogy Androidos ads supported játékból nemhogy Kínában, de worldwide sincs ennyi bevételed. :)
"minden cég azt tart üzleti titoknak"
Ez igaz, csak én ezzel kitörölhetem a fenekem, ha el kell döntenem, hogy mely platformra érdemes fejlesztenem és melyikre nem.
"nem a mobil fejlesztés a fő tevékenységem."
Na ez itt a lényeg! Te ezt az egészet vallási alapon közelíted meg, én meg üzleti alapon. Te megengedheted magadnak, hogy lesz.rd azt, hogy mennyit vesznek (illetve mennyi reklámbevételt hoz) a játékaidból, én nem. Nekem követni kell a piaci trendeket, neked nem. Ebből kifolyólag végig elbeszéltünk egymás mellet.
"Nem minden puszta üzletről szól"
Valóban. Itt pár embernek (így neked is) elsődlegesen ez vallási kérdés.
"Akkor miért kerül egy GSM modulos független iPod - iPhone 200 ezer forintba"
Ne beszélj mellé, légy szíves! Az iPod Touch 60.000 Ft. Ennyibe kerül a beszerzendő hardver a fejlesztéshez. Nem kell hozzá Mac és iPhone sem. Én elhiszem, hogy ez nem fér bele az általad kialakítandó képbe (iPhone-ra fejleszteni drága, Androidra olcsó), de ha őszinte akarsz lenni, akkor kiderül, hogy a tényleges költségek nem mutatnak komoly különbséget ($99 vs. $25 és 60k vs. 55k).
"SlideME-n nincs beugró, AndAppStore-ban nincs beugró, az AppsLib-ben nincs beugró, a kínai marketekben nincs beugró"
Ezek forgalma milyen arányban áll a Market forgalmával?
"Symbian esetén rettentő sok cég művelte és műveli máig a PayPal + email mókát "
Látom nagyon nics tapasztalatod abban, hogy a legnagyobb problémát nem az jelenti a szoftver fejlesztésben, hogy elkészítsd a programod, hanem eljuttasd a végfelhasználókhoz. Az Apple nagy dobása pont az volt, hogy létrehozott egy központosított app store-t, így a fejlesztők dolga sokkal könnyebb. 2002 óta fejlesztünk mobilra. Többek között Symbiannal kezdtünk (Nokia 7650-esen jelent meg az első játékunk smartphone-ra). A legnagyobb problémánk végig az volt, hogy hogyan érjük el - alacsony marketing kiadásokkal -, hogy az emberek tudjanak a termékünkről. Amiről te írsz, az kis cégeknél - amilyen mi is vagyunk - egyszerűen nem működik.
"tud ez működni Android esetén is"
Van, de ott sem működik. Igazából jelenleg még a Market sem úgy "müködik", ahogy kellene, de erről már volt szó. A fragmentált forgalmazás meg mégannyira sem működik sem itt, sem a többi platformon. Nem véletlen, hogy az összes gyártó létrehozta a saját app store-ját.
"Úgy látom az AppStore és az iPhone kissé beszűkítette az értékesítési csatornákat egyetlen csatornára"
Én meg úgy látom, hogy pont ez az üzleti modell adja meg a lehetőséget a szélesebb rétegek eléréséhez és a számok is ezt mutatják.
"és más platform esetén is ezt az utat próbálod taposni"
Igen, mert ez működik, míg az összes többi modell eddig nem igazán, vagy sokkal rosszabbul.
"Ejnyemár, nagyon ragaszkodsz az Android Market-hez."
Tehát nem vagy bent a Marketben. Mondjuk ezen nem csodálkozom, mert Magyarországról hivatalosan fizetős app-pal nem is lehetsz. Óh, az a fránya zárt iPhone AppStore, ugye?! Muhaha! :)
Na, de hogy egy free appal sem?! Esetleg attól félsz, hogy nem hozza vissza a $25-t?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
$0, de ezt már írtam. Gondolom a te bevételed sem éri el a $100-t egy hónap alatt. Meg merem kockáztatni, hogy Androidos ads supported játékból nemhogy Kínában, de worldwide sincs ennyi bevételed. :)
Ahja, 300 dollár reklámbevétel az első hónapban és folyamatosan növekszik... mondjuk ez nem csak a Market érdeme, kellettek hozzá a kínaiak is... másrészt nem érdekel ez a bevétel, ajándék a cikkek mellé... :)
Na, de hogy egy free appal sem?! Esetleg attól félsz, hogy nem hozza vissza a $25-t?
Ott van a Market-en is (http://www.android.com/market/ -> Top free -> Casual -> jelen pillanatban az ötödik helyen áll a FallDown). Akár fizetős is lehetne, megvan hozzá a lehetőség és megvan hozzá az ismertsége is, de mivel nyílt forrású (lesz, amint megírom hozzá a tutorial-cikkeket), nem szeretnék érte pénzt kérni... :)
Ne beszélj mellé, légy szíves! Az iPod Touch 60.000 Ft.
