A projekt részletes leírása megtalálható itt. A port a Jake2-n alapul. A teljes forráskód letölthető (GPLv2).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 6213 megtekintés
Hozzászólások
Nah ez most igy ütős volt. Nagyon nagy!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Atyaég! Milyen (közeli) jövő kerekedik ki majd ebből?
3D TV, Google, Net, StreetView, bemyegyek a boltba shoppingolni...
szerk.:
Nekem nem kell kék avatar! ;-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Atyaég! Milyen (közeli) jövő kerekedik ki majd ebből?"
Lassú...
Eddig fogalmam sem volt róla, hogy ezek az új JS engine-ek hol tartanak a natív kódhoz képest, de most már tudom: sehol. Ez a "csináljunk mindent a browserből" lufi is kipukkad egyszer, csak ki kell várni...
"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee." -- Ted Ts'o
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ennek konkrétan semmi köze nincs a js engine-hez
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Már miért is nincs?
A WebGL csak egy wrapper az OpenGL felett. Azaz a grafika GPU-ból megy, minden más JS-ből. Az eredmény meg szaggat...
"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee." -- Ted Ts'o
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez így van.
A szeméttelepen keresek egy p1-es gépet meg hozzá egy voodoo2-t és azon szebben+gyorsabban fut mint a mai csúcsgépeken a csodaböngészőkben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez sehol sem a teljesítményről szól, hanem inkább ujabb lehetőségekről!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Újabb lehetőség az agyérgörcsre :-DDDD
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Magyarán arról, hogy megcsináljuk ugyanazt, ami már létezik, csak 50x-s erőforrás-igénnyel.
----------------
Lvl86 Troll
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert webböngészőből a GPU-hoz hozzáférni az tényleg olyan ami már létezik, csak 50x kisebb erőforrásigénnyel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pl. a websockets. Valaki például ír egy Travian-féle browseres játékot. Apachnak egyezlen egy dolga lesz: az egyetlen egy httprequest során átküldi a kliensnek a scripteket, etc. Majd nyittat vele egy protot a szerveren, amit egy cppben irt programocska figyel. (Szerveroldalon kevesebb erőforrásigény, kliensnél több[de az nem annyira fontos{mert ugysem fogják nézni hogy hány fpsel fut}])
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Régen egy baltával is megcsinálták a kvéket most meg számítógép kell hozzá...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Talán mert a böngészőben futó Quake II egész más implementáció, az OpenGL renderert leszámítva nem sok közük van egymáshoz.
Mindennek az az értelme, hogy demonstrálja a WebGL és HTML5 képességeit.
Nem kezdem el magyarázni webböngészőkre és webalkalmazásokra miért van szükség.
Mivel tud többet a böngészőre portolt Quake?
- Keresztplatformos, csak egy WebGL és HTML5 kompatibilis böngésző és OpenGL vagy OpenGL ES kell hozzá.
- Webalkalmazás, integráció a DOM interfészekkel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Ez a "csináljunk mindent a browserből" lufi is kipukkad egyszer"
A jövő egyértelműen a webalkalmazásoké, mivel a natív alkalmazások csak adott operációs rendszeren futnak* (ezzel szemben a webalkalmazások olyan szabványokra épülnek, amiknek keresztplatformos implementációik vannak), telepíteni kell őket (csak helyileg használhatóak), addig a webalkalmazásokhoz mindössze be kell írni egy címet a böngészőbe, mindenhonnan elérhetőek.
Ettől persze nem lesznek a webalkalmazások mindenre alkalmasak, de az alkalmazásuk egyre több célra megszokottá és lehetségessé válik.
* Leszámítva persze a .NET keretrendszerre, Java virtuális gépre stb. készült alkalmazásokat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
wissza a 70 es évekbe... trminálbol meghvod a programot. és ha nincsen hálózaton a géped akkor sehol nem vagy mert semmi nem fut... google 40 évre rá ismét beinditya ezt az kétes dolgot
mert jó és rossz oldala is van.
-----------------------------------------------------
compag deskpro p-866,512 ram,arch linux
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az csak egy lehetőség, hogy a webalkalmazás használatához egy távoli szerverre van szükség, akár helyileg is használható lehet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az a gond ezzel az egész mindent-a-webre elképzeléssel, hogy olyan problémákra keres választ, amely probléma egész egyszerűen nem létezik. A probléma az informatikusok fejében van. Mi az hogy a natív alkalmazások nem keresztplatformosak? Persze hogy nem azok, mert a sok okostojás semmihez sem értő programozók olyan libeket használnak, amik nem keresztplatformosak. Könyörgöm, a C nyelv lényege az hogy hordozható legyen! Miről beszélünk?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van ebben valami, de a webalkalmazás akkor is kézenfekvő elérést biztosít nagyon sok esetben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Messze nem a nyelvekről szól. Felhasználók leszarják a nyelveket és a platformokat. Az IT meg jelenleg egy ipart szolgál ki és nem örömkódolásról szól (sajnos).
Ez arról szól, hogy olyan problémákat kell újra megoldani weben, ami desktop appoknál idestova 20 éve megoldottak.
----------------
Lvl86 Troll
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát ez nagyon komoly.
--------------------
http://somloirichard.hu --- http://fullcircle.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyébként már korábban is voltak próbálkozások HTML 5 canvas alapú játékok készítésére, némelyik egész érdekes is lett: Torus, JS WARS, MarioKart, ... Persze a Canvas azt hiszem jelenleg nem tud hardveres gyorsítást, a WebGL viszont igen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most persze valszeg én értettem félre, de a webGL oldalán ezt írják: "Because it runs in the HTML5 Canvas element, WebGL has full integration with all Document Object Model (DOM) interfaces."
