( Hevi | 2008. 09. 15., h – 00:46 )

Massanak most szerintem elég volt behoznia ezen a futamon a kocsit biztos helyen. Nem mintha átlagos futam lett volna, ld. 1 helyezett.

Nem mondom, Raikkonennél eltaktikázták maguk, nem kellett volna a 2 csere így eltolva. Gondolom abban reménykedtek, hogy könnyű autóval Kimi átrágja magát a mezőnyön, de nem jött be.

Massa kapott pontot, ami a végelszámolásnál több, mint a nulla, ha erőlteti, és nem jön össze. Hamiltonnak (megjegyzendő, tényleg gyönyörűen csinálta) viszont nyomnia kellett, nem engedhette meg magának a nullázást.

A verseny vége után beszélgettünk az "eseménytelenségről" IRC-n és arra jutottunk, hogy a Schumacher ellen bevezetett pontozási rendszer (első 8 kap pontot 10-8... az első 6 kap pontot 10-6...) okolható azért, hogy a pilóták nem kockáztatnak, ha bármennyi pontot is össze tudnak szedni.

Mivel egyes poziciók közt a pontszám igen kicsi, nincs értelme pl. 2 pontért kockáztatni, ha ott a biztos 2. vagy biztos X. hely. Schumacher egyeduralmának megtörésére jó volt ez a rendszer, de mára, hogy ennyi "élcsapat" van, versenyről versenyre változik, hogy ki végez az élen, eseménytelenebbé teszi a futamokat.

Ezért lehetett Massa lustább, hiszen egyel előkelőbb helyen csak 1 pont többletet kapott volna. És Hamilton se erőltette Massat, hiszen neki is csak 1 pont plusz lett volna a hely, kockáztatva azt, hogy a VB címért folyó harcban kilökik egymást a nedves pályán.