Nem válaszoltál a kérdésre... nem olyan fényes a cipő? :)
Még mindig érzem a háttérben az elfogultságot... szóval kell egy Hackintosh (legális ez egyátalán?); kell egy $99 regisztráció; kell egy iPod, amit 60e, de ugyanazt tudja, a telefonáláson kívül, mint az iPhone 200e forintért, aztán esetleg valamikor ki is teszik az ingyenes alkalmazást, és esetleg nem szopatnak meg utólag, hogy Hackintosh mégiscsak kizáró ok.
Android esetén letöltöm az SDK-t, veszek 60e forintért egy _telefont_, és enyém a világ, feltölthetem egy csomó helyre azonnal az alkalmazást, azonnal megjelenik, nem távolítják el, nem szopatnak meg 20 oldalas licencfeltételekkel, és ha úgy gondolom, akkor kifizetek még 25 dollárt a Market-re. Ha úgy gondolom. Van választási lehetőség, nem döntik el helyettem, hogy mit is szeretnék kezdeni.
Off: Szerintem az Apple 20 év alatt azzá vált, ami ellen lázadt (http://www.youtube.com/watch?v=OYecfV3ubP8), a nagy képernyő megmondja, mit kell tenni-venni... az Apple jogászai pont úgy üldözik az egyéniséget és a választás szabadságát, mint a piros gatyás csajt a reklámban... :D
Na ez itt a lényeg! Te ezt az egészet vallási alapon közelíted meg, én meg üzleti alapon.
Én azért látok benne némi egyéb felhangot is. Jelentősen benne van a soraid között az Apple stack választása miatti kognitív disszonancia... a kényes kérdésekre nem szeretsz válaszolni, se ebben a topic-ban, se másikban. :)
A "leszarom a kínai piacot, nekem a csak a MARKET kell" hozzáállás nem túl logikus üzleti szempontból. Másrészt - ha több hónapig tartó fejlesztésről beszélünk - nem a pillanatnyi eszközszám a lényeges, hanem a trendek, azok jelenleg azt mondják, hogy _most_ azonos számú Android-os telefon aktíválódik a Marketen (és kb. ennyit adnak el kínában Market-mentesen), mint iCsillag. Ez bármikor megváltozhat, ahogy az Apple is egy tollvonással beszopatta fejleszők ezreit. Kockázat nélkül nincs üzlet.
Látom nagyon nics tapasztalatod abban, hogy a legnagyobb problémát nem az jelenti a szoftver fejlesztésben, hogy elkészítsd a programod, hanem eljuttasd a végfelhasználókhoz.
Tudom, hogy ez jelenti. Mégis volt élet az AppStore előtt és van élet az Android Market-en kívül is. Becsukhatod a szemed, de ez se logikus üzleti döntés.
--
http://wiki.javaforum.hu/display/FREEBSD
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Akár fizetős is lehetne, megvan hozzá a lehetőség és megvan hozzá az ismertsége is"
Akkor ismét megkérdezem. Magyarországról hogyan adsz ki Android Marketben fizetős app-ot?
"Nem válaszoltál a kérdésre... nem olyan fényes a cipő? :)"
Dehogynem válaszoltam. Kérdezd az Apple-t, mert ez az ő cipőjük és nem az enyém. Engem nem igazán érint. Ha fejleszteni akarok iPhone-ra és olcsón akarom megúszni, akkor veszek egy 60k-s Touch-ot, ha ugyanezt Androidra, akkor egy Spica-t 55k-ért. Ha a pénz nem számít, akkor vesz az ember egy 3GS-t 170k-ért vagy egy Nexus One-t 140k-ért. Ilyen egyszerű ez. ;)
"hogy Hackintosh mégiscsak kizáró ok"
Jézusom! Most ugye csak viccelsz? Miből derül az ki, hogy min fejlesztesz egy mobil alkalmazást?
"Android esetén letöltöm az SDK-t, veszek 60e forintért egy _telefont_, és enyém a világ, feltölthetem egy csomó helyre azonnal az alkalmazást, azonnal megjelenik, nem távolítják el, nem szopatnak meg 20 oldalas licencfeltételekkel"
Akkor megkérdezem még egyszer! Tudsz a Marketben magyar cégként fizetős alkalmazást árulni? Tudsz Magyarországról trükközés nélkül felhasználóként fizetős app-ot vásárolni?
"A "leszarom a kínai piacot, nekem a csak a MARKET kell" hozzáállás nem túl logikus üzleti szempontból."
Megkérdezhetem, hogy mely nagy játékfejlesztő/kiadó céggel (EA, Gameloft, Ubisoft, stb.) találkoztál még a Marketen kívüli Android app store-okban?
Csak azért kérdezem, mert gondolom ők azért mindent tudnak erről a területről, nem úgy, mint te vagy én.
"Mégis volt élet az AppStore előtt és van élet az Android Market-en kívül is."
Persze, hogy volt. Csak éppen nyögvenyelősen ment a felhasználók elérése. De ezt már leírtam, gondolom megértetted, hogy mi az előnye a központosított alkalmazás vásárlási lehetőségnek a fejlesztők szemszögből nézve.