Ez most nem azt jelenti, hogy a webGL a canvas-ra épül?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, valamennyire a Canvas API-ra épül, de a specifikáció támogatja a hardveres 3d gyorsítást (forrás).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A video alapján ez a q2 software renderelésével fut, mert oglben láthatóan mások lennének a színek (ha jól emlékszem, de jól).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ebben mi a nagy dolog ? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Áááh semi, travianhoz képest semmi technológiai ujdonságot nem mutat.... :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hogy mennyi április bolondja van itt ...
lásd: http://googlewebtoolkit.blogspot.com/2010/04/look-ma-no-plugin.html
_______
14.77 %
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
én kerestem, de nem találtam sehol egy letöltési linket, vagy egy kipróbálási linket. pedig szívesen meegnézném, hogy tényleg benne van-e a 90fps. mint ahogy írták.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pedig egyszerű. Kell egy hg checkout, egy build, majd el kell indítani a szervert, és localhoston már menni is fog. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
értem amit mondasz, csak a hg checkout az ami nem tiszta teljesen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
http://code.google.com/p/quake2-gwt-port/source/checkout
Mercurial-ra lesz szükséged a hg checkout-hoz.
A teljes build instrukció: http://code.google.com/p/quake2-gwt-port/wiki/BuildingAndRunning
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nalam nem buildeloldik meg
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, ha valakinek esetleg sikerülne beüzemelni igazán feltehetné valahova hogy mi is megnézhessük!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem sikerult elinditani, am minthogy ez egy 3 GHz-es Pentium 4 procival ellatott asztali PC Windows XP-vel, ezert VirtualBox-ban Ubuntu guesten leforditottam, majd a windowsos chromiummal futtattam a hoston, ugyanis a guesten valamiert nem volt okes az opengl-el (glxgears futott). Ezeket a lepeseket kovetve gond nelkul lefordithato a cucc (en a netrol levadaszott Karmic-on tettem fel).
---
"A legjobb dolgok az életben nem dolgok."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
screenshotolhatnad. :)
_____________________________________________________
Igenyelj Dropbox tarhelyet ITT: https://www.dropbox.com/referrals/NTI3OTM3Njk
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
---
"A legjobb dolgok az életben nem dolgok."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
post date: Thursday, April 01, 2010 at 2:23:00 PM :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez Hatalmas :) . Úgy is épp GWT-re próbálok átírni egy diszpécser alkalmazást, és megpróbálok majd egy játékot is belehegeszteni, hogy a diszpécserek játszhassanak ha nincs épp más dolguk. Majd Quake II-őzni fognak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ez nem arrol szol, hogy a konzolok helyett browserben fognak futni a meno jatekok, hanem a flash jatekok helyett lesz egy sokkal jobb megoldas.
vagy meg inkabb a ketto koze kerul be.
--
Live free, or I f'ing kill you.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
könyörgöm, április 1-i a cikk...
--
"SzAM-7 -es, tudjátok amivel a Mirage-okat szokták lelőni" - Robi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
aki azt mondja et csak ápr.1, azoktól komolyan kérdezném: miért tűnik ez annak?
(attól függetlenül hogy kalamajka linkelt képet!)
szimpla webglt-t* se láttatok még és vakon benyögtök valamit a témába, vagy olyan hihetetlen hogy ami anno 200MHz-en ment ma már 2GHz is megy böngészőben?
*:már egy ideje a ff-ban és ieben (hogy ebben webgl-e azt nem tudom de 3d egész jól megy) is lehet vele játszogatni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most már látom, hogy nem tréfa a dolog. De azért igen gyanús volt, hogy egy webes alkalmazásnál nincs kipróbálható demó, és saját gépemen kell leforgatni?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nos a dolog elsősorban most a szoftveres oldalról erős. A jelenlegi böngészőkön értelemszerűen úgy fut, mintha softver rendering-et használnál. A dolog akkor lesz nagyon powerfull, amikor a böngésző az oprendszeren keresztül képes lesz a GPU-t kihasználni.
Ha a chorme képes lesz használni a 3D kártyát, akkor ezzel a webGL-el új világ születhet.
--
A linux felhasználóbarát. mindössze megválogatja a barátait...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, a WebGL alapértelmezetten a hardveres gyorsításról szól, opcionálisan használhat szoftveres renderinget.
"dolog akkor lesz nagyon powerfull, amikor a böngésző az oprendszeren keresztül képes lesz a GPU-t kihasználni."
Ezt teszi a WebGL.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
lehet, nekem ez még "nem esett le" :)
--
A linux felhasználóbarát. mindössze megválogatja a barátait...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Már kezdem érteni, hogy a Google mire alapozza a ChromeOS-be vetett hitét. Ha ilyenek fognak futni alatta, akkor igazából a legtöbb usernek meg fog felelni, és a legkevésbé sem fogja érdekelni, hogy a textúrát a netről vagy a local HDD-ről renderelte a gép neki.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
első gondolatom, mikor megláttam: "micsoda egy beteg dolog má' ez is..."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
WebKit (r57054) for mac 20-40fps
Chromium (5.0.370.0) for mac 10fps
Mindketto localhoston 1 klienssel egy 2.53GHz Intel Core 2 Duo NVIDIA GeForce 9400M vason.
Nektek?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni