Oldschool kódjaim meg egyebek :)

Chain-Q néhány blogja ihletésére eszembe jutott mennyit kódoltam anno. :)

Régi Amigás demókat imádtam (még olyan 15 voltam). Kedvencem volt a Hardwired meg Nexus7 meg hasonlók. Tutira tetszett a lengyel programozók munkája, a Mad Elks, főleg a zene a végén. Hát nem nagyon bírtam megunni.

Ami mindig bejött, az a forgó kocka bemosott éllel, Amigás blitterrel kitéve a képernyőre baromi gyorsan, transzparens oldalakkal. Chain-Q biztos sokat tudna mesélni ezekről :D

Csak assembly-ben kódoltam akkor még. Írtam Amigára egy-két kisebb játék szerűséget meg néhány 3D-s cuccost. Az egyik 3D-s forgó szarságomat átkódoltam az akkori Intel-re. Egy P166-om volt DOS-sal. Doom2 volt rajta meg az assembly kódjaim. Hát Amiga után egy rémálom ócskaság volt az intel platform.

Egy háromszög fill-t csináltam, ami meg volt világítva meg pörgött forgott, semmi extra. Gondoltam felteszem ide, hátha érdekel valakit egy kis móka (de kizárólag csak a minőség határozott figyelembe vétele nélkül) :)

Sima dosbox-ból indul az exe. Realmode-ban futtatom, semmi rendszer barát megoldás, törlöm a memóriát ahol gondolom és veszek belőle amennyi kell :D
(megj.: éppen ezért nem garantált a futása, most néztem debian-on dosbox-ban, simán ment)

dosbox ablakban:
mount c ~/Desktop
c:\3dring1.exe

Itt egy kép, Itt meg az ASM forrás :)

Szerk.: A futtatható binárist meg elfelejtettem kitenni :)

Hozzászólások

Tuti... Régi szép emlékeket idéz...
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Windowson (legalább is xp-n) gond nélkül fut natívan, nem kell hozzá dosbox se. :)

Bírom az ilyeneket, amikor mindenféle opengl nélkül kódol valaki 3d-t. Respect! :)