Egy mai cikk az egyik, éppen Kínában tartózkodó magyar, bloggertől, hogy mennyire nincs piaca az iKacatoknak ebben a régióban:
http://appleblog.blog.hu/2010/06/04/kinaban_is_hodit_az_apple
Ennyit arról az állításodról, hogy az Apple halott a távol-keleten. Nem mintha nem lesz.rnám, mert ettől nekem nem lesz jobb. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De ezt már leírtam, gondolom megértetted, hogy mi az előnye a központosított alkalmazás vásárlási lehetőségnek a fejlesztők szemszögből nézve.
Egy központ != több központ. Mindegyik "központosított" alkalmazás "vásárlási" lehetőségnek megvan a piaca és a letöltő alkalmazása. Miért jobb egy "központ", mint a több "központ"?
Egy mai cikk az egyik, éppen Kínában tartózkodó magyar, bloggertől, hogy mennyire nincs piaca az iKacatoknak ebben a régióban:
Mai piac != holnapi piac. Hongkong != kína. Market != teljes piac.
http://appleblog.blog.hu/2010/06/04/kinaban_is_hodit_az_apple
Ennyit arról az állításodról, hogy az Apple halott a távol-keleten. Nem mintha nem lesz.rnám, mert ettől nekem nem lesz jobb. :)
Olvasod is, amit belinkelsz? Idéznék néhány mondatot:
Kínában, a szárazföldön már nem ilyen jó a helyzet: Sencsenben egyetlen iPadet sem láttam, és Sanghajban is csak az Expón futottam bele egy-egy bemutatódarabba, de hát Kínát és Hongkongot nemcsak egy határ, a pénznem, a rendszám és a politikai rendszer választja el egymástól.
Ezzel együtt is az országban jelenleg inkább a fake, mint valódi Apple cuccok aratnak sikert.
Néha viszont többet tudnak az Apple kütyüjénél: hatvanezerért például már olyan modellt lehet kapni, amihez nem kell iTunes-t használnunk, sima áthúzással rámásolhatjuk a tartalmakat a mobilra. Az App Store alkalmazásai persze nem futnak rajta, de legalább nem kell vacakolni a szinkronizációval. Valamivel olcsóbban iPhone-nak látszó JAVA-s tárgyat lehet beszerezni, és aki igazán meg akarja nyomni magát Kínában, az két SIM-kártyás Apple mobilt vesz magának.
Kb. ez a helyzet az Android platform esetén is, de nem is kell hamisítani, közönséges Android van a telefonokon olcsón, csak nincs rajtuk Google féle Android Market alkalmazás. Oszt én befejeztem, teszel és gondolsz, amit akarsz... :)
--
http://wiki.javaforum.hu/display/FREEBSD
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom, de szerintem az androidnál még a wm is jobb...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
En nem tudom, meg egyikkel sem talalkoztam, de pl. szerintem a linux sokkal jobb, mint a windows, megis sokkal kisebb a piaci reszesedese, mint a windowse.
Tenyleg, allandoan emlegetik, hogy a linux 1% korul mozog, talan 1.04, vagy 1.09% . Ez micsoda? Ennyien hasznaljak (desktopon)? Ennyi a piaci reszesedese? Ha utobbi, akkor honnan jon a piaci reszesedes, mibol tevodik ossze? Ok, kicsit offtema, de tenyleg honnan jon? Abbol a nehany fizetos disztrobol, pl. SuSe, Mandrake, Redhat (vagy utobbi ketto ugyanaz?), plussz a supportbol? Kinek kell support? Bankoknak, nagy cegeknek? Nem hinnem, hogy tul sok magamember venne Linux Supportot jo dragan, bar ki tudja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Lehet, hogy tőkében még nem érte utol az említett cégeket,"
Szó nincs tőkéről, market cap-ról van szó. ;)
Amúgy remélem tisztában vagy avval, hogy a market cap mennyire nem jelent semmit. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
OOo, hogy is volt a megreformaljuk az uzenetkuldest Google Wave es a csak azert se hagyjuk a Faszbukot meg a twittert tovabb noni Google Buzz?
Megjegyzem, nem egy vasarolt technologiara epul.
----------------
Lvl86 Troll
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Megjegyzem, nem egy vasarolt technologiara epul."
Meselj!
Amit nem lehet megirni assemblyben, azt nem lehet megirni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mit is jelent a market cap: http://totalcar.hu/magazin/kozelet/vwsaga
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mindket ceg profi, neha jol megy nekik, neha bazira elszurjak. Most epp az Appleünek jobb. Nekik jobban is kell igyekezni, mert sokkal kevesebb labon nyugszik a stabilitasuk (ellenben iszonynagy a rajongotaboruk, ami a microsoft eseten nincs meg igazan :) )
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Annak ellenére, hogy nem nagy a rajongótábora a ms-nek, desktop téren mégis 80-90% részesedésük van, így nincsenek rossz helyzetben. :) Majdnem az osszes eladott számítógépen windows van, szép pénzt kaszálnak az biztos.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni