A Google elkészítette a Quake II webes szabványokon alapuló portját

A Google alkalmazottai elkészítették a Quake II kizárólag webes szabványokra épülő portját. A játék futtatásához nem szükséges semilyen plugin megléte, azonban jelenleg csak a WebKit-alapú böngészőkben fut. A felhasznált technológiák:

A projekt részletes leírása megtalálható itt. A port a Jake2-n alapul. A teljes forráskód letölthető (GPLv2).

Hozzászólások

Nah ez most igy ütős volt. Nagyon nagy!

Atyaég! Milyen (közeli) jövő kerekedik ki majd ebből?

3D TV, Google, Net, StreetView, bemyegyek a boltba shoppingolni...

szerk.:
Nekem nem kell kék avatar! ;-)

"Atyaég! Milyen (közeli) jövő kerekedik ki majd ebből?"

Lassú...

Eddig fogalmam sem volt róla, hogy ezek az új JS engine-ek hol tartanak a natív kódhoz képest, de most már tudom: sehol. Ez a "csináljunk mindent a browserből" lufi is kipukkad egyszer, csak ki kell várni...

"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee." -- Ted Ts'o

Pl. a websockets. Valaki például ír egy Travian-féle browseres játékot. Apachnak egyezlen egy dolga lesz: az egyetlen egy httprequest során átküldi a kliensnek a scripteket, etc. Majd nyittat vele egy protot a szerveren, amit egy cppben irt programocska figyel. (Szerveroldalon kevesebb erőforrásigény, kliensnél több[de az nem annyira fontos{mert ugysem fogják nézni hogy hány fpsel fut}])

Talán mert a böngészőben futó Quake II egész más implementáció, az OpenGL renderert leszámítva nem sok közük van egymáshoz.

Mindennek az az értelme, hogy demonstrálja a WebGL és HTML5 képességeit.

Nem kezdem el magyarázni webböngészőkre és webalkalmazásokra miért van szükség.

Mivel tud többet a böngészőre portolt Quake?
- Keresztplatformos, csak egy WebGL és HTML5 kompatibilis böngésző és OpenGL vagy OpenGL ES kell hozzá.
- Webalkalmazás, integráció a DOM interfészekkel.

"Ez a "csináljunk mindent a browserből" lufi is kipukkad egyszer"

A jövő egyértelműen a webalkalmazásoké, mivel a natív alkalmazások csak adott operációs rendszeren futnak* (ezzel szemben a webalkalmazások olyan szabványokra épülnek, amiknek keresztplatformos implementációik vannak), telepíteni kell őket (csak helyileg használhatóak), addig a webalkalmazásokhoz mindössze be kell írni egy címet a böngészőbe, mindenhonnan elérhetőek.

Ettől persze nem lesznek a webalkalmazások mindenre alkalmasak, de az alkalmazásuk egyre több célra megszokottá és lehetségessé válik.

* Leszámítva persze a .NET keretrendszerre, Java virtuális gépre stb. készült alkalmazásokat.

wissza a 70 es évekbe... trminálbol meghvod a programot. és ha nincsen hálózaton a géped akkor sehol nem vagy mert semmi nem fut... google 40 évre rá ismét beinditya ezt az kétes dolgot
mert jó és rossz oldala is van.
-----------------------------------------------------
compag deskpro p-866,512 ram,arch linux

Az a gond ezzel az egész mindent-a-webre elképzeléssel, hogy olyan problémákra keres választ, amely probléma egész egyszerűen nem létezik. A probléma az informatikusok fejében van. Mi az hogy a natív alkalmazások nem keresztplatformosak? Persze hogy nem azok, mert a sok okostojás semmihez sem értő programozók olyan libeket használnak, amik nem keresztplatformosak. Könyörgöm, a C nyelv lényege az hogy hordozható legyen! Miről beszélünk?

Messze nem a nyelvekről szól. Felhasználók leszarják a nyelveket és a platformokat. Az IT meg jelenleg egy ipart szolgál ki és nem örömkódolásról szól (sajnos).

