A minimum ajánlott konfiguráció:
- OS: Ubuntu 12.04
- Processor: Dual Core CPU (2.2+ GHz Dual Core CPU or better)
- Memory: 2 GB RAM
- Graphics: NVIDIA GeForce GT 640M 512 MB
- Hard Drive: 10 GB available space
Az ajánlott:
- OS: Ubuntu 13.04
- Processor: Any Quad Core or 3.0+ GHz Dual Core CPU
- Memory: 2 GB RAM
- Graphics: NVidia Geforce GTX 680MX with 1GB
- Hard Drive: 10 GB available spac
Mindannyian tudjuk, hogy ez mit jelent... A graf. kártya upgrade-nek már régen eljött az ideje. A játék beszerzése tulajdonképpen arra volt jó, hogy egy kicsit siettesse a folyamatot...
Talán egy Radeon R9 290 lesz a következő?
- trey blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 1779 megtekintés
Hozzászólások
Félig OFF:
Én bevallom, sosem játszottam számítógépes játékokat, mármint nem PC-ken. Még régen C-64-en igen, de az egészen más kategória.
Na most viszont ahogy nézegetem ezeket a modern játékokat - tök mindegy hogy Windowsra vagy Linuxra írták őket - nekem ezekből az jön le, hogy ezek már annyira bonyolultak és komplexek, hogy programozástechnikailag valószínűleg nem maradnak el egy operációs rendszertől, sőt talán annál is több kódolgatást/tervezgetést igényelnek. (Lehet hogy hülyeséget mondok ezzel, de most perpillanat így vélem. Ha tévedek, cáfoljon meg valaki, ha udvarias stílusban teszi nem sértődöm meg).
A fentiek miatt felmerül bennem a kérdés, hogy nem volna-e jobb mindenkinek, ha ezt a temérdek programnozási erőfeszítést ezek a derék fickók akik e játékokat készítik, melyek játszása végülis semmi hasznot nem nyújt csak szellemi péniszverés, időfecsérlés, intellektuális onanizálás, hogy ezt az energiát tehát valami tényleges, igazi oprendszer fejlesztésére fordítanák: magára a Linux rendszermagra, vagy a fontosabb alkalmazásaira (for ekzample a LibreOffice-ra, de sok más is akad), vagy megírni a Photoshop linuxos alternatíváját ami örök kifogás hogy miért nem tér át ez meg az Linuxra, vagy egyszerűen a jól ismert apró bukokat kiküszöbölni innen-onnan... Rengeteg meló akadna! Ehelyett írnak egy újabb semmire se jó feleslegességet, hiábavalóságot, "szellemi kábítószert".
És még azt se hiszem hogy ebből olyan sok anyagi hasznuk származna. Még a Win-es változatból talán. De a linuxosat szerintem javarészt elkötelezettségből, hobbyból, "az Eszme szolgálata miatt" csinálják. De ehelyett jobban is szolgálhatnák a FOSS eszme nemes ügyét.
-------------
Honlapom: http://parancssor.info
Könyvem a VIM-ről
=== Sabayon disztró, DWM ablakkezelő ===
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem hinném. Ennyi erővel azt is állíthatnád, hogy a Sci-Fi írók meg írhatnának tankönyveket, hiszen írni tudnak, igazán használhatnák a betűvetési képességeiket valami hasznosra, ahelyett, hogy mindenféle szórakoztató fantazmagóriákat (szellemi kábítószert, ahogy te fogalmaztál) vetnek papírra.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
No meg szerintem annak az embernek, akinek nincs igénye játékra (bármilyen formában), vagy zenére, a lelke halott és üressé, szárazzá válik.
Úgy fél éve végre a játékokat is elismerik mint művészet. A filmeknek 50 év kellett hozzá, játékoknak 10-zel kevesebb.
Amúgy is, ezek már inkább interaktív filmek.
--
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne hidd, hogy nem vagyok következetes: az a véleményem, hogy ha egy pasas képes jól írni, abban az értelemben hogy élvezetesen fogalmaz, érthetően ír, ki tudja emelni a téma lényegét, stb, és ugyanakkor kiváló ismerője valamely tudományos témakörnek, nos, az jól teszi ha nem scifit ír, hanem tankönyvet, vagy valami ahhoz hasonló dolgot, mondjuk ismeretterjesztő irodalmat, vagy wikit szerkeszt az adott témakörről, howto-kat ír, stb.
Sokan akadnak azonban, akik bár szintén jól fogalmaznak, és szintén nagyon jól ismernek akár nem is egy tudományos témakört, de azért egyiket se olyan jól, hogy kifejezetten tankönyveket írhassanak belőle. Na most ezek az illetők eszerint alkalmatlanok tankönyvek meg hasonlók írására. Ellenben kiváló scifiket írhatnak. Egy scifibe kellenek bizonyos tudományos ismeretek, olyan szinten, melyek mélyebbek mint az átlagember ismeretei az adott témakörben, s ezért tanulhat belőle valamit, sőt a hangulat megteremtéséhez is szükségeltetik ez. De nem olyan mély ismeretek kellenek ehhez, mint egy tankönyvhöz. Senki nem a scifikből akarja megtanulni az adott szakmát. Ahhoz ellenben jó lehet a scifi, hogy kedvet kapjon valaki az abban bemutatott tudományághoz, s akkor elkezdi azt tanulni, de már nem scifikből, hanem tankönyvekből.
