- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 6368 megtekintés
Hozzászólások
Tankérem neménvótam.
_______________________________________________________________
"Good news everyone! Those asinine morons who canceled us were themselves fired for incompotence!" Hubert J. Farnsworth
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ki is kapcsoltam a frissítéseket, amint jelezték, hogy a szerverek körül gond van. Azóta szorgalmasan figyelem a szerverek kimenő forgalmát, de nincs kompromittálásra vonatkozó jel. Ajánlom mindenkinek, hogy újratelepítés előtt figyelje kívülről a forgalmat, ha gyanús mozgást érzékel, húzza újra a rendszert.
--
Coding for fun. ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezért félek én a Vista agresszív autómatikus frissítésétől. Egy 24 órán át észrevétlen fertőzés a microsoft update szerverén elég lenne közel az összes vista gép megfertőzésére.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem mintha nem lehetne kikapcsolni. :)
Mig winupdate feltoreserol meg nem hallotam, ellenben linuxoshoz meg itt az elo pelda.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tévedsz, ez nem az első példa. A debian szervereit is feltörték már egyszer.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hotfix:
* nem "első", hanem "élő"
* nem "egyszer", hanem "többször"
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"* nem "első", hanem "élő""
LOL
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Mig winupdate feltoreserol meg nem hallotam" - valoszinu soha nem is fogsz hallani... :)
Zsiraf
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez nem ugy van, hogy a windows a letoltott updatek hitelesseget mindig ellenorzi? Nem nagyon lehet hasznalhato modon feltorni egy ilyen rendszert.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
FYI, a Fedora-nal pont a hitelesito gepeket tortek fel, sajat, nyilvan joszandeku, csomagjaikat hitelesitendo.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vannak olyanok, hogy hitelesito gepek? En ez ugy kepzelem, hogy minden egyes updatet manualisan szignoz egy maga beosztasu manager. (legalabbis a .net vilagban ilyen modell van kitalalva)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Es szerinted mi az, hogy "manualisan szignoz"? Parker tollal, vagy mi? Nem, erre szamitogepet hasznalnak, a folyamat inputja az alairatlan csomag, es az alairo titkos kulcsa, utobbihoz kell meg egy jelszo is, az output az alairt csomag. A kulcsot valahol tarolni kell, egy szamitogepen taroljak. A kulcsot a tamadok megszereztek, Fedoraek szerint a jelszot nem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tessékmondani a kulcsot csak számítógépen lehet tárolni, olyan eszközön nem, amelyből kicsit nehézkesebb a kiolvasása? ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jah, az MS-nel, biztos Ballmer nyakaban log, aranylancon. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jah, az MS-nél, ahol van pénz 3 milliárd dollárt költeni a források auditálására, lehet van arra is egy kevés, hogy megfelelő tanúsítvány-alapú hitelesítő rendszert alakítsanak ki, ahol az aláíró céleszközök nem az internetről elérhető Binux Optikai Rendszereket jelenti.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1 En is pontosan igy ertettem. Ha esetleg nem volt vilagos... :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pedig BOR-ban az igazság!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:))
Ennek örömére bontok is egy cirfandlit... ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
jo, de microsoft-nak meg van az az elonye, hogy sajat maguk irjak a szoftvereket, amiket terjesztenek :P
--
"Computer science is no more about computers than astronomy is about
telescopes."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
és benne van alapból a backdoor, nincs szükség ilyen betörésre! ;P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
aha. ketmilliardert fejlesztik a vistat, harommilliardert auditaljak. kezdem erteni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ROTFL, örülnének, ha csak annyiba fájna nekik a Vista...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na ja, valami Office 2007 guru (magas szintu manager) mondta valamikor, hogy csak a ribbon kifejlesztese kerult evente 1 milliardba a MS-nak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Dollarba ?
Tudod ki hiszi ezt el.
Amit nem lehet megirni assemblyben, azt nem lehet megirni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem mindenki ingyen kodol enterspajz gentut
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azert gondolkozzal mar, szerinted hany munkaora megcsinalni azt?
Szerinted evi 1 millio dollarert kellett dolgoznia rajta ezer embernek ? 4 evig ?
Ha igen akkor megyek az MS-hez dolgozni. :D
Amit nem lehet megirni assemblyben, azt nem lehet megirni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
gondolkozz mar kicsibogar. dolgozott rajta mondjuk 10 ember. evi 100k$ fizu nem sok am...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az calc.exe szerint
1,000,000,000 / 10 = 100,000,000
igy mar egesz szep fizu. valahol elszamoltok egymas mellett.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te vagy vak, az eredeti felvetesben MILLIARD van nem millio. Azt osztottam ezer fele.
Szerinted akkor 10000 ember dolgozott rajta evekig 100k$-ert/kop?
Amit nem lehet megirni assemblyben, azt nem lehet megirni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az office csapatban mintha lenne legalabb 5k ember, es evi 200ks fizu se az a bitangkimagaslo amugy, mondjuk mscvel/phdvel.
max nem egy ribbont fejlesztettek, hanem a cuccot ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hat ha 5k fejlesztovel ezt birtak osszehozni... taps, bravo, etc.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És így már nem is lehet rosszalkodni velük. Ugye?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
áránylántz á tokácskámrá,
kokájin á nózicskámbá
jáj há +hálok...
sed '/^\(developerz\)\{1,\}$/d'
trallala
ami át van húzva, azt teljesen fölösleges elolvasni. az olyan, mintha ott sem lenne
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondjuk, ha mar megvan a gep, akkor csak okosan meg kell varni, amig a magas beosztasu manager bedugja a kulso eszkozt, nem? Ja, kicsit nehezkesebb. Egyebkent nekem gozom sincs Fedora-eknal konkretan hogyan csinaltak, lehetett akar kulso eszkozon is, nem tudom.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze ha rátudod venni, hogy a malicsuszos csomagot írja alá (Race Condition IRL :), akkor bármit lehet. Megfelelő kialakítással azért ez elég jól minimalizálható. Minősített tanúsítványkiadók létrehozása sem véletlenül kerül sokba...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vilagos, nyilvan Fedora-nak erre nincs penze, de esetleg a RH-nek lehetne. Meg aztan penz nelkul is ki lehet dolgozni egy viszonylag biztonsagos protokollt (sot, gondolom van is mar ilyen, csak at kell venni), a kulcsot ne rakjuk mar ki a netre....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondhatnám azt, hogy egy teljesen más elveket valló rétegnél, ahol a forráskódnak effektíve nincs értéke és az adott elvek atyja régebben szabad bejárást adott a saját rendszereibe bárki számára, ott nyilván nehezebb egy ilyen biztonsági intézkedésnek a jelentőségét elfogadtatni... de inkább nem mondok ilyet, csak azt, hogy remélhetőleg tanulnak az esetből. ;P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt még értem, hogy a win korai változatairól beszélsz, de miért nincs az ms-nél értéke a forráskódnak?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jaj te kis vicces fiú, most engedett csak a géphez az anyu? ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, az esti mese után még megengedte, hogy netezzek is.
Válaszolsz, ó nagy tudásu hacker?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nagyon fáj neked ez a Red Hack? Fizikai fájdalmat is okoz? ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tekintve, hogy hogy soha az életben nem használtam, nem igazán. Anyukám szigorúan tiltott a szakállas, és a kalapos bácsiktól.
De ne mondd nekem, ó nagy tudású hacker, hogy egy aprócska válaszra sem telik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A komolytalankodásodra szeretnél komoly választ? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi volt benne a komolytalan?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fedora nem Red Hat _ingyér_? Mer akkor gondolom erre csak forditanak... :-)
@@
"You can hide a semi truck in 300 lines of C."
Debian Lenny 2.6.25-2-amd64
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, az a CentOS. Fedora a RHEL homokozója.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Letezik olyan eszkoz, ami tudja ezt (marmint adott esetben gbyte-okat alairni ertelmes ido alatt)?
--
Fontos feladatot soha ne bizz olyan gepre, amit egyedul is fel tudsz emelni!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem kell gbyteokat aláírni, csak a belőlük képzett hasheket. A frissítések meg egyébként is ritkán gbyteosak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De akkor mar nem trusted a dolog (abbol csinalod a hasht, amibol akarod, es igy eleg a gep kompromittalasa egy backdoorozott sshd-hez), egyebkent a frissitesek afaik nem diff-ek, hanem az egesz package-bol uj verzio jon (meghat release-kor amugyis ala kell irni az osszeset).
--
Fontos feladatot soha ne bizz olyan gepre, amit egyedul is fel tudsz emelni!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A hasht is csinálhatja céleszköz, de nyilván ami átadja az aláíró eszköznek az aláírandó adatot, annak is trusted-nak kell lennie... ebből a szempontból teljesen mindegy, hogy a hash-t cserélik ki menet közben vagy a teljes csomagot, nemde? ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha csak az egyiket cseréli le, az nem kevés???
Nem azért "kell" módosítanom a hasht, mert módosítottam a csomagot (mármint, ha gonosz vagyok és nem akarok lebukni, viszont a backdoort telepíteni akarom csillió+1 gépre)???
Ha nem stimmel a hash, nem fog települni a stuff, akkor viszont nincs meg a backdoor...
Szerintem...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Értsd: ha a hash-t kitudod cserélni valahogy az aláíró eszközhöz juttatása során, akkor nagy valószínűséggel a csomagot is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez annyibol jobb, hogy igy tudsz akarmire signature-t szerezni, es nem kell kivarni valami jol backdoorozhato dolog frissiteset (persze azt ugyesen meg kell oldani, hogy attol meg az eredetileg alairando stuffra is jusson, de szvsz ez nem lehetetlen).
szerk: ez egy szinttel feljebb ment volna
--
Fontos feladatot soha ne bizz olyan gepre, amit egyedul is fel tudsz emelni!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kérdés, hogy van-e erre szükség? Mi van, ha egyszerűen csak egy backdoor csomagot átnevez a támadó az aláírandó frissítésre? Nem feltétlenül kell neki, hogy egy valódi OpenSSH legyen az RPM-ben, elég csak egy saját bináris és a hozzá való információ, hogy a "frissítés" annyiból áll, hogy azt a binárist le kell futtatnia az updaternek... ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem ez feltunobb, de teny, hogy eleg vekony a hatar :)
--
Fontos feladatot soha ne bizz olyan gepre, amit egyedul is fel tudsz emelni!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kis olvasnivaló:
http://www.awe.com/mark/blog/200701300906.html
There was no off-the-shelf solution available for hardware-based RPM key management, so we developed one internally ourselves. We used nCipher nShield hardware security modules (FIPS 140-2 validated) for the key protection along with custom patches I developed to interface RPM/GNUpg to the unit. At the same time we also introduced an extra layer of abstraction to the signing software, so we can authorize signers using their existing internal kerberos credentials.
--
SELinux, Xen, RHEL, Fedora: http://sys-admin.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
valoszinu soha nem is fogsz hallani... :)
Nyilván, hisz nem lenne attól hangos az összes híroldal és blog, hogy a winupdateről malicsusz csorgott le...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha csak mondjuk a vilag 3 legnagyobb bankjanak gepeire csorog le, akkor nem valoszinu.
--
Fontos feladatot soha ne bizz olyan gepre, amit egyedul is fel tudsz emelni!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jah, ez igaz. Ha sikerült megoldani szólj, jönnék én is egy kis nyaralásra... :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Oke. PGP keyt kapok? :)
--
Fontos feladatot soha ne bizz olyan gepre, amit egyedul is fel tudsz emelni!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te megbízol egy ilyen volumenű "projektnél" a PGP-ben? ;D
air gap only! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem kell winupdate servereket haxolni ahoz, hogy megfertozd a win gepeket, eleg csak a msn-en terjedo trojanokra gondolni, legalabb 10 ismerosom van most blokkolva emiatt contact listben. naiv emberek (szandekosan nem linkreugro hulyet irtam!) mindig lesznek.
linuxos boxokat eleg nehez ilyen mod megfertozni, ugyanis ismeretlen eredetu scripteket (foleg rootkent) nemhinnem, hogy barki is lefuttatna.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
dehogynem
--
"Computer science is no more about computers than astronomy is about
telescopes."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ebből a szempontból a Linux se jobb. Windowsnál is meg lehet oldani, hogy ne írja már be magát mindenhova, akkor maximum csak ott tud matatni, amit a felhasználó is elér. Azt meg Linux alatt is ki lehet vitelezni, könnyen.
