( arpi_esp | 2007. 03. 31., szo – 11:44 )

Erdekes kerdes ez a 24fps dolog, bar kisse offtopic itt :)
Szoval az igaz, hogy 24-25 fps folott mar nem latja az ember az egyes kepkockakat, de a mozgas folyamatossagahoz azert nem art ha nagyobb az fps, kulonben akadozik.

A nagyobb gond az, hogy nem az az fps szamit, amivel a progi renderel, hanem amivel a megjelenito dolgozik. A moziban azert eleg a 24fps mert csak 24 kepkocka villan fel masodpercenkent, ezt latja csak az agyunk es interpolal kozte. A TV-nel 50 felkep van, igy ami mozog azt 50fps-el latjuk, ami all azt 25-el, ez volt anno a nagy talalmanyuk (mozgo kep kisebb felbontasban nagyonn fps-en, mint az allokep). Azota is szopnak vele a 100hz-s tv gyartok, mert ha ugyanazt a mozgasfazist mutatjak 2x egymas utan akkor a szem ugy latja mintha mindig menne-megallna-menne-megallna, interpolalni mozgokepet meg nem egyszeru muvelet, es csak a dragabb tv-k tudjak azok is eleg bugosan (motion compensation). Egyszer lattam egy samsung 100hz-s tv-n ahogy a si-kozvetitest mutattak es a sielovel egyutt neha egy darab mozgott a hatterbol is...
Crt-nel ugyanez a gaz, az idealis az lenne, ha a kepfrissitessel (60..85hz) megegyezo lenne az fps, es pontosan annak megfelelo mozgasfazisokat mutatna, ilyenkor latja a szem teljesen egyenletesen mozgonak a kepet. TFT-nel meg erdekesebb a helyzet, mert ott nincs kepfrissites (tehat nem felvillanak a kepek masodpercenkent Nx), hanem folyamatosan lathato a kep...

A'rpi