Szerintem az arányokkal van a baj, kevesebb magolás és több vita kéne. Úgy kéne kijönniük a gyerekeknek az iskolából, hogy a https://a.te.ervelesi.hibad.hu/ összes típusát zsigerből felismerje, és amikor egy ilyet lát a fórumon, a tévében, vagy bárhol, akkor egyből képes legyen átlátni a hülyeségen, a propagandán és a reklámokon. Hogy ne biorobot legyen.
De ehelyett 150 éves ma már nem értelmezhető verset magol, elmegy vele egy csomó ideje, amit egy tényleg jó könyv elolvasására is fordíthatna. Évről évre egyre kevesebb ember olvas könyvet. Ennek több oka is van, de az biztos nem segít, hogy az iskolában olyannal tömik ami nem érdekli, és még szívatják is vele. Ha Jókai vagy Mikes Kelemen helyett a Harry Potter lenne kötelező, kevesebben utálnák meg az irodalmat. Lévén a mai gyerekeknek nincs kapcsolódása a 100-200 évvel ezelőtt világ eseményeivel és problémáival.
Már az is fura, hogy az X-Y-Z generációk között mekkora eltérés van az információfeldolgozás területén. Ezt nem követi le az oktatás, ergo ezt a problémát nagyobb korukban kell maguknak megoldaniuk. Régebben az oktatásnak a társadalomban egyesítő ereje volt. Egy közös alapot adott. Ma már ez nem igaz, mert a részvevőkben nem sok minden marad meg a négy alapműveleten és az írás-olvasás képességén túl. Nem is csoda, hiszen az van a fejedben amit sűrűn használsz. A többi lemegy passzív tudásba, talán valamikor életed folyamán majd asszociálsz rá, hogy hát igen, Szkülla valami tengeri szörny volt és akkor boldog vagy, hogy olvastál Homéroszt. De ha nem tudod, mert nem olvastad, akkor sem vagy bajban, mert hé, chatgpt, mi az a szkülla?
Nem az adatok tárolására kéne gyúrnunk agyban, hanem az adatok helyes feldolgozására, hogy szegény bolondnak ne kelljen már mindenhova odacsinálnia a kétharmados térdelését, hogy rájöjjön, hogy ebben a stratégiájában hol a hiba. Az iskola is ebben a tévhitben van, hogy a mennyiség az mindjárt érték is. Mert nem az.