Publikálták az OpenGL 3.1 specifikációt

Címkék

Hét hónappal ezelőtt a Khronos Group bejelentette az OpenGL 3.0 specifikációt a GL Shading Language 1.30-cal egyetemben. Akkor nem volt mindenki maradéktalanul boldog, hiszen a számos fejlesztő által várt nagyobb API revízió elmaradt.

A most bejelentett OpenGL 3.1-gyel szinkronban frissült a GLSL is 1.40-s verzióra. A bejelentés szerint az OpenGL 3.1 számos új, jelentős jellemzővel bír:

  • Texture Buffer Objects - a new texture type that holds a one-dimensional array of texels of a specified format, enabling extremely large arrays to be accessed by a shader, vital for a wide variety of GPU compute applications;
  • Signed Normalized Textures – new integer texture formats that represent a value in the range [-1.0,1.0];
  • Uniform Buffer Objects - enables rapid swapping of blocks of uniforms for flexible pipeline control, rapid updating of uniform values and sharing of uniform values across program objects;
  • More samplers – now at least 16 texture image units must be accessible to vertex shaders in addition to the 16 already guaranteed to be accessible to fragment shaders;
  • Primitive Restart – to easily restart an executing primitive, useful for efficiently drawing a mesh with many triangle strips, for example;
  • Instancing - the ability to draw objects multiple times by re-using vertex data to reduce duplicated data and number of API calls;
  • CopyBuffer API – accelerated copies from one buffer object to another, useful for many applications including those that share buffers with OpenCL™ 1.0 for advanced visual computing applications.

A bejelentés elolvasható itt.

Hozzászólások

Erről mit mondanak a nagyok?:) (az angolom nem a megfelelő,hogy a pikáns részletekbe merüljek, ezért kérdezem..)

A deprecatednek jelölt dolgok nagy része kikerült a core-bol, viszont megjelent egy ARB_compatibility extension ennek a kompenzálására.

Az új elemeket már a 3.0-ban is vártam, de jobb későn mint soha. Ami még nagyon hiányzik az a direct state access, remélhetőleg ez is előkerül valamikor.

Ami viszont nagy pozitívumnak tűnik a Khronos részéről, hogy megpróbálnak fél éves ciklusokban dolgozni, így talán stabilabban fog fejlődni és a driverek is hamarabb lesznek az új specifikációkhoz mivel viszonylag kevés dolog fog változni releasről releasre.

A 3.1-es NVidia driver egyébbként már majdnem kész, egy-két elem hiányzik még a teljes specifikációból.

http://developer.nvidia.com/object/opengl_3_driver.html#notes