Gondolod, hogy az összes linuxos gépen blokkolva van minden nem szükséges kimenő forgalom? Simán lehetne linuxos zombi gépek hadát létrehozni. Elég, ha mondjuk beírja magát a ~/.bash_profile -be, ~/.xinitrc-be, vagy akármibe.
Sőt, akár azt se bonyolult megcsinálni, hogy csinál egy ~/.akarmi -t, oda kipakol egy teljesen saját /bin-t és átírja a PATH -t, hogy onnan szedegesse a dolgokat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Simán lehetne linuxos zombi gépek hadát létrehozni."
Sot, nem csak hogy lehetne, de aktivan teszik is, csak nem igy, hanem (jellemzoen linuxot futtato) webszervereken talalhato mindenfele php-s izek bugjait kihasznalva.
--
Fontos feladatot soha ne bizz olyan gepre, amit egyedul is fel tudsz emelni!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És sajnos az Ubuntu szervereit is.
Amúgy nem lehet teljesen kikapcsolni a Winfos update-ert. Multkor volt valami frissítés az update klienshez amit boldog boldogtalan megkapott akár akarta akár nem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megint sikerült gyorsan eljutnunk a Vista@ms-ig ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Új lehetsz itt errefele... ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Érdemes elolvasni Dave utalását arra, hogy mennyire hülyének nézés esete forog fenn már megint...
* Szar söprése * szőnyeg alá * magasfokon * Red Hat módra *
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Öröm olvasni, hogy az infrastruktúrát messziről sem ismerők milyen "értékes" hozzászólásokkal színezik a hírt. Néhány észrevétel:
1. Egyelőre külsősök nem tudják, pontosan mi történt. Kár kombinálni.
2. A Fedora és a Red Hat rendszere merőben más, teljesen függetlenek egymástól - igaz, van arra példa, hogy egy fc csomag egy az egyben bekerül a RHEL-be (nyilván más alárással).
3. Csúnya eset, nem vitás. Ez van, legközelebb jobban kell figyelni.
4. Nagyon komoly release process van a Red Hatnél, nem úgy van, hogy a bal oldalon bedobott forrás automatikusan jobb oldalon kijön az RHN-en. Ezért sem sikerült a rossz RPM-et a Red Hat Networkre kitolni.
5. A Fedora rendszere nyitott, viszonylag könnyen lehet accountot szerezni, ráadásul most módosítottak a policyn is.
Nem látok sehol semmilyen hülyének nézést.
--
SELinux, Xen, RHEL, Fedora: http://sys-admin.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor olvasd el mégegyszer, hogy mit írt Dave... Nem kell ismerni az infrastruktúrát ahhoz, hogy az ember észrevegye az ellentmondást a leírt mondatok között.
A történetet egyébként tovább szinesíti, hogy közben kiderítettem, 2007 óta már (az általam is felvetett) külön céleszközzel hitelesítenek, RHEL5-nek ezért is más a keyid, mint RHEL4-nek.
Hogy akkor miért kell kulcsot cserélniük? Na az továbbra is jó kérdés... Sajnos a technikai információkat nélkülöző maszatolásukból nem lehet kideríteni.
Szerk.: közben látom Mark J Cox 2007-es blog posztjában is benne van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az összes RHEL csomagot disztributáló szerver a Red Hat-é, ők felügyelik, míg a Fedora mirrorokat nem. Ezért (is) cserélnek kulcsot.
--
SELinux, Xen, RHEL, Fedora: http://sys-admin.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem látom az összefüggést...
1. Hogyan jutottak át a Fedora hálozatából a Red Hat rendszerébe, ha annyira el van szeparálva a kettő?
2. Ha HW crypto eszközzel vannak aláírva Red Hat-nél az RPM-ek, akkor hogyan tudtak aláírni backdooros OpenSSH csomagokat? (Nem egyet-kettőt, hanem kiba* sokat... minimum 43-at, ugye)
3. Ha a privát kulcsot egy olyan céleszköz tárolja, amelyből nem lehet kiolvasni azt könnyedén, akkor miért van szükség a kulcscserére?
4. Hogyan tudják megoldani biztonságosan a kulcscserét az ügyfelek gépein, ha azok még a régi kompromitáltnak vélt kulcsokat tartalmazzák?
