- Szerintem totál pénzégetés a DDR5 még.
Én például nem bántam meg, pedig saját zsebből váltottam.
A fenti bullshiteléses indoklást egy normális vezető úgy dobja vissza, mint a huzat. Mi lassabb? Mennyire? Mik a mögötte lévő számok? Amikor üzemeltetőként elkezdtük mérni a fejlesztők gépeinek terhelését, akkor általában elég gyorsan kiderült, hogy közel sincs kihajtva a gépük. A build, CI/CD meg úgyse a fejlesztő gépén fut normális helyeken, hanem pl: Jenkins node-okon.
Egy Unity WebGL build esetén a CPU terhelés ~20-25 százalék körül mozog, néha-néha van egy 60-80 százalékos peak, gyakorlatilag a memória bandwidth fogja vissza a build folyamatot, három évvel újabb gép itt fele annyi build időt jelent (12 perc -> 6 perc). Nincs értelmes CI/CD hozzá, vannak barkácsolt dolgok, de be tudják szopatni az embert. És ez egy a sok dolog közül, sok esetben nem feltétlen a CPU a szűk keresztmetszet, hiába monitorozod.
Ugyanígy egy Meteor React build egy kis molyfing site esetén is el tud menni 10-15 percre, ez se CPU-t terhel alaptvetően. Nyilván lehet bullshit, de a jelenlegi mérnöki óradíjakkal kurva gyorsan összejön az elveszett percekből egy új gép ára.
- Az ilyen csillagromboló gépen dolgozó fejlesztőktől szokott kikerülni olyan "produktum", hogy ha ügyfél panaszkodik lassúságra, akkor ők elintézik ennyivel: "Az én fejlesztői gépemen gyorsan működik. Vegyen ő is jobb gépet!"
Egyrészt ne keverjük a build és a runtime teljesítményt, másrészt ezért van jobb helyeken ugye UAT/QAS, ahol ez kiderül, mert a tesztelő gépe nem csillagromboló.