Mit lehet tanulni azonban egy olyan játékból, ahol szörnyeket kell lelőni, és hú de édi ahogy szétpriccel az agyvelejük?!
-------------
Honlapom: http://parancssor.info
Könyvem a VIM-ről
=== Sabayon disztró, DWM ablakkezelő ===
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Mit lehet tanulni azonban egy olyan játékból, ahol szörnyeket kell lelőni, és hú de édi ahogy szétpriccel az agyvelejük?!"
Semmit, cserébe szórakozni jót lehet(ne, ha nem lenne bűn unalmas a Metro 2033, mint játék - Last Lightot mondjuk nem próbáltam).
Viszont nem csak ilyen játék van, meg lehet nézni mondjuk a Minecraftot vagy a Kerbal Space Programot is, utóbbi pl. kifejezetten népnevelő hatású tud lenni.
De mint mondtam, az egésznek a lényege a szórakozás. Pont, mint a filmeknek, zenének vagy akár egy regénynek. Mert valahogy nekem úgy tűnik, hogy meglehetősen sok fát vágnak ki azért, hogy olyan könyveket nyomjanak ki rá, ami nem szolgál mást, csak az emberek szórakozását.
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondja ezt az, aki megírt már ki tudja hány regényt. :)
Gondolom az jobban "szolgálja a FOSS eszme nemes ügyét", mintha elmennél kernelt fejleszteni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jobban szolgálja... :-D
--
blogom
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"És még azt se hiszem hogy ebből olyan sok anyagi hasznuk származna."
Azért az elmúlt pár hétben jelent meg egy-két olyan játék ami az első pár napban milliárd dolláros bevételeket generált...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyrészt egy baromi nagy üzlet a játékipar és az emberek szeretnek szórakozni. Tehát igény van rá, innentől kezdve nem kérdés, hog lesz-e.
Másrészt meg nem kevés emberenek ad munkát ez.
Harmadrészt a technológiai fejlődés, ami jön hozadékban az hihetetlenül nagy. Egy játék fejlesztéséhez rengeteg féle optimalizációt, trükköt, algoritmust kell ismerni, legyen szó grafikáról, hálózatról, AI-ról, optimalizációról, amely komoly kutatásokat igényelhet.
Ezen kívül nem kevés motivációt adott a hardverek fejlődéséhez. Elég megnézni, hogy milyen életutat jártak be a VGA kártyák: először csak egy társkártyának indult, amivel a költséges 3D-s számítások terhét vették le a CPU-ról, mára a shader egységek továbbfejlesztésével egy párhuzamos feldolgozásra jól programozható egységet kapott mindenki, ami egy egyszerű videólejátszás gyorsításától kezdve a képfeldolgozáson át a az ipari és tudományos munkák (legyen szó bankszektor, időjárás-kutatás, fizikai, kémiai, biológiai vagy akármilyen más tudományág) esetén nem picit tud jól jönni.
Arról nem is beszélve, hogy a vizuális megjelenés fejlődését azért a különféle tervező és vizualizáló szoftverek is megérzik.
Negyedrészt: a játékfejlesztés 90+%-a designeri munka. Már rég nem a szoftverfejlesztőket hozzák első helyen a stáblistákban, nem véletlen.
Ötödrészt: a Linuxnak, mint rendszernek önmagában az ég világon semmi értelme nincs, ha nincs mit rajta futtatni. Ez az egész fejlesszünk kernelt dolog enyhén szólva túl van misztifikálva.
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meglepő a HD 4890 ereje. 4 évvel a vásárlás után még mindig meglep, hogy 2009-es kártya létére teljesítményben párban van (vagy rosszabb) egy 2012-ben kiadott NVIDIA GTX650-nel. Egyedül fogyasztásban rosszabb, de abban jóval.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nincs hova fejleszteni. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jah, de nem. Ilyenek ezek a szintetikus tesztek, papír alapú összehasonlítások. A valós körülmények (játék) közben azért a GTX eléggé elverte a Radeon-t. Persze ehhez az is hozzájárul, hogy míg az egyikhez van zsír új driver, addig a másikhoz már lófasz sincs (csak legacy izé).
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A 600-as szériát eléggé áttervezték (Fermi -> Kepler váltás). Ahogy nézegettem, a korábbi széria azonos teljesítményű modelljeihez képest ezek jóval kevesebbet fogyasztanak, a fejlesztésnél most ezen volt a hangsúly. Valamelyik CUDA doksiban írják is, hogy a fogyasztás miatt szándékosan alacsonyabb órajeleken működnek, mint amennyit ki lehetne préselni belőlük.
Saját tapasztalatom szerint egy szintén kb. négy éves GTX 260 erősebb mint egy GTX 650 (játékban tesztelve), viszont már jóval gyengébb mint egy GTX 660; úgy tűnik, hogy itt ez a választóvonal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy GTX760-at tervezek venni. Érdekes megnézni az összehasonlítást:
http://www.hwcompare.com/14800/geforce-gtx-650-vs-geforce-gtx-760/
Jóval többet fogyaszt, mint egy GTX650. De papíron majdnem kétszer gyorsabb is. Ár / teljesítményben most ez látszik a legjobbnak Linux alá.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni