55.000-es Linux migráció

Címkék

A világ legnagyobb Linux migrációját valósítja meg a német nemzeti vasúttársaság. 55.000 Lotus Notes felhasználóját migrálta HP Non Stop-ról Linuxra. Ez a lépés a teljes migráció legnagyobb lépése volt. A folyamat előző lépéseként az különböző SAP modulokat, például a sales támogatást mozgatják át Linuxra. Az év végére az összes kritikus szolgáltatás, például az adatbázisok, alkalmazás-szerverek, mail- és webszerverek, stb. Linuxon fog futni.

A hardvereket az IBM szállítja.

A bejelentést megtalálod itt.

Hozzászólások

Még jo hogy a linux nem használható mission-critikal környezetben.

Pár éve olvastam a Deutsche Bahn magazinjában, hogy wireless hálózatot szeretnének vonatokra, meg talán állomásokra. Akkor Steve Balmerrel tárgyaltak. Nem tudom, azóta van-e fejlemény a dologban.

Pár éve, még a 90-es évek végén én meg azt olvastam a Linux Journalban, hogy a DB a vasúti kocsik kerékkopását már akkor valami linuxos rendszerrel figyelte, mérte. Ami szintén elég kritikus dolog, mert ha egy nem koncentrikusan kopott kerék miatt elszáll egy száguldó szerelvény, akkor annak nem nagyon örülne senki.

És ilyen már történt is pont a DB-nál. Volt egy brutál nagy baleset, ahol egy "superexpress" kerékhiba miatt siklott ki. Rengeteg áldozat volt, mert a kisiklástól nem messze egy híd is volt. A kisiklott kocsi elsodorta a pilléreket és a híd a mögötte lévőre szakadt, majd ezután következők pedig egyszerűen feltorlódtak egy kicsi területen. De itt hibás anyagválasztás okozta a problémát. A külső rezgést elnyelő "abroncs" elfáradt. Ezt nem a linux becsmérlésére írtam! Csak azért, hogy miért is kezdtek nagyon a kerekekre figyelni.

Totya

totya wrote:

>
> És ilyen már történt is pont a DB-nál. Volt egy brutál nagy baleset, ahol
> egy "superexpress" kerékhiba miatt siklott ki. Rengeteg áldozat volt, mert
> a kisiklástól nem messze egy híd is volt. A kisiklott kocsi elsodorta a
> pilléreket és a híd a mögötte lévőre szakadt, majd ezután következők pedig
> egyszerűen feltorlódtak egy kicsi területen. De itt hibás anyagválasztás
> okozta a problémát. A külső rezgést elnyelő "abroncs" elfáradt. Ezt nem a
> linux becsmérlésére írtam! Csak azért, hogy miért is kezdtek nagyon a
> kerekekre figyelni.
>
> Totya

Enschede, 1998, Németország
Discovery is nemrég mutatta be a balesetet a 'Seconds from disaster' című
műsorban.
Tchernobillal kapcsolatban viszont volt csúsztatás...

Szerintem az lenne a poén ha ebbe is beleszólna az M$, hogy "Má mé nem windoszra migrálnak?"

Merazolyanjóóóóóóóóóóóóóóó

:-)