( xclusiv | 2017. 09. 03., v – 21:40 )

Szerintem a nyelvtudás akkor kell, ha tényleg szükség van rá, egyébként csak előny. Mittomén: GE (csak mondtam egy példát) L1 service desk esetén kell, mert angol nyelvű hívások jönnek be. A Budapest Bank (ami már nem GE, csak volt) call center esetén a hívások nagy része magyar, max annyit kell tudnia angolul mondania, hogy "I'm switching you to an english speaking operator, please wait".
Persze nyilván nem hátrány, ha idegen nyelven is beszél, szerintem többet is keresne úgy.

Kérdés: a rokonod helyileg merre keres állást? Mert nem kizárt, hogy akadna itt olyan fórumtárs, aki talán tudna segíteni, mert nem mindegy, hogy Bp vagy Szeged vagy Sopron.
De nem tartom kizártnak, hogy itt is kb. akkora hiány van megfelelő emberekből, mint IT vagy vendéglátós vagy fodrász vagy villanyszerelő vagy stb. területeken.