Elmélkedés a magyar informatika ``oktatásról''

Címkék

"Minap egy munka kapcsán sok órát és sok száz kilométert ültem valaki mellett, s ahogy ez már lenni szokott beszélgettünk erről-arról, munkáról, világról."

Hozzászólások

Sziasztok.

Sajnos azt kell hogy mondjam: jellemzo... Egy kis egyetemen vagyok az egyik rendszergazda. A tanar kollegakkal rendszeresen osszetuzesbe kerulunk Microsoft kontra nyilt forras temaban. Az rendben van, hogy egy tanar MS termekeket tanit, ahhoz ert tanitsa azt. De az, hogy ha esetleg felvetem h. ugyanazt nem nezne' e meg nyilt forrasban, akkor szinte menekulnom kell, mert kirohognek, megmosolyognak, lecsesznek... Pedig azt gondolom, hogy egy tanarnak nem termeket kellene tanitania hanem szemleltmodot. De ezt sajnos nem latom, sem itt nalunk, sem abban a kozepiskolaban ahol a hugom tanul. (Ott mondjuk annyival rosszabb a helyzet, hogy infoktatas: kapcsoljatok be a gepet aztan netezzetek). ltamas azt irja, hogy nem tisztesseges dolog ha valaki bemegy rekamalni egy sxw kiterjesztes miatt az infotanarhoz. Mar hogyne lenne tisztesseges? Arra nem volt kepes a tanar, hogy megnezze mi az az sxw... Egy infotanartol azert ennyi elvarhato lenne. Szal en az ilyentol ki tudok akadni...

Mik

Nem tudom, ki hogy van vele, de ebben az esetben én bizony egy OO.O vittem volna a tanárnak.

Múltkor a hugom jár hasonló cipőben, csak ő egyetemista, és azt egyik tanár csúnyán nézett rá, amikor .swx -ben vitte be az anyagot. A tanár ugyanis nem értette, miért nem látja a m$ wörd filekezelő program a fájlt. Csak azt zavart nagyon, hogy kiröhögte a hugom az évfolyamtársai előtt...

Aztán felvilágosítottam a hugom (tudatosítottam benne, hogy amit Ő használ az openoffice) és ha azt akarja, hogy mindenhol használni tudja, akkor a mentés másként-et kell használni. Azóta is teljesen elégedett az OO.O-val... :)

Kár hogy a PS és a Gimp nem ennyire egyértelmű, de azért már azt is használgatja... :)

Szóval:

A tanárnak Word+Excel+PPT+Frontpage+Accest

**********KELL****************

oktatnia, ja és WinXP-t.

EZ nem teljesen és egyértelműen kimondott, csak épp az érettségi feladati erre vannak összeállítva.

Nézd meg a

http://www.om.hu/letolt/kozokt/erettsegi2005/mintafeladatok/informatika/informatika.zip

linket, olvasd át a feladatokat és rájössz. Aztán lehet szidni a sulit. Még hogy mért nem ad akkor wordöt... ehhh. Olyan iszonyatosan könnyű okosnak lenni, onnan kívülről.

Oops

Két lányom van. Általános iskola 6. és 7. osztályba járnak. Átnéztem a infós könyvüket. Döbbenet: DOS, win3.1, win95/98. Itt a vége. Kiakadtam. Egyik nap megkérdeztem, hogy: "na mi volt órán?". Válasz:

Megtanultuk, hogy az A: jelű a floppy, a C: a merevlemez, a D: pedig a CDROM. Na ezen is jól kiakadtam. Ráadásul otthon még csak nincs is M$ termék. Lehet, hogy beszélnem kellene az infós tanárnénivel? Nem tudom mit kellene tennem. Az biztos, hogy nem veszek M$ cuccot! covek

BMF NIK-en történt: Bevinfó tárgy keretében szövegszerkesztés, táblázatkezelés, prezentációkészítés, html volt a téma. Tehát word, excel, ppt és notepad. Ebből a html volt a legjobb, leghasznosabb. Saját laptoppot vittem, OOo.-val UHU-Linux-al. Az órákon mindent a saját gépemen próbáltam megoldani. Jellemzően különféle feladatokat kellet megoldani némi segítséggel. A félév végén zh keretében adtunk számot tudásunkról. word, excel, html nem okozott gondot. ppt-vel viszont meggyűlt a bajom. A projektoron egy folyamatosan lejátszott prezentáció ment. Azt kellett megvalósítani. 3-ast kaptam. Kiderült, hogy a ppt esetében olyan ismeretek hiányoztak amit nem is tudhattam. Csak abban az XP office változatban jelentmeg az a használandó funkció ami kellett. Na meg azt is tudom mostmár, hogy a kicsinyítés az 50%-os nyagyítást jelent. covek

Frei Tamás "őszinte" tényfeltáró műsorát tudom

idézni az eset kapcsán:

"A széles látókör mindenkinek jár." Még a

tanárnőnek is. :) (járna, de ha szegény nem

szeretné...)