5. Miért nem publikálják, hogy milyen hibát kihasználva jutottak be a rendszerükbe, hogyan szereztek privilégiumot és milyen rootkitet telepítettek a támadók, hogy az ügyfelek és más disztribúció készítők is ellenőrízni tudják a saját szervereiket?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
2. Debianos OpenSSL-t használtak. :)
--
Ruby takes the elegance and simplicity of Perl, and mixes it with the library support of Lisp.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
2. Debianos OpenSSL-t használtak. :)
ez már régi vicc /elavult/ :P
bejelentve
javitva
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem lehet, hogy egyszerűen csak arról van szó, hogy egy felgöngyölítés alatt levő ügyet nem igen értelmes dolog "felesleges" kockázatnak kitenni azáltal, hogy olyan részleteket is kiadnak, amik a nyomozgatást hátráltatják? gyilkosságok nyomozásánál se sokkal többet mondanak arról, hogy jutott be pl. a trónterembe a gyilkos. ott a tény. az emberek meg úgy is gyártják a legendáikat arról, amit nem ismernek. ld. a téma hozzászólásait is itt... miért kell kulcsokat cserélni? miért ne? baj, ha inkább óvatosak? baj, ha esetleg csak félre akarják vezetni azt/azokat, akik komprommitálták a rendszereiket? stb. stb... nem kell egyből rettentő nagy hülyeséget feltételezni azért a rh-ról se ;)
--
xterm
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
olyan részleteket is kiadnak, amik a nyomozgatást hátráltatják
jah, nehogy megtudják a brekkerek, hogy hogyan is brekkeltek ők be ;)
hogy jutott be pl. a trónterembe a gyilkos
OMG :)
miért kell kulcsokat cserélni? miért ne? baj, ha inkább óvatosak?
Gondolom a remek hasonlatok után, akkor ez azt is jelenti, hogy ha ellopják a sörödet a kocsmában, akkor kulcsot és zárat is cserélsz otthon, mert miért ne, óvatos vagy. ;)
Mellesleg, ha valaki kiolvassa a privát kulcsot távolról egy FIPS 140-2 eszközből akkor elég durva a helyzet, szóval én még direkt hagynám is a régit, mert ha egy ilyen eset bebizonyosodik, akkor a Red Hat/Fedora kis csomagjai azok, amelyek miatt a legkevésbé kell aggódni...
baj, ha esetleg csak félre akarják vezetni azt/azokat, akik komprommitálták a rendszereiket? stb. stb... nem kell egyből rettentő nagy hülyeséget feltételezni azért a rh-ról se ;)
Persze persze, sőt, valójában nem is történt semmiféle feltörés, csak kiváncsiak, hogy milyen ötletekkel jönnek elő az emberek egy ilyen hír hallatán!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szerinted a cinizmusod mire jó? ha csak kötekedni akarsz, akkor rajta, van erre elég poszt. mivel nehezedre eshet belegondolni, hogy nem csak összeesküvéseket lehet gyártani a rh (nálad) mindenképpen nyilván hülyébb és a legfőképpen a biztonságról lényegesen kevesebbet tudó (már ez is abszurd, a legjobb indulat mellett is), ezért maradj csak annál, hogy nyilván mindent tudsz a szituról (pusztán csak erre akartam utalni. bocs, hogy nem sértegetni akartalak ;)
--
xterm
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te nem reagaltal erdemben.
Gondolom mert fogalmad sincs a hws hitelesitesrol... vagy ha van, nem ertem miert teszed az agyad.
Nem tud mindent, csak leszuri a kiszivargott reakciokbol/blogpostokbol az infokat, es levonja a kovetkezteteseket.. Tudom, tudom, binugzfanboylanden ez luxus, dehat nem mind ott elunk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Nem tud mindent, csak leszuri a kiszivargott reakciokbol/blogpostokbol az infokat, es levonja a kovetkezteteseket."