Ez arról szól, hogy olyan problémákat kell újra megoldani weben, ami desktop appoknál idestova 20 éve megoldottak.

----------------
Lvl86 Troll

Egyébként már korábban is voltak próbálkozások HTML 5 canvas alapú játékok készítésére, némelyik egész érdekes is lett: Torus, JS WARS, MarioKart, ... Persze a Canvas azt hiszem jelenleg nem tud hardveres gyorsítást, a WebGL viszont igen.

A video alapján ez a q2 software renderelésével fut, mert oglben láthatóan mások lennének a színek (ha jól emlékszem, de jól).

én kerestem, de nem találtam sehol egy letöltési linket, vagy egy kipróbálási linket. pedig szívesen meegnézném, hogy tényleg benne van-e a 90fps. mint ahogy írták.

Nekem sikerult elinditani, am minthogy ez egy 3 GHz-es Pentium 4 procival ellatott asztali PC Windows XP-vel, ezert VirtualBox-ban Ubuntu guesten leforditottam, majd a windowsos chromiummal futtattam a hoston, ugyanis a guesten valamiert nem volt okes az opengl-el (glxgears futott). Ezeket a lepeseket kovetve gond nelkul lefordithato a cucc (en a netrol levadaszott Karmic-on tettem fel).
---
"A legjobb dolgok az életben nem dolgok."

post date: Thursday, April 01, 2010 at 2:23:00 PM :)

Ez Hatalmas :) . Úgy is épp GWT-re próbálok átírni egy diszpécser alkalmazást, és megpróbálok majd egy játékot is belehegeszteni, hogy a diszpécserek játszhassanak ha nincs épp más dolguk. Majd Quake II-őzni fognak.

ez nem arrol szol, hogy a konzolok helyett browserben fognak futni a meno jatekok, hanem a flash jatekok helyett lesz egy sokkal jobb megoldas.
vagy meg inkabb a ketto koze kerul be.

--
Live free, or I f'ing kill you.

könyörgöm, április 1-i a cikk...

--
"SzAM-7 -es, tudjátok amivel a Mirage-okat szokták lelőni" - Robi.

aki azt mondja et csak ápr.1, azoktól komolyan kérdezném: miért tűnik ez annak?
(attól függetlenül hogy kalamajka linkelt képet!)

szimpla webglt-t* se láttatok még és vakon benyögtök valamit a témába, vagy olyan hihetetlen hogy ami anno 200MHz-en ment ma már 2GHz is megy böngészőben?

*:már egy ideje a ff-ban és ieben (hogy ebben webgl-e azt nem tudom de 3d egész jól megy) is lehet vele játszogatni

Nos a dolog elsősorban most a szoftveres oldalról erős. A jelenlegi böngészőkön értelemszerűen úgy fut, mintha softver rendering-et használnál. A dolog akkor lesz nagyon powerfull, amikor a böngésző az oprendszeren keresztül képes lesz a GPU-t kihasználni.
Ha a chorme képes lesz használni a 3D kártyát, akkor ezzel a webGL-el új világ születhet.
--
A linux felhasználóbarát. mindössze megválogatja a barátait...

Nem, a WebGL alapértelmezetten a hardveres gyorsításról szól, opcionálisan használhat szoftveres renderinget.

"dolog akkor lesz nagyon powerfull, amikor a böngésző az oprendszeren keresztül képes lesz a GPU-t kihasználni."

Ezt teszi a WebGL.

Már kezdem érteni, hogy a Google mire alapozza a ChromeOS-be vetett hitét. Ha ilyenek fognak futni alatta, akkor igazából a legtöbb usernek meg fog felelni, és a legkevésbé sem fogja érdekelni, hogy a textúrát a netről vagy a local HDD-ről renderelte a gép neki.

első gondolatom, mikor megláttam: "micsoda egy beteg dolog má' ez is..."

WebKit (r57054) for mac 20-40fps

Chromium (5.0.370.0) for mac 10fps

Mindketto localhoston 1 klienssel egy 2.53GHz Intel Core 2 Duo NVIDIA GeForce 9400M vason.

Nektek?