[Frissítve] A T-Mobile felfüggesztette a Sidekick modellek árusítását

A T-Mobile és a Microsoft/Danger szombaton értesítették ügyfeleiket arról, hogy erősen valószínű, hogy olyan mérvű adatvesztést szenvedtek el, amely után nagyon kicsi az esélye annak, hogy vissza tudják állítani a náluk tárolt ügyféladatokat. A ZDnet egyik blogja szerint a T-Mobile USA vasárnap felfüggesztette az összes Sidekick modell forgalmazását és arra utasította a kereskedelmi egységek dolgozóit, hogy ne adjanak el új készülékeket, mivel a vállalat még vizsgálja, hogy mi okozhatta a súlyos problémát. A T-Mobile azt ígérte, hogy valamikor a mai nap folyamán ad újabb felvilágosítást az ügyfeleinek. Addig is arra kérték a Sidekick tulajdonosokat, hogy NE reset-eljék készülékeiket, NE vegyék ki az akkumulátort a készülékükből, illetve NE hagyják azokat teljesen lemerülni, mert abban az esetben az összes, a készüléken tárolt személyes adatuk el fog veszni.

Frissítés A T-Mobile és a Microsoft/Danger friss infókat tett közzé az adatvesztés ügyben. A vállalatoktól 1 havi ingyenes adat szolgáltatást és 100 dollár értékű bánatpénzt (levásárolható csekkben) kapnak azok az ügyfelek, akiknek elvesztek az adatai. Az infók szerint van remény arra, hogy az ügyfelek jelentős részének adatai vissza tudják állítani.

Hozzászólások

Sancho Panza is megszívta a szélmalommal:)
viccet félretéve ez az eset elgondolkoztathatja azokat, akik eddig egyetlen fizetős netes adattár szolgáltatásokra bízták értékes/személyes adataikat, teljes mértékben megbízva a szolgáltatást biztosító nagy nevekben.

elmagyarazna valaki mi az ertelme az olyah backup szolgaltatasnak ami elveszhet?
kb. ugyanannyi ertelme van, mint az olyan széfnek, aminek nyitva az ajtaja, es nem orzi senki. de legalabb az 1.0-as emberkek buszkek lehetnek ra, hogy széfben tartjak ay ertekeiket.

teljesen tipikus M$ idiotizmus. rabeszel az emebreket olyan szolgaltatasra, aminek semmi ertelme, de legalabb jol hangzik. nem veletlenul vasarolta fel a ceget az M$. profilba illett:):)

--
Live free, or I f'ing kill you.

Itt nem biztos, hogy csak mentésről van szó. Én nem ismerem a Sidekick működését, de egyes oldalakon leírtakból arra lehet következteni, hogy az eszköz bekapcsolt állapotában rajta vannak az adatok, amiket kikapcsolás előtt felszinkronizál az eszköz a cloud-ba. Bekapcsoláskor onnan kapja vissza. Na most az van, hogy nincs honnan visszakapni. Ez elég nagy gáz.

FIXME

"Much user data is stored in a phone's DRAM. When the phone is turned off it is synchronised with that held on the Danger IT infrastructure where it is stored for use when the phone is turned on again."

--
trey @ gépház

ha a backup nem veszhetne el, azt használnák elsődlegesen, és így nem lenne szükség backupra ;)

Márkától függetlenül minden technológiai megoldásnak megvannak a maga korlátai és kockázati tényezői. Pl. nem tudom, miért használsz merevlemezt, hiszen az nem működik, ha átfúrod ;)

—-—-—
int getRandomNumber() {
	return 4;//szabályos kockadobással választva.
}		//garantáltan véletlenszerű. xkcd

A rossz backuppal az a baj, hogy addig nincs baj amíg nincs baj - azaz nem tűnik sürgősnek az ügy - mint viszont baj van akkor nagy a baj és akkor már késő.

Nem, nem volt titkosítás, mégse sikerült visszaszedni semmit, pedig sokan izzadtak, és több külföldi mérnök is túrta folyamatosan on-line a vasakat a szerviz interfészen keresztül. Mindkét esetben a "a hiba nem reprodukálható" megnyugtató státusszal zárták le a hibajegyet.

Mondjuk ha az az információ korrupt valami miatt, hogy melyik kiosztott LUN melyik fizikai diszkek melyik szektorain helyezkedik el, illetve nem tudod megmondani, hogy a pár gigás cache-ből mennyit írtak valóban lemezre, akkor nincs esélyed konzisztens állapotot visszaállítani. Az első esetben semmilyen állapotot sincs esélyed.