Mindig lehet min háborogni, holott a megoldás kézenfekvő.
Fájl -> Mentés másként -> MS Word formátum

Bár sajnos eléggé elszomorító a helyzet a magyar közoktatásban informatika tárgyban, nekem kicsit műbalhénak tűnik ez a történet.

Az openoffice is tud .doc ban menteni, nem csak .sxwt ismeri. Ha pedig kompatibilitásban biztosra akart volna menni, .rtf fileban vitette volna az házi feladatot. Azt is tudja az ooo és még a word97 is ismeri.

Egyébként a 80-as években szinvonalasabb számítástechnika oktatás volt az iskolákban imho. Akkoriban még legalább próbáltak programozást oktatni. Azóta informatika néven iconpakolgatással, betűméretezéssel rajzolgatással és hasonló felesleges dolgokkat foglalkoznak. Ezért kár volt lecserélni a commodore, primo és HT gépeket :)))

Én azt hittem vett az lesz a vége, hogy vett egy CD-t írt rá OO.o-t és bevitte a tanárnak. Ez így csak annyi, hogy "vettem egy OfficeXPt és így is beszoptam a faszt" ahelyett, hogy az lett volna, hogy vittem egy OO.o-t a tanárnak, és elmondtam neki, hogy van más is, vagy mentés másként funkció télleg. Esetleg egy live linux..

Ilyen hozzáállással nehéz lehet az életük.

Lehet, hogy az iskola is egyértelműen kiadhatta volna a kívánt formátumot, de mindenesetre így suta a sztori.

Halkan jegyzem meg, hogy van campus program, amire egy haverom híjta fel a figyelmem. Egyébként pedig az előzőekkel egyetértek. :)

A linux.hu-n ilyen advocacy jellegű cikkek lesznek? Nekem tetszik :)

Trviális, hogy el lehet menteni word formátumban, de nem ez a lényeg a storyban. A középiskolai informatika oktatás fejlesztéséért tenni kell.

Még mindenképpen meg kell jegyeznem, hogy sok tanár becsülendő munkát végez! Annak ellenére is, hogy senki nincs megfizetve annyira amennyire megérdemlik. Függetlenül ettől még mindegyik érthetne hozzá, csak a jó szakembert gyakran elcsábítja a megélhetés.

Szóval a lényeg: semmiképpen ne álltalánosítsatok.

Minket még a 90-es években is próbáltak programozásra oktatni gimnáziumban. Velem pl. könnyen ment, mert azelőtt is programoztam, és érdekelt is, tudok még egy emberről, aki ugyan nem programozott soha, de valamit talán megértett belőle. A többieknél viszont teljesen reménytelen próbálkozás volt.

huvaz ;DD

Azert egy ilyen cikket nem biztos h kozolnek a sajat nevem alatt..:P Persze tudom nem az a lenyege, hogy BP nem tudta h lehet menteni mas formatumban.de megis.. :) Amugy meg frasznak nem konvertalta at pdf-be... az majdnem mindig kompatibilis..:)

Azert Mr Freihez hozzatennem amikor a "vilaghiru" infos magyarokrol volt szo utana egy kb 1-2 oldalas levelben emlekeztettem az mplayerre illetve egyebekre hogy lehet hogy nem keresnek annyit mint az altala emlitettek de legalabb akkora nevuk van.

Ugy tunik nem nagyon vette zokon a dolgot, vagy csak en nem lattam zt a dossziet ;o))

Az senkit sem zavar, hogy itt nem "egy" tanárról, hanem informatikát oktatóról van szó?

Akinek 5 másodperc alatt kellett volna kapcsolnia és azt mondania: elnézést, nincs OpenOffice-om, de letöltök egyet és megnézem.

De ezt se kellett volna mondania, mert a szülőnek nem kellett volna bemennie, mert a tanárnak nem "vördalatt" kellett volna fájltkezelnie már az elején.

Mit oktathat az ilyen?

Wow... De jó, hogy adod alám a pointereket, amik engem igazolnak! :-)

"A Tisztaszoftver Program keretében 2008. március 30-ig szóló licencmegállapodást kötött az IHM és a Microsoft. A megállapodás értelmében a köz- és felsőoktatási intézmények számítógépein, a felsőoktatási intézmények oktatói, hallgatói és dolgozói, valamint az általános és középiskolák pedagógusai otthoni számítógépein is jogtisztán használhatók a Microsoft Windows Frissítés (upgrade), valamint a Microsoft Office termékek."

Itt a középiskolás diákok nincsenek felsorolva, pedig ezt a közoktatás linkre kattintva találtam. Középiskolás tanárok? Igen. Középiskolás diákok? Le velük. Kb. ennyit az IHM-ről...

loooool!

Nálunk programozó suliban is volt egy tanár aki azt akarta erőltetni... Mondtuk, neki, hogy azért 20 éveseknél nem biztos, hogy ezzel kelle próbálkoznia, főleg, hogy C-ben és Delphiben programozunk mellette a többi órán.

Nem értette. Mi meg nem mentünk be többet az órájára... :)

Kérdésem az, hogy ha valakinek az ügyfele az 5000 forintos munkadíjat például horvát kunában vagy mondjuk román lej-ben akarja kifizetni. Ti elfogadnátok? Pedig elvileg pénzbe nem kerül a beváltás, csak időbe (mint ahogyan a tanárnőnek is csak időbe kerül az oo.o letöltése). Nem várnátok el az ügyféltől, hogy váltsa ő be a pénzt forintba, és nektek csak az 5000 forintot adja oda?

Egyetlen kivételt tudok elképzelni, ha valaki bankban dolgozik, vagy mondjuk gyakran megy oda, és így nem igazán kerül plussz fáradságba a beváltás.

Egyébként a windows meg az office minden, a közoktatásban részt vevő tanuló számára rendelkezésre áll. De ha valaki OpenOffice programmal készíti a házi feladatot, akkor tegye már meg azt, hogy beváltja a pénzt forintba, mielőtt a tanárnőnek odaadja. (Mármint a hasonlattal élve)

Természetesen nem akartam megbántani semmilyen linux és open source barátot, én is ezeknek a híve vagyok, csak az a véleményem, hogy egyrészt sokan nem ismerik a hazai oktatási állapotokat, másrészt pedig azt, hogy sokszor elvárnánk azt, hogy a számunkra egyszerű feladatok helyett (.rtf-be mentés) valaki más szívjon egy nagyon nagyot.

Hmmm, erről a saját kis gimnáziumi éveim jutottak eszembe...

Informatika és számítástechnika szak volt (hú de hangzatos), a 4 év alatt 7 különböző tanár próbálta meg tanítani nekünk a szakma alapjait, több - de inkább - kevesebb sikerrel. Amikor épp nem volt tanár, akkor egyik osztálytársammal tanítottuk a többieket a számítógépek belső működéséről, ha volt tanár, akkor meg őt tanítottuk, mit kellene oktatnia... Az évek során egyetlen egyszer kaptam csak 4-est informatikából, akkor is azért, mert az egyik vörd+ekszel tanárnéni mást is tanítani akart volna, de tudás hiányában elég nagy badarságokat diktált nekünk a füzetbe és én - lévén, hogy nehezen bírom csendben hallgatni a hülyeséget - ezért hangosan az osztály előtt kinevettem. A mai napig nem felejtettem el, hogy mit mondott. Szerinte az operációs rendszerhez _adják_ (!) a BIOS-t. Ennél a mondatánál szakadt el nálam a cérna... :)

Egyetértek, de ez mégis úgy lett volna a legkorrektebb - szakmailag is -, hogy azt mondja a tanárnő, hogy "OK. Látok egy file-t a lemezen, biztos sokat dolgoztál vele ..." (esetleg még azt is tudja, hogy OO.o formátum) "..., de én M$ Word 97 formátumban szeretném kérni a házi feladatokat. Kapsz a következő óráig haladékot..." vagy a legjobb, ha mindezt előre közli, de a legeslegsegítőkészebb hozzállás, ha megmutatja, hogy hogyan konvertálja át a csajszi az sxw-t doc-ba. Ennyi. Elvégre informatika OKTATÁS-ról van szó, vagy nem?

- waiter -

A hasonlatod a pénzváltással csak annyiban csúsztatás, hogy - ha jól értem a fentieket - akkor itt a szülőnek kerülne a "pénzváltás" jó sokba, merthogy ingyenvindózt csak a felsőoktatás hallgatóinak vesznek az adófizetők.

(OK, mondhatod, hogy rtf is van, csak aztán meg ha nem pont úgy néz ki, mint eredetiben, akkor a tisztelt oktató majd rossz jegyet ad rá.)

Másrészt, ha egy infótanárba nem szorult annyi érdeklődés a tárgya iránt, hogy már régesrég kipróbálta az openoffice-t, akkor nem biztos, hogy nem lenne előnyösebb ruhatárosként foglalkoztatni.

Pásztor György wrote:
> Wow... De jó, hogy adod alám a pointereket, amik engem igazolnak! :-)
Upsz. :)

> "A Tisztaszoftver Program keretében 2008. március 30-ig szóló
> licencmegállapodást kötött az IHM és a Microsoft. A megállapodás értelmében
> a köz- és felsőoktatási intézmények számítógépein, a felsőoktatási
> intézmények oktatói, hallgatói és dolgozói, valamint az általános és
> középiskolák pedagógusai otthoni számítógépein is jogtisztán használhatók a
> Microsoft Windows Frissítés (upgrade), valamint a Microsoft Office
> termékek."
> Itt a középiskolás diákok nincsenek felsorolva, pedig ezt a közoktatás
> linkre kattintva találtam. Középiskolás tanárok? Igen. Középiskolás diákok?
> Le velük. Kb. ennyit az IHM-ről...
Csak azt nem fogtam fel, hogy diákokról volt szó, pedig pont azt írtad. :)

Igazad van.

Erről me az én számtechszakközepes éveim.

Hangsúlyozom: SZÁMTECH suli.

Volt ott egy tanár, hamar megutálltuk egymást. Talán mert bár nem röhögtem ki (annál azért jobban vigyáztam), de azért elég feltünően vigyorogtam a hülyeségein.

Eccer azt mondta pl.:

Az új Merced proci belül 4-es számrendszerben dolgozik (ez ugye pár éve volt)

De a kedvencem:

OKJ vizsga, valahányas feladat: készíts rendszerindító lemezt.

A baj csak az volt, hogy abban a gépteremben NT-s gépek voltak...

Remélem az agysebészetet nem így oktatják...

Ha tényleg akartok változást, akkor küldjetek ide minél több tanárt:

www.lok.hu [lok.hu]

Egyébként csak szócséplés...

Üdv: Muszashi

Most nehogy azt hidd, hogy egy - nagyon jó - kezdeményezés megváltoztatja a magyar középiskolák színvonalát. Szóval, szócséplés ide vagy oda, ha egy nem odaillő tanár is rájönne, hogy nem odaillő, jobb lenne.

No persze az a fránya Minisztérium is egy nagy ...., mit tegyünk.

Én már, ha megkérdezik, hogy ECDL-t végzettet felvegyenek-e, azt mondom: nem szímít, végezte-e vagy sem. Ki vagyok ábrándulva :(

Pedig én remélem! :) ...persze idő kérdése, de remélem pár év alatt sikerül valamit elérnünk! Szép lassan, de töretlenül haladunk, én ezt remélem. Viszont tény, hogy a tanarak jelentős részének kissé hiányosak az informatika ismereteik. ...nehéz ügy. De ha nem teszünk semmit, akkor soha nem is lesz változás! Ezért kell dolgoznunk.

Üdv: Muszashi

Szóval fel a fejjel, pábcélt fel, kardot elő, aztán rohaaaam!

Hajjaj, úttőrőház, számítástechnika szakkör. Csak néztük, ahogy a "nagyok" lebontják a c64 border-ét, meg egyszerre 16 sprite-ot mozgatnak a képernyőn...

TV Basic-re emlékszik még valaki? A 80-as években még értelmes emberek beszéltek számítástechnikáról a tv-ben...

Nem írt.

Végül is a LOK IV-en lettek hívva ONNAN FENTRŐL, de maguk helyett végül másokat küldtek. Akik jöttek, azok egyébként jó fejek, voltak, így most a LOK2005-re már eleve Őket hívtuk. Reméljük jönnek is. - elvben igen -

Egyébként annó, mikor fentről, illetve ismert embereket hívtunk, Magyar Bálint volt az egyetlen, aki legalább írásban válaszolt. Többen voltak, akik nem is válaszoltak és úgy kellett telefonálgatni utánuk, hogy végül is jönnek-e. Végül nem jöttek. :(

Pedig korrekt meghívót kaptak több tájékoztató melléklettel, tértivevénnyel postára adva. Ennyit a politika érdeklődéséről. ..pedig volt közöttük olyan, aki akkor a kakaóbiztos gépek kapcsán nagy botrányt csinált.

Üdv: G.

Figyi itt aról van szó egy diák készitet egy táblázatot, vagy valami hasonlot. A tanár pedig egy balfék lévén nemtudta megnyitni. Az aki informatikát tanit legaláb az nézzen utána annak milyen formátumban adta le a diák a munkát. Nem a diák érdemelné az egyest hanem a tanár.

Egy elavult 8 éves irodacsomaggal akar megnyitni egy friss házifeladatot amin feltételezhető, hogy fejletebbel készűlt.

Nekem fizetek már Kunába is és USA dolárba, söt Euroba is. A legvadab az volt amikor Euró+USA Dolár+Magyarforint. Az más kérdés nemsokkal ment a cég horvátországba és a fönök válárol le let véve a Kuna + Euro vásárlás terhe. Meg az is más kérdés az akkori munkahelyem rendszeresen dolgozot külföldön. Majdnem mindig volt valaki közülünk aki vagy hütőberendezést építet vagy szervizelt külföldön.

Ja a hasonlatal élve a tanár a bank föpénztárosa.

Ki a francnak kellene tudni, hogyan nézheti meg ha nem egy informatika tanárnak? Ha én szakmunkás létemre tudom, (a főnököm és a kolégáim tudják) akkor egy informatika tanárnak kötelező tudnia.

Minthogy semleges állásponton vagyok, egyetértek avval, hogy hibáztathatjuk a tanárt, mert nem volt elég kompromisszumkész akkor, amikor nem fogadta el a lemezt, mert nem tudta megnyitni a rajta levő dokumentumot. De ti láttatok már diákot? A gyerek is mindenre képes, akár arra is, hogy egy 100 kb-os exe fájlt átnevez valami ismeretlen kiterjesztésre, de akár még doc-ra is, és azt mondja, hogy itt van a házi. Erre a tanár most szórakozzon óra elején fél órát, hogy meg tudja-e nyitni, vagy sem? Ha ráismer, hogy openoffice, akkor töltse le a hipergyors közháló-sulinet vonalon két óra alatt az OO.O-t?

Szerintem ebben az egész történetben csak egy dologban lehetett inkorrekt a tanár: ha nem biztosított egy olyan (pl. délutáni) alkalmat, amikor a fenti szoftverekkel nem rendelkező diák elkészítheti a házi feladatát.

> * miért csak Word-öt tanít?

> * ha már Word-öt tanít, miért nem biztosítja az iskola, a diákoknak?

> * miért hoz abba a helyzetbe, hogy vagy megveszem, - ha van rá pénzem- vagy tolvajjá, bűnözővé leszek, az illegális szoftverhasználat miatt, ha nincs erre költhető pénz a családi kasszában?

Erre meg az a válaszom, hogy igazatok van, taníthatna a több szövegszerkesztőt is (nálunk az a példa, hogy a diák megtanul szövegszerkeszteni Word-be, majd év végén, elismétlik ugyanazokat a dolgokat OO.O-ban), de erre a heti 1 órában nem biztos, hogy jut elég idő... Ezért talán a tanár a felelős?

Ha pedig valaki érettségizni megy, akkor ott is Windows alatt és Word-höz találják ki a feladatokat, nem biztos, hogy a feladat minden egyes alpontját OO.O-ban meg lehet csinálni. Akkor most mit is oktasson a tanár inkább?

(Most picit meg fogom sérteni a túlbuzgó linuxosokat)

Szerintem az pedig, hogy egy ilyen dolog miatt valaki bemegy és az informatika tanáron éli ki a dühét, az nem teljesen tisztességes dolog. De ilyenkor felmerül bennem a gyanú, hogy az, aki az sxw fájlt beküldte a lányával, az nem direkt csinálta-e a dolgot, hogy a tanárt bosszantani tudja?

De mondjuk ezen már nem is csodálkozom azután a topik után, hogy hogyan szoktassuk rá az asszonyt a linuxra... Attól kifeküdtem.

(Pici sértés vége)

Az egészből azt akartam kihozni, hogy szerintem ha valaki próbálja előbbre tolni az OpenOffice, a Linux, meg az opensource ügyét, annak fentről kell lefelé támadnia, mert addig nem lesz ez sem normálisan oktatva, amíg nem lesz normálisan elterjedve. És ha az egyetemről frissen kikerülő diák azt mondja a cégnél, ahol elhelyezkedik, hogy én OO.O-t meg linux-ot szeretnék a gépemre, úgy elhajtják, hogy két nap múlva talál magára. És amíg ez nem változik meg, addig hiába pattog bárki is az informatikatanárnál, meg hiába szerveztek LOK-ot is.

Bocs, akit megsértettem véletlenül, nem akartam túlzásba vinni.

Csak nagyon csendesen jegyzem meg, hogy formázott szöveget eleve .pdf formában szoktak leadni. Ha az életre készít fel az iskola, akkor azt kellene kérni. Kicsit vicces lenne, ha mi .doc formában küldenénk el az anyagot a nyomdának...

Ez nekem kicsit fikciós cikknek tűnik (openoffice tud menteni .doc formátumban, nem igaz, hogy egy régi linuxos nem képes megtalálni a mentés másként menüpontot). De a probléma valós - nem szoftvereket, hanem gondolkodásmódot, problémamegoldást kellene tanítani az iskolában. És igen, az is a problémamegoldás része, hogy ha kapok egy ismeretlen kiterjesztésű file-t, akkor utánanézek, hogy mi az, mivel lehet megnyitni, és ha van lehetőség rá (ingyenesen letölthető szoftver), akkor letöltöm - majd a következő számtekórán feladatként kiadom, hogy tessék gyerekek, itt egy .sxw, aki először megmondja, hogy mivel lehet megnyitni (Zsuzsika, te nem játszol, mert te küldted a file-t), kap egy ötöst. Tanuljon a gyerek problémamegoldani.

Egyébként nekem szerencsére épp ellentétes a tapasztalatom volt a gimis infotanárommal: én a számtek alapjai témakörben írt dolgozatot kifejezetten Amigás szemszögből írtam meg, amigás terminológiával (Kickstart, Devs, stb.). Ötöst kaptam - és a tanár a következő óra végén odajött hozzám, hogy meséljek még az Amigáról.

Nem. Legalábbis a szegedi orvosi tanulmányaimból és az idegsebéseti gyakorlatokból adódóan személyes tapasztalatom van... Az már más kérdés, hogy egyszer volt hol nem volt a közelmúltban, hogy némely betegeket elcseréltek, de erről itt nem nyitnék vitát... Lényeg, hogy mindenhol vannak oda nem való emberek.

- waiter -

> dolgozatot kifejezetten Amigás szemszögből írtam meg, amigás terminológiával

> (Kickstart, Devs, stb.). Ötöst kaptam - és a tanár a következő óra végén odajött

> hozzám, hogy meséljek még az Amigáról.

pontosan, pontosan. a tanár dolga végül is nem a skatulyákban gondolkodás -

word/OO, m$/open source, és effélék -, hanem (többek között), amennyire a

kapacitása no és a kapacitálása engedi, nyitott szemmel próbálja követni - legalább

mán hírek szintjén a saját szakmáját, és ezt a nyitottságot próbálja meg közvetíteni.

ennek a tanárnőnek szerintem az egyetlen "apró" hibája, hogy fingja sem volt arról,

hogy van olyan, hogy OO. mert minek kellett volna történnie? mint ennél a fent említett

dologzatnál, örülnie kellett volna ezerrel, hogy noné mán, egy OO-s dolgozat!! van ilyen?!

ide vele, nézzük!! de nem ez történt. hát, nekem ez a szomorú, a többi mind smafu.

ja, merthogy miért ő tanít? tessék, lehet jelentkezni infó tanárnak, szabad a pálya...

Persze, mert basic-ben nem egerrel kellett kattintgatni, tehat erteni kellett hozza valamennyire ;-) Ma mar olyan fejlesztoeszkozok vannak ahol nem vagyok benne biztos hogy barmit kell tudni foleg egy egyszeru program "megirasahoz", az meg kit erdekel hogy a "hello world" program 10Mbyte meratu lesz ...

Ember(palánta)!

Olvass már kicsit feljebb a thread-ben! Az volt a bajom, hogy a tanár elvárja a diáktól hogy vegyen, mert neki az én adómból már megveszi az állam. (Na jó, feljebb, kicsit másabb részeket emeltem ki, de aki ismer, az a véleményem is ismeri a témában)