Ez a kulcsmondatod. És ebben tökéletesen benne van, hogy _lehet_, hogy nem tud mindent és _lehet_, hogy a hiányos információk birtokában _téves_ következtetést von le. Ahogy az is _lehet_, hogy _nem_.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem csak összeesküvéseket lehet gyártani
Én nem gyártok összeesküvéseket, hanem kérdéseket tettem fel, miközben figyelem a fejleményeket a témában mindenfele és levonom az olvasottakból a következtetést (ellenben veled). Persze valószínűleg az érintettek is ilyen összeesküvéseket gyártanak. Mint pl. ez is, itt.
Külön javaslom a "The most annoying thing is that Red Hat remains silent on the main problem" és a "Red Hat says the packages were not distributed over RHN, so I wonder how I got them" bekezdéseket.
Persze lehet, hogy csak hazudik ez is.
Sőt, lehet hogy én írtam be, hogy alátámasszam azt, amit nem is mondtam, csak kérdeztem.
Na, ezt nevezik összeesküvés elmélet gyártásnak...
a rh (nálad) mindenképpen nyilván hülyébb és a legfőképpen a biztonságról lényegesen kevesebbet tudó (már ez is abszurd, a legjobb indulat mellett is)
Bocs, de nem az RH infráját törték meg egész véletlenül? Nem véletlenül pont azt, amelyiknek aztán főleg kiemelt biztonságúnak kellene, hogy legyen? Ember, gondolkozzál már... Nehogy már elkezdjem őket én is sztárolni, hogy mennyire ott vannak Security téren. Jól ismerem az RH-t és a biztonsági megoldásaikat az évekig sebezhető ExecShield-től a jelenleg is katasztrófálisan implementált FORTIFY_SOURCE-ig.
ezért maradj csak annál, hogy nyilván mindent tudsz a szituról
Hihetetlen. Csak tudnám hol írtam én ilyet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az a baj, hogy kicsiben gondolkodunk. Hol van az leírva, hogy külső hálózatból jutottak be? Egyáltalán hálózaton keresztül történt az egész balhé?
--
SELinux, Xen, RHEL, Fedora: http://sys-admin.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor tegyek kozze a bizonyitekokat, logokat, mi tortent, hogyan. Igy nehez lesz vedenem a "rehel"-t a cegnel a szuzival szemben :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Részben igazad van, de baromi nehéz a helyzet, hiszen bizonyos információk a cég bizalmas tulajdonának tekintendők. Soha, egyetlen cég sem fogja teljes körűen megírni, hogy "a bejáratnál balra volt egy open terminál, amely véletlenül a signature szerverekkel egy hálóban volt, Kovács János meg próbálgatta". Nem összekeverendő az open source és az open company.
--
SELinux, Xen, RHEL, Fedora: http://sys-admin.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Viszont a Fedora nem cég, úgyhogy ők akár szállíthatnak(nának) részletesebb információkat is.
--
Fedora is a cutting edge distro that tests new and bleeding edge software.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megmondom mi a furcsa az egész történetben...
Ha azt feltételezem, hogy a Red Hat aláíró rendszere jól van kialakítva (és ugye miért ne feltételezném első körben ezt), akkor nyilván vagy profik voltak akik még ennek ellenére is be tudtak jutni, vagy eleve belsős ember csinálta a műsort.
Ha azt a gondolatmenetet viszem tovább, hogy belsős ember volt, akkor nem értem hogyan feltételezik azt, hogy a passphrase-hez nem jutott hozzá (ezt mondjuk külsősnél is megkérdezném, mert szerintem akkor se lehet biztosra tudni, de belsősnél aztán pláne). Ráadásul a megfogalmazások sem olyanok, hogy belső ember volt, de ezt nyilván tudatosan is írhatták máshogy.
Ha viszont arra gondolok, hogy profik voltak, akkor méginkább visszás az egész történet... Egy olyan arc, aki be tud jutni egy jól megtervezett és kialakított aláíró rendszerbe nem fog OpenSSH csomagok backdoorozásával és aláírásával bénázni. Eleve az egész OpenSSH mizéria bűzlik... Minden normális helyen tűzfalazzák, szűrik, elrejtik az SSH-t, nem érdemes abba backdoort rakni, mert hiába is sikerül letolni frissítésként rengeteg helyre, nem lehet majd kihasználni (hacsak nem valami nagyon trükkösen kifele kommunikáló backdoor van benne, de akkor már megint kérdéses, hogy miért az OpenSSH-ba, hisz ezesetben lehetne bármi másba, amelyiket kevésbé figyelik, ellenőrzik). Szóval OpenSSH-ba backdoort rakni bukás. Egy profi inkább a kernelbe fog backdoort rakni, ahol módosítja az egész hálózati alrendszert úgy, hogy userland-ből ne is látszódjon az egészből semmi és ha csak egyetlen protokoll is van engedélyezve, azon is be lehessen jutni. Minden normális rootkit-nek van kernel-oldali komponense, amelyik eltünteti a nyomokat (hálózati kommunikáció ne látszódjon, a titokban futtatott programokat ne lehessen látni, feltöltött fileok rejtve maradjanak, stb.). A userland-only rootkit hosszútávon bukás.
Szóval, aki egy ilyen komoly helyre való bejutás után az OpenSSH-t próbálja backdoorozni, na az szerintem nem profi.
Ha viszont nem az, akkor az egész Red Hat aláíró rendszere gyanús, hogy nincs jól kialakítva, hisz egy kiddie is be tud jutni a legkritikusabb szervereikbe.
De majd lassan úgyis csordogálni fognak az infók, amelyekből majd többet lehet tudni...
Én csak a Red Hat és Fedora usereket sajnálom, mert ezzel a nagy semmivel, amit most az RH publikált senki sem lett okosabb és retteghetnek az emberek, hogy nem került-e ki más backdoorozott csomag is, amelyet nem vettek észre, mert az aki 43 RPM-et módosítani és aláírni tudott, az nem két perce volt benn...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
azert erdekes lenne latni a diffet
--
"Computer science is no more about computers than astronomy is about
telescopes."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
En bevallom nem latom az osszefuggest, esetleg kifejtened?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Arra gondolt, hogy a antivírus cégek egy ideje be akarják építtetni a kernelbe az a hook rendszert, amivel a antivírus és antimalware termékeik együttműködve hatékonyabban futnának Linux-on. Gondolom p_v arra gondolt, hogy ők állnak a dolog mögött, mintegy bebiztosítva, hogy "látjátok, szükség van erre". Ugyanis a fejlesztők egy része nem nagyon akarná ezt a malware hook rendszert.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Koszi!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te már bárki következő hozzászólását ki tudod találni. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szokott masok neveben is hozzaszolni, biztos onnan tudja. :)
----
'Give us seeds so that we may live and not die' (Gen 47:19)
Wow! Quoting the bible worked! -Eremal, piratebay
honlapkészítés
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a talpa egy kernel modul, amit a sophos és a többi vírusírtó cég be akar tolni a linux kernelbe, ennek eddig igen erősen ellenálltak a kernel fejlesztők. Ha ezek a cégek írnak egy PoC-ot linux-ra vagy netán egy kártékony kódot, akkor bebizonyítják, hogy szükség lehet arra a modulra.
___
info
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja igy mar ertem. Koszi!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Marmint milyen PoC-ot? Exploitbol annyi van, mint a dog.
Egyebkent ez a cucc az ilyen jellegu problemakat nem oldja meg.
--
Fontos feladatot soha ne bizz olyan gepre, amit egyedul is fel tudsz emelni!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
CentOS nem érintett?
kötöjelkötöjel
irreverzibilis perverzkonzerv
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
vizsgaljak vagy mi.
http://www.karan.org/blog/index.php/2008/08/22/centos-position-on-syste…-
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Látjátok feleim, mit jósolt a mester?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
No comment ...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
akkor melyik is lehet a súlyosabb, ez vagy a debianos SSL baki? ;)
___
info
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez is csak annak a jele, hogy eljött a Linugz diszktop éve! És a nagy terjedés következtében Manybb eye bácsi meg dolgozik. ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jah, persze jelzi ezt az is, hogy egyre több a Linux troll, moron és nutball is ;) Persze ez érthető, mert csak akörül van élet, ami valóban él is.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hihijj, csak úgy pezseg az élet hupraja falván, minden napra akad valami izgi bejelentés! :))
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amióta gobora váltottál túl nagy a szád! :-P
--
Elméletileg nincs különbség elmélet és gyakorlat között. Gyakorlatilag van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez a 2003-as Debian bakival ekvivalens.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
de az cikibb, mert nagyobb volt az arc ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni